Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Wops en marieke: Gefeliciteerd meiden met de 15 en 17 weken!!

Rebbel: Prachtige buik meis!! WOW.. ik moet ook maar eens een nieuwe foto maken!!

Lisette: Gatverdarrie meis... wat naar!!
    Troost je.. je was niet de enige... ik heb vannacht ook (voor het eerst in de zwangerschap!) de hele boel bij elkaar gespuugd!! :(
    Het gekke is.. de misselijkheid is sinds 3 dagen zo goed als weg... ik had vannacht ineens verschrikkelijke buikkrampen en ik denk dat ik door die heftige pijn moest overgeven, weet anders ook niet waar het vandaan komt! :(

Ankje: Jammer dat je geen echo hebt gehad meis, maar wel fijn dat je het hartje hebt kunnen horen!! Zwom die kleine ook steeds weg?? Doen ze bij mij wel.. heel grappig :D

Ingrid: WOW, een voorzichtig gefeliciteerd!!!!!!!

Jada: Veel plezier morgen in Rotterdam!!

HARTJES: Kunnen jullie horen op mijn babysite ..... -=] littlelions.tweelingsite.nl [=-

Ben zo trots!!!!! :D

2. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    @buik
    Het groeit hier als een gek, mijn vk zei maandag dat mijn baarmoeder al bij mijn navel zit. Heb ook een grote bak met vruchtwater.. Al met al is er hier geen ontkomen meer aan..
    Zal eens kijken of ik een foto kan maken..

3. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

@ Suus: Dan groeit hij idd hard zeg, bij jou! Die van mij zit nu ook nét onder mijn navel.. maar daar zitten er twee in!! :p

Hier mijn nieuwe buikfoto, niet echt verschil met vorige week!!

4. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Ja en ik ben 3 weken verder ;) Zag het op de laatste echo met 11 weken al, grote bol met vruchtwater, dus daar komt het meeste volume vanaf. BM is al zo groot als een galiameloen en placenta aan de achterkant :D
    Batterijen in huis allemaal leeg.. Zal morgen nieuwe halen..
    Ik heb het kindje overigens ook al gevoeld :D

5. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

hehe, das waar... stom van me ... :D
    ben benieuwd naar je buikfoto!!

6. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @momae: ik heb precies hetzelfde met zwangerschapskleren en vakantie! Ik denk niet dat het genoeg is wat ik heb, maar heb geen zin om voor die ene week (nou goed, en hier nog de zomer) wat extra positiebroeken te moeten kopen… Maar kijken hoe het gaat lukken!

@chevenne: zullen we ruilen? Ik de regen van jou en jij 10 graden erbij van mij? ;)

@marieke: wat jammer dat het allemaal zo gehaast moest in het ziekenhuis! Daar zit je natuurlijk niet op te wachten! Gelukkig is alles in orde, en hoef je niet lang te wachten op je volgende echo. Nog even geduld!

@lisette: balen, meid. Probeer het positief te zien: je klachten hebben een reden en zijn te behandelen met medicijnen. Je zal je dus niet heel lang zo beroerd moeten voelen. En als je de griep hebt (het zij de normale, het zij de mexicaanse): niet teveel zorgen maken! Zwangerschap verhoogt wel enigszins de kans op bepaalde griepsverschijnselen bij jou, maar de baby krijgt de griep NIET en kan slechts zo nadeel ondervinden als jouw lichaam echt gaat haperen. Dat zullen de artsen niet laten gebeuren. Je bent niet de eerste zwangere met griep, en meestal zal je je beroerd voelen, maar verder niet. De mexicaanse griep is vaak wat milder dan de gewone griep - bedenk dat er aan de gewone griep jaarlijks honderdduizenden mensen sterven (echt!) maar dat hoor je niet op het nieuws. Vaak wijzen ze dan een andere doodsoorzaak aan (bijv. hartstilstand), maar bij mexicaanse griep wordt alles heel breed uitgemeten. Veruit de meeste mensen met die serieuzere verschijnselen hebben van de (mexicaanse) griep hebben trouwens comorbiditeiten (andere ziektes ernaast). Overigens heb ik van bepaalde ziektes gelezen dat je met de moedermelk soms antistoffen over kan dragen op je kindje. Weet niet of dat voor griep ook geldt, maar misschien kan jij je hummel dadelijk dus wel extra bescherming meegeven! Probeer je in elk geval niet teveel zorgen te maken!

@essie: :D Lekker accepteren dus, zelfs al je meer buikvet krijgt, gewoon op de baby gooien J Balen dat je zo laat in het eerste trimester nog klachten krijgt… in elk geval hoef je ze hopelijk niet te lang te hebben!

Het priveziekenhuis was geweldig (thanks for asking!). Heel mooi, wel veraf, maar superrustige omgeving, alles brand en brandschoon, homey, modern, iedereen zei gedag, we werden supernetjes tewoord gestaan en ze zijn terughoudend met medische ingrepen (knip wordt hier in Hongarije aan bijna iedereen gegeven). Je blijf hier 4 dagen in het ziekenhuis (standaard), heb je eigen kamer (ziet eruit als hotelkamer) waar baby EN hubby mogen blijven, dus hij mag ook blijven slapen. Omdat er hier geen kraamverzorging is, leren ze je ook in het ziekenhuis van alles met de baby te doen (wassen, borstvoeding). Wel errug duur, maar ja, schoonpapa betaalt J Ik ben 95% zeker dat ik hier wil bevallen, maar dan mag de baby niet al te vroeg komen (voor 36 weken), omdat ze de baby dan altijd naar een speciaal ziekenhuis brengen in Budapest, dus dan kan ik beter daarheen gaan).

7. woops

woops Niet meer actief

Goede avond meiden,

Het weekend is gegonnen, eigenlijk vanmiddag al maar nu ben ik weer even online.
    Vanmorgen heb ik een kies moeten laten trekken en nogal wat pijn gehad dus heel even op m`n werk geweest en toch ziek naar huis gegaan.
    M`n baas was een beetje stout maar wel fijn, hij heeft me ziek gemeld om de zwangerschap, was misschien ook beetje mede van het bloed wat steeds in m`n mond zat werd ik echt misselijk en onpasselijk.
    Ben vanmiddag thuis gekomen en lekker m`n bedje in gedoken en heb 2 uur geslapen, niet normaal maar wel heerlijk.
    Nu gaat het redelijk met de pijn.

* Ik heb de 2 hartjes beluisterd eline, wel grappig want volgens mijn gevoel zijn het ook echt 2 verschillende geluiden.

* Er kwam buikfoto`s voorbij, mooi hoor ik heb het idee dat m`n buikje iets minder snel groeid dan de afgelopen weken, zal het zondag op de nieuwe foto wel zien.

* Er was een meid die echt kotsmisselijk was/is bij het zwembad enz, hoe is het nu met je, hopelijk gewoon even een terug valletje en hopelijk voel je je nu al beter.

* De rest weet ik even niet meer, sorry.

Ik wens iedereen alvast een fijn weekend, hier is het nu nat en omweer en hopelijk is het zondag echt beter weer dan gaan we naar de Kermis bij ons in de stad (Tilburg) is de laatste dag en we zijn nog niet geweest.

Groetjes

8. woops

woops Niet meer actief

#3568 woops, 24 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jul 2009
    O ja ik wil na onze vakantie (begin September) beginnen met zwangerschap-zwemmen, doen jullie nog iets speciaal voor de zwangerschap?

Lynd,
    Klinkt wel heel aangenaam daar in dat prive ziekenhuis.

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.434
    113
    tja ik was vanmorgen al een heel verhaal aan het typen en toen ging ineens de stroom eraf dus alles weg. Had helemaal geen zin om opnieuw te beginnen dus sorry zal nu niet teveel reageren.

@ lisette, vervelend dat je zo beroerd bent, maar maak je niet teveel zorgen het komt vast allemaal goed, je wordt zo goed in de gaten gehouden.

@ lynd, mooi bevalhuis dus dat is ook wel lekker, hoop dan inderdaad voor je dat die het gaat worden.

@ susanne, die ken ik had gisteren ook controle bij de vk en die riep ook blij wat heb je al een mooi zwangerbuikje, je bm zit al bij je navel. Ze vond dat helemaal grappig omdat ik nog exact het zelfde woog als de eerste keer dat ik bij hun kwam. Tja en ons krummeltje was natuurlijk ook weer hyper en dat vond ze ook mooi.
    Er werd ook gevraagd voel je de baby al veel omdat hij zo druk is en nee dus niet, had gisteren en vandaag wel een paar keer het idee van wel maar helemaal zeker weet ik het niet, soort bubbels in mijn boek gevoel en moest toch echt niet naar toilet ;)

@ wops, brr tandarts jij liever als ik, vind toch stiekem de zwangerschap een goed excuus om niet te gaan.
    Heb het gisteren nog met de vk er over gehad wat handig is voor mij om te doen maar daar had zij ook geen duidelijk antwoord op. ik wil wel graag wat doen maar weet dus nog niet goed wat nog maar even goed rond kijken.

@ babykamer, het gaat lekker mannnetje heeft schilderwerk klaar en nu is het wachten op paps die de leidingen goed aan komt leggen en hopelijk ook helpt behangen. Hebben vanmiddag de muurstickers besteld die we willen, als het in dit tempo doorgaat met de kamer is die over 2 weken klaar lol.

Ben dit weekend een paar dagen weg heb er helemaal zin in.
    later

10. woops

woops Niet meer actief

O meiden ik krijg ineens de kriebels, ik kan niet wachten tot ons wondertje er is.
    Het kan niet snel genoeg gaan, wat raar dat ik dat ineens voel.
    Het is nu nog wel 5,5 maand wachten ongeveer, is wel te doen maar zou het liefst nu al willen knuffelen en kijken naar m`n kindje.
    Wat ben ik toch weer een muts zeg.
    Nou lekker tegen mezelf ben ik dit waarschijnlijk aan het type want het is rustig in de topic.

Het weer is hier ook helemaal niet lekker, donker, regen en omweer dus ja dan maar een beetje achter de laptop hangen.

11. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ik heb me van de week aangemeld bij zwangerschaps-yoga. Ga daar rond de 20 weken mee starten.

12. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Zo schoonmoeder is net wezen is eten. Lekker kiprecept uit de oven, jammie! Paardje vanmiddag nog even gereden en lekker gewassen en geschoren voor morgen. Moet rond 10.00 starten, dus hoef niet al te vroeg op. ;)

13. Hallo allemaal,

Ik dacht kom even spieken bij jullie.
    Ik ben nl. ook zwanger van ons 2de kindje en uitgerekend op 20 januari 2010.

Iedereen van harte gefeliciteerd met de zwangerschap.
    Ik ga proberen om hier ook af en toe mee te lezen en te schrijven.

Liefs kelly

14. Meiden een fijn weekend allemaal en tot zondag ;)

15. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Dat heb ik ook zo af en toe ja. Dat ik bijna niet kan wachten totdat de baby er is. Ik heb nu ook de kriebels voor de 20-weken echo. Dat je straks waarschijnlijk weet of je in verwachting van een jongetje of een meisje bent! (moet erbij zeggen dat ik het ook nog steeds blijf beseffen dat de 20 weken echo ook een hele belangrijke echo is en dat ik hoop dat alles goed is) Nu die baarmoeder ook zo overduidelijk groeit wordt het ook steeds echter hè? Echt leuk! Hoe voel jij je eigenlijk verder. Is je misselijkheid wat afgenomen?

16. woops

woops Niet meer actief

Lief dat je het vraagd, mijn misselijkheid en overgeven is heel stuk minder geworden, overgeven is nu 7 dagen niet gebeurd dus dat is heel heel fijn.
    Misselijkheid is er nog wel elke dag maar in mindere maten en als m`n maagje echt leeg raak dan wordt ik echt onpasselijk maar het gaat dus gelukkig de betere kant op.
    Ja de 20 weken echo is wel belangrijk ja om te zien wat het wordt maar ook zeker of er alles op en aan zit en of het goed zit.
    Als er uit zou komen dat het niet gezond zou zijn maar wel gewoon overlevingskansen heeft zeg maar even zwaar gezegd laten we het gewoon zitten en is het echt heel welkom.
    Als op de echo eruit komt dat ons kindje niet echt levensvatbaar zou zijn als het geboren zou worden, laat ik het afbreken want ik kan dat m`n kindje niet aandoen om het op de wereld te zetten en dan dood te laten gaan.
    Daar hebben we al heel duidelijk over gesproken, wel zware gesprekken zijn dat maar je moet er wel over praten vinden wij.
    We zijn alle2 heel positief en we krijgen gewoon een wolk van een lief kindje wat blijft leven.
    Maar snap je wat ik bedoel?
    Gisteren heb ik nog naar het hartje geluisterd, ik zei tegen m`n mannetje dat de buik niet zo meer groeid en ik twijfelde even weer en ja even hartje luisteren dan maar.
    Hartje was flink aan het kloppen en de kleine was volop aan het trappelen zo te horen aan de stompe geluiden om de doptone.
    Ik hoorde het hartje en ineens een glimlach op m`n gezicht, dan vergeet je echt even al je zorgen, heerlijk gewoon.

17. Tulli

Tulli Niet meer actief

@wops, dat zwangerschapzwemmen ga je dat op stappegoor doen?
    Heb er aan gedacht omdat ook te gaan doen, al weet k niet of ik dit wel volhou dmv mijn BI.
    Wil straks ook gaan babyzwemmen! Heerlijk lijkt me dat!

18. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

@Wops:
    Wij hebben het nog niet veel gehad over "wat als"... Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken. Ik heb er op zich wel een goed gevoel over, maar je weet het nooit. Maar het is wel realistisch om er bij stil te staan in elk geval.
    Fijn dat de misselijkheid zoveel beter gaat! Hopen dat deze tendens doorzet. Maar dat hartje luisteren... dat maakt zoveel goed! Ik luister af en toe ook ter geruststelling en ik krijg er idd ook een grote glimlach van op mijn gezicht. Je hoort het idd bewegen en eerst is het geluid heel ver weg en dan komt het dichterbij. De baby is zo druk aan het zwemmen! Ik stel mij dan een goudvis voor die in een glazen kom zwemt...als je begrijpt wat ik bedoel :)

19. Sjees

Sjees Niet meer actief

hoi ik ben net weer wakker, ik lijk wel een schone slaapster,hoofdpijn is helaas nog steeds aanwezig,en spierpijn door mijn hele lijf,maar gelukkig niet meer gespuugd.
    Bedankt voor de lieve beterschapswensen,ik ga gewoon door met lekker veel slapen en dan zal het vast snel weer over zijn.
    Ik wou even melden dat ik heel blij ben omdat ik vandaag alweer 18 weken zwanger ben!
    Dikke knuffel voor alle meiden die zich ook niet zo goed voelen, en aan iedereen een fijn weekend!!

Wops@ ik wilde nog iets vragen als er een slechte uitslag komt bij de 20 weken echo mag je dan in dit stadium je kindje nog wel weg laten halen?
    Ik dacht dat dat alleen maar tot 3 maanden kon?
    Ik vond dit ook al zo vreemd met die nekplooimeting enz als die slecht zou zijn ,dan ben je toch eigenlijk al te laat met weg halen als je daar eventueel voor zou kiezen?

20. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    In Nederland mag dat wettelijk tot 23 weken Lisette..

Deel Deze Pagina