Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Momae van harte met de goeie echo!! Volgende keer zal hij/zij vast weer anders liggen als het zo'n dwarsligger is:)

Chevenne hopelijk doen ze het toch!!! Ik duim voor je;)!

Liset ja ik hoop het ook.... Hoop dat jij nu lekker in de Efteling rondhobbelt in je rolstoel en er heerlijk af en toe uit opstaat zodat die mensen weer wat hebben om over te praten hahahaha:D!!!

Hier: vandaag het hartje gehoord:)!!!!!!!!! WAAAAAAAAAHHHHH, ben zooooo blij!! Ze moest wel ff zoeken maar daar was ie toen hoor! Prachtig geluid vinden jullie ook niet:D?! Verder was ook alles ook; RR, bloeduitslagen en ook de groei van de baarmoeder. Dus helemaal geweldig:)!! Volgende afspraak is 13 aug. en de '20-weken' echo hebben we op 31 aug.!!! Ik ben dan op 1 dag na 19 weken. Het kan tussen de 18 en 22 weken zeiden ze. O ik kan echt niet wachten!! (Jada mocht je dit lezen mogen mijn afspraken in de agenda? dankje;))

2. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Hey Essie, wat leuk (en fijn!) dat je het hartje gehoord hebt vandaag! Het valt mij op dat de meesten hier zo rond de 13 weken een afspraak hebben staan bij de verloskundige. Of lijkt dat maar zo? Ik "mag" zelf pas komen met 16 weken (volgende week dus) en hiervoor was het met 8 weken. Ik geloof dat de volgende afspraak pas weer met 22 of 24 weken is.
    Gelukkig heb ik de Angel Sounds en luister ik zo af en toe heel kort naar onze kleine. Hij komt dan trouwens naar de doppler toegezwommen. Grappig toch? Eerst hoor je het ver weg en dan woesj woesj (trappelt 'ie denk ik?) en dan steeds dichterbij.

3. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Belle wat gek, volgens mij zijn ze dan 1 afspraak vergeten. In het begin is het nl om de 4 weken, daarna om de 3 etc. Dus raar! Had je rond de 12 weken ook nog moeten komen denk ik....

4. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Gefeliciteerd met de goede echo!

Hier is afspraak vk ook rond de 8 a 9 weken eerste keer en dan 4/5 weken later weer. Ik ga morgen.
    Heb pijn in mijn bil, rond mijn zitbeenknobbel. Ik hoop dat het spierpijn is van 2,5 week niet paardrijden.

Vandaag lekker langs allerlei babywinkels geweest. Lekker oriënteren. We zijn uiteindelijk bij Grado in Groningen beland. Daar stond ons combi bedje, als showmodel, in de aanbieding voor 250,- minder dan normaal. :$ Die hebben we dus gereserveerd en halen we volgende week met de trailer op. Ook hebben we nog even voor wagens gekeken. Iemand adviseerde hier Teutonia. Heb op internet uitgezocht welk type voor lange mensen is en dat is de Lambda. Die hadden ze daar ook staan. Wat een fijne wagen is dat zeg. Tja schoonmoeder betaalt de wagen, dus daar moesten we nog even mee wachten ;) Nog even door naar de Ikea. Weet je dat je daar hele leuke, gekleurde hydrofielluiers voor 2,99 per 3 kunt kopen?
    Al met al een geslaagde dag.

5. puk25

puk25 Actief lid

14 mrt 2009
    381
    0
    0
    twente
    @essie: Wat goed zeg! Echt heel fijn lijkt mij dat...en spanend ook wel een beetje van te voren...ik moet volgende week en dan is het alweer 5 weken geleden dat ik die echo heb gehad....ben dus best zenuwachtig en hoop dat alles goed is met de controle!

@all: jeetje er is zoveel geschreven ik kan het niet zo goed bijbenen,kom hier af en toe een keertje kijken....Sta ik eigenlijk al op de lijst...? weet niet hoe dat moet...

Liefs.....

6. @ Chevenne, super dat jullie kijkers hebben gehad, hopen dat het wat wordt.

@ Suusefruus, je afspraak staat in de agenda

@ Puk, je staat al op de lijst

@ Belle, daar zit wel erg veel tijd tussen steeds. Ik had de eerste met 8 weken, toen met 14 weken en straks met 18 weken.

@ Essie, wat super dat je het hartje gehoord hebt, je afspraak staat in de agenda

7. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    @chevenne: kinderwagen, ik ga de mura 4 bestellen. Ikzelf ben ook lang 1.80 en mijn man is 1.95. De Stang van de Mura kan goed omhoog,en heeft een grotere kinderwagenbak, zodat de kleine er (hopelijk) lang gebruik van kan maken...

8. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    pfff... wat kletsen jullie veel! :D

ik ben weer gesloopt na een dag werken, kom morgen wel weer kletsen!

liefs rebbel

9. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Iedereen met de kloppende hartjes, gefeliciteerd!
    Wij zijn gisteren ook bij de verloskundige geweest, mooie echo gehad en kreeg er 3 foto's bij. Echt mooi joh! Alles was perfect.
    Verloskundige zei dat ik de drukte opzocht met 2 kleintjes zo kort op elkaar..:).. ze herkende me nog van vorig jaar..haha...komt vast allemaal goed.

Belle; wel raar dat er zoveel tijd tussen zit, ik zou even bellen voor de zekerheid om te vragen of ze geen afspraak vergeten zijn.
    Ik moet nu ook om de 4 weken op controle.

Essie; echt fijn dat die nachtdiensten er op zitten! Lijkt mij inderdaad heel zwaar nu je zwanger bent.

Chevenne; Leuk hé die babywinkels afstruinen:D wij hadden onze vorige wagen ook van mijn schoonouders gekregen, dat is inderdaad heel fijn.
    Als ik zo lees zijn er veel 'lange' onder ons, ik ben maar een kleintje met mijn 1,62.

Wij gaan toch maar eens kijken voor een dubbele wagen, is wel zonde omdat we nog een nieuwe wagen hebben staan maar ik denk toch wel nodig. Kijk wel rond op marktplaats want nieuw zijn die zo duur.

10. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Mura kan voor mij wel, maar voor mijn vriend echt te laag. Hij is dan ook 2.04, is weer bijna 10 cm langer. Is inderdaad wel een wagen met een mooie grote bak. Nog een wagen met echt een grote bak, is de Easywalker. Die was als beste uit de consumentenbond test gekomen. Maar ja, zijn de bakken mooi lang, staan ze vaak weer zo laag op het onderstel, waardoor je ver moet bukken. (bijv. bugaboo). Teutonia heeft een zitje dat helemaal plat kan en een heel zacht kussentje in de rug heeft, waardoor het kindje daar al redelijk snel in kan.

11. Niene

Niene Actief lid

28 mrt 2009
    218
    0
    0
    Hallo allemaal!

Wat fijn dat de goede echo's binnen blijven stromen. Gefeliciteerd allemaal!

Ik zie dat er ook veel gesproken wordt over een wagen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het best lastig vind. Er stonden zoveel wagens in de winkel. Hebben besloten om ons maar eerst goed te laten informeren.
    Verder hebben we ook gekeken naar een kamertje. Ik wist wel dat ze duur waren, maar de kamertjes die ik mooi vond zijn echt super duur. Zijn nu een beetje aan het nadenken over hoeveel we er aan willen uitgeven.

Ik ben erg benieuwd hoeveel jullie aan een kamertje uitgeven of in het verleden aan uit hebben gegeven? Voor de gene die willen antwoorden, dank je wel. Argumenten zijn ook welkom.

Het was wel echt super leuk. Babypark in Gouda, echt een aanrader.

12. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Vraagje nog trouwens..
    Wie van jullie heeft er ook een negatieve bloedgroep?
    Ik heb zelf A-Negatief en moet dus met 30 weken voor een extra echo (naar zeg ;)) en een aanvullend onderzoek met injectie zodat ik geen antistoffen tegen mijn kindje aan ga maken. Ook na de geboorte moet er binnen 48 uur onderzoek gedaan worden naar de bloedgroep van het kindje en zullen we beide een injectie krijgen.

Verder heb ik een enorme bak vruchtwater, mijn baarmoeder zit al ter hoogte van mijn navel. :D En dat is heeeeeeel duidelijk te zien :D
    Je kunt er niet meer omheen hier, de buik steekt uit!

13. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    @Niene
    Wij geven dus niet veel uit voor het kamertje, omdat we nu nog heel klein wonen. We krijgen de familiewieg te leen en daar gaat de kleine eerst in. Verder hebben we een bedje gekocht, wat tevens kast en commode is. Die was gister in de aanbieding voor 299,- dus gelijk gereserveerd.
    De wagen krijgen we van mijn schoonmoeder en die zat helemaal compleet, dus inclusief wandelinzet, voetenzak, regenhoezen, kinderwagenbak en adapters op 849,-.

Dan moeten we nog wat omrommel, zoals matrasje, lakentjes en box. Ik ben niet van plan om dat idioot duur te maken. Ikea had ook erg leuke spullen voor weinig geld. Badje 7,- 3 hydrofielluiers 2,99.

14. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ik heb volgens mij A positief. Ik moet zo naar de verloskundige, over 2 uurtjes en dan zal ik het wel horen. Vorige week 8 buizen bloed af laten nemen, dus er zal vast wel wat binnen zijn. Dus geen ervaring met negatief, maar wat jij beschrijft heb ik ook gelezen.

Wat leuk dat je baarmoeder zo actief aan het groeien is. Ik kon gisteravond voelen waar mijn baarmoeder zat. Voelde echt een greppeltje, om het zo maar te zeggen. Zit bij mij nog wel onder navel.

Mijn zusje was trouwens gister op visite en die is 22 weken. Haar kleintje was erg actief gister in de buik. Ik heb even gevoeld en toen gaf ie net een trap. Voelde heel grappig.

15. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    hoi meiden,
    Even niet geweest maar heb zo veel mogelijk proberen mee te lezen.
    Meiden met een goede echo: Gefeliciteerd!!
    Altijd leuk om de kleine te zien.

Geslacht: ik wil het heel graag weten!! Met mijn zoontje wisten we het ook. Ik kan niet wachten op de 20 weken echo.

Kosten: Wij hebben ons kamertje (voor mijn zoontje en straks voor de nieuwe baby) bij Babypark in Gouda gekocht. Echt een super grote winkel met echt ALLES!!
    Ik geloof dat ons kamertje rond de 900 euro was maar dan kreeg je weer een percentage korting en daar hebben we andere spulletjes voor gekocht zoals badje, matrasje, bedddengoed, tummytub etc.
    De kinderwagen (mutsy 4 wiel) hadden we van mijn schoonmoeder gekregen. En die gaan we nu gewoon weer gebruiken.

Ik wil alleen voor deze baby dolgraag een nieuw wiegje.
    Voor mijn zoontje hadden we een wiegje geleend maar wil er nu graag zelf een.
    Kunnen we tenminste iets kopen voor de nieuwe aanwinst.

Misselijkhheid is hier aardig over en ook de moeheid gaat weg.
    Begin nu alleen al weer lasten van mijn banden te krijgen.

baby voelen: NOg niet!! Bij mijn zoontje voelde ik hem voor het eerst met 15 weken. Dus ik ben benieuwd. Af en toe denk ik wel maar volgens mij zijn dat toch echt mijn darmen.
    Ik ben daar toch veels te kort zwanger voor om het te voelen????:(

Nou meiden, succes met alle afspraken.
    Ik moet pas weer over 2 weekjes.
    Maandag is mijn zoontje jarig dus zondag is het groot feest hier!!:)

groetjes

16. Kosten babykamer: € 600,-, wel helemaal nieuw, maar was ook in de aanbieding. Kinderwagen krijgen wij van mijn ouders, box van schoonouders en het badje en alle benodigheden van mijn oma. Dus lekker verwend.

Bloedgroep: B positief, dus hoef verder niet voor controle.

Baarmoeder: zit bij mij ook halverwege mijn navel, voel de bobbel steeds hoger zitten.

@ Rodelief: 13 weken is wel vroeg om je kindje te voelen, maar het is je tweede, dus wie weet voel je het nu al.

@ All, lekker een vrije dag vandaag en alweer 16 weken vandaag. Wat gaat dat snel.

17. puk25

puk25 Actief lid

14 mrt 2009
    381
    0
    0
    twente
    @all: meiden wat vinden jullie van de bugaboo kinderwagen?
    Zit er aan te denken om hem te bestellen...

Dankje dat ik al op de lijst sta,dat wist ik niet...of was ik vergeten haha zwagerschapsdementie!!

XXX

18. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Wij hebben gisteren de uitslag van de combinatietest ontvangen. We hebben helaas een 'verhoogd risico' van 1 op 200. Dat is net op de grens.
    Vannacht heb ik er niet goed van geslapen, er komen veel vragen bij me op en weet niet goed wat te doen. Morgen om 11h hebben we een gesprek met de verloskundige: gaan we wel of geen vruchtwaterpunctie doen?
    In onze beider families komt geen downsyndroom voor en de nekplooi was 2,1mm.
    De kans op een miskraam bij een vruchtwaterpunctie is ook 1 op 200. Ik wil echter ook niet mijn hele zwangerschap in de stress zitten.

Even moeilijk allemaal.... zijn er nog meer meiden met minder goede uitslagen?

19. Sjees

Sjees Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik heb een heerlijke dag gehad gister, we waren alleen pas om 13.00 daar ivm 2 uur en drie kwartier file op de heen weg.
    Ik heb het door het park heen gaan in de rolstoel gedaan( waar ik erg blij om ben) en in de rijen van de atracties gewoon zelf gelopen en gestaan( gemiddeld 3 kwartier wachten per attracties).
    Het was echt beredruk in de efteling ivm een belgische feestdag.
    En helaas begon het om 18.00 uur heel erg hard te regenen en onweren maar al met al was het erg gezellig.

20. Jeetje Suzanne, dat is schrikken. Ik heb geen nekplooimeting, combinatietest laten doen, dus kan je daar niet bij helpen.

@ Lisette, fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad gisteren. Jammer van de file en de regen op het einde van de dag. Hier ging het ook behoorlijk tekeer.

Deel Deze Pagina