@eleni, bij hoeveel weken is het bij jou dan misgegaan? Jij verwacht 2 kleintjes? Wat super zeg! Ik vind het allemaal nog onwerkelijk. Bij iedere echo ben ik bloednerveus. Maar moet ondanks dat toch proberen te genieten. En zwanger zijn, is nu eenmaal een heerlijk gevoel vind ik zelf! Liefs, Florida
Florida en denise: Gefeliciteerd met jullie zwangerschap en welkom op het forum. Heb verder even vluchtig bijgelezen. Ben nu weer weg. Kapper, en vakantie inkopen doen. Tot laters!
Hai meis, Bij mij is het met ruim 10 weken misgegaan! Ja, en nu zitten er twee in mijn buik! Geheel onverwachts .. zit niet eens in de familie! Vind het zelf ook onwerkelijk en ben ook wel angstig voor elke echo.. maar zoals je zegt, we moeten gewoon proberen te genieten! Over 5 dagen hebben we alweer een echo .. dus ik ben benieuwd!! Liefs, Eleni
Ik was gisteren rond 6 uur thuis van mijn werk. En om half 8 reden we weer richting Zwolle, want voorbij Zwolle was de plek van de bruiloft van mijn nicht. Ze zag er geweldig uit! Moest toch wel even een traantje pinken hoor. Ben momenteel al snel emotioneel. Maar op zon bruiloft valt dat niet zo op hihihihi. Ik zag al mijn familie weer uit Enschede. Van mijn opa kreeg ik ook een hele dikke knuffel. Die heb ik ook een tijdje niet meer gezien. Hij is zo trots op zijn kleindochter. Kreeg ook de opmerking hou je benen gekruist he, dan kan het er niet uit! hahahahaha. We waren om half 2 thuis. Ik was dus echt helemaal kapot! Straks ga ik even de stad in om te kijken voor een bh. Ga gelijk even naar livera want daar heb ik veel dames over gehoord hier. Ook ga ik even kijken voor een leuk vaderdag kadootje. Vanavond weer naar Zwolle, want mijn andere nicht viert haar verjaardag. Druk, druk, druk. Morgen doen we echt bij niks! Alleen even naar mijn vader en naar mijn schoonvader. Verders lekker rustig aan doen. @ Djuke: Gefeliciteerd met je mooie echo!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je op een roze wolk zit. Daar zitten wij momenteel nu ook op. Alleen heb ik het hartje nog niet horen kloppen, misschien woensdag. Nogmaals gefeliciteerd en geniet ervan! @ Florida: Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Wel een naar verhaal over Robin zeg. Misschien een hele stomme vraag, maar wat bedoel je met is met 25+1 geboren. @ Mamanama: Wat grappig dat jij ook een vriendin hebt die zwanger is. Ik heb ook een vriendin die zwanger is. Wij schelen zon 7 weken. Je zei dat jou dochter met een keizersnee op de wereld is gekomen. Zou je dan nu als nog willen proberen om nu thuis te bevallen of ga je gelijk naar het ziekenhuis. @ Densie: Gefeliciteerd! En welkom bij de Januari mamas! Het wordt hier zo allemaal maar gezelliger met nog meer mamas!! @ Wops: Wat leuk dat jullie al bezig zijn met de babykamer!! Wat zal dat een tof gevoel geven zeg! Het behangen lijkt mij ook het vervelendst, maar dat heb je nu lekker achter de rug! Ik heb net ook even op jou website gekeken! Wat een mooie website is dat zeg! Toppie! En wat heeft de babykamer een mooi behangetje zeg!!! Echt heel leuk!
@Mamanama Preventief ontstollen in het kraambed houdt in dat ze mijn bloed preventief dun houden in het kraambed.
@ Ankje:helaas mag je na een keizersnee niet meer thuis bevallen. Er is nl. altijd kans dat door de druk tijdens de (pers)weeen de wond in de baarmoeder scheurt! Ik moet dus onder medische indicatie o.b.v. de gynaecoloog bevalleb in het ZH. Ik word vanaf week 35 overgedragen van de verloskundigen naar de gyn. Wat FLorida trouwesns bedoelt, is dat Robin* na 25 weken en 1 dag zwnagerschap geboren is. Om niet steeds de weken en dagen erbij te noemen, kort men dat zo af.....ik ben vandaag dus 9+6 en jij 8+4!
@Djuke nog gefeliciteerd met je goeie echo! @Densie van harte en welkom hier! Ik net tegen m'n vriend: hoe laat komt die post op zaterdag? Hij zegt geen idee zal wel rond 14.00 zijn ofzo, hoezo? Ik zeg oh nou ik verwacht iets. Hahaha! Hoop wel dat 't boek idd vandaag wordt bezorgd anders is het wel jammer.
@Hilli, Hoe is je examen gegaan? Fijn dat het achter de rug is. Wanneer krijg je de uitslag? @Bruidje77, PROFICIAT weer met de goede echo! @Ankje, fijn dat je het naar je zin hebt gehad op de bruiloft. Snap dat je wel een traantje weg moest pinken. Een bruiloft heeft ook altijd wel wat, en dan ben je ook nog zwanger....! hihih @Djuke, ook van harte met de goed echo. Mooi om het hartje te horen he? @Florida13, WELKOM en PROFICIAT! Wat erg zeg, dat je dochtertje geboren is, zo vroeg. Is daar een oorzaak voor gevonden? (als ik vragen mag?) Snap dat het nu allemaal extra spannend is voor je, maar probeer ervan te genieten hoor! @mamanama, Was je dochter zooo groot dan? jeetje, ik dacht dat mijn zoon al groot en zwaar was met 56 cm en 9 pnd. Wat zou je zelf het liefst willen, weer een keizersnee of toch op de natuurlijke manier? Snap wel dat je niet weer 3 dagen bezig wil zijn....pfff. Ikzelf moet ook in het zkh bevallen omdat bij de 1e ik veel te veel bloed ben verloren en een transfusie nodig had. @Densie24, WELKOM en PROFICIAT! @Niene, ga je op vakantie??? @All, even een stukje ego. Als ik moet niezen (en dat is nogal vaak ivm hooikoorts) doet dat zoooooo'n ongelofelijke pijn in mijn buik/baarmoeder. Soms denk ik echt dat dat niet helemaal goed gaat..... Heeft nog iemand meer hier last van? Nog even wat anders... ik ben in behandeling voor anorexia. 8 maanden lang zit ik nu in dagbehandeling. Over 5 weken, krijg ik "ontslag" omdat ik weer een gezond gewicht heb, en het eten heel erg goed gaat. Nu weet ik, dat bij een zwangerschap natuurlijk ook aankomen in gewicht hoort, en daar heb ik geen problemen mee. Toch knaagt het wel een beetje dat ik tijdens mijn vorige zwangerschap ruim 20 kilo ben aangekomen. Dat wil ik deze keer toch wel proberen een beetje binnen de perken te houden. Vinden jullie dat raar? Of denken jullie dat ik me niet zo'n zorgen moet maken?
Mispoes, wat goed van je dat je weer op gewicht bent en bijna met ontslag kan! Top! Je gevoel is naar mijn mening verre van raar. Een beetje binnen de perken in de zin van voldoende en gezonde voeding is toch prima? Dat willen we allemaal denk ik, dus jij ook! Sterkte! En met dat niezen heb ik weleens hetzelfde ja. Vooral van de week 's nachts een keer, maar toen dacht ik dat het m'n darmen waren die de pijnscheut opvingen. Maar ja, het is m'n 1e zs dus wie weet is het wel m'n baarmoeder.
@mamana: thanks voor de uitleg @mispoes: oorzaak is dat mijn vliezen gebroken zijn met 24 weken. Ik heb dus een week lang in het ziekenhuis gelegen, en de bevalling is helaas op gang gekomen. Mijn hele verhaal kun je lezen bij de vlinderlounge, bij vlindertjes vanaf 25 weken (en dan het onderwerp kaarsje voor een maartmama).
Haha! Het boekje is binnen hoor en hij is er erg blij mee!! Echt een leuk boek en informatief ook! Bedankt nog aan de tipgever, ben ff kwijt wie dat nou ook alweer was....? Net een hele zak zure matjes naar binnen gewerkt.....niet zo slim....een in elkaar gekrompen b*k en misselijk..... Ik ga stoppen met snoepen.
@ Mamanama: Bedankt voor de uitleg! Het is natuurlijk achteraf wel logisch gedacht. Maar ja, zo leer ik nog eens wat! Hihihihi @ Mispoes: Ik moet zeggen dat het op zicht nog wel mee valt hoor als je 20 kilo aan komt. Als dat allemaal na het kindje gaat Toen mijn moeder van mij zwanger was, kwam zij ook ruim 20 kilo aan, maar viel na de bevalling wel 25 kilo af. Zou me kwa gewicht absoluut geen zorgen maken. Als je maar lekker in je vel zit, dat is het belangrijkste! Ik vind wel dat je een hele grote schouder klop mag hoor! Je hebt je ziekte overwonnen en je bent zwanger, en je wordt snel ontslagen van de dagbehandeling! Toppie!! Gefeliciteerd!! Goed gedaan!! @ Essie: Leuk dat je boekje toch vandaag is bezorgd! Zo te horen ben je gek op zure matjes. Ik heb er ook even aan gedacht in de stad, maar niet gekocht. Ik ben voor de bijl gegaan met zure bommen. Heb er 4 gekocht hihihihihi. Ik ben net terug van de stad. Ik heb daar 2 vaderdag kadootjes gekocht voor mijn vader en schoonvader. Ze hebben allebei een zak snoep (om de pot te vullen die ze vorige jaar hebben gehad) en een slabbertje met daar op een tekst: De liefste OPA is toevallig mijn opa! Ook heb ik een boekje gekocht voor de aanstaande papa. Dat boek heet 101 ideeën om een speciale papa te zijn. Hij vond het helemaal geweldig! Ik kwam op het idee van iemand die dat vertelde over dat andere boek. Bedankt daarvoor! Ook heb ik voor mezelf een 9 maanden dagboek gekocht. Die wil ik vanaf nu ook bij gaan houden.
@ Mispoes: Wat goed dat je gewicht weer in orde is! Ik vind het heel normaal dat je je gewicht in de gaten wilt houden. Vind het ook knap van je dat je dat je weet dat je aan MOET komen in je zwangerschap en dat je dat zo goed kunt scheiden! Wat mijn dochter betreft: zij was ook 56 cm en 4700 gram en bij mij paste dat dus niet!
Lieve meiden, Even niet geweest en snel wat bijgelezen maar ben dan ook zoooo moe en misselijk... Verder nu ook last van maagzuur. Maar verder dus op en top zwanger. Ik ben een hoop vergeten van wat ik snel heb gelezen dus sorry dat ik niet reageer...Hopelijk gaat alles goed met jullie. Ik moet maandag voor mijn intake bij de VK. Ik heb steeds bij de gynacoloog gelopen dus dat is allemaal wat verlaat. Ik krijg ook dan pas mijn bloedonderzoek. Hopelijk kunnen ze wat met de lastige vermoeidheid. xx Ps: Fijne (bijna) vaderdag gewenst!
@ Noname, balen dat jij je zo moe voelt en misselijk bent. Ik heb ook last van maagzuur, niet alle dagen, maar helaas is het er wel. @ Ankje, leuk dat je ook een 9 maanden dagboek hebt. Ik heb er ook één, is leuk om bij te houden. @ Wops, ziet er leuk uit het kamertje, wij zijn nu begonnen met leeghalen van de logeerkamer. Binnenkort behang stomen en dan komt mijn vader over een tijdje helpen met behangen.
@noname en Jada 1984, Maagzuur dat omhoog komt, daar heb ik ook veel last van helaas. kan me nog herrinneren van de vorige zwangerschap dat dat niet beter werd naarmate de zwangerschap vorderde... Integendeel! bah bgah @All, Bedankt voor jullie reacties. Ik moet gewoon goed en gezond blijven eten, dan kan ik het in elk geval niet mezelf kwalijk nemen, mocht er toch weer 20 kilo bijkomen. maar wellicht is dat met mijn huidige eetpatroon ook helemaal niet aan de orde.... en maak ik me druk om niks.
Ehm, tja weet meer dan de helft niet meer van wat ik gelezen heb. @ nieuwe dames: gefeliciteerd en welkom! @ ik dacht Eleni: ik heb dat ook met niezen dat ik dan een pijnscheut heb en het is idd bandenpijn. Heb het ook bij de zwangerschap van m'n dochter gehad. Kreeg het op een gegeven moment ook als ik me te snel omdraaide in bed. EN met niezen hield ik zelfs m'n buik vast . Nu dat ik het weer heb voelt het echt als zo'n bekend zwangerschapskwaaltje. @ Florida: wat een heftig verhaal meid en wat een verdriet zullen jullie gehad hebben en nog steeds meedragen. Woorden, helemaal op een forum, schieten altijd zo tekort. We hebben het een beetje meegemaakt met vrienden waarbij hun dochter met 31 wk geboren werd en overleden is en het rouwproces dat ze doormaakten. Zij is nu ook weer zwanger en dat is gewoon zo geweldig. Fijn dat je er van kunt genieten dat je weer zwanger bent en als er momenten zijn dat je er even doorheen zit, kun je je hart natuurlijk hier luchten. @ zure matten: ja, ik zou zo'n pakje ook in een keer leegeten en buikpijn krijgen . @ mispoes: goed zeg dat het zo goed gaat dat je over 5 weken 'ontslagen' wordt. En natuurlijk is het niet raar dat je het heel veel aankomen een beetje binnen de perken wilt houden. Met een gezond voedingspatroon kom je dan ook een heel eind. Maar krijg je verder ook nog goede begeleiding tijdens je zwangerschap mbt gezond eten?@ Djuke: gefeliciteerd met de mooie echo!
Voor degene die last hebben van maagzuur: ik was bij de huisarts vrijdag en ik gebruikte al ranitidine (heb altijd al last van mijn maag) en dat kan ik zonder problemen blijven gebruiken en zelfs nog in dosis ophogen. Daarnaast is er een soort drankje: antagel. Dat schijnt ook te helpen (is de "1e stap" bij last van maagzuur, dus nog lichter dan ranitidine). Wellicht een idee om toch langs de huisarts te gaan? Hij zei overigens wel dat als dit niet helpt, er weinig meer overblijft...