Ik heb van de week een echo gehad met 13 weken. Was mijn 2e, de eerste was met 10 weken. Beide zijn uitwendig geweest en heb gewoon het kindje gezien, zie maar naar de foto's. Echo betekent dat ze naar je kindje kijken Ik heb het hartje beide keren zien kloppen en ook gehoord. Op 1 van de foto's zie je ook de hartslag afgebeeld. Geeft niets dat je het vraagt, maar ik begreep je vraag gewoon niet goed, wat je precies wilde weten. Als het echo heet, kun je er wel vanuit gaan dat je naar je kindje gaat kijken en dat is echt superleuk! Die van mij was aan het trampolinespringen in mijn buik
@ Chevenne: Whahahaha, kun je echt zien we je kindje doet daar binnen???? whahahahaha Nu kan ik helemaal niet meer wachten!!! Dacht echt dat ze ook alleen het hartje kunnen laten luisteren zonder het kindje te zien, vandaar dat ik het vroeg. Nu kijk ik er helemaal naar uit hihihihihi Bedankt Chevenne
Dat doen ze bij de normale controles, bij de verloskundige. Dan gaan ze met een apparaatje op je buik en dan hoor je de hartslag. Met de echo gaan ze ook op je buik met een apparaatje, maar die zit 'aan een beeldscherm vast'. Dan zie je dus alleen je kindje, net als bij de inwendige echo. Veel plezier bij je echo!
Dank voor jullie medeleven....en daar zit ik dan...gelukkig is het druk, dan vliegt de tijd. En als ik het echt niet trek kan ik wel ergens ff plat hier. Dus dat scheelt. En ik werk met een leuke collega, ook niet onbelangrijk. Hoop dat jullie allemaal lekker slapen vannacht!
@ Dehaan: Bedankt! @ Essie: Nu mag jij lekker slapen. Hopelijk ging je nacht snel voorbij. Vandaag gaan Jeroen en ik misschien even kijken naar meubelen voor de babykamer. Even kijken wat het allemaal kost enzo. Want ik zag ook al leuke dingen staan op markplaats hier in Almere. Wel koop ik een nieuw matrasje. Fijn weekend mama's
Beste leden van het Januari Mamas forum 2010! Zoals al bekend is, word er een uitje georganiseerd. De organisatie bestaat uit Anke & Marieke11, mocht je vragen hebben dan kun je bij ons terecht! Wij gaan een lijst samenstellen, om zo een goed beeld te krijgen, wie er allemaal mee wilt, welke datum het beste uitkomt, welke plaats/provincie het uitje zal plaats vinden en wat de suggesties zijn! We hebben iedereen een privé bericht gestuurd die op de Januari Mamas 2010 site is geregistreerd. De ledenlijst bestaat uit 65 leden, dus je zult begrijpen dat het nogal wat tijd in beslag neemt om een leuk uitje te organiseren, vandaar dat wij graag voor 31 juli 2009 de volgende gegevens van jullie ontvangen; 1 . Via deze link http://www.doodle.com/6nbfrkti5tt7fwve doorgeven welke data je beschikbaar bent! 2. Onderstaand lijstje invullen en terugzenden naar de afzender; Naam: Plaats: Provincie: Interesse in uitje: Suggesties: Voorbeeld; Naam: Ankje Plaats: Almere Provincie: Flevoland Interesse in uitje: JA Suggesties: ? Let op: Druk op beantwoorden, zodat jou gegevens aankomt bij de verstuurder van het bericht! Leden die later dan 31 juli 2009 deze gegeven doormailen, kunnen nog wel mee op uitje, maar er zal geen rekening gehouden worden met hun voorkeuren/data/plaats/provincie! Wij hopen op zoveel mogelijk aanmeldingen! Zodat we er met zijn alle een leuke dag van kunnen maken! Groetjes Anke & Marieke11
Daar ben ik weer! Heb wel alles meegelezen elke dag maar niet zoveel puf gehad om wat te typen... Ik heb dus echt de eerste 12 weken nergens last van gehad, zoals ik jullie altijd vertelde.. nounou... vanaf precies 12 weken voel ik me wel zwanger hoor! Ik ben echt puntje af opeens.. zo moe...pffff.. ik ben er af en toe gewoon beroerd van. Gelukkig wil mijn meisje overdag nog wel eens 2 uurtjes slapen en dan ga ik er lekker bij liggen. Maar daarnaast is het s'avonds drama om te slapen en s'nachts ook, dus dat breekt me ook heel erg op. Gelukkig heeft mijn man vanaf vandaag 5 weekjes vrij!! Dus dat wil zeggen voor mij ook vakantie, kan ik overdag eens rustig zitten of even liggen. Ik was ervan overtuigd dat ik woensdag op controle moest, maar echt heel toevallig keek ik op de kalender en is het maandag al. Echt een meevaller zeg! Ik ben benieuwd het is nu alweer 4 weekjes geleden dat ik ben geweest. Ik lees wat over ijsjes en salade's, nou ik let daar niet echt op hoor. De kans is zo klein dat je wat oploopt. Ik ben dol op rood vlees en filet americain maar dat laat ik dan weer wel staan, maar voor de rest let ik wel op maar niet overdreven hoor. Ik heb een paar weken geleden een softijsje op, niet eens aan gedacht dat dat ook 'kwaad' kon. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik er zo veel op..... Iedereen een fijn weekend gewenst! Ondanks het slechte weer :x.. het lijkt wel herft hier... Ik ga er weer vandoor, vanmiddag op kraamvisite babytje kijken !
Yes, heb voor het eerst in 2,5 week weer op mijn paardje gezeten en het ging best goed. Ze was erg voorwaarts, maar wel braaf. Ik denk erover om misschien toch nog een wedstrijdje te rijden volgende week.
Hey allemaal Ik kom me ook nog eens melden. Mijn vriend heeft vakantie sinds maandag, we zijn echt elke dag op stap geweest, daarom dat ik sinds dan ook niet meer online ben geweest Hier gaat alles goed, buik begint goed te groeien. Als ik het wat rustiger heb dan ga ik even op mijn gemak alles teruglezen. Ik hoop dat alles hier ook goed gaat en dat er nog veel goede echo's zijn geweest. Ik ben er weer mee weg. Geniet allemaal van het weekend.
hoi meiden! @jada: ja wil deze keer ook weer een zwangerschapdagboek bijhouden, ben nu erg blij dat ik dat gedaan heb bij Milan! is toch erg bijzonder om het weer terug te lezen. ik heb vanmorgen 2 traphekjes gekocht en een zwangerschapsdagboek! de vorige keer heb ik dat op internet bijgehouden, maar is erg duur om af te laten drukken! en stel ik krijg weer een vervelende zwangerschap met zkh bezoekjes, *klopt het ff af!* dan kan ik het daar gewoon mee naar toe nemen. Milan voelde net weer warm aan, hij had 38 en het snot loopt zo uit zijn neusje.. geen idee dus of het tandjes zijn of dat hij ziek aan het worden is. liefs rebbel __________________
Rebbel beterschap met Milan! Ik houd een dagboek bij op de pc, gewoon in Word. Weet nog niet wat ik er precies mee wil doen. De tekst is er iig. Jada lekker gewerkt vandaag? Aude 'puntje af', grappige uitdrukking, had er nog nooit van gehoord. Ik hoop voor je dat de moeheid snel weer afneemt. Ankje dankjewel! Ik heb een goeie nacht gehad hoor, nog 2 te gaan. Wat het weer aangaat heb ik het goed gepland (maar lullig voor jullie). Mijn buik doet af en toe nu wel echt zeer. Kleine steekjes laag in het midden of iets links. Din. naar de vk voor controle. En afspraak maken voor de volgende echo!! Daar kan ik echt niet op wachten zeg!!
Wij hebben ons vanmiddag georiënteerd op kinderwagens. We zijn beide erg lang (2.04 en 1.84) en veel duwstangen van de wagens blijken toch erg laag te zijn. De hoogste was de Mutsy 4rider. Ik vond het wel een mooie wagen en de prijs was ook erg aantrekkelijk. Denk dat dat hem voor ons gaat worden.
@ Essie, ja hoor heerlijk gewerkt, lekker druk geweest, dus de tijd vloog voorbij @ Rebbel, balen dat het nog niet beter gaat met Milan. Ik hou zelf ook een zwangerschapsdagboek bij, al vergeet ik er vaak in te schrijven. @Hilli, fijn dat alles goed met je gaat. Geniet van je weekend.
ik heb ook een zwangerschapsdagboek( veilig zwanger) Er staat allerlei info in en je kan er lekker in schrijven. Ik heb eergister van mijn zus het boek 'krijg nou tieten'' van claudia de breij gekregen,die is echt zo grappig dat ik regelmatig in een keiharde lachstuip schiet,absoluut een aanrader! We zijn helaas niet geslaagd voor een auto, alle auto's die we afgelopen week hadden gevonden waren op 1 na verkocht en die ene leek wel of er nog 3 honden in woonden,ik heb nog nooit zo'n stinkauto geroken, dus helaas..
Hoi meiden, ik heb me voornemen om toch even wat vaker hier langs te komen, ik zit nu bij het voormalig temp zwangeren lijstje. Leuk om van andere januari mamma's te horen hoe het gaat Ik heb vandaag mijn eerste zwangerschapskleding gekocht, whohooo!
@ Lisette, jammer dat je niet geslaagd bent. Stinklucht krijg je niet zo snel uit de auto. Succes met de zoektocht. @ All, sinds gisteren voel ik mijn beebje ook. Ook op dezelfde plek, net weer gevoeld. Heel apart om te voelen.
Hoi, Wat leuk er zijn volgens mij al 2 januari mama`s die hun wondertje voelen. Ik ben elke dag echt bezig met het buikje en hoop snel ook wat te voelen. Soms kriebelt het wel of steekt het maar ik geloof niet dat het ons wondertje, ik wacht nog geduldig af, en als het eenmaal duidelijk aanwezig is zul je het elke keer wel voelen. Vandaag heb ik een redelijk goede dag, hopelijk morgen weer (morgen op kraambezoek) Ik wens iedereen nog een fijne avond en alvast een heerlijke zondag. Groetjes ps. die foto bij m`n banner, wat is die mooi zeg, zie ik nu ineens
Jada wat een gaaf gevoel he,de beeb voelen. Ik blijf het bijzonder vinden. Hebben jullie trouwens ook het gevoel dat je omgeving elke opmerking die je maakt aan 'de zwangerschapshormonen' wijd. Ik wordt er af en toe niet goed van en kan het woord hormonen dan ook niet meer horen,vooral mijn man vind het echt de uitvinding van de eeuw en denkt bij alles te kunnen zeggen tja hormonen he.......bweuuhhhhhhhhh......zo moest ik even kwijt.
Het is idd heel bijzonder. Wat jij zegt over de hormonen dat herken ik. Op het werk zeggen ze standaard: dat zijn de hormonen. Lekker makkelijk om alles daarop af te schuiven, ben daar ook klaar mee. Heb dan als antwoord: wanneer ik niet zwanger was geweest, dan had ik zo gereageerd. Moet zeggen dat mijn vriend deze opmerking bijna tot nooit plaatst. @ Wops, jij gaat het vast ook heel snel voelen.
Op eten let ik niet zo. De vk heeft mij bij mijn zoontje gezegd dat ik moest uitkijken met rood vlees en rauwmelkse kaas die uitloopt als hij warmwordt (gewone kaas is vaak ook rauwmelks maar geen probleem). De rest raadde zij af om teveel bij stil te staan, omdat je dan geen leven meer hebt, want iedereen zegt iets anders. Wat betreft de rauwkost: men raadt aan het goed te wassen om onder andere dezelfde reden dat je geen rauw/rood vlees mag eten. Er is een kans dat er een (jonge) kat door de wei of de sla heeft gelopen en nét daar heeft geplast of gepoept. Daar kan weer een bepaalde bacterie in zitten waar ik even de naam niet meer van weet. Dat is ook de reden dat je de kattenbak niet meer mag verschonen of met handschoenen aan (toch? ik heb geen kat) en mij werd aangeraden handschoenen aan te doen met het werken in de tuin. Als het dan een keertje 'misgaat' doordat je in een restaurant zit moet er nog wel een boel misgegaan zijn dat je nét besmet raakt. Mijn vk raadde dus ook aan je niet te snel zorgen te maken. Ik werd tijdens de vorige zwangerschap ook soms zo gestoord van mensen die zich met je eetpatroon gaan bemoeien! Ik heb altijd een normale tot lage bloeddruk gehad en regelmatig behoefte aan zout. Gingen mensen mij vertellen dat ik geen zout dropje mocht en ze voor mijn neus weghalen! Nou sorry hoor, maar daar kan ik niet tegen. Volgens mij voelt mijn lichaam aardig aan wat nodig is. Wops, vervelend dat je je weer zo beroerd voelde! Ik herken het ook, vandaag net weer een foute dag, terwijl het de laatste tijd zoveel beter ging Salmiaklollies eet ik nog wel tegen de misselijkheid, dus ik denk dat ik (weer) behoefte heb aan zout Ook het avondeten heb ik nog binnengehouden, maar voor de rest niks... Ik heb soms ook het gevoel dat ik wat voel in mijn buik, maar zeker weet ik het niet. De vorige keer voelde ik mijn zoontje heel laat, maar ik was iets te veel met andere dingen bezig (huis regelen en dergelijke). Toen ik er eens voor ging zitten bleek ik meteen vanalles te voelen, maar dat was wel rond de 20 weken. Ben benieuwd bij deze Mijn baarmoeder voel ik in ieder geval goed zitten, al is het volgens mij voor buitenstaanders nog niet zo zichtbaar. Ben vanaf de eerste keer op de weegschaal bij de vk (7 weken) alleen nog maar afgevallen. Vorige week, met 12 weken, was er ruim 4 kilo af. Ik pas ook al mijn kleren weer ruim, terwijl ik vlak voor de zwangerschap vond dat er wat afmoest omdat ik ze niet meer goed paste. Dus toch afgevallen, al was dat niet meteen de bedoeling Zo lekker mijn bed in, want morgen heeft mijn man uitslaapdag. Ik gok dat om half 8 mijn dag begint. Hopelijk slaap ik door en word ik niet wakker van mijn man, want die mocht vanavond naar de vierdaagsefeesten