Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Jeetje, wat schrijven jullie veel. Werken jullie wel hihihihi (geintje). Ik meost ruim 4 pagina’s lezen zeg! Wel erg leuk hoor al die verhalen.

@ Lynd: Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik vind het zo vervelend voor je dat je je zo ellendig voelt. Maar probeer wel te onthouden dat je kindje nog steeds lekker in je buik zit en lekker groeit!
    Het zou trouwens wel ontzettend gaaf zijn als jij er ook bij kan zijn bij het uitje!

@ Essie: Ik heb je erbij gezet. Ik hoop dat we eind deze maand (maand Juli) een datum kunnen prikken, zodat iedereen het ook vast in de agenda kan zetten!
    Ik en Marieke11 regelen dit uitje. Jada zou de foto’s wel op de website willen zetten. Natuurlijk ook erg leuk voor je mensen die helaas niet mee kunnen.

@ Nienke: Lekker joh, al die afspraken heb je achter de rug. Ben benieuwd hoe je collega’s gaan reageren. Veel plezier alvast met het vertellen!

@ Momae: Wat goed zeg dat je een mooie echo hebt gehad. Wij doen waarschijnlijk wel een 20 weken echo. Want Jeroen wil graag weten wat het wordt. Mij maakt het niet zo heel veel uit, heb de keus aan hem gelaten. Heb alleen wel gezegd dat als wij het weten, dat ik het niet voor me hou……dat gaat mij namelijk nooit lukken hahahahaha.
    Ik vind het trouwens wel heel erg knap van je dat je dat kan volhouden. Ik zou dat namelijk absoluut niet kunnen. Mijn nieuwsgierigheid is vele malen groter! Hahahaha

@ Niene: Wat leuk hoe ze gereageerd hebben zeg! Had je wel van te voren oordopjes in hihihihi.

Morgen gaan Jeroen en ik met mijn broertje en zijn vriendin naar de film. We gaan naar Ice age 3!!!!!!
    Wordt voor mij alleen wel rennen en vliegen. Want ik ben rond kwart over 6 thuis en om 7 uur begint de film.

2. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    We zijn bezig om een uitje te organiseren met de Januari 2010 mama’s!

De datums die we geprikt hebben zijn 05-09, 12-09, 19-09, 26-09 en 03-10.
    Kun en ga je ook mee? Laat dan een PB achter bij Ankje.
    Ik zou graag je plaatsnaam en provincie willen weten en op welke dagen je wel en niet kunt.

Bijvoorbeeld: Ankje-Flevoland-Almere: 05-09=Nee, 12-09=Ja, 19-09=? 26-09=Ja en 03-10=Ja

Alvast bedankt!

Dit zijn de mensen die het al hebben doorgegeven:

Ankje, Wops, Jada1984, Eleni, Blaine, Essie79, LisetteG, Lynd, Angelic, Sjalotjuh87

Er zijn meer mensen die al hebben aangegeven dat ze mee willen, alleen mis ik nog de datum dat ze kunnen nog van.

3. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Belle wij willen dus ook graag weten wat het is, maar het dan wel voor onszelf houden. Mochten we ons dan toch een keer verspreken, dan is dat jammer:(. Ik vind het inderdaad jullie keuze, en als jullie ervoor kiezen dat het niet erg is dat anderen het ook weten, dan al kunnen je schoonouders helemaal niet dit soort eisen stellen:$. Misschien bedoelden ze het niet zo en willen ze het liever niet maar kwam het er een beetje hard uit? In elk geval, erover praten zou ik zeggen! Oja, wat dat rose of blauw in de babykamer betreft; hebben wij ook over nagedacht en als we hele leuke dingen in de 'goeie' kleur zien dan leggen we die nog ff apart. Het is investeren he:D

Niene mooi dat je zo'n leuk weekend heb gehad! En oja ik ben de enige nog hier die a.s. donderdagavond eindelijk de 1e echo heeft....;)

Wat betreft studie en kind: ik ben ook bezig met mijn (2e) studie hbo verpleegkunde. Ik doe deze opleiding duaal (in de psychiatrie), dus werken en leren. Ik ga ongeveer 1 week per maand naar school. Maar ja, ik heb gewoon een contract en dus recht op zwangerschapsverlof etc etc. Ik wil het volgende week gaan bespreken met het hoofd opleidingen hoe we eea vorm gaan geven. Ben benieuwd!

4. woops

woops Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb vandaag een goede dag gehad echt minimaal misselijk geweest en heel de dag gewerkt (8 uur).
    We willen het geslacht ook niet weten, maar sinds de echo van gisteren zit ik toch wel in twijfel en wil ik het stiekem toch wel weten.
    We kijken het dus nog even aan en anders zei m`n man dan kijken we toch gewoon wat het wordt.
    Dus ik denk dat we met de 20 weken echo gaan weten wat het wordt.
    De echo van gisteren is zo onwerkelijk, nu zit er gewoon een mini-mensje en dat had ik echt nog niet eerder gezien, had alleen een vlekje op de echo zitten de afgelopen keer.
    Ons kindje is zo beweegelijk en ben zo benieuwd hoe dat gaat voelen, ik wil het nu al voelen, maar moet even geduld hebben.

Ik wens iedereen nog een fijne avond en alvast een fijne dag voor morgen.
    Vrijdag hebben we de 12 weken feestje en gaan we uit eten met m`n ouders om dit te vieren.
    Wie had dit ooit gedacht het blijft zo onwerkelijk en geniet van alle aandacht.
    Op m`n werk weet echt iedereen het en ik laat m`n buikje dus ook al echt zien, ik heb al wel echt een buikje al zeg ik het zelf.
    Over 2 weken hebben we personeelsfeest en dan heb i echt hele leuke kleren voor gekocht en ga ik lekker volop genieten en m`n buikje laten zien.

Groetjes

5. Dit is onze site:http://januari2010.come2me.nl, je staat erbij, alleen ontbreken er nog wat gegevens. Je kan Sjalotjuh1987 of mij een PB sturen.

6. Sjees

Sjees Niet meer actief

Hoi Allen,
    Wat is er veel geschreven.
    Ik ben even niet geweest,en ook niet alles terug gelezen nog.
    Ankje je kan meerijden hoor!!

Ik moet even iets van me af typen,want zit hier met de tranen op mn wangen en zie het echt even niet meer zitten.
    Mijn man heeft een broer(noem hem even M) van 27 jaar,hij woonde nog bij zijn ouders ondanks dat dat al heel lang niet echt goed meer ging.
    Mijn schoonmoeder is ernstig ziek,haar hart werkt nog maar 15% en ze mag absoluut niets van stress hebben anders is het het zo gebeurd.
    Nou is het echter zo dat M psychische problemen heeft waar hij nog nooit hulp voor heeft gehad(wil hij niet) en dit is vorige week geescaleerd,zijn ouders hebben ons huilend gebeld of we hem konden ophalen omdat ze de zorg voor hem niet meer aan kunnen, hij heeft nl last van psychoses en is echt onhandelbaar.
    Hij zit nu dus sinds donderdag bij ons,ik ben meteen met hem naar de dokter gegaan en hij heeft medicatie gekregen en een verwijzing voor maatschappelijk werk,daar zijn we vandaag heen geweest en zij vinden ook dat ie echte psychiatrische hulp nodig heeft maar de wachttijden zijn overal zo lang dat het wachten op de intake al 4 weken gaat duren.
    Hij was vandaag weer echt super boos en wil zijn medicatie niet nemen,en ik wist gewoon echt niet wat ik met hem aan moet,mijn man werkt 6 dagen per week dus ik ben ook nog alleen met hem.
    Ik zie het niet meer zitten en heb vandaag geprobeerd crisisopvang te regelen,maar schijnbaar is dit pas mogelijk als ie mij met een mes bedreigt,hem op straat zetten kan ik ook niet over mijn hart verkrijgen,hij kan absoluut niet voor zichzelf zorgen heeft het verstand van een 15 jarige zeg maar,en hij moet gewoon echt hulp hebben,nu is het dus afwachten op de intake, maar ik weet niet of ik het nog zolang volhoud hem hier te hebben,

sorry voor dit verhaal,maar ik moest het even van me afschrijven..

7. Je staat inmiddels op onze site:
    Januari mama's 2010, ontbrekende gegevens kun je doorgeven via een PB aan Sjalotjuh1987 of aan mij.

8. Jeetje Lisette wat hetfig, moeilijke situatie hoor. Ik zou er ook geen seconde over nadenken, om zo iemand in huis te halen. Maar aan de andere kant, stel dat hij je wat aan doet en je man is aan het werk. Stel je kan geen crisisopvang regelen, is er dan een andere plek waar hij heen kan? Denk dat stress ook niet echt goed is voor jou en je kleintje.

9. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Jeetje Lisette.....wat een verhaal. Laat ik nu op de crisisopvang werken zeg, en het is absoluut niet waar dat hij eerst met een mes moet gaan zwaaien om opgenomen te worden hoor: het is zo dat de crisisopvang, dwz VRIJWILLIGE opname, dus met instemming moet gaan van de client zelf. En als ik jouw verhaal zo lees, gaat dat niet lukken. Om iemand op een gesloten afdeling te laten opnemen zonder dat deze dat zelf wil, is daar een IBS voor nodig, en ja, dan is het helaas zo dat je dat pas kan krijgen als hij voor zichzelf of zijn omgeving een bedreiging vormt.

Als je meer wil weten vraag je het maar, je kan ook een pb sturen. Sterkte!

10. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Lynd: fijn dat alles goed was met je baby, maar inderdaad wel even schrikken zeg! Het komt idd vaker voor en in de meeste gevallen lost het zichzelf op, maar toch....had alleen nog nooit van medicijnen gehoord? Weer wat geleerd....
    O, lees net dat je je zo rot voelt! Vervelend, meis.....misschien inderdaad een andere echo laten maken? Volgens mij kunnen de echo’s weinig kwaad hoor, zijn geluidsgolven dus die zijn er anders ook! Rontgenfoto’s o.i.d. zijn wat anders......en bovendien heeft je baby ook niks aan een gestreste mama! Fijn dat je man je steunt!

@ Kwek: gelukkig reageerde je baas nu wel positief! Zo’n reactie kan ze niet ‘spelen’, dus ze is toch wel blij voor je! En ze zal nu wel 2x nadenken voor ze weer zulke opmerkingen maakt, ook al zijn het ‘maar’ grapjes! ;)

@ Blaine: gaaf dat je het hartje hebt gehoord! Gaat snel he? En bij reuma antistoffen aanmaken? Heb ik ook nog nooit gehoord.....

@ Rebbel: das wel even schrikken , joh! Gelukkig was alles goed en wat fijn dat ze misschien de kans op vroeggeboorte kunnen verkleinen! Natuurlijk wil je eerst weten of het schadelijk is, maar dat zal toch niet?:(

@ Wops: wat een super mooie, duidelijke echo! Kan me voorstellen dat je al helemaal verliefd bent! :D

@ Anke: vervelende he, die steken......maar je BM is zooooo hard aan het groeien op het moment! Komt echt goed!

@ Aude: gelukkig dat jij er niet zo’n last van hebt dat je dochtertje zo aan het spoken is! Ik blijf maar moe, hoeveel ik ook slaap........

@ Eleni: o nee, balen zeg! Nou kom je nog niet naar Zoetermeer?? Leek me wel leuk, een medezwangere in de buurt!:(

@ Belle1978: super zeg! Wat gaat het dan hard he? Lees net dat je schoonouders het niet willen weten.....wilden de mijne ook niet, maar ik heb gezegd dat ik niet op mijn woorden ging letten en bovendien hadden we een super pretecho-dvd waar het groot opstond en dan konden ze die ook niet kijken.....dus zijn ze overstag gegaan!

@ Momae: fijn dat je scriptie af is en je kan gaan genieten van je zwangerschap! Super een goede echo! Ok, lees net je uitleg waarom je geen 20-weken-echo wil....snap het wel een beetje, want om dezelfde reden doen wij geen nekplooimeting. Ik vind dat ook een kansberekening en daar kan ik niks mee!
    Voor mijn gevoel geeft een 20-weken-echo meer zekerheid en als het echt mis is, dan weet ik dat liever om me OF voor te bereiden en in te lezen OF het alsnog af te breken (alhoewel ik me daar nu niet toe is staat acht!). Jongen/meisje willen we op zich wel weten, maar dat is niet zo belangrijk. Bovendien was het bij onze dochter niet te zien en hebben we het pas gezien bij een pretecho met 25 weken!

@ Essie79: wilde net vragen of je soms ook juf was! ;)

@ Niene: fijn dat het leuk was en dat je vriendinnen zo leuk reageerden! Wat gemiste berichten betreft: inderdaad een hoop goede echo;s en de nodige zwangerschapskwaaltjes......verder kletsen we hier gewoon graag!:(

@Lisette: meid, wat een verhaal! Natuurlijk wil je voor hem zorgen, maar let je ook op jezelf? Wat als hij je wel iets aan wilt doen in een aanval? Wat vindt je man ervan? Heel veel sterkte!

@ Nieuwe mama’s: welkom!

@ All: hier is de weeiigheid zo goed als weg! Vermoeidheid is bij vlagen heel erg, maar is ook eind van het schooljaar (nooit mijn beste tijd!). Vandaag pas gehoord welke groepen ik volgend jaar krijg (1,5 week voor de zomervakantie!!!!).
    Gisteren aan de kinderen in mijn groepen verteld dat ik zwanger ben en ook veel reacties van moeders gehad! Draag nu ook positiebroeken en houd mijn buik niet meer in, dus ineens zie je het ook! Heb al een echt buikje.....:D

11. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Leuk zeg Mamanama al die reacties:)! En heerlijk dat iedereen het nu weet. Ik hoop het ook heel gauw te kunnen als alles goed is bij de echo.....(gaan we gewoon van uit, stressen helpt niks;)). En fijn voor je dat je je beter voelt! Lekker uitrusten hoor die lange zomervakantie. Ik heb veel respect voor juffen, maar die belachelijk lange vakanties.....hahaha:D!!

12. dehaan2009

5 mei 2009
    53
    0
    0
    Jeeeh!! We hebben vanavond een echo gehad en alles is helemaal goed, zijn zelfs een week langer zwanger dan gedacht. De uitgerekende datum is 17 januari geworden.
    Ben echt heel erg opgelucht..

13. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

@ Jada: Ik heb het geprobeerd zoals je het omschreven hebt maar ik kan echt niks vinden! Daarnet ook weer 45 minuten bezig geweest maar helaas! Overal waar ik met de doppler kom hoor ik of mijn eigen hartslag of zijn het mijn darmen! ;) (Ook wel interessant overigens :D )

Ja he, het is echt balen van dat huisje.. maar als er elke week iets geschiktst op woonnet staat dan maken we een hele grote kans dat we het huisje krijgen! We (of eigenlijk vriendlief) staan nu 7 jaar ingeschreven dus normaal hebben we het voor het uitzoeken!

Dit keer was het jammer genoeg pech hebben! :(

Leuk die reacties die je van iedereen hebt gehad!!
    En nu lekker naar voren die buik!! :D

@ Lisette: Pff heftig hoor! Kan me voorstellen dat je het ook even niet trekt! :( Is het misschien een idee om hem (klinkt hard) de deur uit te zetten zo lang je vriend aan het werk is? En hij dus weer naar binnen komt als je vriend er ook weer is? :(

Je moet ook aan je beebje denken en ik begrijp uit jou post dat je nu toch wel gestressed bent!!?:(
    Sterkte ermee!!

14. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

@ Dehaan: Fijn!!! Gefeliciteerd!! :)

15. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    goedemorgen meiden,

Even een vroeg ego berichtje. Ik hoef nog 2,5 dag te werken en dan heb ik heerlijk vakantie. Het is wel een pittige week nog.
    Vanmorgen hebben we musical, generale. Gisteren ging het oefenen nog heel slecht, dus ben benieuwd.
    Vanavond hebben we de opvoering voor de ouders, met daaraan gekoppeld een gezellig samenzijn.
    Morgen hele dag voor de klas, daarna om 17.00 bbq bij 1 vd leerlingen en aansluitend op school slapen met de kids.
    Vrijdagmorgen spelletjesmorgen en patat eten en dan om 13.00 de deur achter ons dicht trekken. :)
    Zaterdag gaan we lekker voor 1,5 week naar Texel en echt even uitrusten.

Gister weer wat bruinverlies gehad, men was in alle staten hoor. Het is gelukkig weer gestopt. Vier vandaag mijn 11 weken feestje :)

16. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    @lisette: Poeh, wat een moeilijke situatie zeg. Ik zou denk ik niet weten wat ik moet doen. Als je bang van hem bent, zou ik het niet fijn vinden om met hem in één huis te zitten.

@chevenne: Lekker hoor dadelijk vakantie, geniet ervan. Heb je de VK gebeld na het bruinverlies. Had ik vorige week ook en kon gelijk langs komen om een echo te laten maken. Daar was alles goed op, dus dat stelt je wel weer gerust.

@dehaan: gefeliciteerd met de goede echo.

hier: niet heel erg veel bijzonders. Ben erg moe, maar dat hoort erbij zeggen ze. Ga vanavond maar eens op tijd naar mijn bed toe.

17. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @momae: wat leuk dat je je in je studie op baby’s hebt gericht! Waar heb je je bijvoorbeeld mee beziggehouden? Knap hoor, dat je kan studeren naast het ouderschap. Als student ben je wel wat flexibeler in tijdsindeling, maar zoals gezegd heb je ook nergens ‘rechten’ op. Ik snap dat je de eerste helft van de studie nog met 1 kindje wil doen zolang het nog kan. Maar vind het toch bijzonder! Mijn hubby is nu ook bezig met schrijven scriptie, maar hopelijk heeft hij al een betaalde baan als de kleine komt. We hopen zelfs dat hij, voor hij in een baan stapt, de eerste 2 maanden samen met ons thuis kan blijven, dat zou echt te gek zijn...!
    En kan je schoonzusje ook even een voorspellende droom over mijn bevallingsdatum krijgen? J Ik wil namelijk dat mijn vriendin uit NL erbij is, maar een bevalling is zo moeilijk plannen ;)

@belle: blijft moeilijk, ja, de wens van je schoonouders. Ik ben wel benieuwd wat eruit komt als jullie e.e.a. bespreken, laat je het ons weten?

@niene: o jee, vliegtuig gemist... je vertelt het heel luchtig, maar was het niet balen? Neem aan dat er flink wat extra kosten bij kwamen kijken?

@ankje: o, leuk, ice-age wil ik ook zien! Kan idd vanaf vandaag (tenminste hier in Budapest). Je maakt het je wel niet makkelijk met al je ren- en vliegwerk vanavond! Heb je dan nog wel tijd om te eten?

@essie: gelukkig dat je wel recht heb op zwangerschapsverlof, ben ook benieuwd hoe dat vorm krijgt. Ik bedoel, je kan de lessen die je nu mist toch niet op willekeurig welk later tijdstip inhalen? Jee, als ik al jullie verhalen hoor dan is het bij mij toch wel wat makkelijker, met mijn doorsnee baan :p

@wops: fijn dat het beter met je gaat! Betekent dat dat je vanaf nu geen halve dagen meer gaat werken, of kan je dat per dag bekijken! Wel heel fijn dat ze zo flexibel zijn!

@lisette: Jee, meis, dat is me wat. Het is heel moelijk om familie of vrienden met psychiatrische problemen om je heen te hebben. Je probeert te denken dat het een ziekte is en zij er ook niks aan kunnen doen, maar ondertussen kan het je leven diepgaand beinvloeden. Kan je het hier goed met je man over hebben? Want dat lijkt me toch het eerste in dit geval, het gaat om zijn broer. Het is heel moeilijk als mensen zelf geen behandeling willen, zeker als je van buitenaf ziet dat het niet anders gaat. Ik zou in elk geval voor jezelf duidelijke grenzen trekken, en daar NIET overheen gaan, ook niet 1 keer, of eventjes. Voor je het weet wordt je door het probleem van een ander geconsumeerd en daar help je niemand mee. Ik heb zelf een vriendin gehad die borderline syndroom had, haar ouders had ze geen contact mee, ze had heel weinig vrienden. Hoeveel telefoongesprekken in het midden van de nacht, en hoeveel dreigingen met zelfmoord heb ik niet gehad.... Ik ging er bijna zelf aan onderdoor. Toen heb ik er bewust voor gekozen om dan maar bijna helemaal afstand te nemen, mede op aanraden van het RIAGG (ik sprak haar therapeut toen ik ze in paniek opbelde dat ze langs het spoor liep om voor de trein te springen). Je bent in eerste instantie verantwoordelijk voor jezelf (en de baby!) en dan pas voor een ander. Maar het blijft heel moeilijk. Ik hoop voor je dat er snel een oplossing komt.

@mamanama: die medicijnen hebben geloof ik ook niks te maken met de voorliggende placenta, ik slik ze al sinds de eisprong en omdat de placenta pas in de 14e week de hormoonproductie helemaal overneemt van het gele lichaam moet ik ze denk ik daarom verder slikken. Het leek even alsof het in reactie op de placenta was, maar dat is helemaal niet logisch, omdat daar geen medicijnen bij kunnen helpen, volgens mij! Fijn dat het met jou langzaamaan ook beter gaat! We gaan met zijn allen de goede kant op hier op het forum, volgens mij, langzaam aan beginnen we over te gaan naar het 2e trimister, wat het mooiste en minst vermoeiende zou moeten zijn. Nou, kom maar op! ;)

Wanneer begint eigenlijk officieel het tweede trimester? Ik dacht altijd na de 12e week, maar nu las ik wat anders, en het is ook eigenlijk niet logisch, want 3x12 = 36 weken, en geen 40.

@dehaan: gefeliciteerd met je mooie echo!! Super!

@eleni: denk dat het gewoon nog vroeg is! Niet iedereen zal het vanaf week 10 kunnen horen. Nog even geduld!!

@chevenne: succes met de laatste loodjes (en de musical!). Ik denk niet dat de repetitie voorspellende waarde heeft voor hoe de opvoering verloopt, de kinderen zullen dan veel zenuwachtiger zijn en beter hun best doen! Gefeliciteerd met je 11 weken!

Voelen jullie (voornamelijk de dames die al wat verder zijn in de zwangerschap) de baarmoeder al? Ik heb ergens gelezen dat hij rond de 12e-13e week boven het schaambot uit zou moeten komen, maar ik heb nog niet het idee dat ik precies weet waarnaar ik moet zoeken. Als ik lig voel ik niks, en als ik sta denk ik dat het mijn blaas of darmen of spieren zijn die ik voel. Geen idee. Sinds ze gezegd hebben dat ik een voorliggende placenta heb, durf ik ook niet meer in mijn buik rond te prikken en duwen om hem te zoeken.
    Nou, moet nodig eens aan het werk!:)

18. De haan fijn dat je zo'n goede echo had, ik zal je meteen op de lijst aanpassen naar de 17e.

@All, dacht dat mijn misselijkheid, zo goed als weg was. Helaas vanmorgen weer last gehad van zuur. Baal er wel een beetje van, maar ja.

@ Lynd, ik weet ook niet waar iknaar moet zoeken. Zit inmiddels op 13 weken. Volgende week heb ik een afspraak met de VK, zal haar eens vragen hoe of wat.

19. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Hi Lynd, ik vraag mij precies hetzelfde af (van de baarmoeder). Ik voel wel een hobbel maar dat is volgens mij niet de baarmoeder. Ik durf er ook niet hard op te duwen, voelt ook niet fijn op één of andere manier.

Ik heb een paar zwangerschapsboeken, maar ik weet niet zo goed waar ik moet kijken. Ik ben 12 wk zwanger maar je zit in de 13e week. Als ik bij 12 wk kijk dan klopt de grootte met de echo, dus ik neem aan dat dat het juiste hoofdstuk is. Maar daar staat dan weer iets waaruit ik op kan maken dat pas aan het einde van deze week de baby "klaar" is en dat je opgelucht adem kunt halen etc etc. Een ander zwangerschapsboek begint het tweede trimester met week 14... Ikke allemaal niet meer begrijpen :)

20. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    hmm, ik heb eens gezocht, maar ook op internet staan er verschillende dingen. Meestal hebben ze het over dat het eerste trimester afloopt met 3 maanden, dat wil zeggen met iets meer dan 13. Sommigen hebben het over 14 weken, en sommigen over 12. Ergens stond ook dat de 40 weken NIET in 3 gelijke trimesters wordt verdeeld, dus in dat geval kan het wel dat het al met 12 weken is. Volgens mij is er geen consensus over :)

Deel Deze Pagina