@ Lynd, tja moeilijk. Ik zou nog even wachten met vertellen, vooral omdat de werkbaas je dat gevraagd heeft. Aan de andere kant het is jouw lichaam, je kan moeilijk de hele dag je buik inhouden @ Belle, wat fijn dat je minder misselijk bent en weer gewoon lekker kan eten. Heel veel succes op het werk. @ Crash, wat fijn dat het bij 1 keer overgeven is gebleven. Jammer dat je op je werk projecten moet uitbesteden, gezondheid voor jou en je kindje gaan voor. @ All, weinig te vertellen, gewoon lekker een dagje vrij vandaag.
Ja, ze krijgt vandaag weeën opwekkers, en hopelijk is het voor haar ook snel achter de rug. Ze zou morgen 20 weken zijn.
@Lisette: Jeuj! Goed dat je de box en de babyfoon hebt. Ik ga de box van mijn nicht lenen. kVind het een beetje te gek om een nieuwe te kopen terwijl er hier in de familie drie staan te wachten om gebruikt te worden. En er is helemaal niets mis mee. Meer centjes voor kleertjes en prulletjes! @Ankje: Pff schandalig ség dat ze het zo doen. tIs jouw probleem helemaal niet. Maarja, je kan er idd best niet teveel tegen in gaan en gewoon naar de Arbo - arts gaan. Als jouw vk iets zegt, dat die arts daar wel in geloven zeker? Dus geen probleem hé Ik hoop voor je dat je gewoon je werk mag blijven doen! Veel sterkte voor je vriendin vandaag. @Crash: Gelukkig is het bij die ene keer overgeven gebleven! Je zou idd zeggen na 13 weken toch niet meer moet overgeven hé, maar blijkbaar kan het toch. @Lynd: Ik zou het er ook even over hebben met die roddeltante. En zeg er maar bij dat als de directrice het al weet, dat jij dan weet dat zij haar mond voorbij heeft gepraat! Ik ging vanmorgen op de weegschaal staan. kBen in totaal een kleine 500gr bij gekomen. Maar kheb de indruk dat mijn gezicht smaller is geworden Ik snoep wel totaal niet meer. kHeb er echt geen behoefte meer aan. Dat was in het begin van mijn zwangerschap en ervoor wel helemaal anders. Toen gemakkelijk elke dag. Een zak chips ging er ook in één keer aan. Toen ik 6 weken zwanger was heb ik nog een zak gekocht, en die ligt nog steeds in de kast Jeuj. Ik hoop dat het zo blijft. En dat de kilo's er heel traag aansluipen!
@ Lynd: Ik kan me voorstellen dat je in een dilemma zit. Als je werkbaas zegt dat hij eerst je contact wil afwachten (wat ook logisch is, zeker in deze tijd). Maar als die roddeltante alles al lekker doorverteld, ja dan weten ze het ook. Maar wat ik wel vind (mijn mening) dat een directie nooit mag uitgaan van een roddel. En volgens mij heeft jou werkbaas ook een grote stem in het verlengen van je contract toch? Ik zou ook wachten tot je een vast contract hebt. Laat die andere meiden dan maar lekker roddelen. Tenslotte moet het van jou komen om de waarheid te horen. Ik wens je heel veel sterkte, en doe wat je gevoel zegt! @ Belle: Nee hoor, je hebt mijn verhaal helemaal goed. Maar dat ik naar de Arbo-arts moet (wat nog steeds niet bekend is wanneer) vind ik ook helemaal niet erg. Gaat mij alleen de manier waarop. Ik heb plezier in mijn werkzaamheden, en daarin wordt het mij erg moeilijk gemaakt terwijl ik mijn uiterste best doe om aanwezig te zijn. En volgens mijn teamleider mag de Arbo-arts beslissen wat er met mij mag gebeuren kwa werkzaamheden. Nu komt voor mij alleen nog het probleem erbij dat ik heen en weer naar Zwolle moet (1,5 uur heen en 1,5 terug). We wachten het maar af. Ik en mijn kindje staan op nummer 1, dat is het belangrijkste. @ Crash: Bedankt meid! @ Florida: Ik wens je heel veel succes meid! Dikke knuffel van mij! @ Hier: Heb nog wel pijn in mijn buik, dus nog maar even afwachten voordat ik de vk bel. Ben namelijk net wakker. Ik wil iedereen even bedanken voor jullie steun. Heel erg lief en doet me goed. Dikke knuffel voor iedereen van mij!!!
Daar is hij/zij dan ons hummeltje, met alles er op en eraan. hij was enorm aan het spartelen. wat een heerlijk gevoel als je zo`n kleintje op beeld ziet. Ik blijk ook weer iets verder te zijn. nu 27 januari uitgerekend
Hoi Rodelief, Ik denk aan de foto te zien dat jij een meisje krijgt Eigenlijk kun je pas vanaf 12 weken the nub theory toepassen, maar ik denk dat het in dit geval wel kan. Hoop dat ik gelijk ga krijgen Groetjes, Angel
Lynd, Lees hier maar eens Ultrasound Gender Prediction - In-Gender.com, daar staat alles duidelijk uitgelegd. Het is wel in het engels. Succes
Nou ik zou stiekem een meisje wel heeeelll leuk vinden. En heb zelf wel een beetje het gevoel dat het wel eens een meisje zou kunnen zijn. NOg 9 weken wachten en dan weten we het hopelijk.
Ik snap wat je bedoelt Ik heb al 3 jongens, dus zou een meisje ook wel heel erg leuk vinden, maar reken maar op een jongen, omdat die kans theoretisch het grootst is en ik niet teleurgesteld wil worden. Ik zal met heel mijn hart van het kindje houden hoe dan ook en gezondheid is natuurlijk nog het aller belangrijkst. Lastige is wel dat ze n.a.v. mijn echo foto met 12w5d ook denken dat het een meisje wordt en dan is het natuurlijk erg makkelijk om je te laten meeslepen. Maar ik laat me niet gek maken en heb gewoon nog een paar weekjes geduld en ga pas shoppen als er absoluut geen onduidelijkheid meer over bestaat
ik ga er ook van uit dat ik een jongen krijg en als het een jongentje zou zijn dan maakt dat helemaal niet uit. Leuk ook wel voor mijn zoontje. Ach het maakt ook allemaal niet uit als het maar gezond is!!
Hallo allemaal Zo lekker weer vrij en ook nog bijna weekend ook!! Ik ben niet vaak online, maar heb het ook nog erg druk op mijn werk. De laatste 2 weken in het onderwijs zijn een gekkenhuis hoor! Een tijdje terug werd me gevraagd of ik al een foto van mijn buik had gemaakt....nou nee. Dit komt wel vanaf een maand of 4. Bij mijn 1e deed ik dad ook toen pas, want toen kreeg ik rond 4 1/2 maand pas een buikje. Ach ik zie wel! Anke ik hoop ook dat het snel achter de rug is voor je vriendin. Echt vreselijk zeg!! Rodelief toch altijd weer leuk zo'n echo. Hier op het bord hangen er ook 6. (ik heb al 2 echo's gehad). Als je ze scant dan heb je ze altijd. Niet lamineren in ieder geval dan gaan ze kapot! Even een tip tussendoor! Nou verder even weinig nieuws. Ik ga weer aan het werk voor school! Groetjes muis
Hebben jullie ook zo'n last van 'zwangerschapsdementie?' Ik merk dat ik in een gesprek vaker helemaal blanco ben. Als 'bijbaantje' houd en schrijf ik interviews voor een regionaal maandblad, maar ik weet soms helemaal niet meer wat ik moet vragen, dan ben ik helemaal blanco. En normaal ben ik best goed in Nederlands, maar net zei ik tegen iemand: 'ouderdom komt met de leeftijd', terwijl ik eigenlijk bedoelde 'wijsheid komt met de jaren'. Nou ja!! Ik schaamde me diep, maar aan de andere kant moest ik (even later) ook wel om mezelf lachen hoor!
@Suzanne: Ja dat herken ik! Echt, soms kan ik ook van die belachelijke dingen zeggen. En ook dat ik het even niet meer weet in een conversatie. Maar ook dat ik me heel moeilijk op een gesprek kan concentreren en gewoon de helft niet versta. Dat had ik in het begin harder dan nu. Dus ik hoop dat het nog verdwijnt. Want dan moet ik steeds vragen om het te herhalen ... @Angel: Die link die jij gaf is toch een forum hé, maar wat moet ja dan aanklikken voor het gender gedoe? Ben ook wel eens benieuwd
zwangerschapsdementie: ik herken het maar al te goed. Helaas ben ik na de geboorte van mijn zoontje het niet echt meer kwijt geraakt. Ik ben af en toe zo vergeetachtig. Ik moet het dan echt opschrijven.
Zo, eindelijk weer eens tijd voor dit forum! Laatste werkdagen gehad op school, dus wordt het weer wat rustiger.... Heb wel alles gelezen, maar was zoveel om op te reageren...weet niet alles meer.. even kijken wat is blijven hangen. @ Ankje: sterkte voor je vriendin vandaag en succes bij de Arbo-arts. @ Angel: zie inderdaad een forum, maar waar kan ik het vinden? Zie allerlei verschillende dingen en spreek toch vlioeind Engels, maar geloof dat ik eht gewoon over het hoofd zie? @ All: iedereen gefeliciteerd met goede ehco's e.d. Her gaat alles goed! Vandaag echo gehad en ukkie was superbeweeglijk aan eht ronddraaien! Heb ook het hartje gehoord en de hersenen, ruggegraat, kaken en blaas kunnen zien. Echt super! Ga er nu proberen echt van te genieten, nu ik ZEKER weet dat alles goed is!
Hoi allemaal, Het was heel leuk en goed om op mijn werk langs te gaan. Ze waren zo blij mij te zien (en ik blij om hen weer te zien). Heel hartverwarmend. Even een sentimentele samenvatting van dit forum: ik vind het zo mooi om te zien dat we met elkaar "groeien". Eerst is het merendeel van de meiden zenuwachtig voor de 1e/2e echo en nu worstelen we met werk en beginnen we al voorzichtig vooruit te kijken naar welk geslacht ons kindje wellicht heeft... Grappig.
@all: heb hier op mijn werk niet tijd om alles terug te lezen, maar ik wil toch even wat kwijt: die situatie op mijn werk (directrice wel/niet vertellen) heeft zich opgelost !!!!!!! Ik kreeg een telefoontje of ik niet langs wil gaan bij de directrice, dus ik voelde hem al aankomen... Nu blijkt dus dat in het proces van contract verlengen/omzetten degene die hierover gaat niet anders kon dan met de directrice overleggen, dus zo kwam het uit! Ik ben superblij dat ze er nu vanaf weet, zonder dat ik de beslissing moest nemen om het te vertellen of niet. De directrice reageerde heel goed, ze was blij voor me en ik denk dat ik duidelijk heb kunnen overbrengen dat ze het echt niet via-via hoort omdat ik het geheim wilde houden voor haar, vond ze ook helemaal niet erg! Joehoe!!! Daarnaast vroeg een collega aan een andere collega (die het toevallig al wel wist) vandaag of ik niet toevallig zwanger was, want ik ben normaal zo slank en nu heb ik echt een buikje.... Dus het begint voor de buitenwereld ook al te zien!!! Ben blij!!!! Vanavond met hubby naar bios, Brüno, ben benieuwd.
@ Mamanama, mooi dat alles goed was, heerlijk om te zien he? Nu dus lekker vakantie? @ ankje, succes bij de arbo arts, probeer je er gewoon niet te druk om te maken en zie je er heel erg tegen op is het misschien prettig om iemand mee te nemen. Heb zelf de ervaring dat het toch makkelijker voor jezelf wordt om dingen duidelijk te maken als er iemand mee is van wie je weet dat die je steunt. @ belle, prettig is dat om even zo met elkaar te kunnen kletsen, iedereen snapt altijd goed wat je bedoelt en dat is wel fijn. @ zwangerschapsdementie, ik snap helaas precies wat er bedoelt wordt, loop ik naar de keuken om wat op te halen, maar wat ook al weer en dat niet 1x op een dag.
Je kijkt eerst onder het kopje Gender Prediction en dan Ultrasound Gender Prediction en dan FAQ must read before posting in this forum en dan die daaronder Early baby genitalia development male vs female. Hier wordt alles uitgelegd over the nub theory en dan kun je later zelf een gokje wagen bij de meiden die daaronder weer allemaal hun echo laten zien en vragen of je een gokje wil wagen. Het is erg leuk om te doen, maar pas op, het werkt verslavend hahaha