@ingrid en nycie, ik heb een schimmel gehad ooit tijdens een zwangerschap en die was wit en korrelig inderdaad, maar ik las net op internet dat een candida ook best groenig en symptoomloos lan zijn (dus zonder jeuk). Dus ik bel zo even de HA.. Bedankt in ieder geval!
Thanx Lady Joey, Je haalt me de woorden uit mijn mond. Ik probeer ook steeds te denken... de kans is wel heel klein dat het weer mis gaat!!!! En vanmorgen stond ik weer voor het eerst te kokhalzen tijdens het ontbijt maken dus dat zijn goede tekens! Kuz
Goedemorgen allemaal! @Surf: Gefeliciteerd!!!! YAY! Goedzo! Positief blijven! Ik hoorde gisteren dat lactacyd gebruiken slecht is voor de ongeboren vrucht, weet iemand daar iets van toevallig? Ik heb ook candida (is een schimmel die gewoon in je lijf aanwezig is en bij een dip in je weerstand kan opkomen) en daarom gebruik ik het al jaaaaaaren. @Iva: Ik heb dat dus en ik heb het nog nooit groenig gezien, maar een klein beetje gelig kan wel. Even de huisarts vragen! Weet dat je er een blauw ei voor krijgt die je vaginaal inbrengt maar dat werkt hetzelfde als een antibioticakuur en is denk ik wel schadelijk (lijkt me) bij een zwangerschap (heftig spul). Candida op zich is iets onschuldigs en doet verder niets met je zwangerschap. Je kunt er wel een dieet voor volgen. Veel succes en hoop dat je er miss iets aan hebt! Verder allemaal een fijne dag! Geniet ervan xxx Sue
dankjewel! mssn een beetje brutale vraag, maar hoe wist je bij jou dat het niet goed was? was het ook al zo vroeg in de zwangerschap of later pas? het is allemaal zo onzeker en eigenlijk kan je natuurlijk alleen maar afwachten, maar dat is zo moeilijk!! ik hoop dat het bij jou allemaal gewoon super blijft gaan en dat je in januari een prachtig kindje in je armen mag houden! ik heb net de vk gebeld en die zegt niets te kunnen doen voor me. echo enzo is nog te vroeg en een hcg-meting vond ze ook te vroeg, ze vond dat ik minimaal een weekje moest afwachten, dan mssn nog een keertje een test doen ofzo... heb ik dus ook niets aan...
Eerst en vooral proficiat aan iedereen! Ik heb zelf morgen mijn bloedtest, en hoop me zeker daarna bij jullie te voegen Duimen jullie mee voor me? x
Volgens mij is het inderdaad beter om geen lactacyd te gebruiken tijdens de zwangerschap. Over de kuur die je krijgt tegen de schimmel, je krijgt een zalf die je normaal inderdaad ver naar binnen moet brengen, tijdens de zwangerschap mag dit niet en moet je het gewoon smeren. Heb tijdens de zwangerschap van Julian meerdere malen een kuur gehad en het kan dan totaal geen kwaad, moet er wel bij zeggen dat dit vanaf het tweede trimester was. Voor candida tijdens de zwangerschap helpt helaas geen dieet want het is een typisch zwangerschapskwaaltje en het enige wat daar tegen helpt is 9 maanden wachten, na de zwangerschap heb ik er dus ook nooit meer last van gehad
hey hey, Hoe is het hier met alle ladies? Ik ben net terug van de dokter en het ziekenhuis. Had toch geen blaasontsteking, was waarschijnlijk het drukken en groeien van m'n baarmoeder wat ik voelde. Verder heb ik al 12 mei om kwart over 6 een afspraak voor een echo en om 1900 uur een gesprek met de gynaecoloog. Gaat echt vlug, dus hopen dat ik deze keer wel de echo haal! Kus
gelukkig geen ontsteking dus, das fijn! lekker voor je dat je al zo snel een echo mag, zou ik ook wel willen hihi... gewoon positief blijven en ervanuit blijven gaan dat het deze keer helemaal goed gaat en dat je een prachtige echo hebt volgende week!
hi hi, Kan ik me voorstellen, omdat je je nu zo onzeker voelt met wat er in je lijf gebeurt he... Ik hoop dat het allemaal een goeie afloop voor je mag hebben en dat we allebei lekker mama worden in januari... Ennuh, de 7e is een mooie datum Mijn verjaardag
Quote Surf: dankjewel! mssn een beetje brutale vraag, maar hoe wist je bij jou dat het niet goed was? was het ook al zo vroeg in de zwangerschap of later pas? het is allemaal zo onzeker en eigenlijk kan je natuurlijk alleen maar afwachten, maar dat is zo moeilijk!! ik hoop dat het bij jou allemaal gewoon super blijft gaan en dat je in januari een prachtig kindje in je armen mag houden! ik heb net de vk gebeld en die zegt niets te kunnen doen voor me. echo enzo is nog te vroeg en een hcg-meting vond ze ook te vroeg, ze vond dat ik minimaal een weekje moest afwachten, dan mssn nog een keertje een test doen ofzo... heb ik dus ook niets aan... zeker geen brutale vraag hoor; maar ook al ben ik een ervaringsdeskundige toch blijft het lastig. Bij de eerste x kreeg ik rond 10 weken een beetje bruin bloedverlies wat later rood werd met stolsels. Een echo bevestigde dat het toen fout was gegaan met 6,5 week. Pijn kreeg ik pas toen de miskraam echt begon door te zetten. Bij de tweede x kreeg ik met 6 weken eerst bloedverlies met afvegen en de dag erna zette het echt door en leek het net een zware ongesteldheid. De derde keer waren er niks geen tekenen, voelde me aan alle kanten zwanger en kreeg met 8 weken mijn eerste echo. Daarop was te zien dat het hartje net 2 dagen ervoor gestopt was. Heel onwerkelijk.... Maar meestal is hevige buikpijn of bloedverlies met stolsels een teken dat het echt mis is. Een ander positief voorbeeld, mijn beste vriendin heeft tijdens haar hele zwangerschap helder bloed verloren en heeft gewoon een gezonde dochter op de aardbol gezet. Bloed = soms dus ook gewoon goed..... xxx
Alle nieuwelingen...van harte welkom... Ik heb vandaag een moeizame dag... Ben misselijk en heel erg moe... Maar ja dat hoort er bij he.... Vind het zo spannend, over 2 weken mijn 1e echo al, ben zo benieuwd...
hoe doen jullie dat met tillen (van je andere kind(eren) bijvoorbeeld)? ik zal weer eens lezen hoe dat ook alweer zit, ben het even kwijt. ik werk ook nog eens op een kinderdagverblijf (bij mijn eerste nog niet), ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken.. wat ik me afvraag, er is namelijk een groot verschil in wanneer de eerste echo gemaakt wordt, waarom krijgt de 1 wel een vroege echo en doen ze er bij de ander zo moeilijk over (of er nou wel of geen reden/indicatie voor is).
Ik til mijn zoontje nog gewoon, heb ook weinig keus want lopen doet hij nog niet en mijn man is gewoon aan het werk overdag dus zal wel gewoon moeten. Bij mijn zoontje had ik de eerste echo met 11weken en vijf dagen dacht ik. Denk dat ze er bij de ene verloskundige ook makkelijker in zijn dan de ander en ligt denk ik ook aan de voorgeschiedenis dus verschilt het per persoon.
Ik til mijn dochtertje ook nog gewoon... maar als mijn man erbij is laat ik het hem doen. hihi De moeheid begint ook toe te slaan, ik kan nu al bijna mijn ogen niet meer open houden dus kruip zo gelijk met mijn dochtertje even in bed. Verder heb ik ook over 2 weken mijn eerste echo... ik hoop dat we een mooi kloppend hartje gaan zien! x
Heey meiden, Er word hier lekker druk geschreven, gezellig! Nieuwe zwanegren, welkom en natuurlijk gefeliciteerd! Noname; toen jij jouw miskramen had werden jou symtomen toen ook minder? Ik had dat wel bij mijn miskraam. De eerste week voelde ik vanalles (steekjes liezen, gespannen borsten etc) en die week ern steeds minder tot helmaal niets meer. Nu voel ik de laatste twee dagen ook weer steeds minder. Ben dus erg bang dat het hetzelfde af gaat lopen als toen. Wie hefet dit nog meer? Dat je steeds minder kwaaltjes voelt? Dus eerst heel veel en nu steeds minder? Liefs Nikkie
Sowieso moet je natuurlijk uitkijken met te zwaar tillen, verder moet je voor je rug vanuit je benen tillen dus eerst door je knieen en dan pas iets optillen. Is niet alleen als je zwanger bent
Ik voel tot nu toe bij deze nog helemaal niks, alleen een beetje opgeblazen aan het eind van de dag. Bij Julian voelde ik het de ene week wel en de andere week had ik ineens nergens meer last van maar dan was het de week erna weer helemaal terug.