ff inbraak van een decembermama, voor Ankje! Ik las je verhaal over je kat en ik kan je bijna de hand schudden! Ik heb ook een kat die in ruim 3 jaar tijd de bovenverdieping van mijn ouders heel gesloopt met het plassen.. Dit is ook een hele eenkennige kat, mijn vriend kan er ook weinig mee en ze rent ook voor ieder geluid hard weg. Maar wat bleek: ze had last van blaasgruis! Ze krijgt nu speciale brokken en heel het gepies is over! Ik weet niet of jij je kat al hebt laten onderzoeken (urine inleveren?) Ik dacht namelijk ook heeeeeeel zeker te weten dat mijn kat een stresspieserd was, maar dat bleek dus niet waar te zijn! Ik hoop dat je wat met mijn verhaal kunt... Je mag me altijd pb-en, ik lees hier namelijk nooit mee... was alleen even aan het spieken of mijn vriendinnetje zich hier al gemeld had! groetjes Susan
@ Noname, meid wat super dat je weer een goede echo hebt gehad en leuk dat je mee blijft kletsen bij de januari mama's. @ Wops, meid wat dubbel allemaal. Ik hoop ook dat de beste vriendin van je moeder, de kleine van jullie nog mag meemaken. Gezellig naar het Dolfinarium, ik werk er vlakbij, maar ben heerlijk vrij donderdag. @ Chevenne, wat goed dat je minder misselijk bent door de spuiten. Mag je wel vaker spuiten dan 1x per 2/3 weken? Over veel plassen in de nacht. Ik heb daar weinig last van, wordt wel wakker, maar heb dan geen drang om te plassen. Ik merk het wel in de ochtend, dan is de fles van MVM, bijna in 1x vol.
@ Iedereen die een goede echo had: gefeliciteerd! @Niene: vandaag aan collegas verteld en vertel het maandag aan mijn kids in de klas. Dan kan het vrijdag in de nieuwsbrief (26 juni dus) dan ben ik bijna 11 weken. Bij mij ga je het al echt zien, dus voor er echt vragen gaan komen, wil ik het voor zijn. Mijn zomervakantie begint overigens op de 10e juli en die van jou? @ Angelic: o yeah! Normaal moet ik al minstens 1x per nacht, maar nu dus ook meer.....zucht @Nienke18: welkom! @Belle1978: he, das goed nieuws! @ Wops: das niet niks voor jou en je moeder zeg! Kan me voorstellen dat het heel dubbel is. Heel veel sterkte de komende tijd! Hier gaat het redelijk. Merk dat ik de weken tot aan de zomervakantie aan het aftellen ben...... Heb ook steeds een enorme druk op mijn maag en darmen en heb het benauwd. Heb steeds wel honger, maar daarna zit ik ineen propjevol en dan zit het echt niet lekker.... Ook erg moe, dus kruip zo lekker mijn bedje in!
Zie trouwens dat de tijd op 18 uur staat, maar is toch echt al 20 uur.....anders is het HELEMAAL vroeg! hihihi
Ik krijg ook 1 x per 3/4 weken een vitamine B12 injectie. Ik merkte zelf geen verschil... al lijkt het er wel op dat ik sneller behoefte heb aan een nieuwe "shot" dan voor mijn zwangerschap. Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat B12 injectie & minder zwangerschapsmisselijkheid met elkaar te maken hebben...
@ Mamanama, de tijd kan je verandere via gebruikserinstellingen en dan wijzig opties, even naar beneden scrollen en daar kan je de tijd aanpassen.
Ff korte krabbel hier, ben kapot na eerste dag werken weer, ga echt mijn mandje zo opzoeken. Meiden met een mooie echo gefeliciteerd!!!! Niene jouw probleem ken ik helemaal. Ben laatste dag voor de vakantie ruim 10 weken....maar ja moet ik het 6 weken stilhouden voor iedereen omdat het anders misschien via via toch bij collega's en ouders terecht komt....dus ga het de dag voor de vakantie vertellen aan de collega's. Kinderen niet dat zien ze later wel. Heb dan nog geen echo gehad dus vind het wel spannend om te vertellen.... Baal zowieso een beetje als een stekker. Volgend jaar geen eigen groep maar 3 dagen in een andere groep. Wel vaste groepen maar drie verschillende...hmm dat wordt een hoop overleggen en in het SBO is een groep voor 1 dag al heftig laat staan drie groepen 1 keer een dag.... Ben dus niet zo blij, maar goed anders was ook lastig en ik ben nieuwste dus had laatste optie zeg maar, maar goed directeur zet me nu wel eerste op de lijst voor het schooljaar daarop. Poe hij gaat echt niet blij zijn dat ik zwanger ben...... Vind maar s zo iemand die dat gaat doen als verlofvervanging.... En daarnaast net een maand afwezig geweest....Heb ook geen vast contract nog, dus vind het wel allemaal nogal spannend zeg maar.... Goed ik ga liggen want rommel in mijn buik wordt ik niet goed van en ben gewoon kapot. Sorry meiden reageer later weer...(Waarschijnlijk pas weekend want trek het even slecht met werk erbij...lees trouwens wel mee hoor haha)
@ Noname: gefeliciteeeeeeeeeeeeerd met de goede echo!!!!!!! Kan me voorstellen dat je nu echt gaat genieten. En uiteraard blijf je lekker hier mee kletsen , gezellig! @ Nienke: sorry, kan je niet helpen heb geen idee wanneer de combinatietest normaliter uitgevoerd wordt. @ Wops: heftig hoor van je moeder's vriendin. Zal inderdaad wel heel zwaar worden voor je moeder, en voor haarzelf natuurlijk. En het zou supermooi zijn als ze de bevalling nog mee kan maken. @ Lefbekkie: slaap lekker! Hier gaat het verder ook wel goed. Zit snel vol en heb snel weer trek. En vandaag wat misselijk weer, maar dat komt ook een beetje door slaapgebrek denk ik.
slecht nieuws: Ik heb net best wat helder bloed verloren en een klein stolseltje. Heb gelijk mijn schoonzus gebeld die is verloskundige geweest, en het ziet er slecht uit. afwachten..... en huilen.......
Rodelief, wat erg! En dan die onzekerheid.... ga je morgen naar de VK? Hoop zo dat het loos alarm is, ik duim voor je. Knuffel van mij...
Ach jeetje!!! Rodeief!!!! Wat heb ik het met je te doen zeg!!!! Ik heb zelf ook een mk gehad dus ik kan me wel een beetje voorstellen hoe je je nu voelt. Ik wens je ontzettend veel sterkte!!! Dikke knuffel van mij!
@ Rodelief: Nee he? Ik hoop en duim dat het niets te zeggen heeft!! Veel sterkte en ik denk aan je..... Liefs!
@ Rodelief, nee Ik hoop zo dat het niets ernstigs is, ga voor jullie duimen. Wanneer ga je naar de VK?
@ Ankje, dank je wel. In principe krijg ik pas weer een echo met 20 weken. Dit was gewoon mijn termijn echo. Vond het ook vroeg, maar ja. We zijn wel van plan om voor die tijd nog een echo te plannen en dus gewoon zelf te betalen. @ MB02: Ik heb met acht weken een prachtige uitwendige echo gehad. Dus dat moet met negen weken ook lukken! Veel succes / plezier! @ mamanama: ik ben er helemaal uit hoor. Ga het aan allemaal in mij elfde week vertellen. een na laatste week voor de zomervakantie, dan kan het ook meteen in de laatste nieuwsbrief. Ik heb het stukje al geschreven en ligt al klaar! Mijn zomervakantie begint ook de 10 e van juli. Nog vier weekjes!!!!! @ Iedereen: slaap lekker, ik ben weer weg. x
@rodelief: wat verschrikkelijk….! Heb je vandaag een afspraak bij VK? @essie: lol en normaalgesproken let ik zo op nauwkeurige formuleringen J Ach ja, het begrip ‘Nederlands eten’ wordt relatief wanneer je in een land zit waar de meeste consumptie van de locals zich beperkt tot tomaten, paprika, komkommer en varkensvlees J Wanneer heb je vandaag vk? Spannend! @suusefruus: wat ontzettend fijn dat het 40 uur per week werken je goed afgaat. Count your blessings, zou ik zeggen, ik tel af tot de 12 weken in de hoop dat ik daarna mijn geheime middagdutje op mijn werk kan skippen J @chevenne: ik weet niks van de eigenschappen van B12: kan je daarmee niet overdoseren (zoals vit A), of plas je overschot uit (als vit C)? Wel grappig dat je daar zo achterkomt. Als nou meer mensen dit hebben, kunnen we een wetenschappelijk onderzoekje op kleine schaal starten J @ankje: (ik schreef over mijn 10-weken feestje): Lynd: Gefeliciteerd, krijgen wij ook taart???. Als jullie hier langskomen krijg je verschillende soorten taart, beloofd J @angelsound: heb een tijdje geleden iets gepost over de negatieve effecten (met wat links), maar weet niet of dat met de forumoverschakeling weg is gevallen. In het kort: het is niet bekend OF en WAT de schadelijke effecten zijn, maar er wordt verondersteld dat het de baby in elk geval stoort (‘alsof er een goederentrein langsraast’, en sommige artsen gebruiken het in hun eigen praktijk dan ook NIET om deze reden. Anderen weer wel. Ik heb daarom besloten er geen aan te schaffen, en de doppler over te laten aan de gyn (of in jullie geval: vk), en dus alleen met echo (of voor medische redenen). Niet voor de lol, dat is met een evt. risico niet waard. @wops: Wat rot om te horen van de vriendin van je moeder. Maar misschien vind ze het juist wel fijn om de positieve dingen van je moeder (over oma worden) te horen, het is ook niet leuk om alleen maar met ellende omringd te zijn! @plassen in de nacht: ik had er eerst een hekel aan als mensen (lees: man of gasten) naar de WC gingen ’s nachts, omdat ik nooit moest (kon me er niks bij voorstellen, hou het toch lekker op tot de morgen, dacht ik), bovendien word ik heel makkelijk wakker en kan ik moeilijk weer inslapen. Maar nu moet ik dus elke nacht zelf, en is mij mening wel veranderd, haha! Het probleem is dat onze WC blijft lopen na het doorspoelen: om dit te voorkomen moet je de drukknop keihard heen en weer bewegen, wat een rotgeluid geeft en waarna ik dus helemaal wakker ben. Maar gelukkig blijft het bij 1x per nacht. @lefbekkie: moeilijk, zo weer aan het werk, zeker als je lichaam nog bezig is met herstellen na je ongeluk. Hoop dat je wat energie overhoudt, maar goed, met kinderen kan je je aandacht niet echt laten verslappen. Succes! @all: mijn (overigens zeer onkundige) baas heeft mij zomaar een dag vrijgegeven omdat mijn ouders hier zijn! Ik heb erg weinig vakantiedagen, dus heb maar 2 dagen opgenomen in deze 2 weken dat ze hier zijn, maar vrijdag ‘zegt hij wel dat ik buitenhuis werk ofzo’. !! Jammergenoeg was hij 5 minuten later mijn collega’s alweer aan het afblaffen. Het is zo dubbel, ik werk daar nog maar sinds maart, maar ik ben geloof ik erg geliefd bij iedereen (ook mijn baas en de directrice), maar dat zijn ook de mensen die echt corrupt zijn (als in de criminele zin van het woord) en die mijn collega’s proberen eruit te werken met wat op mobbing begint te lijken. Welkom in Hongarije.
@rodelief, Jemig meid, ik hoop dat het niet door heeft gezet. Ik ga heel hard duimen draaien voor jullie. Succes en hopelijk vandaag positief nieuws. Ga je vandaag naar de verloskundige? Dikke knuffel.
Lynd bedankt voor je woorden Rodelief sterkte met alles! En neem je tijd voor je verdriet! Meiden allen, werkse voor hen die moeten werken zo niet geniet van je vrije dag en je (mogelijke haha) rust.