@mamavanvier: hahaha! Je hebt er zoveel dat je al van 'de helft' kan spreken... Dadelijk kan je ook in procenten gaan rekenen: 60% van mijn kinderen heeft honger Maar bij jullie is het dus ook niet altijd even snel gegaan, en toch is het gelukt zo'n groot gezin te krijgen. Dat geeft me hoop! Hoe oud was je toen jullie begonnen met proberen zwanger te worden? En, als ik zo vrij mag zijn, hoe oud ben je nu? @belle: ik kan me helemaal in je verplaatsen. Zeker na het eten heb ik voor mijn doen echt een gigantische buik, ik vind dat ik wel 5 maanden zwanger lijk (het zijn nog mijn darmen, maar dat maakt dan niet uit). Maar nee, mijn moeder zegt dan: ja, dat heb ik ook als ik gegeten heb... Lekkere dooddoener, want ik dus niet! Ik vind het heel bijzonder, en zij ziet het nog als normaal... Het is net zoiets als een bad hair day hebben, jij vind het vreselijk, maar niemand ziet het verschil, haha!
@Lynd: Ik ben wat lui vandaag, waarschijnlijk door het weer... dus ik heb even gekopieerd en geplakt vanaf de topic voorstellen. Ik heb secundaire onvruchtbaarheid. Gebeurd na mijn eerste bevalling. Pure pech zeiden de gynaecologen. Daarbij heb ik dan ook het pco syndroom waarbij Clomid niet werkte. Ook niet met de hoogste dosis. Ik heb heel veel verschillende medicijnen gebruikt. Bij mij groeide er geen eitjes en als ze groeiden dan sprongen ze niet. En als ze al gesprongen waren kwamen ze bij mij niet door de baarmoedermond heen. En als dat dan was gebeurd, dan bleef het niet zitten. Dus spontaan zwanger worden was onmogelijk. Als je dan met verminderd vruchtbaar omdat het met heel veel hulp wel kon, dan moet ik je gelijk geven (klinkt gelijk minder erg). Daarbij was het sperma van mijn man zeer slecht. Zelfs als ik op het juiste moment geïnsemineerd zou worden, had ik maar een kans van 6% dat het zou slagen. Na vier en een half jaar was ik zwanger van de tweede. Er was toen een nieuw middel wat ik kon proberen wat bij mij aansloeg (een voorloper van het nu bekende Gonal?). Helaas werd dit middel niet meer vergoed door de verzekering omdat het in een probeerfase zat. Maar goed, ik was wel zwanger (eerst van een drieling, wat binnen drie weken misging, maar na reiniging door wederom medicijnen was ik een maand later echt zwanger). Bij de derde ging het sneller, Gonal F had ook zijn goeie kanten en na ruim een jaar was ik weer zwanger. Het gekke was dat ik vlak na de bevalling weer zwanger was. De gynaecologen geloofden het niet en ik heb ook een hoop echo´s gehad om te zien of het echt een kindje was. Ze weten het later aan de hormonen wat nog in mijn lijf zou zitten. Tenslotte werd mij door verschillende gynaecologen verteld dat mijn kans nihil was. Ik zou eerder twee keer de hoofdprijs in de staatsloterij winnen, dan spontaan zwanger zijn. En ik doe niet eens mee aan die loterij. Daarom verwonderde het mij niet dat ik een miskraam kreeg toen ik toch weer spontaan zwanger was. Mijn lichaam kon het immers niet vasthouden. Maar nu... en ik ben al 37, de kansen zijn dan nog kleiner. Ik vind het een raadsel, ik vind het een wonder en ik vind het doodeng Ik hoop dat ik zo wat antwoorden gegeven heb
Via dit forum ben ik op vakantieveilingen.nl terrecht gekomen! Ik geloofde er eerst niet in maar besloot eergisteren toch maar om voor de gein mee te doen. Je zit als het ware met een hoop mensen te bieden op inderdaad last minute reizen maar ook op wellness arrangementen, concerten etc. etc. Eergisteren ging het dus niet goed... elke keer werd er letterlijk op de allerlaatste seconde door iemand een hoger bedrag geboden! Heb 4 keer meegedaan.. maar hield het daarna voor gezien! De dag daarna dacht ik 'ach.. nog één keer!' Dat pakte goed uit.. want op het allerlaatste moment was ik de hoogste bieder!! 8 dagen Kreta op basis van logies in een 4 pers. appartement voor 465 euro! En dat in het hoogseizoen!! Als je dezelfde reis boekt op Jiba.nl ben je 1300 euro kwijt!!! Dit was dus echt een koopje!! Hier is het overigens 31 graden oud hollands benauwd!! bah bah bah!
@ Hilli: haha, shoppen voor de kleintjes vind ik denk ik ook niet zo erg! Maar een dagje stadten met vriendinnen? Mij niet gezien
@eleni, heb net even gekeken, leuke site! Jammer dat ik niet in NL zit, anders zou ik er zeker aan meedoen Ben nu babynamen aan het printen, heb al een Duits en een NLs boek doorgenomen, maar die zijn alletwee wat gedateerd, dus nu van een website met modernere namen een paar duizend namen uitgeprint. Hou niet zo van op het scherm werken. Het wordt nu toch eens tijd om hier over na te gaan denken!!
namen zijn wij in principe al uit, kijk nog wel rond maar we hebben niet het idee dat er nog wat gaat veranderen aan onze keuze . @ eleni, ik kijk daar toch ook regelmatig even op, en als je dan net iets tegen komt wat qua tijd ed goed uitkomt kan het toch aardig wat geld schelen. Lekker hoor. @ mamavanvier dat is ook een verhaal spannend hoor. @ buikje, ik loop al een paar weken met positiebroeken aan, kreeg mijn eigen kleding echt niet meer dicht, ik vind ook echt al wel dat je het kunt zien bij mij, maar dat vind ik niet erg
Hoi meiden, Ik heb alles doorgelezen maar er is zoveel gekletst. Mijn buikje groeit ook echt als kool zeg. Ik heb negatieve en positieve reactie`s, en vind het soms best moeilijk. Ben eigenlijk beren trots op m`n buikje en wil vanaf dit weekend ook al buikbanden gaan dragen om te laten zien dat ik zwanger ben. Heb nu deze week al enkele keren de vraag gehad( ja niet lache of schrikken hoor) -Ben je nu zo dik geworden door het eten of van je zwangerschap? Nou daar zakt dus echt m`n broek vanaf en maakt me best onzeker, en ben dan weer bang dat ik teveel groei. Nou ja misschien hebben jullie ook al zoiets meegemaakt. Ik ga dus echt m`n buikje showen en dan is er geen onduidelijkheid meer. Voor de rest heb ik nu weekend en heb een lang weekend, morgen als ik 12 weekjes ben, ben ik lekker vrij. Ben net m`n m`n billen door de wasmand gevallen, een en al wondjes op m`n billen, m`n mannetje heeft me verbonden. Jemig zwangere vrouwen zijn soms zo onhandig en verstrooid. Voor de rest ben ik niet op m`n buikje gevallen dus ik denk niet dat er iets mis is, en heb ook geen buikpijn, maar je denkt wel meteen aan je kleintje, best raar eigenlijk. Nou iedereen alvast een heel fijn weekend. Groetjes
Hallo allemaal! Was gisteren niet wezen kijken omdat ik even bij mijn vader en zijn vrouw was. Want hun eigen webwinkel is online gegaan gisteren. Ze hebben een website met beenmode. Panty’s en kousen enz. wel luxe beenmode. Geen V&D en Hema kwaliteit zeg maar. Ze hebben ook panty’s voor zwangeren, wat voor ons??? hahahaha Ben benieuwd of het gaat werken en of ze orders krijgen. Ik heb gisteren ook een cadeautje gekregen van ze. Houten klompjes!!! Ik liep vroeger zelf altijd op houten klompen, zelfs in de sneeuw. Ik heb ook altijd gezegd dat als ik een kind krijg dat het ook klompjes krijgt. En ik heb ze!!!
Nog even over het uitje. Ik heb een handige link gekregen van Lynd. Waar iedereen zelf de datums kan aan vinken die ze kan. Het is ook anoniem, je kan dus gewoon je nickname opschrijven van hier. Dit is de links Doodle: Januari 2010 mama's uitje Succes. Hoop dat het lukt. Anders hoor ik het wel! Zou je zelf ook even kunnen kijken of je er tussen staat, want de mensen waar ik het al van wist heb ik erbij gezet
Als ik de link opend, slaat m`n pc vast dus kan niet kijken of aanvinken. Mijn gegevens had je toch al wel he? Kan je mij erbij zetten of lukt dat weer net niet? Nou ja ik hoor het wel. Heb er wel zin in dus ik kan niet wachten tot het september is.
Nogmaals heel erg bedankt Lynd. Ik heb het in echt genomen zoals je ziet hihihihi. Echt helemaal super!!! Marieke is bezig met een briefje die we iedereen als PB kunnen versturen. Er zijn zo'n 65 aanmeldingen hier. Wel net zo leuk dat iedereen de uitnodging krijgt natuurlijk!
Vanmiddag de 1e echo gehad: een kloppend hartje gezien, 2 armen en 2 beentjes! Tis een slaapkop, wilde niet echt wakker worden voor de foto, zelfs niet nadat ik moest hoesten. Toen ik even later wat lachte werd hij (of zij), even wakker voor een mooie foto, zwaaide even naar ons met armen en benen om vervolgens weer lekker verder te dutten. Ik ben waarschijnlijk wel een paar daagjes later uitgerekend. Stond op 16 januari, leek nu op ca de 20e. We zien wel... In ieder geval goed gerust gesteld, alles lijkt erop en eraan te zitten, voor zover nu zichtbaar. De lengte is ca 4,98 cm. Het is nu wat 'echter' allemaal, nu ik er een beeld bij heb. Ben echt in de 7e hemel!! Ik zal proberen om morgen de foto's (we kregen er 5) in mijn album te zetten.
Zo meiden, wat is er een hoop gekletst. @ Eleni, meid, heerlijk lekker er even tussen uit. En dat voor zo weinig geld, geniet ervan @ Sanne, super een goeie echo. Ik heb ook al zo'n slaperd, maar bij mij was het ook 09.00 met de echo 2 weken geleden. @ Essie, hoe was jouw echo @ Marieke&Ankje, mooi opgezet zo. Heel overzichtelijk. @ Wops, gelukkig ben je niet op je buik gevallen, maar leuk is anders. Ook alweer 12 weken morgen, wat gaat dat snel zeg. @ Belle&Lynd, ik heb een heel klein buikje in de ochtend en hoe meer ik ga eten, hoe dikker de buik. Zijn nu nog veel darmen. Maar komt vanzelf wel goed straks.
Hallo dames ben een tijdje niet niet geweest en nog niet alles goed gelezen chevenne@ Ja hoor wij kunnen wel samen rijden maar ik ben niet altijd beschikbaar van een auto. Alle nieuwe dames welkom en gefeliciteerd Wops@ Je hoeft je niet onzeker te voelen dat je zo groeit. Ik ben ook flink aan het groeien terwijl ik normaal eet. Het kunnen je darmen wezen of je hebt gewoon wat meer vruchtwater. Hier@ Gaat alles goed, voel me prima. Over 2 weekjes op vakantie naar Spanje. Wel minder dat ik niet te veel in de zon mag zitten en leuke activiteiten voorbij moet laten gaan (zucht) ik vergeet de laatste tijd veel dingen volgens mij wordt ik door de zwangerschap vroeg dement Ook wezen kijken voor namen wel moeielijk hoor. Een ding weet ik wel laat het niet teveel over aan de man vooral als hij van voetbal houd. Die van mij komt met alleen maar voetbal namen heel irritant.
@densie: haha, dus jou kind gaat geen Pele heten? Of Ronaldo? Wel uitkijken met de zon, he, vooral inderdaad gezicht goed insmeren! Voor je het weet loop je dadelijk de rest van je leven met vlekken in je gezicht rond, alleen omdat je dacht "ach, het kan wel even..."! @gewoonsanne: Super, je echo! Dat je iets minder ver bent zegt volgens mij nog helemaal niks, ik was 6 dagen verder dan gedacht, maar bij mij is er ook niks aangepast. @essie: ben heel benieuwd naar je echo, hoop dat alles in orde is en dat je daarom niks hebt geschreven, omdat jullie hard aan het vieren waren!! @ankje: fijn dat de link handig was, het kan heel wat moeite kosten voor zoveel mensen data bij te houden! Ik ga het vanmiddag eindelijk mijn oom en tante vertellen, wilde al eerder deze week doen, maar was zo verschrikkelijk moe dat ik die 5 kwartier reizen (per richting) niet zag zitten. (we wonen allemaal in Budapest, maar Budapest is op meerdere plekken wel meer dan 30km in doorsnee, dus je bent vrij lang onderweg, ook al is het openbaar vervoer vaak uitstekend). Nu rennen naar mijn werk!