Ik kan me voorstellen dat je heel kwaad wordt op dat soort mensen. Zij worden zwanger er zijn er niet eens blij mee, terwijl er zoveel gezinnen zijn, waar een kleintje zo gewenst is. Ik maak het van dichtbij met mijn vriendin mee. Ik weet dat ze momenteel bezig is met ivf in België, omdat ze hier al haar pogingen heeft opgebruikt en ze daar verder zijn. Ze zegt alleen er heel weinig over, dat doet ze bewust. Ik vond het zo moeilijk om haar te vertellen dat wij zwanger waren. Ze pakt het super op en ze is erg belangstellend. Echt fantastisch dat je dat kunt zijn, wanneer je zelf ook zo graag wilt....
Ja we hebben het niet voor het zeggen.....ik wilde al zoooo lang moeder worden, maar ja, eerst nog aan de studie (vriend is vorig jaar afgestudeerd) en de financien op een rijtje krijgen, een mooie reis gemaakt naar Zuid Afrika en toen hield niks ons meer tegen!!!! En daar was toen 'lucky' ronde 7! Wat een vreugd!!! Bandenpijn doet echt pijn en harde buik is enkel een vervelend gevoel (als je je te druk heb gemaakt), las ik ergens. Maar ja, pijn is een relatief begrip. Jada van harte met je prijs!!! Top!! Suzanne ff luchtige rokken en jurken dragen dus, haha! Liset fijn dat alles goed was!!! Wat een opluchting zeg Verder weet ik het niet meer hoor, moest 6 pagina's teruglezen (we kunnen ook overdrijven)!!! Ik nog ff aan het werk.....
suusefruus sterkte meid, wat vervelend voor je, maar wel super dat het zo goed gaat met de kleine. Wops dank voor je verhaal, ieder kind is een godswonder daar ben ik van overtuigd maar jou verhaal is echt bijzonder. Wij waren er ook zo bang voor aangezien bij ons in de familie heel veel onvruchtbaarheid voorkomt. Mijn zusje heeft MKR (of mrk hmm weet ff niet meer)syndroom en zal nooit kinderen kunnen krijgen, maar schoonzus en een andere zwager, Kortom we zaten er ook best wel over in. Zeker na de miskraam toen zag ik het echt ff niet zitten. Vond het verschrikkelijk moeilijk ook om tegen die mensen juist te zeggen dat ik bij Micha en nu weer gelijk na ronde 1 zwanger was. Zo dubbel was zelf natuurlijk blij en dankbaar dat het allemaal gelukt was maar vond het zo supermoeilijk om het hun te vertellen en is het soms nog wel hoor, gun het hun ook zo erg, maar we weten dat ze nooit een biologisch eigen kind kunnen hebben. En Wops jouw dubbelzijn over dingen, hoort ook bij de zwangerschap hoor en je hormonen. Ik herken het helemaal. Zo snel twijfelen of olifanten zien zeg maar. Komt echt wel goed heb vertrouwen voor je het weet heb je je kleine in je armen (want achteraf gezien!!! gaat het zoooooo snel!)
Wops: Ik ben het helemaal met je eens meis!! Bij ons heeft het ook anderhalf jaar geduurd voor we deze wondertjes mochten ontvangen! Vorig jaar wel zwanger geweest... maar helaas een *MA. Na de ma heeft het 8 maanden geduurd voordat we weer zwanger mochten worden. Via een kennis ben ik er achter gekomen dat zijn zusje van 15 (!!!!!), na een avondje te veel drinken en onveilige gesekst te hebben , nu 12 weken zwanger is!! 15 jaar...... pff! Ik vraag me af waarom bij dat soort meisjes het wél in één keer raak is terwijl ze het niet eens willen... Wordt ik echt verdrietig van..
oh oke! we wachten maar af idd! wel vreemd dat je op internet leest dat zwangere vrouwen voor gaan met de enting.
Jemig meid, Ja raar is dat he, 15 jaar en al zwanger. Soms willen ze vroeg zwanger zijn, maar als je dan hoort dat het door een slippertje zeg maar komt, ja dan zie ik het zwaar in. Hopelijk is ze wel heel gelukkig met haar kindje, want ik vind het anders weer heel zielig voor haar kindje.
@suus: jeetje! gelukkig is alles goed met jullie kleintje! @meiden die lang op een wondertje hebben moeten wachten: ik heb heel veel respect voor jullie! wat lijkt het me moeilijk als je zo graag wil en het lukt niet! ik ben erg blij voor jullie dat jullie nu snel een wondertje in jullie armen mogen sluiten! @zwanger worden: zelf weet ik echt niet wat het is om op een zwangerschap te moeten wachten. 1e zwangerschap was meteen in de 1e ronde raak, maar eindigde helaas in een mk. toen 1x ongi geworden en daarna weer raak en met 34 weken bevallen van ons zoontje Milan, 3e zwangerschap in de 1e ronde raak, maar helaas ook weer een mk en daarna niet ongi geweest, maar meteen weer zwanger! met zwanger worden heb ik dus geen enkel probleem, maar het zou fijn zijn als ik het ook een keer tot de 40 weken kon blijven! ooooh! morgen nog 1 dagje werken en dan VAKANTIEEEEEE!! liefs rebbel
fijn om te lezen dat er meerdere zijn met dezelfde buikpijn, zal dus toch bandenpijn zijn. @jada, wat leuk, gefeliciteerd met je prijs! heb je vandaag nog wat leuks gekocht? ik ben het met rebbel eens, veel respect voor de meiden die lang op hun zwangerschap hebben moeten wachten. het lijkt me erg moeilijk als je iets zo graag wil.. ik kan me ook goed voorstellen dat je in de situaties die wops beschrijft erg kwaad kan worden. verder heb ik wel alles gelezen,maar niet onthouden.
Leuk om over ieders achtergrond wat meer te lezen. Ik heb de DVD "wonder van het leven" gezien en sindsdien heb ik helemaal het gevoel dat zwanger worden letterlijk een wonder is! Ik kan niet meepraten over moeilijk zwanger worden, ik was het meteen. Nooit verwacht. Ik heb wel erg veel respect voor alle vrouwen die zo lang moeten wachten totdat een kindje zich aandient. Je leest hier op deze website zoveel ellende! Ik ben heel blij voor jullie (Wops en Eleni kan ik mij herinneren, maar natuurlijk ook de anderen die ik nu niet noem). @Rebbel: ja, ik heb dat ook gelezen (dat zwangeren voorrang hebben bij de vaccinatie) maar voor zover ik het nu begrijp is alles wat nu in de media verschijnt behoorlijk opgeklopt en vertelde mijn huisarts zelfs dat zij inmiddels al nieteens mensen met vermoedelijke Mexicaanse griep kunnen laten testen bij GGD omdat "het allemaal zo verschrikkelijk meevalt" whatever that may be. We merken het wel!
@belle: ja dat denk ik ook wel hoor, dat het ze het in de media nogal overdijven! hopelijk valt het idd mee!
Hoi meiden, Wat lief allemaal van jullie, voelt lekker. Ik ga jullie alleen weer verlaten voor vandaag, want ik ga op 1 oortje liggen. Ik ben nog wel veel moe, maar de misselijkheid is zo goed als weg dus ja wat wil je liever (moe zijn dus!) haha O ja iemand zei gisteren nog dat ik vroeg m`n bedje op zocht maar dat komt omdat de wekker smorgens om 4:45 af loopt dus wil ik wat uurtjes slapen moet ik er gwoon vroeg in. Ik spreek jullie morgen weer en allemaal een dikke vette zwangerschaps-knuffel!
Zo net even lekker ruim 1 uur geslapen. Ik was helemaal op. Jeroen komt ook al zo thuis. Hij mag 2 uurtjes eerder weg. Morgen ben ik lekker vrij, en dan neemt hij een halve dag! Lekker hoor! @ Lisette: Dat is goed nieuws!!! Gefeliciteerd. @ Wops: Je ziet er goed uit hoor Wops! Je wachten is beloond, je bent gezond zwanger en je hebt een mooi buikje!!! @ Chevenne: Wat mooi zeg! Succes verder! @ Bezig geweest: Ik heb veel respect voor het geduld dat mensen hebben gehad om zwanger te worden. Ik durf het hier bijna niet te zeggen. Maar ik ben vorig jaar November gestopt met de pil en in Januari raakte ik al zwanger. In Maart een MK. 2 Maanden later weer zwanger. @ Suusefruus: Jeetje! Wat moet jij geschrokken zijn zeg toen je naar de gyn moest. Maar gelukkig is alles goed! Nu hopen dat het met jou ook snel beter gaat! Beterschap meis! @ Eleni: 15 jaar??? Das wel heel erg jong hoor!! Lijkt me ook absoluut niet leuk. Alles veranderd in 1 keer drastisch. Als het aan mij had gelegen wilde ik al op mijn 22e kinderen. Maar ja financieel wilden we beter hebben, en ik wilde een vaste baan, enz laat staan voor zon jonge meid van 15 jaar zeg! Pffff
Ja Wops dat was ik geloof ik Aha, dat verklaart een hoop (en als je wel kon uitslapen was het ook goed hoor) maarre 4.45 jeetje zeg.....vroeg hoor!!! Ga je nu wel iets eerder dan voor de zwangerschap slapen?
Inderdaad spannend zeg. Wij zijn druk bezig met een huis zoeken. Hebben nu wel wat op het oog, maar daar moet dan ook nog het e.e.a. aan gebeuren. Hoop voor jullie dat die vergunning gewoon lekker snel verleend wordt. @ Djuke: misschien toch weer terug het schoolleven in? Ze zijn van overheidswege hard aan het lobbyen om weer leraren te krijgen in het middelbaar onderwijs. @ Lefbekkie: nog leuke dingen aangeschaft in de stad? @ Rebbel: wat een zelfdiscipline heb je aan de dag gelegd met schoonmaken. Ik ben dan toch meestal zo dat ik de pc weer aanzet @ Ankje: lief hoor die man van jou @ Wops: maak je maar niet druk over je buik. Bij de een zie je het nu eenmaal veel meer dan de ander. Afgelopen zondag heb ik een hele groep zwangeren bij elkaar gezien en allemaal een verschillende buik. @ Lisette: mooi dat de onderzoeken verder goed waren. En ook goed dat ze het toch een beetje in de gaten houden. @ Djuke en Wops: geweldig dat jullie allebei vlak voor de mmm in verwachting zijn geraakt. Heb de mmm een beetje meegemaakt via m'n broer en z'n vrouw en dat is echt zwaar. @ Chevenne: mooi dat je zo'n leuke middag gehad hebt. @ Nikkie: heerlijk dat jullie na 3 jaar dan eindelijk jullie wondertje verwachten. @ Blaine: wat voor babydingetjes heb je allemaal gekocht? Ik is nieuwsgierig @ Suusefruus: een behoorlijk spannende maandag en maandagnacht gehad dus. Wel goed zeg van je vlos dat ze je doorgestuurd heeft naar de gyn en dat alles goed bleek te zijn met jullie kleintje. Hoop dat je je snel weer wat beter voelt. @ zwanger worden/zijn: Dit is mijn 4e zwangerschap en ik heb 1 prachtig dochtertje van 20 mnd. Meestal was ik redelijk snel in verwachting, maar heb veel meegemaakt in m'n omgeving dat dat niet vanzelfsprekend is. Dus ben superblij met iedereen die na zo lang wachten nu eindelijk een beebje verwachten. Merk zelf dat ik pas sinds ik het hartje vorige week gehoord heb wat meer durf te genieten (ben nu 17 wk en 4 dg). Heb 2 x een MA gehad rond de 12 weken en dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Daardoor hield ik dit keer meer afstand in deze zwangerschap. Helemaal toen met 9 weken de misselijkheid vrij plotseling op hield. Toen dacht ik echt: nu is het weer voorbij. Maar nu voel ik ook af en toe de baby en voel ik me steeds zekerder. Heb ook de dag nadat ik het hartje hoorde een zwangerschapsplankalender besteld dat was echt voor mij een mijlpaal. Zo hee het is alweer 10 uur. Dat gaat toch wel lastig dat bijhouden van twee fora.
@ Suus, jeetje dat was even schrikken, fijn dat alles goed was met jullie kleintke @ Rebbel, lekker nog 1 dagje werken en dan lekker vakantie, dat wordt aftellen @ Lisette, fijn dat er verder niets aan de hand is en het een griepje is/was. @ Ise, niet zo heel veel gekocht vandaag, positiebroek bij de Miss Etam voor € 15, babykleertjes kriebelen wel heel erg, heb al wel wat in huis, maar nog even een weekje wachten tot we hopelijk het geslacht weten, dan kunnen we echt gaan shoppen. Heb jij trouwens al kleertjes voor je meisje gekocht? Ik heb ook heel veel respect voor stellen die lang bezig zijn geweest om zwanger te raken. Bij de één is het snel raak, bij de ander duurt het helaas een stuk langer. Zelf zijn wij in december met de pil gestopt en in april zwanger. Snap heel goed dat het niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Zwanger zijn is een wonder! @ All, slaap lekker en tot morgen
@ lumea, veel te veel . Bij de eerste zaak heb ik van alles van rsb gekocht een mooie fles, speentje, slabbetje, kinderwagen hang ding en was ik al redelijk wat geld armer, had nog wel meer van rsb willen halen maar het werd toch echt te gek. Toen gingen we verder en kwamen we zulke leuke winkels tegen. heb nog een broekje, truitje, 2 vestjes, rompertje ik hou van opa, slabbetje en nog een tshirtje. Toen we bij een mooie speelgoed winkel kwamen en mijn man helemaal weg was van een mooi houten kasteel zijn we maar heel snel de winkel uit gelopen . Oja en mooie muurstickers voor op de babykamer. Had vrijdag ook nog via internet wat kleertjes gekocht, dus van de week veel te veel uit gegeven voor de kleine. Wij kopen de kleertjes neutraal van sexe want wij willen toch niet weten wat het wordt dus daar hoef ik niet op te wachten. ga nu de voetbal verder kijken met mijn mannetje, tot morgen
Dag dames, Wat is er weer veel gekletst maar das wel lekker om de dag mee te beginnen. Allereerst over het wel of niet snel zwanger worden. Chevenne, gek mens, je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor. Wees blij dat je die maanden ellende niet gehad hebt. Want op een gegeven moment is het niet meer leuk als je maand op maand teleurgesteld wordt. En waarom het nu ineens wel lukte? Geen idee, maar ben er heeeeeeeeeel erg blij mee! Suuzefruus: jeetje wat een schrik! Gelukkig is alles met de beeb goed! Lumea: ik hou het onderwijs ook achter de hand voor als mn kontract hier niet verlengd wordt. Dat loopt volgend jaar augustus af dus das op zich gunstig. Kan ik zo weer door naar een school eventeel. Maar ik hoop toch wel dat ik kan blijven. Tis wel een gezeik met mn baas maar het is zo'n ontzettend leuk bedrijf waar zoveel te leren is. Hierzo: gisteravond de eerste controle van de vk gehad. Alles was gelukkig helemaal goed. Bloedwaardes goed, geen enge ziektes, bloeddruk goed en beeb liet weer een mooie hartslag horen totdat ie het zat was en weer wegzwom. Kopen: nee, ben nog redelijk rustig eigenlijk. Ik wil echt weten wat het wordt zodat we gerust kunnen kopen. En op dat moment kan ik haast niet wachten!!! Het enige wat wij gekocht hebben is een maxi-cosi (was in de aanbieding) en een mooi jasje van petit bateau. Verder nog nix! Maar we krijgen wel veel kadootjes en dat is natuurlijk helemaaaaaaaal niet vervelend!