weten jullie trouwens al of je wilt weten wat het wordt met de 20 weken echo?? Ik vind het zo moeilijk!!! De ene keer wil ik het wel weten en de andere keer absoluut niet. Ik denk dat ik het moment maar afwacht en daar ter plekke beslis. Mijn mannetje heeft net trouwens een chocolade cake staan bakken en het ruikt hier zooooooooo lekker!!!!!!(hihihih om 22.00 uur)
@ Lisette: Och ja zwangerschapshormonen spreek ik zelf ook weleens aan Vandaag tijden het shoppen nog, toen het me uit kwam, hahaha. Maar ik ben wel wat verstrooider en dat merken mijn collegae ook en die zeggen dan ook dat het de hormonen zijn, da's wel ok maar ik wil het niet te vaak horen. En ja ik wil heel graag weten of het een jongen of een meisje is! @ Momae: Ik dacht eergisteren idd ook wat te voelen, maar ik weet het nog steeds niet zeker. Het leek op een duwtje vanbinnen, maar geen gekriebel of knappende luchtbelletjes wat je vaak hoort, het is ook nog vrij vroeg.
Wops fijn dat je je weer wat beter voelt! Liset getver en dat meurt, natte hond hahaha!! Komt vast binnenkort een mooie bolide voorbij! Ik heb gelukkig (nog) geen last van mensen die alles beter weten of al mijn reacties etc op de hormonen afschuiven. Durven ze niet denk ik! Nee hoor grapje, maar al zeg ik het zelf; ik ben precies tzelfde als eerst. Geldt vast voor meerderen van jullie, dus aan wie ligt het nou Lekker erboven staan hoor, en hier stoom afblazen kan natuurlijk ook altijd!! Di. heb ik controle bij de vk en dan ga ik ook de afspraak maken voor de volgende echo. Ik kan niet wachten om te zien/horen of het een jongen of meid IS!!!! Super lijkt me dat. Het contact met je baby lijkt me dan nog intiemer ofzo op de één of andere manier, al kan ik dat alleen maar gokken aangezien het m'n 1e is. Vanmorgen, na de 1e nachtdienst, was ik nog steeds klaarwakker. Ben pas om 10.00 m'n bed ingegaan en toen maar een uur of 4 geslapen....niet ideaal dus, en verder had ik ook weer even een off-day. Misselijk, moe en slap. Wel me ertoe aangezet naar mn werk te gaan. Hier zit ik dus weer, en gelukkig gaat het nu wel. Wel nu al droge ogen. Ga ik sluiten straks als het ff meezit8)....
Morning, Vroeg wakker. Kon vanacht voor het eerst niet zo mijn draai vinden in het vinden van een houding. Slaap veel op mijn buik en dat vond ik vanacht niet zo prettig meer. Ik heb een poosje geleden van mijn schoonmoeder al zo'n lang kussen gekregen. Ik denk dat ik die er maar eens bij ga pakken komende nacht. Wat gaaf dat er mensen zijn die hun kindje al voelen. Ik kan niet wachten tot ik het ook kan voelen. Mijn zusje is nu ook zwanger en die is 22 weken. Zij voelde het bij ong. 16 weken. Ik hoop dat ik het ook zo snel mag voelen. Ik wil wel heel graag weten wat het wordt. Ik meende het dus laatst al gezien te hebben. Ik heb afgelopen vrijdag de kraamzorg geregeld en info v.d. kinderopvang opgevraagd. Ik ben zo aan het twijfelen tussen een gastouder of creche. Denk dat een gastouder wat flexibeler is en dat is vaak wel nodig als je in het onderwijs werkt. Je bent niet altijd om dezelfde tijd klaar.
Goede morgen, Ik ben deze week niets aangekomen, nou ja kan ook niet anders heb deze week veel moeten overgeven en dus niet veel is erin blijven zitten. Ik las iemand die salmaniaklollie`s eet tegen de misselijkheid, ik zal ze morgen eens gaan kopen wie weet helpt het bij mij ook. Ik heb ook een normale tot lage bloeddruk dus eet ook gewoon een zout dropje of zout op m`n gekookt eitje en ander eten. Ik krijg dan ook meteen de opmerking "je moet wel opletten met zout hoor!" ja duh dat weet ik zelf ook wel muts denk ik dan. Ik wil toch een keer leverpate gaan eten, vind het alleen een beetje eng maar ja m`n kindje is nu toch eigenlijk helemaal ontwikkeld en wat kan er dan nog fout gaan met de aanleg, nu is het toch alleen groter groeien van ons kindje of zie ik het verkeerd. Niet dat ik niet gezond eet, of dat ik er niet meer op let, maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel. Waar ik echt op let met eten is: - Geen vacium verpakt vis zo uit de verpakking eten - Geen softijs van de straat, wel van de supermarkt - Geen rauw vlees - Geen rauwe ei en/of producten ervan - Tot nu toe geen lever en/of leverproducten (wil het wel graag en je mag een beetje per dag hebben) Voor de rest eet ik volgens mij alles wel, al vind ik het soms eng of moeilijk met uit eten of ergens een broodje pakken. Ik denk dat ik vandaag weer een goede dag ga hebben, voel me best goed en nog niet misselijk geweest. Even spammen hoor. Buikje met 14 weken en 2 dagen:
Goedemorgen ladies! Ziet er goed uit Wops! Hoop echt dat je misselijkheid snel overgaat. Met mij blijft het een beetje op hetzelfde niveau. Wel af en toe overgeven maar zeker niet meer standaard elke ochtend. Als dat weg is dan ben ik zó blij! Ik heb echt een slechte nacht gehad. Zo slecht geslapen! Mijn man is een weekendje weg en ik mis hem dan naast mij in bed en slaap ik meteen slecht. Stom hè? Gelukkig houdt de kat mij dan gezelschap, maar toch. Ik heb gelukkig nog weinig opmerkingen over hormonen en eten gekregen tot nu toe en van mij mag dat zo blijven. Ik merk zelf overigens wel dat de hormonen een ander mens van mij maken. Ik ben aan de ene kant dromeriger dan dat ik normaal ben en ik kan wat impulsiever (lees: emotioneler) reageren aan de andere kant. Ik weet trouwens wel zeker dat je lichaam aangeeft waar het behoefte aan heeft. Met de temperatuur & benauwdheid van de laatste weken is het niet zo gek dat je lichaam om zout vraagt. Wij willen héél graag weten wat het geslacht is straks met de 20-weken echo. Ik ben zo verschrikkelijk benieuwd!!
goedemorgen meiden! @jada en lisette: wat voelen jullie je kindje al vroeg! en zeker als dit jullie 1e kindje is of is het jullie 2e kindje? ik voelde milan pas bij 18-19 weken. ze zeggen dat je een 2e kindje eerder voelt, dus dat hoop ik! @wops: fijn dat je je beter voelt! mooi buikje! @geslacht: wij willen ook heel graag het geslacht weten! ik krijg met 16 weken en 5 dagen weer een echo en dan kunnen ze het misschien al zien! ik ben zoo benieuwd! verder hier niet helemaal fit! ik heb last van mn darmen, hoofdpijn en keelpijn.. er hangt hier een griepje denk ik! ach... zolang het de mexicaanse maar niet is! liefs rebbel
@ Wops, mooi buikje meid. Wat balen dat je weer zo misselijk bent geweest, hoop dat het snel over gaat @ Belle, fijn dat dat de kat je nog gezelschap houdt, lig je in ieder geval niet helemaal alleen in bed. Ik ben ook heel benieuwd wat het geslacht is van ons kindje,nog 3 weken, dan hebben we een pretecho, hopelijk kunnen ze het dan zien. @ Rebbel, heeft Milan je aangestoken? Beterschap. @ All, vanmorgen voelde ik mijn kleintje weer, weer op ongeveer dezelfde plek als gisteren. Ik moet er wel rustig voor gaan liggen, anders voel ik het niet. Mischien heeft het er mee te maken, dat ik erg slank ben, dat ik het al zo vroeg voel.
Goede morgen dames!!! Ik ben gisteren met Jeroen naar de stad geweest om even rond te kijken voor de babykamer. Even kijken wat het allemaal kost enzo. Zag ook al leuke dingen op de marktplaats staan. We denken ook daar iets van te nemen, want het scheelt enorm veel geld. En over een paar jaar koop je toch weer wat anders, want dat is het kind te groot daarvoor. Vanmiddag komt mijn vriendin langs op visite. gezellie!!!! Vanavond hebben we een verjaardag van mijn schoonzusje. Ze wordt 23! Jullie ook allemaal een fijne zondag! Hopelijk word het volgende week beter weer zeg! Nu even terug lezen hihihi. @ Aude: Wat vervelend zeg dat je zo moe bent. Het is inderdaad wel lekker dat jou dochter ook even slaapt en dat jij je ook even kan terug trekken. Hopelijk gaat het snel weer wat beter. Hoe was het op de kraamvisite? @ Hilli: Welkom terug! @ Rebbel: Ik hou zelf nu ook een 9 maanden dagboek bij. Erg grappig. Ik kan er niet over mee praten met terug lezen, want dit wordt ons eerst kindje. We las ik dat ik met 8 weken 94,6 woog en vanochtend heb ik me gewogen en nu weeg ik 91,7. Hopelijk ga ik nu toch wel aankomen. Wel grappig om het dan zo terug te lezen. @ Lisette: Hopelijk vind je snel een andere mooie auto. De hormonen betreft kan me helemaal voorstellen dat je er moe van wordt dat iedereen dat telkens zegt. Ik moet zeggen dat ik daar nog niet zo heel veel last van heb. Ik ben eigenlijk alleen soms erg emotioneel. Verder niet anders dan normaal. Jeroen zou erg graag willen weten wat het geslacht wordt. Mij maakt het niet zo uit, dus we hopen het te gaan zien met 20 weken. Wel heb ik gezegd dat ik het niet voor me ga houden, want dat gaat me niet lukken. Hihihihi Je moet doen wat je hartje zegt Lisette. Wat zegt je man hierover? En waarom twijfel je? @ Nikita: Wat voor kleding heb je gekocht? @ Jada: Wat gaaf zeg! Gefeliciteerd! @ Wops: Jou banner is inderdaad erg leuk. Hij veranderd mee met de weken of niet? Valt me nu pas op hihihihi. Of ik zie het verkeerd, kan ook. Over leverpate, ik zou je het afraden. Ik heb van mijn huisarts en vk gehoord dat dat echt vergif is voor je kind. Daar zit stoffen in waar je kind absoluut niet tegen kan. Maar ja als je het een keertje eet dan is het nog maar de vraag of het daadwerkelijk wat doet. Maar ik zelf zou het niet doen. Ook al zou ik er momenteel zelf een moord voor doen voor pate. Raadpleeg anders je vk als je het zeker wilt weten. Je heb trouwens ook al een mooi buikje zeg!! Je kunt het al goed zien! @ Momae: Je hebt helemaal gelijk over het eten hoor! Ik denk er net zo over. Ever handschoenen dragen als je gaat werken in de tuin, dat doe ik ook. Daar hadden ze mij ook aangeraden. Maar voor de rest doe ik niet anders dan normaal. Ja, ik eet ook geen rood vlees en schimmelkazen en drink ook geen alcohol. @ Essie: Nog 1 nachtje te gaan meid!! Dan hoef je de komende maanden niet meer!!!! Aaaaaaaaaaaahhhhh...........het onweert hier!!!!!!! Bah!
Wij zijn laatst wezen kijken naar een kinderwagen. We gaan waarschijnlijk voor de teutonia. Die verkopen ze niet overal, maar die hebben ook een model speciaal voor lange mensen. Ik ben het type ff kwijt. Verder is het het enige merk die 3 jaar garantie geeft!! Verder zijn we vrijdag voor de 2e x naar de VK geweest. We hebben voor het eerst het hartje gehoord!!! Was echt super en klonk heel mooi volgens de VK. Mijn bloeduitslagen waren ook allemaal in orde, suiker, ijzer etc. Dus vooral zo door gaan. Ik was volgens de termijnecho 1 dagje minder ver, maar ik blijf dus op 16-01 staan. Op zich wel apart, want ik had een vrij late eisprong (LF v 11 dagen), dus had wel verwacht dat het 3 dagen zou schelen. Wellicht snel ingenesteld... Gisteren ff in de stad gelopen en mijn eerste positieklediing gekocht: een hemdje mijn de h&m (altijd makkelijk) en een beige spijkerbroek bij Miss Etam (kom ik anders nooit). Was in de uitverkoop voor 8,90 euro!!! Hij zit echt superlekker. Ga volgende week verder shoppen, want ik heb nog 2 'oude' broeken die me passen...
Hallo allemaal! Jemig, wat hebben jullie veel geschreven! Ik kan het niet allemaal bijhouden hoor..... @20-weken-echo: wij willen ook weten wat het wordt. Ook praktisch gezien is het wel handig om te weten of we spullen/kleidng kunnen hergebruiken (niet alles,maar sommige dingen) of dat we een hele nieuwe garderobe moeten aanschaffen! Overigens was het dus bij mijn dochtertje bij 20 weken helemaal niet te zien, odmat ze verkeerd lag! @ eten e.d. : ik let idd ook op vacuumverpakte spullen, was voorverpakte sla nog een keer extra, eet geen rauw vlees en kijk uit met ijs. Maar ik eet wel regelmatig een boterham met smeerworst, is dat anders dan leverpate? Dit mag gewoon volgens de vk, maar niet meer dan 1 boterham per dag. @ voelen: ik heb volgens mij de baby al een paar keer gevoeld, een soort plopje bij mijn schaamstreek. Bij mijn 1e voelde ik het met 17 weken voor het eerst. @ vakantie: wij gaan morgen voor 2 weken naar Zakynthos (Griekenland) dus spreek jullie daarna weer!
mamanama@ fijne vakantie! wij moeten nog even wachten tot 22 augustus. Wat leuk dat jullie allemaal willen weten of je een meisje of jongen krijgt!Ik ben echt nog steeds aan twijfelen het lijkt me namelijk ook zo mooi om na je bevalling te zien of je een jongen of meisje hebt gekregen. ik heb al een paar dagen hoofdpijn waar ik niet af kan komen en ben nog steeds erg moe, ik heb gister middag en vandaag bijna de halve middag liggen slapen,ik zal het wel nodig hebben denk ik.
@ Mamanama, geniet van je vakantie. @ Lisette, ook ik heb al een aantal dagen hoofdpijn, niet constant, maar denk dat ik een beetje verkouden begin te worden. Hopen dat je hoofdpijn snel iets minder wordt. @ Gewoon Sanne, fijn dat alle uitslagen goed waren en je het hartje gehoord hebt. @ All, fijne avond nog allemaal.
Hallo dames ik kom me hier ook aansluiten ben 16 januarie uitgerekent van me 2 de kindje ben 15 december 2008 bevallen van een gezonden dochter deze zwangerschap is heeeeel anders dan de 1rste pfff niet normaal ben veel meer misselijk kan niet veel eten. ben nu 14 weken sommigen zeggen tegen me dat het misschien wel een jongetje wordt... ik ben nu op vakantie dus vaak zak ik niet reageren,, maar doe me best
Parel welkom en van harte! Essie@nightshift.nl Nog 6 uurtjes en dan ben ik er vanaf!!! Vandaag gelukkig een betere dag, goed kunnen slapen ook dus dat was fijn! Ik ben nu toch wel benieuwd of het allemaal goed groeit bij mij....je ziet echt nog vrij weinig terwijl ik andere buiken voorbij zie komen die al veel dikker zijn. Nou ja het zal wel goed zijn, zie het din. wel8). Hoop dat jullie allemaal lekker aan het dromen zijn over je baby!!
Hoi hoi, Kom me hier ook ff melden! Ook ik ben...JIHAAAAA..zwanger . Twee weken terug de eerste echo gehad en bleek toen 12 weken zwanger (dacht zelf aan 9 weken!). Ik vond het zo gaaf om dat kleine mensje in mijn buik te zien, mooiste wat ik ooit in mijn leven heb gezien...echt waar!! Rond 17-01-2010 wordt de kleine verwacht...ik kan niet wachten! Liefs, Bobbie
van harte welkom bobbie en parel en gefeliciteerd! ********ego berichtje@ *********** het is nu 04.00 s'nachts en ik kan gewoon niet slapen van de pijn in mn bekken is echt niet normaal meer, kan op geen enkele manier lekker liggen, na een halve nacht proberen er dus maar gewoon uit gegaan want van naar het plafond staren en mijn man wakker houden met mn gekreun wordt ik ook niet vrolijker, dus nu hier maar een beetje afleiding aan het zoeken. Ook ben ik steeds aan het malen,ik ga bv dinsdag naar de efteling en dat is erg veel lopen en staan,nu dacht ik misschien zo'n rolstoel te reserveren,maar ik ben bang voor wat mijn vrienden daarvan zullen denken en voel me er ook gewoon niet prettig bij,maar zoveel pijn als ik nu heb kan ik zonder die stoel denk ik niet eens mee. (Ik heb trouwens echt het gevoel soms dat ik alleen maar aan het zeuren ben hier op de site,mijn excuus hiervoor, maar het is een heerlijke uitlaatklep het internet als je je niet helemaal lekker voelt,maar sorry dat ik jullie er nu telkens mee lastig val) ******einde @egoberichtje********
Bobbie welkom en van harte! Lisette wat k*t zeg!!! Neem aan dat je vrienden het zeker wel begrijpen als je zo'n stoel huurt dat dat niet voor je plezier is.....maar ja als je echt zo beroerd bent is het misschien helemaal niet zo'n goed plan Sterkte!!! Mijn nachtdienst zit er bijna op!!!!! YEAH!!!! Fijne dag allemaal!
Wat vervelend Lisette. Slaap je al met zo'n lang kussen? Ik heb er vanacht voor het eerst mee geslapen en ik vind het heel fijn liggen. Ik heb er meer steun aan. Lig op mijn zij, met het onderste stuk tussen mijn benen geslagen. Die rolstoel, tja, als je op een gegeven moment de keuze hebt rolstoel of niet mee, dan kun je maar beter voor die stoel kiezen. Het is vervelend, ik weet er alles van. Ik heb er ook een poosje mee te maken gehad vanwege een langdurig probleem aan mijn voet. Ik liep normaal met krukken, maar lange afstanden moest ik echt per rolstoel doen. Blikken van mensen, vooral als je op een gegeven moment even opstaat uit zo'n stoel , net alsof alle mensen in een rolstoel helemaal niet meer kunnen staan of lopen. En dan nog het geval dat je niet voor vol wordt aangezien en er alleen gesproken wordt met de persoon achter de stoel. Pfff... Maar andere kant bood het ook een stuk vrijheid, kon nu weer dingen doen, die ik anders niet meer kon. Dan maar zo nu en dan door de zure appel heen bijten.