Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @ Essie, ik kan het zeker hebben, dus daar maar ik me ook helemaal niet druk om

@ Blaine, wat fijn dat jullie het hartje weer gehoord hebben,dus jij hebt een klein druktemakertje in je buik

@ Ankje, jammer dat ze geen echo heeft gedaan, wel fijn dat alles goed was

@ Lisette, ik weet niet of dat met je bloeddruk te maken kan hebben, duizeligheid wel, maar de rest? Zou de VK even bellen.

2. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Hoi allemaal,

Kom even melden dat ik vannochtend naar de vk ben geweest (ben nu 16 wk en 5 dg) en het hartje klopte prachtig. De baby was erg aan het draaien waardoor ze in het begin wat moeite had om de harttonen goed te laten horen. Mijn dochter zat naast mij terwijl ik op de tafel lag en zat met grote ogen en verbaasde uitdrukking te kijken naar mij, m'n buik en het apparaatje dat de hartslag liet horen. Zo lief! Ongelooflijk wat een mooi geluid is die hartslag toch :).

Meiden ik lees wel mee, maar heb gewoon geen tijd om uitgebreid te reageren.

@ Lisette: ik heb de afgelopen week erg last van hoofdpijn gehad (echt dreunende) heb het bij de zwangerschap van m'n dochter ook gehad. Dit keer zei de verloskundige dat ik echt moest zorgen dat ik iig 2 liter moet drinken en dat als het dan nog niet beter wordt, ze het verder zouden onderzoeken. Maar als ik jou was zou ik gewoon morgen even de verloskundige bellen. Dat stelt je vaak het meest gerust.

3. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Allemaal bedankt voor jullie lieve reacties! Ik hou jullie op de hoogte!

4. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    @ Lisette
    Heb vorige week en deze week ook een aantal dagen gehad met hevige hoofdpijn, bijna migraine achtig. Heel vervelend. Paracetamol hielp niet. Geen idee waar het van komt en hoe je het kunt oplossen.

@ Anke Jammer dat je geen echo hebt gehad. Is inderdaad dan wel een lang eind, voordat je je kindje kunt zien. Dat had mijn zusje ook. Had eerst een echo na een week of 6, omdat ze niet wist hoe ver ze was. Toen nog eentje bij 8 weken en vervolgens pas bij 20 weer. Vond ze ook heel jammer. Ik heb bij 10 en 13 weken gehad en kon al echt een mini mensje zien en dat had zij niet.

Het hartje horen kloppen is ook erg leuk. Gaat zo snel.

Heb net even het meetlint erbij gepakt, hoe groot krummel nu ong. zal zijn. Ik denk een cm of 10. Is wel grappig als je dat even nameet met een rolmaat.

5. woops

woops Niet meer actief

Hoi,

Ik heb wel wat meegelezen maar even niet gereageerd. :)
    Ik kom even zeggen dat ik vandaag 15 weekjes ben. :D

Iedereen een dikke vette zwangerschaps-knuffel. :p

Groetjes

6. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden,

@ankje: geweldig is dat he! k mag maandag gaan luisteren! :)

@florida: ja dat is idd erg vervelend, maar ik vertrouw maar op mn gyn, anders word ik er helemaal gek van!

@wops: gefeliciteerd met je 15 weken! :D

hier vanacht wakker van een flinke kramp rechts onder in mn buik, het trok echt! ik denk dus mn banden.

liefs rebbel

7. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Niet veel bijzonders hier gebeurd.. wel alweer 14 weken.. Dinsdag weer controle bij de vk en 4/9 20 weken echo.. nu alweer zin in!

8. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Ik kan helaas niet zo ver terug lezen, weinig tijd, maar toch een poginkje:

@essie: eerst wil je een buik en vervolgens maak je je druk om een bolling onder je navel… tsss… ;) Maar bij jou is het dus ook al begonnen! Jammer dat je je bij vlagen zo beroerd voelt. Ik wacht ook met smart op de tijd dat we ons, volgens de literatuur, energieker dan ooit zullen voelen. Op dit moment moeilijk voor te stellen….!

@ingrid: streep = streep! Gefeliciteerd! En wat bijzonder dat je dat zo aanvoelt!

@blaine: leuk dat jullie het hartje hebben gehoord en de kleine zo druk was! Maar dus je voelt hem ook al regelmatig?

@ankje: joepie! Fijn dat alles in orde is! Was erg benieuwd naar je echobeelden toen ik vanmorgen inlogde, kan me voorstellen dat je ook liever even ’visual contact’ had gehad, maar helaas, zwanger worden en zijn vergt blijkbaar een heel lange adem. Nog even wachten dus!

@lisette: hartkloppingen heb ik afentoe ook wel (voor mijn zwangerschap alleen als ik veel cola dronk, nu dus ook gewoon ’zo’). Hoofdpijn kan van zwangerschapshormonen komen, kan je op googlen, maar in mijn actieve geheugen (dat zegt dus niks) staat me alleen HCG bij dat dat kan veroorzaken, en die fase zou bij jou wel voorbij moeten zijn. Eindeloos moe zijn is mij helaas bekend, en tenzij je een (bekend) schildklierprobleem hebt of een ijzertekort, hoort dat er helaas gewoon bij. Sterretjes kan samenhangen met lage bloeddruk, die bereikt zijn dieptepunt rond week 20. Maar alles bij elkaar, vooral als het je zo stoort, lekker even de VK bellen, al is het maar voor de geruststelling!

@rebbel: herken je bandenpijn, vooral bij omdraaien ’s nachts! Kan erg gemeen zijn. Het helpt om je rustig en ’gepland’ te bewegen. (dus niet zoals ik eergisteren, douchekraan open, douchekop stond naar buiten gedraaid gericht en water spoot dus over de vloer, ik razendsnel hooggestrekt om weg te draaien: geen goed idee!).

@nou, ik heb de 40 graden gisteren ternauwernood overleefd, jongens, wat was dat warm! ’t is gelukkig geen broeierige hitte, maar schroeiende, wat niet per se beter is. Ik zat in de tram en niet dat het zweet uit mijn knieholtes liep, het drupte gewoon op de vloer, gatver!! (sorry voor de ranzige details, even om het beeldend te maken ;)). Vandaag ook nog warm, maar ietsje minder (33 ofzo), en dan van het weekend een ’koude front’ met 27 graden. Tja.

Maar! Ook ik ben gisteren naar (soort van) VK geweest, en ook ik heb hartje gehoord! :) Ben blij!! Apparaat was eigenlijk pas vanaf 20 weken geschikt, maar omdat ik slank ben zei ze dat we het wel konden proberen, en ja, hoor! :) Ga dus helemaal gerustgesteld op vakantie zondag (weekje naar Kroatische kust – nog warmer, pff!!). De maandag nadat ik terugkom heb ik ’s ochtends weer gelijk echo bij gyn, dus lang wachten op het volgende baby-moment hoef ik ook niet. :)

Vanmiddag kijken op verlosafdeling van prive-ziekenhuis. Ben heel benieuwd, want na al die enge verhalen over Hongaarse praktijken en ziekenhuizen kan ik wel wat luxe gebruiken, wil dat mijn bevalling iets is om naar uit te kijken, niet om te vrezen. Ik hoop dat het ook daadwerkelijk zo zal zijn!

9. Sjees

Sjees Niet meer actief

goedemorgen,
    Nou vanmorgen vol goed moed om 007.45 opgestaan,maar was nog steeds moe en erge hoofdpijn ook de hartkloppingen en sterretjes waren volop aanwezig,maar ik wilde perse naar mijn hydrotherapie.
    Om 08.45 kwam ik aan bij het zwembad maar werd zo beroerd en misselijk dat ik nog maar 10 minuten in de auto ben blijven zitten.
    Toch verder gegaan en toen ik net de deuren van het zwembad binnenkwam moest ik me toch spugen,hup zo in de prullenmand,vervolgens als een gek richting wc gerend en helaas niet gehaald dus de hele vloer daar vol gespuugd,ik schaamde me echt dood.
    Ik heb daar 3 kwartier gezeten(was zo slap en duizelig) en toen naar huis gegaan,net even de vk gebeld, en ik kan er straks naartoe en als ik zo beroerd blijft dat rijden niet verstandig is dan komt ze hierheen, ga nu dus maar weer liggen want ben echt supermoe weer,ik laat het vanmiddag even weten hoe het ging.
    sorry voor mijn niet zo frisse berichtje.....

10. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Rebbel: ik heb vannacht ook last van mijn buik gehad, het was echt een trekkerig gevoel. Ik heb dat wel vaker maar de laatste dagen wat meer. Ik denk ook de banden! Ik ben ineens ook wat meer aan het groeien, krijg ineens opmerkingen van collega's. Wel leuk!!

11. Tulli

Tulli Niet meer actief

@Lisette, zolang het sterretjes zijn zou ik me niet druk maken...maar alst lichtflitsen zijn, dan kan het duiden op zw. vergiftiging! Jee wat een ochtend voor jou! Lekker rusten nu hoor, ben benieuwd wat je vk te vertellen heeft!
    Hoofdpijn heb ik vandaag weer heel erg, maar geen sterretjes gelukkig! Wel ben ik ook al 2dagen misselijk, ben ik de hele zwangerschap nog niet geweest! Maar nog niet de toillet pot van dichtbij gezien....

@Ankje, gefeliciteerd met het horen van het hartje! Prachtig is dat he!

Vandaag precies 17 weken! :D
    En vandaag extra controle gyn. (i.v.m. pijnlijk plekje links onderin buik) ben benieuwd of ik de kleine een extra keertje mag bewonderen!
    Tevens vandaag ziek gemeld, manager zei," Ok, wanneer kom je lang om plan van aanpak in te vullen? " :(
    Geen beterschap/allerbeste/doe het rustig aan...nee zakelijk! Had niet anders verwacht, heb ik me hier 2 dagen druk over gemaakt??? ;)

12. @ Marieke, wat een manager heb jij zeg pfff, gefeliciteerd met je 17 weken. Het zou leuk zijn wanneer je de kleine mag bewonderen, kan je mischien stiekem al het geslacht zien.

@ Lisette, jeetje meid. Ben benieuwd wat de VK er over te zeggen heeft. Doe rustig aan en beterschap.

@ Bruidje, ik heb je afspraken in de agenda gezet

@ Lynd, wat fijn dat je het hartje gehoord hebt. Geniet van je vakantie, mijn broertje is nu ook in Kroatie, Porec.

@ All, zo nog even aan het werk tot 9 uur en dan gaan we morgenochtend lekker een weekendje naar Rotterdam, morgen is daar het zomercarnaval, ben erg benieuwd. Fijne dag allemaal.

13. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Oh bedankt Jada, eigenlijk niet aan gedacht :)

Ik heb wel van die venijnige steken met niezen of iets.. doet echt zeer! Zullen ook wel de banden zijn..

14. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ik zag op de lijst dat mijn bevaldatum nog op 20 januari staat, zou jij m aan willen passen naar 22 januari? Alvast bedankt!

15. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ah wat naar meid!
    doe het maar rustig aan en goed dat je de vk hebt gebeld!

@lynd en suzanne: oke, ik denk idd ook bandenpijn! groeit hier ook flink door idd! :D

16. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Hoi allemaal,
    Weer eventjes geleden, maar ik red het niet altijd om ook nog wat te typen na het lezen. Hier is het aardig. Ik ben nog steeds beroerd helaas, 's morgens overgeven enzo. VK raadde me gemberthee aan, maar dat hadden ze hier niet. Dan moesten ze dat gaan bestellen en kreeg ik meteen een kilo en da's wel heel erg veel.
    Zwangerschapskleding hoef ik nog even niet uit de kast te halen, ik heb zelfs mijn oude broeken die me al tijden te klein waren weer mogen pakken... Nadeel is dat ik dus niet goed weet wat ik straks op vakantie mee moet nemen, dus dat wordt een grote gok.

@ Ise: mijn zoontje is nu op de dag precies 18 maanden, en hij is dus precies twee als de volgende komt. Ik vind het lastig of het nodig is, want die Phil en teds is wel erg prijzig. Ook tweedehands zijn ze nog aardig duur. We zullen zien.

Jada, ik zal jou even een pm sturen, want mijn uitgerekende datum is één dagje verder, de 25e. Dat was al eerder bekend (zwpagina houdt een dag eerder aan), maar ik wilde eerst de laatste echo afwachten. Ze verplaatsen niet naar eind januari, dus ik blijf hierop staan. Ach, als het maar niet de 24e wordt vind ik het best, maar liefst een tijdje later.

Het hartje horen is leuk he :) Ik vind het in ieder geval wel. Na de vakantie mag het weer.

17. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Jee Lisette, wat ontzettend vervelend meid. Ik hoop dat de vk wat voor je kan doen. Rustig aan...

Hier niet echt last van bandenpijn deze week. Vorige week wel gehad. Wel misselijk, raar op de maag en hoofdpijn. Ik ben nog niet gegroeid qua gewicht. Buikje groeit wel.

Heb net nog een positiebroek gekocht in de uitverkoop bij prenatal. Een witte 3/4 broek. Zat fijn en stond ook nog mooi.
    Verder groeien mijn boobies enorm. Moest bij 5 weken zwangerschap al een grotere maat hebben, maar nu al weer. Heb eentje uitgezocht van Anita, dit keer zonder beugel in het roze :)
    Heb al zo'n hekel aan de meegroeibh's, zijn van die bejaardendingen. Ik draag altijd bh's van Marie Jo l'aventure, dan is dit wel een overstap. :(

Verder spoelt het hier van de regen. Ga zo even relaxen en daarna naar paardenbeest. Moet haar nog even bijscheren en wassen voor morgen.

18. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Dames,
    Net terug uit ziekenhuis, pffff had 11:15 afspraak, alles liep mis daar! De kleine wel eventjes vluchtig kunnen zien...was niets mis, pijn is bandenpijn..en verder ist wachten op de uitslag van mijn urine. Helaas niet het geslacht kunnen zien, heb er ook niet na durven vragen, was allemaal zo gehaast!
    Ach, over 1 week precies weet ik het geslacht ook, dan hebben we een 2d pretecho, waar we samen zo'n 40 min. naar ons kindje mogen kijken :D
    Nu lig ik op bed, me bekken zijn gesloopt vant zitten wachten int z'huis. Daarnaast klapt me hoofd bijna uit elkaar....zo maar een tukkie doen!

Fijn Weekend alvast allemaal!

19. Sjees

Sjees Niet meer actief

ik ben net weer thuis en doe even kort bericht want ben hondsberoerd,de vk heeft bloeddruk opgenomen en hartje geluisterd die waren goed,maar ze vond me erg warm en ik had allerlei griepklachten gekregen,gelijk temp.gemeten en vervolgens heeft ze mijn huisarts gebeld,hier moest ik meteen naartoe komen,heb een urinetest gedaan hieruit bleek dat er witte bloedlichaampjes oid inzaten wat duid op een infectie en ik krijg nu een uitgebreid bloedonderzoek, ik krijg hier dinsdagochtend de uitslag van dus hoop dat het niet ernstig is en zeker niet de mexicaanse griep want ik maak me nu hardstikke zorgen,ik heb medicijnen gekregen voor het weekend en als mijn klachten nog erger worden moet ik contact opnemen met de huisarts,dus we zullen zien,ik laat het jullie wel weten

20. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Marieke wat fijn dat alles goed is!!! Voor de rest irritante dingen bij jou zeg, probeer je er niet teveel van aan te trekken:x....Sterkte!

Liset he bah gatver wat naar zeg! Doe je nu wel eens even heel rustig aan dan? Dus niet toch iets doen terwijl je lichaam zegt NEE?! Sterkte! Ojee lees net je bericht....Mexicaanse griep:$..?! Dat zal toch niet? Neem aan dat als je zwanger bent de griep misschien ook erger ervaren wordt? Heel veel beterschap!!!

Lynd gefeliciteerd! Mooi he;)?! Aan de kust zal 't wel wat koeler zijn? Zeewindje:)? Hoe was het in het privézkh?

Meiden die zich ook niet lekker voelen (incl mezelf:(): beterschap! Je zou toch denken dat het na de 13 weken beter zou moeten gaan.....dacht ik ff makkelijk door dat 1e trimester te fietsen...krijg ik het nu nog ff op m'n brood:(. Maar goed, ik laat 't maar over me heenkomen. Nog steeds misselijk, slap, moe en ook met vlagen buikpijn. Ja die buik groeit ineens joh (hahahaha moest erg lachen om jou Lynd;)) dus das wel gaaf (jazeker wil ik een buik;)!).

Deel Deze Pagina