@ Rodelief: Wat een mooie foto zeg! Gefeliciteerd!! @ Angel: Wil je dan wel weten wat het wordt met 20 weken? Wij denken dat wij een meisje krijgen, en willen het ook graag weten. Maar natuurlijk is het voor ons het belangrijkste dat alles gezond is. Als wij een zoon krijgen ben ik er net zo gelukkig mee!!! Het grappige is dat Jeroen al 8 jaar geleden met een meisjes naam kwam, en dat zit nog steeds in ons hoofd. Als het daadwerkelijk een meisje wordt gaan we haar ook die naam geven. @ Suzanne: Ik heb daar niet echt last van, maar ik merk wel dat ik alles moet opschrijven omdat ik het simpel weg niet onthoud. @ Belle: Ik vind dit ook erg leuk. Wij weten van elkaar hoe we ons voelen. En je kunt lekker je verhaal kwijt en iedereen steunt elkaar ook. Echt super!! Ik heb nog een vraagje. Ik heb al van 3 of 4 mensen gehoord van een Chinese horoscoop. Zeggen jullie dat iets. Het schijnt dat daar in staat of je een jongen of een meisje krijgt. En ze zeggen dat het bij heel veel mensen klopt. Ben toch wel nieuwsgierig, maar kan het nergens vinden.
Dag dames, Daar was ik weer een keer. Ik probeer zoveel mogelijk mee te lezen maar dat valt niet mee. Wat ik wel erg fijn vind is om herkenbare dingen te lezen. Vermoeidheid, misselijkheid, gezeur op het werk. Het is allemaal niet leuk maar het sterkt mij wel om te lezen dat ik niet de enige ben. Mijn misselijkheid doet rare dingen. 's-Ochtends heb ik nergens last van maar met de lunch, avondeten en om 12 uur 's-nachts is het heel erg! Vermoeidheid is nog wel pittig. Ben ook veel thuis geweest en daardoor heb ik gezeur op mijn werk. Want ja, begrijpen doen ze het wel maar kan het niet wat minder??? Ik heb een 2-jarig kontract (loopt volgend jaar af) en gisteren had ik een gesprek met mijn baas. Toen werd er wel tussen de regels gedreigd. Zo praatte hij continue over TIJDELIJk en ALS we met jou doorgaan. Ook vroeg hij of ik wel fulltime wilde blijven werken. Nee, graag een dag minder, net wat er mogelijk is. Ja, want je kontract is voor 38 uur en het is de vraag of dat na je verlof wel omgezet kan worden naar minder uren. Nou jaaaaaaaaaaaaaaa! Dus moest ik maar gaan nadenken of ik dat wilde. M.a.w. de vraag is of je wel terug kan komen na je verlof. Lekker dan allemaal! Ik weet eigenlijk niet goed wat ik er mee aan moet. Heeft iemand ideetjes? Ik hoor het heel graag! Want om nou met een 9-maanden zwangere buik te moeten gaan solliciteren lijkt me wel de ultieme nachtmerrie. Sorry dat het puur een ego-berichtje was!
@Ankje: Als de Chinese horoscoop klopt dan is dat echt puur toeval. Het berekent hoe oud je bent en wanneer je bevrucht bent geraakt. Dat wil dus zeggen dat alle dames die even oud zijn en in dezelfde maand zwanger zijn geraakt, hetzelfde geslacht krijgen. Wat dus echt niet kan Maar tis wel leuk om te doen. Voor mezelf kom ik er niet zo uit via de Chinese horoscoop omdat de bevruchting ergens eind april begin mei is gebeurt, de exacte datum weet ik niet. Dus bij mij zijn er twee opties mogelijk @Lynd: Jeej! Goed nieuws. Moet je ook geen hele week meer gaan tobben of je het wel of niet gaat zeggen Fijn dat ze zo reageerde. @Belle: Leuk dat ze zo reageerden op je werk. Ik ben gisteren ook nog eens langs mijn werk geweest. kBen wel even blijven plakken, de kindjes vonden het ook heel leuk
@ lynd, fijn dat het nu allemaal goed komt, heeft ze nu ook al officieel toegezegd dat je contract omgezet wordt? of lees ik er weer eens over heen? @ djuke, balen zeg zo'n situatie, en dat hele moe dat ken ik, ik dacht dat het puur van de reuma kwam, nu bleek dus dat mijn schildklier niet goed werkt en dat een deel van de moeheid daar waarschijnlijk vandaan komt, dit schijnt vaker voor te komen. Misschien is het een idee dit eens te checken? Veel succes met de situatie op je werk.
Dag allemaal, Mooie echo rodelief! En ik vond het erg grappig dat iemand schreef dat je ws een meisje krijgt,want toen ik je echo zag, dacht ik hetzelfde te zien, ik ben benieuwd. Ik dacht trouwens stellig overtuigd te zijn dat ik over 4 weken niet wil weten wat het wordt, maar door op dit forum te lezen enz denjk ik steeds meer dat ik het toch wel wil weten, nou over 4 weken moet ik de beslissing nemen dus........ Ankje je moet gewoon even op google chinese geslachtshoroscoop intikken geloof ik,dan vind je hem wel, bij mij kwam er een jongen uit en je hebt nog meer van dat soort berekeningen en die kwamen ook allemaal op een jongen(ik denk t zelf ook) we zullen zien.. Lynd wat fijn dat ze er nu wel van op de hoogte is,maar weet je dan nu ook al of je een vast contract krijgt?? Djuke geen sorry zeggen hoor, je moet toch ook je ei kwijt kunnen , wat een vervelende situatie is dit zeg ik verbaas me er gewoon over hoeveel werggevers er zijn die geen begrip voor zwangere vrouwen hebben, vind het gewoon echt belachelijk! Ik weet helaas geen tips,maar hoop voor je dat er een oplossing komt! Hier@ ik lig nu op de bank,want ik verek van de pijn in mijnbil en been, ik kan er amper op staan,ik had vanmorgen mijn bekkenband niet om en te veel gelopen,beetje dom,maar wist niet dat het zo erg zou zijn zeg,...dus nu maar wachten tot mijn mannetje thuis komt,want ik kan niets doen, beuhhhhh Ik kreeg trouwens een berichtje dat de buikband wordt opgestuurd,dus zodra ik hem heb zal ik een foto maken,ik hoop dat hij echt zo wordt als ik me voorgesteld heb,is toch altijd lastig om uit te leggen hoe je het zelf in je hoofd hebt,maar hoop dat ik het duidelijk genoeg heb omschreven voor ze...
Nou ja zeg! Wat belachelijk! Ik heb nu ook een 38 uur contract en wil volgend jaar ook 1 dag minder werken en dan het eerste jaar 1 dagen in de week ouderschapsverlof. Dus dan werk ik 3 dagen. Volgens mij als jij van full-time naar part-time wilt gaan moet een bedrijf jou daar de ruimte in geven. Laat je niet op je kop zitten hoor. Je hebt een contract en daar kunnen ze niet zomaar onderuit. Ook niet als jij in die tussen tijd van full-time naar part-time wilt. Je behoud je contact alleen de uren worden anders. Laat je geen oor aan naaien hoor! Dat probeert mijn baas ook bij mij momenteel.
Hoi Dames, Ben ik weer is een keer. Heb het de afgelopen week erg druk gehad en heb een paar dagen op bed gelegen. Dit weekend ook weer erg druk, twee verjaardagen en een vrijgezellenfeestje. Dan gaan we zondag het eindelijk aan het broertje van mijn man vertellen. En dan hebben we op zaterdag de 12 weken echo, ben zo benieuwd, heb er heel veel zin in. Probeer alles bij te houden, maar met zo'n druk weekend weet ik het niet.
Mooi echo`s zie ik weer voorbij komen. @geslacht: We willen heel graag alle2 een meisje. Maar ik denk dat het een jongentje wordt en m`n man blijft bij een meisje. Ik kan niet wachten tot de echo, ik wil het nu al zien! Eerst wilde we het niet weten, maar ik kan het gewoon niet laten en wil het zo zo zo graag weten. O wat ben ik erg. Als het maar gezond is, maakt het niet uit wat het is, maar iedereen heeft denk toch een voorkeur of zeg ik nu iets heel raars?
Volgens de horoscoop krijgen wij een meisje. Wij denken zelf ook dat het een meisje wordt. Afwachten maar. Ik heb nog niks gehoord over mijn vriendin. Zit wel in spanning te wachten. Ik hoop toch zo dat alles goed gaat met mijn vriendin. Ik kunnen namelijk complicaties komen en dat het een gevaar voor haar kan zijn. Mijn duimen doen zo'n zeer van het duimen hahahaha.
@Djuke: het klinkt alsof jouw werkgever jou wilt beïnvloeden om misschien wel de stekker eruit te trekken door je onzeker te maken. Hoe zijn ze ten opzichte van andere moeders en/of part-timers? Wat belangrijk is, is dat je in de gaten houdt of er een dossier tegen je wordt opgebouwd. Dus let op dat één-op-één gesprekken niet ineens te boek komen te staan als functioneringsggesprekken of dat je ineens een verslagje onder ogen krijgt: oh, dit is alleen maar even een samenvatting van wat is besproken terwijl zij het als dossieropbouw gebruiken. Mocht dat laatste gebeuren dan kun je bv een e-mail sturen waarin je dat weerlegt: bv in mijn ogen bespraken wij slechts de situatie rondom mijn zwangerschap en was mij niet vantevoren verteld dat het hierbij om een functioneringsgesprek gaat... etc etc. Snap je wat ik bedoel? Blijf zakelijk en scherp!! "Vecht" voor jezelf en blijf in gesprek met je werkgever. Geef aan dat je het zeer onplezierig vindt zoals er nu wordt gesproken over de toekomst en dat je bijna de indruk krijgt dat ze graag zouden willen dat je niet blijft etc etc Een heel verhaal en ik hoop dat het overkomt wat ik je probeer te vertellen. Sterkte en succes in elk geval!
Wat een vervelende verhalen allemaal hier over werkgevers zeg. Gelukkig is er in onze cao (welzijn) al veel goeds geregeld. Ik heb recht op 26x mijn contracturen aan ouderschapsverlof. Ik heb een contract van 36 uur, dus ik kan (na mijn zwangerschapsverlof) een jaar lang 18 uur gaan werken. Over de 18 uur die ik niet werk, krijg ik dan 40% uitbetaald. Ik mag ook meer werken, waardoor ik ook iets meer verdien. Ik wil laten berekenen hoeveel dat is bij bv 20 en 24 uur. Verder staat er in de cao dat je na je ouderschapsverlof nog minimaal 6 maanden voor de werkgever moet blijven werken anders moet je die 40% weer terugbetalen. Hierbij staat ook dat je werkgever min of meer verplicht is om je contract op jouw verzoek om te zetten in een lager aantal uren, met als minimum het aantal uren dat je werkte tijdens je ouderschapsverlof. Mocht je werkgever hier niet in mee willen en je om deze reden bv besluit je baan op te zeggen dan hoef je ook die 40% niet terug te betalen. Ik heb het geluk dat ik al ruim 6 jaar daar werk en onlangs een opleiding afgerond heb, die mijn werkgever betaald heeft. Ik heb toen moeten tekeken dat ik minimaal 3 jaar die functie uit blijf oefenen, dus ze zullen mij niet zo snel kwijt willen. Ik heb nu dus wel 2 verschillende functies. Met 36 uur/week gaat dit wel, maar ik ben wel benieuwd hoe dit verdeeld gaat worden als ik bv maar 20 uur ga werken straks... Ik ga denk ik morgen een mail sturen voor een afspraak met onze p&o-afdeling om eea te bespreken. Ik moet maandag weer beginnen, na 4 weken vakantie. En ik denk dat er wel mensen aan mijn buikje beginnen te zien dat ik zwanger ben. Ik vind het dus wel zo netjes om het dus maar officieel te laten weten, ook aan mijn teamleider. Ik ben benieuwd naar de reacties. Mijn directe collega's wisten het al toen ik 5 weken was, maar nu de rest nog..... Het is dus slimn om goed uit te zoeken hoe alles in je cao staat en je weet wat je rechten en plichten zijn. Ik ben bang dat ze je vaak alleen bang proberen te maken in de hoop dat je je minder vaak ziek meldt ofzo. Heel triest, maar zulke mensen bestaan. Zo is mijn zus enkele jaren terug ontslagen, omdat ze na haar zwangerschap nog maanden thuis moest blijven, omdat haar dochtertje niet uit een fles kon drinken. Ze was dus aangewezen op borstvoeding. Ze had zelfs onderzoeken gehad in het ziekenhuis enzo, maar toch werd ze ontslagen om 'werkweigering'. Ze heeft er nog een rechtszaak om gewonnen en mocht hierna weer terug komen, maar hier heeft ze voor bedankt. Tis triest, maar laat je dus niet gek maken!!
Jeetje!!!! Wat is er veel getypt!!! Onmogelijk voor mij om op alles te reageren helaas, maar dan weten jullie iig dat ik wel alles heb gelezen. Voor de meiden met gezeur op het werk; sterkte en laat je niet gekmaken hoor! Ik heb het vandaag op mijn werk verteld. Ze reageerden allemaal heel erg enthousiast, heel leuk!! Dinsdag heb ik een afspraak met de praktijkopleider over de praktische/financiele zaken rondom mijn verlof en opleiding etc. Ben benieuwd! Verder voel ik me nog steeds top! Vanavond nog ff werken tot 23.30, morgen een bruiloft en zaterdag lekker eens even een vrij dag, om dan zondag weer een vroege dienst te beginnen. Ze zullen met mij wel blij zijn hier, heb me (nog) niet ziek hoeven melden. Hopelijk blijft dat zo. Maar voor de meiden die zich wel ziek hebben moeten melden; het is niet anders en die werkgevers moeten normaal doen!!!! Alsof je daar zelf op zit te wachten!
@ Wops: volgens mij hebben heel veel mensen een (lichte) voorkeur, maar durft niet iedereen het uit te spreken! Wij wilden graag een meisje en dat was de eerste meteen, dus dat was mooi! Mijn man zou nu een jongetje wel leuk vinden, ik een meisje (ook voor mijn dochtertje) maar zou een jongen ook heel leuk vinden hoor! @ Chinese horoscoop: bij mijn eerste gaven alle bakerpraatjes en de Chinese horoscoop een jongetje aan en het is toch echt ene meid! (alhoewel het eigenlijk een halve jongen is, met haar auto;s en trein etc. ahahaha!) Nu zegt het een meisje.....we shall see!
@All: sorry dat ik zo'n tijd niet geweest ben zal aan het einde van het berichtje daar wat verder op in gaan. Heb ook niet alles kunnen teruglezen, dus klets vanaf hier maar weer mee Wil wel even op Djuke reageren. @Djuke: Helaas heb ik hetzelfde meegemaakt bij de zwangerschap van mijn dochter, ik had toen ook een contract voor bepaalde tijd en mijn contract is ook niet verlengd. Het is zo dat je werkgever je niet kan ontslaan zolang je zwanger bent, tenzij je contract eindigt in die periode en niet verlengt wordt want dat mag wel gewoon, je hebt dan uiteraard recht op een zw.verlof uitkering via het uwv. Zolang je contract nog loopt moet je werkgever je na je zw.verlof tegemoet komen zodat je parttime kunt gaan werken, er zijn een paar uitzonderings beroepen waarbij een werkgever kan aangeven dat dit echt niet kan, die werkgevers zijn verplicht om en andere functie binnen het bedrijf te vinden voor de vrouw die parttime wil werken. Over het je ziekmelden, je mag je gewoon ziek melden (zo vaak als je wilt) vanwege je zwangerschapskwaaltjes, meldt altijd duidelijk dat het met je zwangerschapsklachten te maken heeft en vraag aan je VK (als je dit nog niet gedaan hebt) om een zwangerschapsverklaring, je werkgever moet je gewoon ziek melden bij de arbo-instelling waar hij mee samenwerkt en hij kan hen je eventueel laten oproepen om bij hen langs te gaan voor controle en om te bepalen of en hoeveel je momenteel kunt werken, als je je meer dan 2 weken aaneengesloten ziek bent krijg je vaak automatisch een oproep. Bij de Arbo staan ze overigens in geval van zwangerschap eerder aan de kant van de vrouw dan aan die van de werkgever. Ben je bijv alleen 's ochtends niet lekker bespreek dan met je baas of minder uren kunt werken per dag, hij kan je dan voor zoveel uur per dag ziekmelden en zodra het dan beter met je gaat kun je weer meer gaan werken. Het is een lastige situatie, maar laat je niet gek maken en probeer hoe lastig het misschien ook is om de gesprekken met je baas zelf positief in te gaan, het kan bijv. helpen dat je zelf eens wat opties aandraagt voor het mogelijk maken van een parttime baan (misschien kun je het werk dat je nu in 38 u doet, voor het grootste deel wel kwijt in 20 of 24 uur, als je het beter indeelt, of misschien is er iemand met dezelfde functie die ook minder wil werken en een duo-baan zou willen hebben, misschien zijn er mogelijkheden om gedeeltelijk thuis te werken) Ik zou zeggen jij kent je functie het beste en jij kunt ook het beste eventuele twijfels van je baas over het wel of niet slagen van een parttime invulling wegnemen, dus bekijk de mogelijkheden en stel ze voor, van afwachten zul je ws niet veel wijzer worden aangezien je baas weet dat hij als je contract afloopt je er uit kan zetten, aan jou dus de taak om te bewijzen dat hij een goede werkneemster kwijtraakt als hij dat doet. Zo dan nog even mijn Ego-berichtje: Ik ben de afgelopen 3 tot 5 weken erg ziek geweest van mijn zwangerschapsmisselijkheid, ik had niet alleen ochtendmisselijkheid, maar meer een 24-u per dag niets binnen kunnen houden (ook geen water) misselijkheid. Ik heb dit bij de zw.schap van mijn dochter ook gehad en toen kreeg ik met 8 weken een geweldig middel dat direct hielp, echter dit middel mag tegenwoordig niet meer worden voorgeschreven aan zwangere vrouwen omdat het niet door de EU is goedgekeurd. Het middeltje wat nu als enige nog mag worden voorgeschreven Emafasene, is voor de meeste vrouwen een welkome redder in nood. Helaas voor mij niet, ik werd er nog zieker van en nader onderzoek wees uit dat ik een overgevoeligheidsreactie had op het middel. Omdat zowel de dokter als VK verder niets voor me konden doen tenzij ik uitdrogingsverschijnselen zou gaan vertonen, moest ik me er maar bij neerleggen. Dus dat heb ik uiteindelijk ook maar letterlijk en figuurlijk gedaan en heb 2 weken voor half dood op bed gelegen. Gelukkig gaat het sinds anderhalve week een stuk beter en ondanks dat ik 8 kilo lichter ben dan voor mijn zw-schap kan ik nu zeggen dat eindelijk ook ik weer kan genieten van het zwanger zijn. Ik werk momenteel op therapeutische basis een aantal uurtjes per dag en het belangrijkste de baby hefet er niet onder geleden (had niet anders verwacht mijn dochter was ook een gezonde baby en ik was ook bij haar na de bevalling lichter dan ervoor, ik heb schijnbaar het geluk tot 1 van de weinige vrouwen te behoren die de eerste 3 maanden heel ziek zijn en daarna een geweldige zw-schap mogen hebben) dus op naar de laatste 2 trimesters. @weten wat het wordt: ik dacht eerst ook ik wil het niet weten, maar ondertussen tel ik de dagen af tot de 20-weken echo omdat ik zo nieuwsgierig ben hahahaha ik dnek zelf dat het een meisje wordt, mijn vriend denkt een jongen en mijn dochter denkt ook een meisje, dus ben benieuwd, de chinesegeslachtskalender klopt niet als ik kijk naar de zw-schap van mijn dochter dan had ze een jongen moeten zijn nu geeft ie aan een meisje zal mij benieuwen. Misschien wel grappig bij mijn dochter had ik vanaf het begin alleen maar een jongensnaam en nu hebben we alleen een meisjes naam.
Ik heb iets leuks gevonden. Ik heb hem al gedaan en ik mag jurkjes gaan kopen en heb 66% kans op een meisje, klinkt wel heel leuk. Leuk om te doen, succes met de quiz.
Jeetje meiden wat is er een hoop geschreven @ Djuke, wat een narigheid allemaal, hopen dat je eruit komt op het werk @ Lisette, gaat het alweer wat beter met je? Ben benieuwd hoe je buikband eruit ziet. @ Justfem, jeetje meid dat is wat. Wat fijn dat het nu weer wat beter met je gaat. 8 kilo kwijt is ook niet niks @ Wops, jongetje/meisje het maakt me echt niet uit. Namen voor meiden hebben we genoeg, maar voor jongens vind ik erg lastig. Ook heel raar maar wanneer ik in een winkel ben, kijk ik automatisch naar kleding voor meisjes. Toch nog even 4 weken wachten met aanschaffen, dan weten we wat het wordt.
Leuk Wops, bij mij komt er 63% jongen uit, maar kan nu nog niet alles beantwoorden dus staat nog regelmatig misschien. Wat betreft voorkeur; ik heb altijd gezegd dat ik graag een jongen en een meisje zou willen krijgen, maar in welke volgorde is mij om het even. Ik heb nu dus wel sterk een gevoel dat het een jongen is. Nog 2 maandjes geduld! Justfem jeetje meid wat een narigheid.... Sterkte en ik hoop inderdaad dat de volgende trimesters top verlopen!
@justfem, gelukkig gaat het wat beter. het lijkt me vreselijk als alles er steeds weer uitkomt. @meiden met problemen op het werk. succes, jammer dat het zo moet gaan. @bakerpraatjes. ik heb de test gedaan, er komt voor 76% een meisje uit. heb ook mijn echo vergeleken met die engelse site (erg leuk trouwens!) en het is nog onmogelijk iets te zien, maar ga toch voor een meisje. niet dat ik een voorkeur heb, een jongen is even gewild. maar heb een voorgevoel. nog 2,5 weken wachten, dan weet ik het!!
@wops: grappig die test ik heb de test gedaan voor deze zwangerschap en ik mag alles blauw verven omdat het voor 63% een jongen wordt, ik heb voor de gein ook de dingen van mijn 1ste zwangerschap getest en daar had ik volgens de uitslag 61 % kans op een meid, dus die klopt *lol* @Jada: ik moet me ook inhouden om niet al wat meisjes dingen te kopen, ws omdat ik er al aan gewend ben kijk ik voornamelijk naar meisjesspulletjes, zal nog omschakelen zijn voor mij als blijkt dat het deze keer een jongen is. Wij vinden het ook super moeilijk om een leuke jongensnaam te bedenken... en dat terwijl er toch een hele berg zijn ik ben blij dat tegen de tijd dat ik weet wat het wordt ik nog ongeveer 20 weken heb om eventueel een jongensnaam te verzinnen.