Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    @all :ik weet het ook niet. Ik zie het wel. Stel dit was pas mijn eerste echo geweest, had de gyn het wel op 13+5 laten staan,zoals het vandaag aangaf.

Kraamzorg heb ik al 3 weken gelden aangevraagd.

@Lynd: lekker aan de moeheid toegeven hoor ;) Ik heb juist het idee dat het minder bij mij wordt (wel zo prettig)

@Ise: ben eens benieuwd wat jou vk zegt...

@blaine:ja dat klopt ;) heb hem er ook bij echo's en onderzoeken ingezet...

@LisetteG, oei das idd nog ff wachten... Heb mijn volgende ook "pas" over een 4 weken ofzo ;)
    Je hebt gelijk over die dagenIk ben vorige week met mijn vriendin voor de termijn echo geweest bij het diagnostisch centrum. Die meneer vertelde tegen haar dat die echo bepalend was. Wat in sommige situatie's telt ieder dag. Hij zei:stel je loopt langer dan 40 weken, dan moet je tot op de dag preciesweten hoever je bent ivm inleiden e.d. Dus dat is precies wat jij bedoelt. Gek dat ze eigenlijk overal wat anders zeggen he.

2. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Goh, wat gaat dat hard hier met die berichtjes, vooral als je niet elke dag hier kijkt. Dus sorry als ik niet op alles kan reageren....

Vanavond hebben we de combinatietest. Weten jullie of we daar ook een fotootje kunnen vragen van de echo? Of doen ze dit niet bij een zulke test?

3. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    @florida, ga het vanmiddag wel even vragen, laat het je daarna weten. ik denk dat het wel belangrijk is ivm overtijd lopen. waren het bij jou nou 6 dagen? bij een collega van mij twijfelde de vk ook of ze niet 6 of 7 dagen verder was maar is toch zo blijven staan. toch vreemd, want als ze 2 weken overtijd zou lopen kunnen het er toch ook 3 zijn.

4. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Hoi allemaal,

Jeempie even een weekje niet geweest..

Wat een problemen met het werk allemaal zeg, succes! Hier is dat gelukkig allemaal goed geregeld, ik werk nu al pt omdat ik al een zoontje heb en hoef daar niets aan te veranderen..

@ Jada, ik denk dat het een meisje word, papa denkt dat het een jongen wordt..

Verder alles goed hier, volgende week maandag de nekplooimeting. Ben benieuwd.. hoop dat het er goed uit ziet!

5. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @all: bedankt voor jullie lieve reacties! Ik heb mijn hart gelucht aan een senior collega (tevens arts), en die zei dat ik gewoon naar huis moest gaan, niet schuldig voelen, instituut draait ook wel verder zonder mij, zolang ik moe ben gewoon thuis rustig aandoen. Ik zei dat ik die 1,5 uur vandaag nog wel uit zou houden, maar wilde ze niks van weten, is naar de tekeningsbevoegde gegaan (mijn bazen alletwee niet daar), en die kwam persoonlijk langs om mij naar huis te 'sturen'. Wat een opluchting!
    Probeer nu de huisarts te bereiken om me voor de rest van de week ziek te laten schrijven, maar krijg tel.maatschappij aan de lijn dat deze lijn tijdelijk niet schakelbaar is (??). Probeer het later nog maar eens. Ze zeiden trouwens dat ik me niet per se ziek hoef te melden (krijg ik ook maar 60% van mijn salaris), ze vinden er wel wat op, maar ik ga liever uit van een situatie dat er niks van me wordt verwacht, ipv dat ze denken dat ik toch 8 uur thuis werk. Want dat is het rotste, dat ik niet durf toetegeven aan mijn slaap omdat ik verplichtingen heb. Dan maar een weekje geen verplichtingen... O, had ik misschien veel eerder moeten doen, er valt nu zo'n last van mijn schouders.... Nu dat stomme briefje van de huisarts nog!

6. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0

nee, het scheelt bij mij 8 dagen :$

7. Sjees

Sjees Niet meer actief

wat lastig zeg lynd dat je helemaal een brief van de huisarts moet hebben om je even ziek te melden, ben blij dat als je hier niet lekker bent je na toestemming baas meteen naar huis kunt.
    Ik hoop dat je deze week een beetje bij kunt slapen,en ook niet thuis gaan werken hoor!

8. Sjees

Sjees Niet meer actief

met 8 dagen zijn ze verplicht het te veranderen zei mijn vk en echoscopiste omdat dit buiten de week marge valt,ik zou dit dus zeker laten veranderen!

9. Sjees

Sjees Niet meer actief

hihihihih hebben jullie mijn onderschrift gelezen,k vind m zo grappig, gister dacht ik de beeb ook echt gevoeld te hebben,niet die belletjes maar echt kleine duwtjes dus ben benieuwd of ik m vanaf nu echt blijf voelen.
    lig nu heerlijk op de bank te relaxen,ga even een tukje doen,voor ik het eten ga maken.

10. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0

hihi,idd grappig! Heerlijk is dat gevoel als je je beeb voelt.Ik moet nog ff wachten.Ik heb weer de placenta aan de voorkant liggen. "ze" zeggen dat je de beeb dan niet zo snel voelt, maar bij Robin* had ik ook de placenta aan de voorkant en voelde ik wel wat tegen 17/18 weken.ben benieuwd.....

11. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    @ Lynd: Wat een vervelene situatie zeg! Maar ik geef haar helemaal gelijk dat je gewoon lekker thuis moet blijven!
    Ik heb een beetje hetzelfde probleem, alleen ben ik niet moe maar heb ontzettende last van mijn buik.
    Ik blijf ook thuis als het echt niet meer gaat. Van de week beld de Arbo-arts om een telefonische gesprek te voeren, en hij zal verder zeggen wat ik zou moeten doen.
    kan dus zomaar dat ik op therapeutische basis ga werken.
    Voel me ook ontzettend lukkig, want je voelt je niet ziek....je bent zwanger! Maar ik heb wel gemerkt dat je moet toegeven aan je lichaam. En ik heb daar soms ook best moeilijk mee.

Wens je heel veel sterkte, en nu ook lekker rustig aan doen. En lekker aan jezelf en aan je beebs denken.
    Dikke knuffel van mij!

12. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    zoveel.. dat moet dan toch veranderd worden? bij mij blijft het gewoon staan, ze houden nu de echo aan....

@lynd, fijn dat je naar huis kon. goed naar je lichaam luisteren he.

@voelen, ik heb de beeb ook al wel lichtjes gevoeld. echt leuk!!

13. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hoi lieve meiden,

Ben weer terug van vakantie!
    Het was heerlijk!!! 8)

Vanmiddag, een paar uur na het landen en zonder te slapen, hebben we een prachtige echo gehad met twee actieve kleintjes!!
    Foto's staan in mijn album!! :)

Heb ik hier wat gemist?? Kan iemand me bijpraten??

Jada: Ik heb wat nieuwe informatie voor je voor op de site!!
    Komt ie:

afspraken:

14/7 (morgen) : Nekplooimeting
    12/8 : controle & echo
    8/9 : 20 weken echo
    21/9 : controle & echo

Geslacht raden:

Ik denk: 2 jongens
    Vriendlief denkt: 1 jongen en 1 meisje

Liefs Eleni

14. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    #3194 Ise, 13 jul 2009
    Laatst bewerkt: 13 jul 2009
    dubbel

15. woops

woops Niet meer actief

Eleni,

O heerlijke vakantie gehad?
    Lief die 2 spruitjes op de echo, al een heel verschil zeg.
    Heerlijk dat ze lekker actief zijn.

16. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Vanavond hebben we de combinatietest gehad. Een heel mooie echo met een super bewegend kindje. Al tien vingers en tenen geteld, heel schattig!
    Nekplooi was 2 millimeter; blijkbaar is alles onder de 3 millimeter goed. Uiteraard krijgen we de definitieve uitslag pas over een dag of tien. Maar om zo'n heerlijk bewegend kindje te zien van nog maar 6cm groot is toch écht wel heel bijzonder!! :):):)

Haha, hij/zij is nog in de maak, maar ben nu al aan het pronken:

Bekijk bijlage 3867

17. woops

woops Niet meer actief

Mooi echo zeg.

18. lovewomen

lovewomen Lid

25 sep 2008
    51
    0
    0
    Januari 2010 mama`s

1 JANUARI

Cruella - 34jr - 4e kindje - ZH - BV
    Jada1984 - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV

2 JANUARI
    Rootje79 - 30jr - 2e kindje - Thuis - BV
    Lovewomen- 22jr - 1e kindje - ZH - BV
    3 JANUARI

4 JANUARI

5 JANUARI

6 JANUARI

7 JANUARI

8 JANUARI

9 JANUARI

10 JANUARI

19. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Januari 2010 mama`s

1 JANUARI
    Cruella - 34jr - 4e kindje - ZH - BV
    Jada1984 - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV

2 JANUARI
    Rootje79 - 30jr - 2e kindje - Thuis - BV
    Lovewomen- 22jr - 1e kindje - ZH - BV
    3 JANUARI

4 JANUARI

5 JANUARI

6 JANUARI

7 JANUARI

8 JANUARI

9 JANUARI

10 JANUARI

20 JANUARI
    Suzanne78 - 30 jaar - 1e kindje - ZH - FV

20. Eleni, welkom terug, heb je een fijne vakantie gehad?
    Wat fijn dat alles goed wat met de echo.

@ Suzanne78, wat fijn dat de nekplooimeting goed was. Nog zo klein, maar toch zit alles er al op of aan.

@ Wops, gelukkig voel je je alweer wat beter. Beterschap.

@ Lynd, ook al niet lekker. Je gezondheid en die van je kleintje, is super belangrijk. Dus goed uitzieken deze week. Beterschap.

@ Lovewomen en Suzanne78, deze lijst gebruiken we niet meer. We hebben een eigen site voor de januari mama's: Januari mama's 2010

@ All, kraamhulp, heb ik ook een week of 3 geleden aangevraagd, bevestiging ook een aantal dagen later ontvangen. Vanmorgen helaas weer een beetje last van de misselijkheid, maar ach het is al stukken minder dan weken geleden. Vandaag zijn de laatste flessen van MVM opgehaald, snel gegaan.

Deel Deze Pagina