hoi meiden! @lisette: fijn dat het spugen iig minder is geworden! doe het maar lekker rustig aan! @20weken echo: ik vind dat ook echt heel spannend! zeker omdat ik ook iemand ken bij wie het niet goed was.. maar idd positief blijven! ik ben gister tapas wezen eten met een vriendin, erg lekker en gezellig, maar nu helaas geen goede dag! ik proef de knoflook nog na al 5x mn tanden te hebben gepoetst en daar word ik echt misselijk van! liefs rebbel
Goede morgen meiden! Ik had gisteren een verjaardag van mn nichtje (de dochter van mijn schoonzus). Ze werd 5. Wat gaat de tijd toch snel. Iedereen daar is ook op de hoogte van mijn zwangerschap. Iedereen reageerden erg leuk. En zeker ook zo snel na een mk. Ook was de broer van mijn zwager er. Hij en zijn vrouw hebben net een zoontje. Die is nu 3 maanden. Wat een droppie zeg! Van zijn vrouw krijg ik de doptone te leen, zodat ik het hartje zelf kan horen. Ze vertelde me dat het zeker handig is als je het even niet vertrouw. En als je het hartje dan hoort dan ben je snel gerust gesteld. Echt erg lief! Ja het gesprek ging ook alleen maar over zwangerschap, bevalling en kinderen. Zo leuk! @ Chevenne: Ik had bijna hetzelfde als je zus. Ik heb een echo gehad met 6 weken en daarna 1 met 10 weken. Ze konden geen goede berekening maken met 6 weken. Dus vandaar met 10 weken weer 1. Ik wist toen ook niet dat je er maar 2 vergoed kreeg. Maar ja, ik werd toen wel gerust gesteld dat er nu wel een kindje in mn buik zit! Ik de 9 maanden dagboek staat bij de 14 weken dat het kindje nu ongeveer 10 cm zou moeten zijn. Mijn borsten zijn ook ontzettend gegroeid. Ik ga snel een keer op jacht naar een sport bh ofzo, want die dingen schudden enorm en dat doet zeer. Ik moet namelijk veel lopen op mijn werk dan dat is best pijnlijk. Kreeg een tip van iemand om een sport bh te dragen, dan heb je er minder last van. @ Wops: Gefeliciteerd! Weer een weekje verder! @ Rebbel: Ik heb ook ontzettende last van krampen in mijn buik. Vooral s avonds. Gelukkig zakt het wel snel weer weg, maar o wat kan dat pijn doen zeg! @ Lynd: Wat heb ik het met je te doen zeg met die warmte! Dat is ook wel erg warm 40 graden. Jij ook gefeliciteerd met het luisteren van het hartje! Het zh ziet er zo te lezen er gelikt uit zeg! Lekker hoor, en zeker dat je het zelf niet hoeft te betalen. Toppie! @ Lisette: Jeetje meid! Wat erg allemaal! Ik kan me goed voorstellen dat je je kapot schaamt, maar ik neem aan dat mensen je wel wilde helpen? Ik zal erg goed voor je duimen meid! Ik hoop dat je je ook snel weer beter gaat voelen! En ik hoop zeker niet dat je de mexicaanse griep hebt. Gelukkig zijn ze daar wel erg alert op, dus ze houden je goed in de gaten. Hou je goed meis! En veel beterschap! Hoe is de thuis situatie als ik vragen mag? Als je het kwijt wilt hoor. @ Bruidje: Jij en ik hebben dan dezelfde datum! Gezellig!!! @ de meiden die misselijk zijn: Ongelofelijk veel beterschap! En doe vooral lekker rustig aan! @ Marieke: Het zat jullie dus niet mee in het zh. Wel erg fijn dat het met je kindje alles goed gaat. Nu jij nog he! Veel beterschap en lekker rustig aan doen! @ Eleni: Nee die van mij bleef zitten. Ik moest alleen vreselijk lachen daardoor schoot dat ding even weg. Maar de vk had het snel weer te pakken. 19 Augustug mag ik weer luisteren! Zo zo, moest 5 pagina's lezen hihihi.
nou meidenik weet bijna zeker dat ik ons beepje heb gevoeld! het voelt echt zoals bij Milan! alleen was dat pas bij 18/19 weken. vanmorgen dacht ik het al, maar ik dacht toen nee dat kan nog helemaal niet en nu lag ik net met een boek op bed en heb ik het echt een paar keer gevoeld! net gekeken op internet en dan lees ik dat het toch wel kan bij een 2e kindje! @jada en lisette: bij hoeveel weken voelde jullie je kindje? liefs rebbel
Nee zwangerschapszwemmen en babyzwemmen wil ik in de Reeshof gaan doen, ik woon namelijk in de Reeshof.
Ja ik snap je helemaal. M`n mannetje luisterd dan ook en zit allemaal met die doptone te zoeken en dan is de kleine er en zo is ie ineens weg. Dan zegt m`n mannetje "blijf eens stil liggen" tegen de kleine. Zo leuk.
Je mag met de 20 weken de zwangerschap alleen nog maar afbreken als blijkt dat je kindje echt geen overlevingskansen heeft. Dus echt medisch gezien, en niet omdat je denkt van nee ik wil toch maar geen kindje. (snap je het?) Dus het gaat niet zomaar en ik denk dat er nog wel meerdere onderzoeken komen als het echt slecht blijkt te zijn. Ik denk dat je dan wordt ingeleid, al weet ik dat ook niet zeker. We gaan ervanuit dat we deze keuze nooit hoeven te maken, onze kindertjes zijn gewoon allemaal gezond, anders hadden ze ons wel voor de 12 weken verlaten denk ik dan altijd maar. Er kan altijd wat mis zijn, maar het is van harte welkom hoe raar dat ook klinkt als het niet gezond is.
Nou ik had dus met het avond eten een pittige kippenbout en werd er meteen misselijk van en nu nog steeds. Ik kan denk ik echt even niet tegen pittig en gekruid eten. Heel m`n eten heb ik laten staan, kon niets meer door m`n keel krijgen. Voor m`n mannetje vind ik dat zo sneu, heeft hij in de keuken gestaan krijg ik het weer niet weg. Ik baal wel enorm dat ik me weer zo zwaar .... voel, maar hoop dat het bij nu blijft en dat het morgen helemaal over is. Morgen gaan we met m`n ouders en m`n broer en schoonzus die ook zwanger is naar de kermis en wil niet ziek thuis liggen.
Heb trouwens last van hoofdpijn al heel de middag en avond nu, maar lees dat het een bekend kwaaltje is. Balen dat we allemaal zo`n hoofdpijn hebben.
ben even heel erg enthousiast, dus ga zo pas teruglezen! maarrrr, ik heb vandaag de pretecho gehad. in grote lijnen zag het er goed uit, hoofdje was precies 16+1, maagje en blaasje waren gevuld.. en natuurlijk het geslacht: wij krijgen een meisje! hij zag het meteen! verder was ze erg druk, veel bewegen. placenta ligt nu nog deels voor de uitgang zeg maar, maar dat trekt (hoogstwaarschijnlijk) nog omhoog. oh, het was zo leuk en ik heb er 10 fotoos bij.
@wops, dank je. ik herken dat wel, van dat gekruide eten. liefst eet ik zo saai mogelijk terwijl ik normaal vrij pittig en gekruid eet. anders heb ik het niet zo best.. @ankje, dat is leuk, dat je die doptone mag lenen! kan je lekker luisteren wanneer je wilt. @rebbel, bij de tweede kan je inderdaad eerder je kindje voelen. leuk! ik heb het ook al gevoeld en dat was ook zo met 13 a 14 weken. nu voel ik het wel wat duidelijker, als is het niet vaak (weet nu dat dat komt doordat mijn placenta ervoor ligt)
@ ise, wat leuk zeg dat je nu al meer weet en natuurlijk dat alles er goed uit zag. @ wops, gewoon saai eten dus, lekker watermeloen enzo. Wel balen dat zoveel meiden hoofdpijn hebben dat is toch even minder. Ben zelf op het moment verslaafd aan skittels, ik lust eindelijk weer snoepjes niet te gek maken maar dat komt wel goed. Tot volgende week.
meiden, ik ga even afscheid nemen voor een weekje! We zijn nu nog zeer druk aan het pakken voor ons weekje aan de Kroatische kust, dat wordt vrees ik nachtwerk. Ik zal niet aankomende, maar de week erop maandag weer inloggen, en dan met een nieuwe echo achter de rug Dikke kus, hou jullie taai, Lynd
Fijne vakantie en geniet ervan. Dames, Ik ga op 1 oor liggen, dus dames een fijne avond nog en alvast een hele goede zondag. Groetjes
rebbel: Ik weet het ook zeker dat ik de kleine hummel al gevoeld heb. Dacht ook bij mezelf dat kan nooit zo vroeg maar dit is zeker een herkenbaar gevoel. Ise: wat leuk een meisje!! Ik kan niet wachten op de 20 weken echo om ook het geslacht te weten Morgen is het groot feest hier. We vieren dan de verjaardag van mijn zoontje die maandag 2 word!! Het gaat zo snel!!!!!!! Moe en misselijk ben ik niet meer maar begin nu steeds vaker mijn banden te voelen. Als ik te abrupt opsta dan krijg ik gelijk steken. En ik heb vandaag ook veels te veel gedaan en dan merk ik dat mijn buik ook aan het protesteren is. En morgen word het ook al zo`n drukke dag. Ga daarom ook maar snel mijn bedje opzoeken.
HOi allemaal! Niet alles bijgelezen zag alleen dat Ise een meisje krijgt, fantastisch! Van harte! Leuk zeg, een koningskoppel
WAAAH GEWELDIG!! super dat alles er goed uit zag! ooooh nou kan ik echt niet meer wachten! wij krijgen met 16 weken en 5 dagen weer een echo, dus ik hoop dat ze dan ook het geslacht al kunnen zien!