Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Jeetje Ank wat een rotverhaal, zit met een brok in m'n keel..... Sterkte nogmaals.....

Ik weet nog niet of ik hier ga vertellen wat het is. Moet ik nog over nadenken. We gaan het sowieso niet aan anderen vertellen dus.

2. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    @ djuke, wat een rot streek zeg. Werkgevers :x. Ze hebben voor anderen nooit begrip. Ik zou zelf ook zeker tegnactie's ondernemen op die beoordelingsbrief, nu ligt het allemaal nog vers in het geheugen en kun je nog veel dingen nakijken en evt. ondersteunende brieven door je collega's laten maken. Over een tijdje is het al zolang geleden dat het een stuk moeilijker wordt.

@ lissete, ik vind het ook zeker leuk dat hij er zo druk mee bezig is, zo schattig. Hij is echt heel enthousiast en zit nu al te plannen wat hij allemaal met de kleine kan doen, sommige dingen duren volgens mij nog 10 jaar ;).

@ ankje, gelukkig dat je buikpijn bijna weg is.

3. Sjees

Sjees Niet meer actief

Ankje wel blij dat het met jou beter gaat nu!
    Maar wat een bericht van je vriendin,het lijkt me zo vreselijk,dat ze zelfs nog 10 minuten heeft geleefd, ik vind het echt verschrikkelijk voor ze, heb ook echt een brok in mijn keel nu.
    Ik hoop zo dat ze dit verdriet een beetje kunnen verwerken.

Blaine,heerlijk dat je man zo enthousiast is, die van mij nog niet helemaal zo,maar ik denk dat dat pas wat later gaat komen,hij moet er ook allemaal nog aan wennen,hij vind het wel leuk om papa te worden maar heeft het er nog niet echt over,wel is ie centjes al apart aan t zetten voor de baby

4. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Ga nu even lekker op bed liggen tv kijken. Ben echt ontzettend lui vandaag!
    Knufff aan iedereen.

5. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hey!

zou je ook eens bij mijn echo willen kijken?? :D

6. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    jeetje ankje, wat een verhaal van je vriendin! ik hoop dat ze het een plekje kunnen geven...

7. Sjees

Sjees Niet meer actief

rebel waar is je echo dan???

8. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Hi Djuke, dat was ik... van de waarschuwing voor dossiervorming. Het is nu zaak daar (schriftelijk!) op te reageren. Dit is heel erg belangrijk voor de toekomst. Daarnaast vind ik de opmerking van één van de andere dames om Arbo in te schakelen nog niet zo'n verkeerde. Of misschien het UWV? Je geniet wel degelijk ontslagbescherming. Maar het gaat dus vooral ook om het vervolg na de geboorte van het kindje.

Op het moment dat je schriftelijk gaat reageren, reageer dan puntsgewijs op de "aantijgingen" met duidelijke, heldere onderbouwingen. Ga je niet verdedigen maar wees heel zakelijk en scherp! Ken je iemand die bv een eigen bedrijf heeft, manager is oid? Deze mensen zijn vaak erg goed in staat dit soort zaken op deze wijze onder woorden te brengen.

Sterkte!

9. Sara86

Sara86 Lid

8 jun 2009
    80
    0
    0
    Haai allemaal,
    Ik lees regelmatig het forum, maar kom er nooit toe om te reageren..slechtslecht, i know..

Wat heeft iedereen weer veel beleefd, leuke en minder leuke dingen.. Ik hoop dat het met iedereen (weer) goed gaat!

Ik ben vandaag 12 weken zwanger, echt een mijlpaal bereikt, want poeh wat was het moeilijk om me tegen veel mensen stil te houden!! Ik heb het vandaag aan mijn werkgever verteld, ze was helemaal blij voor me! Ze is zelf een half jaar terug bevallen, dus ze weet precies wat het is. Verder hebben we het vrienden/kennissen etc verteld. Iedereen helemaal happy voor ons!

Succes allemaal met alles wat jullie bezighoudt.

Veel liefs!!

10. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
  11. Sara86

Sara86 Lid

8 jun 2009
    80
    0
    0
    @ Rebbel: wat een mooie en duidelijke echo!! Echt geweldig om te zien dat het al echt een compleet mensje is bij 11 weken, prachtig!!

12. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    @ Rebbel: Mooi echo hoor! Je kunt het goed zien!

13. @ Ankje, ook hier een brok in mijn keel. Dat is de grootste nachtmerrie van iedereen. Heel veel sterkte.

@ Djuke, wat zitten er soms toch "vervelende" werkgevers tussen. Hoop dat het allemaal toch nog een goed einde krijgt.

Over het geslacht. Bij ons mag iedereen weten wat het wordt, dus ook hier op het forum. Namen blijven wel geheim, blijft er in ieder geval nog wat te raden over.

14. Sjees

Sjees Niet meer actief

Hoi allemaal,

rebel@ mooie echo hoor, ik durf het alleen niet te zeggen bij jou is niet goed zichtbaar.Wat denk je zelf eigenlijk dat het wordt?

Ik heb de buikbanden binnen en ze zijn erg mooi, maar helaas is degene die ik zelf had ontworpen veel te groot(is denk ik iets mis gegaan) dus die moet even terug zodat ze hem kleiner kunnen maken, foto's volgen nog.

Ik heb net ook het gratis babydumpdoosje opgehaald en de box die we via marktplaats hadden gekocht.
    Dus ben alweer lekker druk geweest.

Vanavond gaan we naar vrienden met de bedoeling te bbqen dus hoop dat het wat opklaart straks, we blijven daar ook slapen en ik heb er veel zin in.
    vandaag trouwens alweer 16 weken joehoe!!!

Fijn weekend alemaal

15. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    @ Lisette: Wat goed zeg dat je alles binnen hebt!
    Hoe kom je er eigenlijk acher wat voor maat je hebt met buikbanden?
    Wil ze ook bestellen, maar weet niet goed wat voor maat.

16. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Dag dames, wat rustig hier… Iedereen lekker van zijn weekend aan het genieten? Ik in elk geval wel, lang geleden dat ik niks te doen had, heerlijk! Heb sinds vrijdag niet meer echt kunnen bijlezen, dus nu maar even!

@djuke: wat een gedoe met je werkgever, zeg!! Ik weet niet hoe het geregeld is met het recht op minder werken na een zwangerschap, ik denk dat e.e.a. ook in de cao is vastgelegd (tenminste in cao universiteiten was het zo, dat er stond dat deeltijd in principe altijd mogelijk is, afhankelijk van de werkzaamheden). Kijk dat eens na! Wanneer loopt je contract precies af? Maar het is wel zo zoals Sanne schreef: je kan soms wel in je recht staan, maar de vraag is dan of je er nog zin in hebt als ze zo’n houding tonen. ’t Is makkelijker gezegd dan gedaan om je niet te laten ‘wegpesten’.
    Ik weet niet meer wie het zei, Belle geloof ik, maar inderdaad schriftelijk reageren en alles vastleggen/bewaren. Je mag echt geen negatieve aantekening krijgen omdat je zwanger bent (en daardoor afwezig)!

@essie: wat fijn dat ze zo positief reageerden op je werk!
    En hoe was de bruiloft? Waarom had je er niet zoveel zin in? Is toch leuk? ;)

@ankje: jee, wat een verhaal. Wat moet het moeilijk zijn voor je vriendin, en wat een onbeschrijfelijk verdriet moet dat zijn om je kindje levend in je handen te hebben, wetende dat je er meteen al weer afscheid van moet nemen…
    Met die buikbanden bestel je geloof ik gewoon je HUIDIGE eigen maat, dus al je nu maat 42 hebt bijv, dan maat 42. Ze zeggen dat hij nooit te klein wordt, maar wel mooier valt als je de goede maat bestelt. Weet helaas nog niet zeker, want ze zijn nu onderweg van NL naar hier, dus ik heb ze ook nog niet gezien.

@justfem: fijn dat het inmiddels wat beter met je gaat, en gelukkig dat je in elk geval de laatste 2 trimesters een zwangerschap kan meemaken die vrij van misselijkheid is! Nu genieten! :p

@wops: dat quizje had geen antwoord voor mij… ze schreven dat er bij mij onmogelijk te zeggen valt of J of M. Daar ben ik dan mooi klaar mee ;)
    Ik krijg trouwens ook puistjes, maar dan op mijn buik. Niet zo leuk als je wilt showen. ’t Is niet zo veel, maar heb altijd mooie gladde huid gehad. Ik heb trouwens ook meer haar rond mijn navel en van navel richting schaamstreek gekregen, ben ik niet zo blij mee!

@lisette: ik ben er ook nog niet uit of ik zelf wil weten wat het wordt of niet…. Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Wel zat ik eraan te denken dat we verder in de zwangerschap wel een 3D echo willen laten doen, en ik vraag me af of het dan nog te vermijden is. Ik ben in elk geval zo veel mogelijk tegen het aanleren van gevestigde genderverschillen, dus wij gaan de kamer zeker niet blauw of roze schilderen, dus wat dat betreft maakt het ook niet uit. O, maar als we het weten, zal ik het hier ook wel vertellen. Een geheim is het dan niet.
    Hoe gaat het met je pijn? Vanaf nu wel je bekkenband dragen, he, die is er niet voor niets! ;)
    Hier in Hongarije is het trouwens afgekoeld tot normale, lekkere temperaturen, zo’n >25 graden, zon en wat wolken. Heerlijk weer.

@densie: is het geen optie om tijdelijk wat kant-en-klaar maaltijden (met wat extra groente) te halen? Wel prijzig, maar misschien kunnen jullie het je veroorloven, en dan hoef jij niet misselijk boven het fornuis te staan en kan je vriend lekker eten als hij naar huis komt. Bij de AH hebben ze best lekkere dingen. Of als je wel kookt, kook dan voor meerdere dagen (vries het desnoods in als je niet 2 dagen achter elkaar hetzelfde wil eten). En het wordt misschien tijd dat je vriend toch leert koken, in elk geval in het weekend…. ;)

@kwek: geen zorgen maken, meid, het is heel normaal dat je klachten rond deze tijd beginnen af te nemen! En naar achter gekantelde baarmoeder kan er in elk geval voor zorgen dat je buik in het begin minder toont (hoewel, volgens een van de artsen heb ik dat ook, en ik heb al wel een buik…), dus lijkt met logisch dat het moeilijker is de hartslag te horen als het verder naar achteren ligt. Bovendien horen sommige vrouwen de hartslag pas later. Niet te vaak proberen he, liever paar dagen wachten. Anders maak je je alleen maar zorgen, en het wordt ook geadviseerd de angelsound niet dagelijks te gebruiken.

@suekes: wat fijn dat je zo snel weer zwanger bent!! Ben echt blij voor je!

@hilli: ik moest zo hard lachen om je duivenpoepverhaal… wij hebben op ons balkon ook last van duiven, hebben al boven alles met kippengaas dichtgemaakt zodat ze er niet meer kunnen zitten etc… En toen ik diezelfde dag (nadat ik jouw verhaal las) naar huis kwam, wat zat er op mijn balkondeur… inderdaad, een gore, dikke flats!! :$ Haha! En je vraagt ze af hoe ze het doen, want ons balkon is overdekt, steekt zeker 1,5 meter uit, dus hij moet zijn lading echt in volle duikvlucht hebben geloodsd. Ongeloofelijk! Misschien zijn ze een offensief begonnen omdat we ze altijd wegjagen…

@blaine: wat leuk dat je mannetje er zo mee bezig is. Is wel belangrijk, maar niet alle mannen zijn even (zichtbaar) betrokken. Kan me ook voorstellen dat het voor hen moeilijker is, omdat zij niet van alles voelen en er daardoor de hele dag mee bezig moeten zijn. Ik ben ook blij dat mijn hubby zo betrokken is!

JOEPIE, zoveel van ons zijn al de 12-weken grens gepasseerd!! En als niet, op de paar dagen komt het ook niet meer aan… We gaan goed!! :D

Dat plaatje met die baarmoeder is van Wikipedia, en de cijfers zijn inderdaad de maanden. Je vraagt je echt af waar de rest van de organen heengaat…! :$

O, de Bruno-film (van Sacha Baron Cohen, alias Borat) is trouwens geen aanrader, vond Borat wel leuk omdat het het heel bizarre gedrag van heel gewone mensen laat zien. Deze film tot op zekere hoogte ook wel, maar er wordt meer in geacteerd en het is grof en de gay-scene zal er zeker niet blij mee zijn.

Mijn contract wordt op dit moment niet verlengd tot onbepaalde tijd, ik krijg er wel een half jaar bij (mijn huidige contract loopt tot eind maart 2010). Is wel logisch, omdat het instituut in FTEs niet uit mag breiden, dus als ze mij een plek voor onbepaalde tijd geven, kunnen ze op die status niemand anders aannemen. Maar wie bij de huidige oplossing baat heeft, weet ik niet. De regelingen hier zijn namelijk zo, dat ook als mijn contract afloopt tijdens zwangerschapsverlof, ik gewoon recht heb op doorbetaling (het loopt sowieso via de staat), en ook het 2e deel van het verlof mag ik dan gewoon beginnnen en afmaken. Betekent in principe dat ik krap een jaar thuis kan blijven tegen 70% van mijn salaris (let wel: ik verdien nu al bizar weinig). Binnen een half jaar ga ik dus toch niet terug, dus mij helpt het niet (om aan extra gelden te komen), en ondertussen hebben zij er ook niks aan, omdat ze geen garantie hebben/geven op dat ik terug kan/wil komen. Nou ja, we zien wel. Misschien gaan we tegen die tijd (over anderhalf jaar) toch al weer terug richting NL of Duitsland.

Ik vroeg me trouwens af of jullie ook al hadden dat omdraaien in bed wat meer nadenken vereist. Als ik me plotseling omdraai, dan voel ik al mijn banden rekken en voelt het erg onprettig. Moet dus rustig en beheerst bewegen in bed. Zit me echt af te vragen, dat als ik het nu al begin te merken, hoe is dat dan over 5 maanden!! :$

Heb ook zwangerschapsbroeken gekocht, bij een boetiekje dat ik toevallig tegenkwam en die net dit weekend 50% korting op alles gaf! Heb een korte broek, 3/4e broek en lange broek gekocht voor samen 48 euro! Was zo blij dat ik daar ‘op mijn plaats was’, was van tevoren nog bang dat het te groot zou zijn, band zou lubberen ofzo, maar alles was goed :) Kon echt genieten van het zwanger zijn!

Jeetje, 2,5 bladzijden geschreven in word, ik hou maar eens op…! :D

17. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Jeetje Lynd;) Je had er echt zin in om even lekker bij te kletsen hahahaha:p.

Ik ga ook 1 buikband bestellen van maat 42, even kijken hoe dat gaat.;)

En ja, van dat omdraaien in bed heb ik momenteel ook erg veel last van. Ik kan eigenlijk niet op mijn buik liggen, want dan gaat het op een gegeven moment zeer doen. En echt helemaal gestrekt op mijn rug krijg ik krampen. Het schijnt er allemaal bij te horen. Ik ligt dus lekker op mijn zij en een beetje krom. Zo lig ik gelukkig het meest.:p

Ook wij hebben dit weekend niks. Ook dat is voor ons heel lang geleden. Maar de komende weekenden hebben we een hoop verjaardagen, dus dat merken we wel weer in de portomonee. hihihi:$
    Voor de rest gaat het met mij wel een stuk beter. Het schijnt dat ik dit buikklachten gewoon moet accepteren. Dus dat doe ik dan ook.
    Zeg soms dat Hummeltje rustig aan moet doen daarbinnen hahahaha. Ookal weet ik dat ik hem nog niet kan voelen, maar het idee is wel grappig.
    Heb eergisteren ook mijn teamleider gesproken en hij heeft weer een gesprek gehad met mijn manager.
    Het is nu heel duidelijk gezegd dat er nu absoluut geen sprake is dat ik andere werkzaamheden ga krijgen. Alleen dat er wel iemand komt die ik in moet werken zodat hij me over kan nemen als ik er niet ben.
    Ik vind dat wel een fijn idee. Want ik merk dat ik toch wel een beetje gestresd wordt van mij werk. Want als ik er niet ben dan weet ik dat als ik weer terug ben een hoop werk op me ligt te wachten. Hopelijk gaat die situatie veranderen.
    Van de week krijg ik een telefonische afspraak met de Arbo-arts.

Zo, zonder dat ik het door heb heb ik ook weer een hoop getypt zeg! hihihi.
    Hebben jullie weer wat om te lezen hahahaha:D
    Fijne zondag allemaal!!!

18. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal:)! Voor mij al een tijdje want de wekker liep om 6.45 af:(....en het is nog druk ook vandaag. Ach, gaat de dag lekker snel;)!

@Lynd leuk dat je ernaar informeert;). Ik was afgelopen vrijdag gewoon erg moe, en dat 'moet' je er nog uit weet je wel. Was overigens best gezellig hoor, al heb ik trouwens sowieso ook niet veel met van die verplichte feestjes in een zaaltje:p.....
    Ik heb ook meer haargroei daar;)! Haha, zal wel een jongen worden dan, zeggen ze;)! Oh, ben zo benieuwd! Ik denk dat ik de 20-weken echo eerder laat doen, omdat we met 25 weken ook nog een pretecho willen. Op die manier blijft het een btje verdeeld (en ja, weten we ook eerder wat het is:D).

Wat zijn jullie al druk met buikbanden en positiekleding zeg;)....leuk! Hier is dat eigenlijk nog helemaal niet nodig, al voel ik sinds een dag of 2 mijn buik wel langzaam maar zeker 'oprekken'. Tenminste ik neem aan dat dat het is wat ik voel:).

Fijne zondag!!

19. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @lisette: jammer!! ik weet het niet echt... soms wel het vermoeden dat het een meid is, maar dat komt omdat ik echt een andere zwangerschap heb als bij mijn zoontje!

liefs rebbel

20. Jeetje wat is het hier rustig, dacht moet een aantal pagina's bijlezen, maar nee hoor. Gisteren zijn we naar de Babydump geweest, kinderwagen besteld, wordt in september geleverd. En we hebben gissteren ook het babybadje met bijbehoren gekocht, alles gekregen van overgrootoma, super toch. Verder weinig te vertellen, lekker een rustdagje vandaag.

Over het omdraaien, ik denk daar ook wel overna. Nou slaap ik nooit op mijn buik, altijd op mijn zij. Maar draait voorzichtig om, anders voel ik het ook wel.

@ Ankje, wat fijn dat er iemand komt, die het overneemt wanneer jij er niet bent. Kan zijn dat het eerder gevraagd is, maar wat voor werkzaamheden doe je?

@ Lynd, is je vriend/man, niet gebonden aan zijn werk in Hongarije? Want dat is het idd wat makkelijker om zo terug te gaan naar NL/DU.

Deel Deze Pagina