Gewoon even een zwaar berichtje van mij. Ik lees zo even terug. Gisteren werd ik gebeld door mijn beste vriendin (die 8 weken voor me uitloopt en een te lage plasenta heeft) of ik naar haar wilde komen om op de 2 kinderen te passen, want ze moest naar het zh. Ze bloedde weer ontzettend heftig. Het liep er gewoon uit. Ik was daar rond 10 uur. Zij hadden om half 11 een afspraak. Ze belde mij rond half 12 om te vragen of ik nog iets langer wilde blijven omdat het nog wel even ging duren. Ik vroeg wat er aan de hand was, maar ik moest eerst beloven dat ik mezelf niet zo druk ging maken (de schat). Hij vertelde mij dus dat de plasenta gescheurd was. Later bleek dat het al een week geleden was gescheurd. Het is dus einde oefening. Ze hadden daarvoor nog een hartje zien kloppen en het bewoog ook flink. Ze vertelde haar dat het kindje nog een week kon leven zonder vruchtwater. Ze willen haar nu pillen geven om de weeën op te wekken zodat ze gewoon gaat bevallen. De kans is aanwezig dat het nog leeft, maar dat het daarna hooguit 1 minuut kan leven. Ook is er een risico voor mijn vriendin. Als de plasenta te veel bloed kan het erg gevaarlijk worden voor haar. Ik viel helemaal in tranen uit. Ik vind het zo ontzettend erg! Nu is het alleen nog afwachten wanneer ze de medicatie krijgt, vandaag of morgen. En dan hopen dat alles goed gaat voor het goed kan gaan natuurlijk. Volgens mij is er hier ook iemand die een lage plasenta heeft. Ik wil diegene absoluut niet bang maken, want het gebeurt best wel vaak dat de plasenta gewoon weer omhoog gaat. Alleen bij haar dus niet. Voor diegene, sorry dat ik dit berichtje heb neergezet. Maar ik moest even mijn ei kwijt. Ik was rond half 3 weer thuis en heb me dus ziek gemeld.
@ Lissette: Ik heb daar ook zon pijn. Ik kreeg van mij vk te horen dat ik wel een paracetamol mag nemen tegen de pijn, maar zonder codeine. @ Blain: Ik heb datzelfde gevoel. Ik vind het heerlijk dat mijn buikje groeit, maar ik kan ook niet wachten dat ik het kindje ook ga voelen! @ Lynd: Gefeliciteerd met jullie auto. En wat is hij mooi zeg!!! Lekker ruim. Ik hoop dat jullie er ontzettend veel plezier mee gaan hebben! Bij de tandarts ging het opzich wel goed. Ik kreeg 2 verdovingen. 1 achter in mijn kaak en de ander links onderin bij mijn kies. Nu heb ik spierpijn! Hihihi Maar ik heb het achter de rug. Ben vandaag wel een beetje misselijk, maar dat komt vast omdat ik me druk heb lopen maken. Hoe was het bij jou tandarts? Je hebt een mooi buikje al hoor!!!! @ Choco: hahahahaha zo te horen ben jij ook bang voor de tandarts hihihihi.
Oh jeetje ankje wat een heftig verhaal zeg! Ik zit gewoon met een brok in mijn keel, wat verschrikkelijk zeg waar je vriendin nu doorheen gaat en dat ze moet gaan bevallen maar dat je weet dat het maar heel kort of helemaal niet leeft, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Ik begrijp echt dat je ontzettend bent geschrokken zeg,ik hoop voor je vriendin dat het allemaal snel achter de rug zal zijn en dat ze kan beginnen met het verwerken van dit verdriet, lieverd jij ook heel veel sterkte, en als je je ei kwijt wil kun je me altijd pb-en. Ankje je schreef trouwens dat je ook pijn had aan de zijkanten van je buik,en ik las dat je de vk had gebeld, zijn dit idd de banden die je voelt? ik ga zo dan toch ook maar een aspirine nemen. Lieverd heel veel sterkte,en doe rustig aan he!
@ankje: jeee, meid, wat een vreselijk verhaal. Dus je vriendin is 19 weken zwanger? Echt verschrikkelijk, omdat het kind over een paar weken misschien levensvatbaar zou zijn geweest. Overigens ben ik degene met de lage placenta (voorliggende placenta), dus ik word er inderdaad ook niet vrolijk van... Ik weet dat de kans heel groot is dat er niks mis zal gaan, zoals in 95% van de gevallen, en daar ga ik dan maar vanuit. En zelfs als hij niet omhoog gaat, dan is het vaak met een keizersnede op te lossen. Maar jeetje, zeg, ik schrik er wel van... Fijn dat je de tandarts achter de rug hebt! Ik ga vanavond pas, en heb er geen zin in. Ik weet ook niet wat me te wachten staat, er is bij mij nog nooit geboord. Hoeveel uur na het gaatjes vullen mag je trouwens weer eten? Want als dat lang duurt, dan moet ik namelijk even van tevoren eten. @auto: bedankt voor jullie leuke reacties! Wat grappig, essie, dat jullie precies zo'n auto hebben gekocht! Ook 2ehands? Ik hoop ook dat hij ons goed gaat bevallen, hubby gaat hem vanmiddag ophalen. @baarmoeder voelen: ik denk trouwens dat ik vanochtend mijn baarmoeder heb gevoeld!! Ik lag in bed voor het opstaan, en toen ik met mijn hand van boven naar beneden over mijn buik streek voelde ik een heel duidelijke, harde hobbel zitten, niet heel ver onder mijn navel. Moest wel gigantisch plassen, maar het was niet mijn blaas (die zat lager, en toen ik daarop drukte moest ik heel grote moeite doen om niet ter plaatste te plassen, haha!). Toen ik naar de WC ben geweest was het weg. Ik heb even in een boek nagezocht, en daar stond dat de baarmoeder met een volle blaas hoger ligt (dus hoger dan het schaambeen) en ook omhoog wordt gedrukt. Het kan dus best! In elk geval had ik zoiets nog nooit gevoeld! Ben benieuwd of ik het morgen weer heb! @jada: wat leuk dat je het hartje weer gehoord hebt en alles OK was! Bij jou begint het nu echt op te schieten! @lisette: poets ze! Wat zijn jullie trouwens allemaal actieve poetsers, of tenminste ,dat idee krijg ik... Of zou het al de nestdrang zijn? Als iemand nog tijd over heeft dan kan ons huis ook nog wel een stofzuigbeurt gebruiken @wops: fijn dat je je beter voelt vandaag! O! en ik heb net mijn (werk)baas verteld dat ik zwanger ben! Hij reageerde bijzonder goed, begon zelfs te praten over dat ik, met het komen van een kindje, mijn relatie ook niet moet verwaarlozen etc. etc. Echt grappig. In elk geval gaat hij uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om van mijn tijdelijke contract (tot maart 2010) een contract voor onbepaalde tijd te maken. Veel maakt dat niet uit, omdat ik in de huidige omstandigheden toch recht zal hebben op bijna een jaar doorbetaling van 70% van mijn salaris, ongeacht of mijn contract wordt verlengd of niet. Na dat jaar echter (als we dan nog niet terug gaan naar NL of Duitsland) zou het wel handig zijn om weer een baan te hebben, maar hij noemde al allerlei mogelijkheden, dus zorgen maak ik me niet. Ben ik echt blij mee! Nu nog onze directrice vertellen, maar hij zij dat ik daar even mee moest wachten tot hij e.e.a. uitgevonden had, en ook omdat ze vandaag allerlei belangrijke meetings heeft. Ben benieuwd!
@ Lisette: Dat zei ze niet precies, maar het had er wel mee te maken dat alles nu begint te groeien, en dat je daar soms wel eens last van kan hebben. Ook werkt het weer van de afgelopen dagen ook niet echt mee. Ik moest me absoluut geen zorgen maken, omdat dat er allemaal bij hoorde.
@ Ankje, jeetje meid, weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Heel heftig, kan je alleen heel veel sterkte wensen. @ Lynd, wat super dat hij zo begripbol reageerde. Ik heb mijn baarmoeder ook gevoeld, klein bolletje. De VK voelde vanmorgen ook op precies dezelfde plek. Alleen doet zij het wat hardhandiger, ben wat voorzichtiger.
Hoi allemaal, Ik heb net het ziekenhuis gebeld of ik iets eerder kan komen voor mijn 20 weken echo omdat ik vooruit ben gezet dus anders had ik hem pas met 21,5 weken en dat kon! Ik kan nu over 5 weken terecht,op maandag 10 augustus,dan ben ik op 2 dagen na precies 20 weken. ik vind het echt enorm spannend
@ Ankje, wat een verhaal snap dat je daar toch even erg van schrikt, je maakt je toch onbewust even zorgen over je eigen babytje en natuurlijk over hoe erg het voor hun is. Veel sterkte voor je vriendin en voor jou. @ lynd, zeker een leuke auto en zo oud is hij nog niet hoor, Rij zelf in een golf van '92 dus vind 10 jaar oud wel mee vallen. Wij hopen volgend jaar ook een andere te halen die stomme keuringen vallen ieder jaar weer zo tegen. En wat heerlijk dat je "baas" zo leuk reageerde zou wel prettig zijn als er een blijvende oplossing komt. Niet teveel piekeren over het verhaal van ankje he? zoals je zelf al schrijft er is veel kans dat het goed gaat dus daar gaan we voor. @ lissete, volgens mijn vk en gynaecoloog zijn die steken en zeurderig gevoel aan de zijkant en onderin je buik van de banden en is het juist een goed teken dat het gevoelig is omdat het inhoud dat je bm groeit dus daar ga ik maar vanuit . Oja geen aspirine maar paracetamol dit is een groot verschil . @ hartje, ik heb dus ook geen angelsound ofzo, ben er inderdaad ook wel wat huiverig voor omdat de verhalen over het wel of niet schadelijk zouden kunnen zijn zo wisselen en als ik het een keer niet zou kunnen vinden zou ik helemaal gaan stressen. Dus voor mij niet zo verstandig . Gelukkig vandaag weer minder pijn, kon gisteren echt helemaal bijna niks en dat net op mijn mannetje zijn verjaardag . Tja het is mijn eigen schuld toch net te gek gedaan, maar het ging de laatste tijd zo lekker dat ik overmoedig was en dacht dat mijn lichaam het wel aan kon dat viel dus even vies tegen. Vandaag nog maar even rustig aan doen en dan hopelijk morgen weer beter kunnen lopen ed. tot later groetjes Ingrid
Hoi meiden. AL even niet geweest en er is teveel om bij te lezen. Hier alles goed. NOg met vlage misselijk. Morgen hebben we de termijn echo. En als dan alles goed is gaan we het eindelijk aan de grote klok hangen. Hier geen banden pijn maar dan komt ook waarschijnlijk wel omdat dit mijn 2e kindje is. Ik las even gauw tussen door dat meiden dan een asperientje nemen maar je mag alleen maar paracetamol hoor!! Of bedoelen jullie dat daar ook mee?? Ik kom me morgen wel weer ff melden na de echo.
Bedankt voor jullie steun. Ik heb nog niks verder gehoord van mijn vriendin. @ Lisette: Wat goed! Lekker hoor wat eerder! @ Blain: Bedankt, maar ik maak me niet echt zorgen over mijn eigen zwangerschap hoor. Dat gaat wel goed. Alleen nu ik ook zwanger ben voel je het extra zo sterk. @ Rodelief: Wij bedoelde inderdaad een paracetamol, maar wij mogen alleen die ZONDER codeine.
@Ankje, wat een schrikverhaal..bah! Veel sterkte voor jou vriendin & gezin! @Paracetamolletjes....en als je daar dan allergische voor bent, is de enige oplossing, slapen/rusten...pijn hebben!
@Ankje sterkte. Vreselijk verhaal. @Lynd die van ons is uit 2002. @Blaine beterschap! FF kort zoals jullie zien, want ik ga me klaarmaken om naar m'n werk te gaan. Zal vanavond wel kunnen lezen weer, ligt er ff aan hoe druk het is. Maar hiervoor maak ik wel tijd Fijne dag allemaal!
Ik bedoelde idd een paracetamolletje.... Ik heb net bij de babydump rondgelopen en ik kon het niet laten, Ik heb het babybadje vast gekocht die waar het een en ander bijzit,van 39 euro. En een commode kleedje van winnie de pooh, ook nog 2 verschoonlakkentjes en een mutsje,sokjes en een speen waarop staat papa is de beste. Hihihihih zo mijn shop drang is weer even een beetje afgekoeld. Ik was allee de bon voor het gratis pakket vergeten,dus die moet ik nog even een andere keer inleveren,ben wel benieuwd watr je krijgt.
Zo ik heb lekker een paar uurtjes opgenomen.. Had echt geen zin meer in werken.. Maar ja.. Daar heb ik sowieso niet zo'n zin in moet ik zeggen.. Heb veel meer zin om thuis te zitten, maar dat doe ik maar niet, omdat we nog steeds geen eigen huis hebben.. Je kunt het beter een kraakpand/spookhuis noemen.. Bah wat vind ik het er griezelig door alles wat er is gebeurt.. En zo beroerd ziet het er niet meer uit hoor, maar het idee alleen al.. Hopelijk wordt het volgende week opgeleverd en kan het de 20e meteen in de verkoop.. Helpen jullie hopen dat het snel wordt verkocht en wij ons droomhuis kunnen kopen en een baby kamer kunnen gaan maken? Jouw shopdrang moet wel weg zijn Liset
Lisette heeft de Babydump leeggekocht, haha. Wij krijgen het babybadje en alles wat erbij hoort van de oma van mijn vriend. Waarschijnlijk gaan we zaterdag naar de Babydump. De bon heb ik al op de koelkast hangen, dus hoop dat ik deze niet vergeet. @ Blaine, wanneer de Doppler schadelijk zou zijn, zou het niet in de winkel verkocht mogen worden. Je moet alleen niet te vaak naar het hartje luisteren. @ Suusefruus, lekker zeg wat eerder naar huis. Ben vanmiddag ook lekker wezen shoppen. Alleen een plensbui over me heen gekrgen, dus eerst lekker gedoucht net.
Jada; Fijn dat je het hartje hebt gehoord! Ankje; Wat verschrikkelijk zeg! Echt... Je vriendin zal het heel erg moeilijk krijgen de komende tijd. Ze zal je steun hard nodig hebben. Sterkte! Lynd; Wel tof zeg dat je baas zo goed reageerde! Ook weer een hele opluchting... LisetteG; haha... ik snap dat je shopdrang weer een beetje afgekoeld is.. maar dat komt vast gauw weer opspelen.. in ieder geval had ik daar wel last van vorig jaar bij mijn eerste zwangerschap bleef maar kopen...haha.. is een duur jaar geweest! Maar wel ohzo leuk.. dit keer heb ik (nog) geen koopdrang maar dat komt omdat wij alles nog hebben en alleen als het eventueel een jongetje wordt zou ik extra kleertjes kunnen gaan kopen. Suusefruus; heb ik iets gemist? wat is er allemaal gebeurd dan waar je woont? Zal in ieder geval voor je duimen dat je gauw je droomhuis vindt, zodat je lekker aan de babykamer kunt beginnnen. Bandenpijn; heb ik geen last van, zou niet weten hoe het voelt. Buikband; koop ik voorlopig maar niet want bij mijn vorige zwangerschap zaten ze op het laatst nog te los Voor de rest voelde ik mij gisteren zo beroerd.. ik had geluk dat mijn dochtertje einde van de ochtend 2 uurtjes ging slapen ben ik mee naar bed gegaan anders had ik het nooit volgehouden de rest van de dag. Zo moe ook... pfff... en ik als enigste zowat al die tijd nergens last van en geen kwaaltjes nou het gaat nu misschien wel beginnen en bij jullie gaat het juist minderen. Ik ben maar een rare volgens mij...
Begin April is er brand gesticht in ons appartementen complex.. Mijn vriend werd ineens wakker en gelukkig net op tijd, want het hele huis had zich al gevuld met rook, er was geen hand meer voor ogen te zien. Wij zijn met een hoogwerker uit het pand gered, we hebben 2 katten kunnen mee nemen en de derde is via de balkons zelf ontsnapt. Helaas is deze overleden.. We zijn opgenomen geweest in het ziekenhuis, omdat we koolstofmonoxide vergiftiging hadden, maar mochten gelukkig na 4 uur 100% zuurstof weer naar `huis`. Naar omstandigheden maken we het goed, ons huis was onbewoonbaar verklaard en lag vol met zware roet en de brand lucht was misselijkmakend.. Alleen wat kleding mochten we nog pakken en de rest hebben we achter moeten laten. Wij verblijven zolang bij mijn schoonouders.. Dat is inmiddels al 15 weken. Gelukkig hebben we dit drama overleefd.. Maar ik moet zeggen dat ik het hierdoor wel erg zwaar vind allemaal op het moment.. hier wat links http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/article4558488.ece/Bewoners_appartementencomplex_Noord-Scharwoude_vluchten_voor_brand Op dit filmpje staan wij dus op het balkon.. http://www.webregio.nl/groot_alkmaar/regionaalnieuws/artikel/167066/bewoners+appartementen+aan+de+dood+ontsnapt+noord-scharwoude.aspx http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=96687 http://www.telegraaf.nl/binnenland/3642409/__Brand_Noord-Scharwoude__.html
jeetje suus, wat een gedoe allemaal he? Ik hoop echt voor je dat je huisje gauw weer bewoonbaar is en verkocht kan worden, zodat jullie een droomhuisje kunnen kopen en die mooie kinderkamer kunnen gaan maken!! Ik heb net op de buikbanden site gekeken, had er gelijk 6 in mijn winkelwagen gezet hahaha, daarna maar besloten om vanavond aan het mannetje te vragen welke hij leuk vind en het dan netjes bij 1 of 2 te laten Ik zou vandaag met mijn goede gedrag aan het poetsen gaan maar ik moet zeggen dat er nog niet erg veel van terecht is gekomen,wel ben ik nu met de derde was bezig en heb ik opgeruimd,maar het poetsen wordt m niet vandaag Nou ja vooruit ik zal zo mijn raampjes eens lappen, heb ik toch nog iets schoongemaakt,hehheheh
Ik kreeg begin deze middag steken in mijn buik. Soms ook heel heftig. Ik heb net de vk gebeld omdat ik het niet vertrouwde. Ze stelde me gelijk gerust omdat ze zei dat dat buikbanden pijn was. Het kindje is namelijk met 11 weken helemaal klaar en kan nu alleen groeien. En dat voel ik nu zei ze. Niet het kindje, maar wel dat alles nu gaat groeien. Wat ben ik opgelucht zeg! Wat mijn vriendin betreft. Ze is nu thuis en neemt pillen in om alles in haar lichaam klaar te maken voor een bevalling. Ze wordt donderdag ochtend weer opgenomen en dan wordt het opgewekt. Als ze koorts krijgt dan moet ze eerder worden opgenomen. Ze heeft het er zo moeilijk mee. Ik wou dat ik het bij haar weg kon halen die ellende. @ Lisette: Wat gaaf zeg! Ik kan ook niet wachten tot wij gaan kijken voor spulletjes. Maar ik wil nog even wachten. Heb je nog wel wat laten liggen voor mij hahahaha. @ Suusefruus: Wat verschikkelijk!!! Is er al iets bekend over jullie eigen huis inmiddels? Ik heb hier geen woorden voor. Sterkte ermee!
@Suus uiteraard hoop ik met je mee dat alles gauw wat rooskleuriger wordt...sterkte meid! @Liset ja en je wil echt niet missen wat er in dat gratis babydumpdoospakket zit hoor hahaha!! Ik verklap niks!! Enne, reageer je nog?