@ kwek fijn dat ze toch blij voor je was, en zelf ook wel door had dat haar opmerkingen niet al te gepast waren die zal ze dan in het vervolg wel voor zich houden. @ Lynd, Mooi dat de echo goed was, en niet te erg piekeren over die aandoening hoor, Er is nog een grote kans dat het wel weg trekt. En levens bedreigend was het vroeger als men het niet wist en de vrouw natuurlijk ging bevallen kon ze overlijden aan teveel bloed verlies. Maar dat is tegenwoordig met alle nieuwe technieken niet meer aan de orde. Gewoon genieten van het idee dat alles er goed uit ziet. En doe maar even lekker rustig op je werk, als het bij jou net zo warm is als hier wel hard nodig. @ hier, vanochtend rondje gynaecoloog gedaan, ze deed inderdaad wel een echo maar die was zo wazig echt bijna niks van te maken, toen ik daar wat over zei kreeg ik als reactie wij hebben hier een lelijk eendje en de vk een mercedes en tja dat valt niet te vergelijken lol. Alles zag er nog steeds goed uit, ze konden met deze apparatuur de kleine zelfs niet meten was nog wel benieuwd of zij ook een week verder uit zouden komen maar helaas. Oook voor het eerst het hartje gehoord zo gaaf (net een trein). Weet nu nog steeds niet waar ik moet blijven voor mijn controles ze wilden nog eerst een bloedonderzoek doen omdat het bij reuma nog wel eens voor wilde komen dat je antistoffen tegen de kleine maakt, maar het was niet schadelijk . Helemaal snappen doe ik het niet nog nooit van gehoord en heb toch al redelijk wat bijeenkomsten bijgewoond over reuma en zwangerschap. Daar komt over 7 weken de uitslag van en in de tussen tijd gewoon ook op controle bij de vk en over 7 weken weer bij hun en dan kijken we verder. Maw ik doe gewoon alles dubbel.
Goedemiddag, Kan de lijst even niet vinden mocht ik er nog niet opstaan mag ik dan op 31 januari? Dank u! Groetjes
hoi meiden! ik heb vanmorgen op mijn werk verteld dat ik weer zwanger ben! leuke reacties gehad! wat denk je.... paar uur later bloedverlies!! weinig, maar wel helder... ik dacht dat ga je niet menen net nu iedereen het weet! ik heb naar de gyn gebeld en mocht vanmiddag komen en gelukkig is alles goed met ons kleintje! wat een schrik elke keer zeg! ik moet het wel wat rustig aan doen ivm die gevoelige baarmoeder van mij! ze hadden mij ook al besproken in het overleg met alle gyneacologen en ze gaan bij elke controle mijn baarmoedermond opmeten, zodat ze meteen in kunnen grijpen als deze weer gaat verkorten. als dat gebeurd zal ik weer rust moeten houden.. verder kom ik in aanmerking voor een medicijn wat vroeggeboorte kan voorkomen! het is nog een studie, maar ik zou dan vanaf 18 weken wekelijks een injectie krijgen om zo te proberen een vroeggeboorte tegen te gaan. hier zitten voordelen én nadelen aan, maar welke dat zijn hoor ik 8 juli als ik naar mijn gyn moet. vanmiddag had ik de assistent. dus misschien is dat iets, maar ik wil wel eerst weten of het niet schadelijk kan zijn! liefs rebbel
Hoi, Ik heb een goed echo! Ons kindje loopt gewoon netjes op schema. En was heel heel erg beweegelijk en trapte de echo aparaat steeds weg, hij wilde echt niet. Helemaal happy! Zo gelukkig gevoel, de tranen zijn ook rijkelijk gevloeid en nu ga ik echt niet meer twijfelen, we zijn zo zo zo zwanger van ons kindje met alles erop en eraan. Helemaal in de ban van ons kindje. 11 weken en 3 dagen: Met de beentjes gestrekt en het lijkt dat je een piemeltje hebt maar dat is je navelstreng.
Wops, Wat een geweldig mooie echo meis! Het echte genieten kan nu lekker gaan beginnen!! Fijn dat alles goed was!!
Wops en Rebbel van harte! Geweldig voor jullie! Lynd aan jezelf denken hoor! Doe rustig aan! Blaine geduld is een schone zaak he zullen we maar zeggen. Zo te lezen sta je iig goed onder controle dus dat is een geruststelling. Eleni hoe gaat het met de kramp Kwek lekker gevoel denk ik dat je baas het nu weet en zo reageerde!! Fijn8)!! Hier: nog steeds in volle verwachting (letterlijk en figuurlijk) van de 1e echo.......
@ LisetteG: Ik moet eigenlijk ook strijken, maar heb daar totaal geen zin in met deze warmte! Doet het lekker pas als het regent ofzo hihihihi. Kan ik trouwens met jou meerijden naar dat uitje Lisette? Ik heb namelijk geen rijbewijs. @ Belle: Dat is helemaal geen probleem hoor. Niemand is verplicht. Gewoon lekker doen wat jij wilt! Over dat overgeven en dat niks blijft zitten kan ik niet over mee praten, maar ik heb wel een buurvrouw gehad die dat ook heel erg heeft gehad. Ik zou wel je vk op de hoogte stellen. Beterschap en let goed op jezelf! @ Jesjuh: Welkom en gefeliciteerd! Jij hebt dan al een hele mooie echo gehad zeg! Ben wel een beetje jaloers hihihihi. @ Lynd: Wat vind ik dit erg voor je zeg! Maar probeer wel de moed erin te houden he! Mijn vriendin (die 8 weken voor mij loopt) heeft hetzelfde probleem, alleen dan iets erger (niet om jou te niet te doen hoor! Het is net zo erg). Zij heeft continu bloedingen alleen gaat het met het kind en haar zelf prima! Het is alleen verschrikkelijk lastig. Ook zij moet opgenomen worden in het ziekenhuis vlak voor de bevalling. Haar placenta ligt laag maar er is kans dat het weer naar boven gaat. Anders word het voor haar ook een keizersnee. Maar wat er gezegd wordt over levend bedreigend is denk ik voor het kind bedoeld. Bij mijn vriendin was er vorige week kans dat de placenta scheurde, en dan dus einde oefening. Gelukkig is dat niet het geval. Ik wil je absoluut niet bang maken, want wat jij ook al zei en dat zei mijn vriendin ook. Er zijn heel veel vrouwen waar het een paar weken later helemaal goed gaat. Probeer je daar aan vast te houden. Worden jij en de baby nu goed in de gaten gehouden door de vk of gyn? Toch ook gefeliciteerd met de gezondheid van je kind! @ Eleni: Ik heb momenteel ook veel krampen in mijn buik, rechts onderin meestal. Schrik er soms wel van. Maar volgens de gyn hoort dit er allemaal bij. @ Kwek: Wat moet jij gegrinnikt hebben van binnen. Wel erg leuk dat ze zo positief is! Gefeliciteerd! @ 1984: Welkom!! @ Rebbel: Jeetje! Wat een toestand zeg! Maar ja, als daardoor alles goed verloopt. Ik zal enorm voor je duimen. Is het bloeden nu wel gestopt dan? @ Wops: Wat geweldig nieuws zeg! Ik kan me voorstellen dat je tranen begonnen te rollen. Zoiets is ook om vreselijk trots op te zijn! Toppie! @ Hier: Een enorme zware dag gehad op het werk. Het was druk, warm en ik was moe. Niet echt ideaal, maar ja. Ik heb het weer overleeft hihihihi. Voor de rest heb ik vanmiddag en vanavond een steek gehad rechts onderin mijn buik. Ik hoorde van de gyn dat het er wel bij hoorde, maar toch schrik ik iedere keer weer. Ik kan niet wachten op de 12 weken echo die ik 24 Juli heb. Ben een beetje jaloers op de meiden die de echo al hebben gehad hihihihi.
Lovewomen en Jesjuh welkom! Lynd wat een verhaal zeg! Ik had daar nog nooit van gehoord, ik snap wel dat je daar even van schrikt. Maar probeer zoveel mogelijk te genieten, en we gaan er vanuit dat de kans gelukkig klein is en het bij jou niet gebeurt Maar in ieder geval fijn dat je kindje goed groeit! Rebbel dat is wel schrikken zeg!pfff.... Maar gelukkig was alles goed, wel vervelend al die injecties maar als dat helpt dat heb je dat er ook wel voor over. Het zou niks voor mij zijn want ik ben er doodsbenauwd van.. maar even afwachten of het inderdaad niet schadelijk is ofzo. Wops wat een mooie echo zeg! Die is echt heel duidelijk, en dan van die lange gestrekte benen.. Het is echt een mooi gevoel hé als je je kindje zo ziet op een echo... ik kijk ook alweer uit naar de volgende echo maar dat duurt nog 3,5 week Essie79 je geduld wordt echt op de proef gesteld zeg.... jammer dat je zo lang moet wachten, nog ff volhouden! Ik heb makkelijk praten denk je, ik heb er al 2 gehad. Kan me goed voorstellen dat het je nu wel lang gaat duren hoor. Ik heb verder niet veel nieuws te vertellen. Ik heb mijn handen vol aan mijn kleine meid, die s'nachts om 3 uur wakker in haar bedje staat en dan niet meer wil slapen... en als ze uitslaapt dan is het half 6..pfff.. maar ja het hoort erbij, ik ben blij dat ik nergens last van heb dus kan het allemaal nog goed aan. Ik hoop dat het dan de laatste maandjes wat beter gaat, maar dat zien we dan weer wel. Ik heb nog helemaal niks gekocht voor de kleine, ik kan mij beter bedwingen als bij de eerste. Ik wil eerst weten wat het word, als het een jongen is kan ik in ieder geval flink gaan shoppen voor kleertjes! En ander vind ik zoiezo wel een excuus om te shoppen. We zijn nu bezig om voor de kleine meid een nieuwe kamer te maken, zodat de babykamer doorgeschoven kan worden. Vandaar zo een troonstoel besteld echt gaaf!
We zijn bezig om een uitje te organiseren met de Januari 2010 mama’s! De datums die we geprikt hebben zijn 05-09, 12-09, 19-09, 26-09 en 03-10. Kun en ga je ook mee? Laat dan een PB achter bij Ankje. Ik zou graag je plaatsnaam en provincie willen weten en op welke dagen je wel en niet kunt. Bijvoorbeeld: Ankje-Flevoland-Almere: 05-09=Nee, 12-09=Ja, 19-09=? 26-09=Ja en 03-10=Ja Alvast bedankt! Dit zijn de mensen die het al hebben doorgegeven: Ankje, Eleni, LisetteG, Lynd, Angelic Er zijn meer mensen die al hebben aangegeven dat ze mee willen, alleen mis ik nog de datum dat ze kunnen nog van.
Uh Ankje misschien heb je het gemist hoor maar ik heb nog helemaal geen echo gehad!!!!! Ik kan de andere data in sept wel, sowieso de 19e.
Even spuien hoor.... We stonden een hele week op nr 1 voor een eengezinswoning, reageert er iemand die 5 maanden langer ingeschreven staat ... en dat één dag voordat de reacties voor dit huis zouden sluiten!! Het is zo'n leuk huisje!! BALEN...:x
@Kwek: Ooh phew, toch een goede reactie van je baas. Ben wel blij voor je. Ik had me al hele scenario's voorgesteld @Eleni: Klinkt idd als bandenpijn. Ik heb het nu ook heel vaak als ik moet niezen. Aauw! Ow hehe klees net je zin verder, je hebt er ook last van tijdens het niezen. Bij mij is het tijdens het niezen en tijdens het omdraaien in bed enzo het pijnlijkst. @Rebbel: Wat goed dat je meteen op controle mocht komen! En dat alles goed is. Das idd schrikken. @Wops: Ik krijg echt kippenvel als ik je echo zie!!! Dat ga ik binnen 4 dagen ook zien! Dan ben ik 11weken en 4 dagen ... ooh jee, dat is echt gewoon een kindje!! Pfff, nu krijg ik echt weer zenuwen @Nieuwe meiden, welkom Wat was het warm vandaag hé, zo'n plakkerig weer. Bah, vind mezelf dan al snel vies Kzou echt twee of drie keer per dag in bad kunnen gaan. Ben blij dat het nu iets frisser is.
Ook nog positief nieuws vandaag: ik heb de 12 weken echo gehad en het was allemaal weer perfect in orde! De baby was flink bewegelijk en aan het hopsen en spartelen. Wat een geweldig gezicht! Het was ook weer perfect op schema qua groei (5,5 cm) en we zagen zelfs het mondje, oogkasje, handjes (5 vingers!) en de echoscopiste wees zelfs de blaas en maag aan op de foto. Het mooie is dat wij wederom niet hoeven te betalen voor deze echo. Ze zei: nee hoor, dit hoort er gewoon bij. Snap niet hoe dat werkt maar ik ben er allang blij mee.
We zijn bezig om een uitje te organiseren met de Januari 2010 mama’s! De datums die we geprikt hebben zijn 05-09, 12-09, 19-09, 26-09 en 03-10. Kun en ga je ook mee? Laat dan een PB achter bij Ankje. Ik zou graag je plaatsnaam en provincie willen weten en op welke dagen je wel en niet 05-09: Ja 12-09: Ja 19-09: Ja 26-09: Ja 03-10: Op vakantie
@ Essie: Ow! Sorry, dan heb ik het niet helemaal goed gelezen. @ Belle: Gefeliciteerd zeg! Ben zo blij voor jullie.
mooi al die goede echo's weer vandaag toch altijd weer een opluchting als alles goed is. Oja en zag ook nog wat nieuwe dames welkom hier
Jaja a.s. donderdag pas de 1e echo....echt spannend hoor!! Maar neemt niet weg dat ik het telkens geweldig vind om te lezen als er weer iemand een mooie echo heeft gehad!! Nu ik nog!! Duimen jullie allemaal voor me?! He Eleni balen van dat huis!!!!!!!!!!!!!!
all: he, ik voel me rot. Had gedacht dat ik me vanavond heel blij (of heel verdrietig) zou voelen, maar niet dat de onzekerheid voort zou duren. Wat ontzettend k.t!! Ik ben ook best wel jaloers op al jullie mooie echo's, wij konden echt niet veel zien en we hebben niet een mooi en duidelijk plaatje kunnen schieten (wie schreef het ook weer? Onze gyn heeft waarschijnlijk ook een 'lelijk eendje' staan). Bovendien bewoog onze baby ook niet, was waarschijnlijk aan het slapen (op zijn zij met de rug naar ons toe!), maar ik baal er wel van. We zitten er nu met mijn man aan te denken om over 2 weken nog eens een echo te gaan doen bij een commercieel bureau, zodat we ook een mooi plaatje krijgen en we, na dit toch niet onverdeeld goede nieuws, er misschien ook wat meer van kunnen genieten. Ben alleen een beetje bang dat teveel echo's (dat zou dan al de 5e worden!) de baby zouden kunnen schaden, want daar weten artsen eigenlijk niks over. Bedankt voor al jullie lieve reacties! O, en trouwens onze week in NL staat op losse schroeven, dus weet nog niet wanneer ik er zal zijn. Ik zal de data opnieuw invullen als ik meer weet! Hoop natuurlijk dat ik een manier kan vinden om er wel bij te zijn, lijkt me groots Grappig trouwens dat het bij jullie in NL zo warm is nou, hier is het normaal gesproken erg warm, maar nu regent het elke dag, en afgelopen week was het ook nog koud. Nu klimt de temp weer omhoog (boven 25 graden), maar daar kan je zo weinig mee als het regent! Ga maar eens slapen, misschien voel ik me morgen beter.
Lynd woorden schieten nu toch te kort....ik hoop inderdaad dat je goed kan slapen en er morgen wat positiever tegenaan kan kijken. Ik denk trouwens dat het gewoon goed zit! Heel veel sterkte!!