Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjees

Sjees Niet meer actief

Hoi Allemaal,

Hebben jullie het al verteld aan familie ed van de zwangerschap??

Ik vind het zo moeilijk om het voor me te houden tot na 3 maanden, mijn ouders,oma en een paar heel goede vrienden weten het al, ik kon het echt niet meer voor me houden hoor, we waren al zon'n tijd bezig en als het dan eindelijk gelukt is..tjaa..

En hebben jullie nog een leuke manier om het aan familie ed te vertellen??

Ik heb voor mijn schoonouders een keitje gekocht met een lieveheerstbeestje erop en de tekst 1000 kusjes voor de liefste opa en oma, ben echt benieuwd hoe ze het vinden.
    We gaan het hun overigens op moederdag vertellen,vond mijn man zo'n leuk idee.

Nikkie ik hoop voor je dat alles goed gaat, en het is natuurlik mogelijk dat je nu iets minder voelt en dat je straks weer meer kwaaltjes hebt, kan van dag tot dag verschillen,dus maak je niet te veel zorgen,

Groetjes

2. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Dames, ik meld me ook hier,
    ben uitgerekend ongeveer 10-1 (onregelmatige cyclus...)

Hopelijk kunnen we gezellig kletsen allemaal hier!!

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    heej, ja mn test was heel duidelijk (een dag voor nod :oops:)
    geen vage strepen ofzo, gewoon bijna zo duidelijk als de controlestreep...

ga straks nog maar een testje kopen om te kijken of er mssn geen streepje meer is...

heb vandaag trouwens geen/ietsiepietsie bruinverlies gehad, dus lijkt toch weer te stoppen, zou er dan toch nog gewoon een beebje in mn buik zitten [-o< [-o< [-o<

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hmm, klinkt toch weer anders dan wat er nu bij mij was... ik heb ook nog geen stolsels verloren, wel slijm, en geen buikpijn...
    ik lees ook dat het kan dat het nog een innesteling is, maar dat snap ik niet helemaal, want de innesteling is toch voor je nod? en dan gaat je lichaam toch pas hcg aanmaken, dan had ik nog geen posi test kunnen hebben...
    hmm, feit blijft dat afwachten toch op dit moment het beste is wat ik kan doen!
    (ik moet zeggen dat ik stiekem wel weer wat hoop krijg, nu het bruinverlies veel minder is)

5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @tillen, doe ik gewoon nog... heb een kleintje van bijna 1, kan heel goed aan een hand lopen, maar los nog niet... dus ik moet wel tillen, gaat ook erg goed hoor. ik hoop dat als mn buik dikker wordt (als alles goed blijft gaan), dat hij zelf kan lopen.

@noname: ik heb een fotootje van mn test in mn album gezet

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    tis rustig hier...

7. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Hoi Nikkie....

Het verschilt...
    De 1e x waren mijn symptomen langzaam iets minder geworden en de andere keren bleven ze gewoon net zo heftig. Dus meid....ook al voel je misschien nu iets minder er is vast niks aan de hand! Je 'went' misschien ook een beetje eraan. Enne... vergeet niet! Bij iedere vrouw is het weer anders.... Als ik niks voel maak ik me zorgen en als ik teveel voel maak ik me ook weer zorgen. hihihi....

x

8. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik denk trouwens dat ik de digitale clear blue test ga kopen, die kan ook aangeven hoe veel zwanger ik zou moeten zijn, die moet dus aangeven 2-3 weken, als dat niet zo is, dan weet ik dat mn hcg minder wordt, want vorige week had ik nog een goede posi test...
    wat denken jullie, zou dat werken?

9. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Bedankt Jada :D
    @ Nycie: welkom en van harte gefeliciteerd. Het is erg logisch dat je je nu een stuk onzekerder voelt nadat je al een mk gehad hebt.
    @ surf: Lees net dat het vloeien veel minder is, gelukkig!
    @ Shyness: natuurlijk duim ik mee [-o<
    @ LadyJoey: geen ontsteking, dat scheelt weer een kuurtje. Wow en 12 mei al een echo. Da's echt snel!
    @ Ise: wbt vroege of late echo. Volgens mij heeft dat echt puur te maken met wat de gewoonte is bij de vk en je voorgeschiedenis. Vroeg en laat heeft beide z'n voor en nadelen. Ik ga dit keer wel om een vervroegde echo vragen op aanraden van een vriendin die vk is ivm 2 keer een MA. Wbt tillen; nu maakt dat volgens mij nog niet zoveel uit, maar als straks je buikspieren om je baarmoeder gespannen staan dan helpen ze je rug niet meer mee bij het tillen. Bij veel zwaar tillen kun je dan een verzwakte buikwand krijgen, maar geen idee wat dat dan weer inhoud :( iig klinkt dat niet heel fijn.
    @ Lisette: Denk dat ik het binnenkort mij best vriendinnetje ga vertellen (zij is nu zwanger). Als ik het mijn schoonouders vertel heb ik grote kans dat binnen de kortste keren iedereen het weet :D (gewoon omdat ze zo blij zijn dat ze hun mond niet kunnen houden) en dat wil ik nog eventjes niet.

Hmmm, het is wel een hele lap geworden....

10. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Hoi meiden!

@Lisette: Ik heb wel een leuke metafoor over wel/niet vertellen: Als iemand naar de universiteit gaat, moet hij/zij dan ook niks zeggen? Want die persoon ZOU z'n diploma eens niet halen! Of als je zonnebloemen kweekt, vertel je dan niets uit angst dat ze zouden mislukken? Ik heb het onze ouders (en dat zijn er 8 in totaal) gewoon verteld.

Hoe is het verder hier?

@lovelylonnes: gefeliciteeerd welkom!

Vandaag ben ik even bij de VK geweest, meteen met het ziekenhuis een afspraak gemaakt voor de 1ste echo met 8 weken en 1 dag en MvM gesproken en daar heb ik 7 mei een afspraak mee. Spannend! Ik krijg de vroege echo vanwege een eerdere vroege miskraam. Ik denk dat ze ook gewoon begrip hebben dat een vrouw gewoon graag z.s.m. meer wil zien/weten.
    Nu wordt het dus gewoon zitten en afwachten... Het volgende wachtbankje, hihi (maar die zit wel al iets relaxter!).

Dikke kus!
    Sue

11. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Hey hey,

Las van iemand die niet begreep waarom de eerste echo langer duurde dan bij de ander? Heel veel is afhankelijk van je verloskundige, en dan heb je ook nog mensen met een medisch verleden. Ik kan niet over iedereen praten, maar ik heb twee miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, en in de familie komt het een en het ander voor wat vrij heftig is, dus vandaar dat ik al vrij vlug een echo mag. Met de 6 weken bij de gyn is echt om te kijken of deze zich ook niet in mn eileider heeft genesteld, en zowel, om er zo snel mogelijk bij te kunnen zijn, om me te opereren, zodat ik nog niet verder van huis raak... En zo heeft iedereen wel iets denk ik, waarom ze eerder mogen...
    Moet eerlijk zeggen dat ik dan liever 4 weekjes langer zou wachten, als ik gegarandeerd kreeg dat ik deze hele geschiedenis niet nog eens hoeft mee te maken, maar goed, dat kan geeneen verloskundige of gynaecoloog.
    Surf, jou test zag er wel megaduidelijk uit hoor! Het is denk ik echt even afwachten voor jou, en dat is echt super verschrikkelijk... probeer zo ontspannen mogelijk te blijven, hoe moeilijk dat ook is... wat komt dat komt, daar heb je helaas geen invloed op... Ik denk aan je oke?! En ik hoop zo dat dit gewoon ff oud bloed was enzo.... ***Duim duim duim***

Liefs

12. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    dankjulliewel allemaal!
    jullie zijn lief!

ik heb de clearblue gekocht... moet nog even overleggen met mn vriendje anders ga ik m zo doen, ben gewoon ontzettend benieuwd...

13. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    weten jullie toevallig of ik nu mssn ook een eerdere echo kan krijgen omdat ik niet weet of alles goed gegaan is... ik hoop het wel...
    hele dag niets meer gevloeid trouwens :)
    krijg weer een beetje hoop, ik wacht nog even met de claer blue...

14. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Jaaaaaaaaaa! Ik ben ook zwanger!!!

Zijn al 21 maanden bezig, mnd. 10 miskraam met 6 weken, paar maanden daarna naar gyn, deze maand eerste ronde Clomid + Duphaston.

Ik ben volgens calculator uitgerekend op 14-10-2010. Hoop zo dat dit keer alles goed gaat!!!

15. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Sue, over wel of niet vertellen: Ik snap je verhaal wel, maar er zit ook een andere kant aan. Mijn vuistregel is dat het het vertel het aan mensen aan wie ik het ook zou vertellen als ik een miskraam zou krijgen, van wie ik op dat moment steun zou verwachten en willen. Ik heb echt geen zin om aan de buren van mijn tante, die vriendelijk vraagt hoe het toch met de zwangerschap gesteld is, te moeten uitleggen dat het einde een miskraam was. Te emotioneel, en sommige mensen gaat mijn verdriet niks aan.

16. Sjees

Sjees Niet meer actief

hoi allemaal,

@suekes .....Ik vind dat ook wel hoor, wat je schreef en het is bij mij ook een beetje moeilijk verbergen.
    Ik heb zo'n opgezette buik van mijn darmen denk ik, dat mijn collega vandaag ook promt tegen me zei....jij bent zwanger, kan niet anders met zo'n buik, tja en dan moet je proberen nog niets te zeggen, ik ben normaal een heel dunnetje dus dat gaat echt lastig worden
    @surf..... succes straks met de clear bleu!
    @en lumea..... wat leuk dat je beste vriendin ook zwanger is, kun je samen lekker shoppen en van alles delen, ik zou het ook tegen haar zeggen dan kunnen jullie leker samen over alles kleppen enz.
    @lovelylones ...heel erg gefeliciteerd!

17. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    wat betreft het vertellen...
    de vorige keer wisten al heel veel mensen dat we ermee waren begonnen, gelukkig was het snel raak, anders had je elke maand de vraag of het al zover was... toen ik zwanger was, wisten ook heel veel mensen dit snel, denk rond de 6 weken heb ik het de meeste mensen verteld.
    deze keer hebben we het niemand verteld dat we gingen beginnen, dat was ook pas 4 weken terug... nu ik zwanger ben, weten alleen mn (schoon)ouders het en een vriendinnetje. Dit komt vooral omdat ik van het weekend bloedverlies heb gehad, en ik dus een beetje bang ben dat het fout gaat. Als het toch goed blijft gaan de komende week ofzo, zullen we het wel weer snel aan veel mensen vertellen. ik kan gewoon mn mond niet houden, ben een flapuit, dus ook dit kan ik niet voor me houden. als ik dan toch nog een mk moet krijgen hoop ik gewoon dat die mensen mij ook zullen steunen, maar dat moet je altijd maar weer afwachten...

18. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland

GEFELICITEERD!!!

19. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Noname, haha dat is waar. We zijn bang als we niets volen maar ook als we ineens andere dingetjes voelen, of fellere steekjes oid. Tis ook nooit goed he haha!

Surf, heb je nog getest met de Clear Bleu digitaal, indicator? En?

Lynd, gefelicteerd meis! Ik denk dat je 14 januari bent uitgerekend ipv oktober. Geniet er van meis!

Suekes: wij krijgen een echo al met 5,5 weken. Ik heb in december 08 een miskraam gehad en we staan onder behandeling van een vruchtbaarheidskliniek.

Fijne avond allemaal!

Liefs Nikkie

20. Gefeliciteerd, ik ga je op de bevallingslijst zetten :D

Deel Deze Pagina