goedemorgen!!! @suus, doe maar even lekker rustig aan,hopelijk voel je je snel wat beter.wij hebben 1,5 jaar 'geklust'. @zwanger worden, Elke keer als ik een test deed was het niets,dus afgelopen april weer een test gehaald en gewoon uit gewoonte sávonds toen mijn man al lang en breed naar bed was getest,in de veronderstelling dat het niets zou zijn. Nou ik had hem nog niet uit de urine weg en er stond al een dikke vette streep,ik wist echt niet wat me overkwam gewoon,ik was zo in schock dat ik niet eens mijn man als eerste heb wakker gemaakt (heb ik nog spijt van) maar huilend mijn moeder heb opgebeld. @rebbel, joehoe vrij.........fijne vakantie Ik heb sinds gister echt de babykriebels,ik wil mijn hele huis poetsen en alles netjes hebben,en ik heb een hele lijst gemaakt met kledingstukjes die ik al heb en hoeveel rompertjes ik bv per maat heb,zodat ik weet wat ik nog moet,en af kan vinken als er iets bij komt,hahahhhahah. Ik had met koninginnedag al best veel kleertjes gekocht,en die heb ik nu gewassen en gestreken,zo schattig dat kleine spul
Hidiho allemaal! @ Suusefruus: veel beterschap! @ Essie: hier een beetje hetzelfde verhaal. Door problemen bij onze bouw waren onze financiële reserves op en ik weet wel, geld is niet alles, maar ik wil mn kind alles geven wat het nodig heeft. En vorig jaar oktober ook nog een 3-weekse reis gemaakt door Brazilie en de laatste dag is de pil naar de prullenmand verwezen De eerste 2 rondes waren waardeloos zeg maar, eerste moet alles terug op gang komen en de tweede was plots veel korter, dus dan maar stilaan begonnen met ovu testen. De ronde dat het raak was, had ik de test eigenlijk niet nodig. Zo duidelijk dat ik mn ei voelde! Mannetje direct aan het werk gezet en bingo @ Wops: 4h45!? De horror! Bij ons gaat de wekker rond half 8. Vrees dan ook dat we verschrikkelijke aanpassingsmoeilijkheden gaan hebben eens het kleintje er is @ Lumea: wat verschrikkelijk om 2 keer je kindje te verliezen rond 12 W. Maar alles gaat nu perfect! @ Blaine: hoop dat jullie héél veel kastruimte hebben. Wij hebben nog niets gekocht, al kriebelt het wel enorm Hier gisteren mijn tussentijdse evaluatie gehad. Is gelukkig meegevallen. Blijkbaar zijn ze niet van plan om me te vervangen in mijn afwezigheid. Mn baas wilde weten of ik langer dan de wettelijke 15 weken weg ging blijven. Euh, dacht eigenlijk wel om er nog een maandje ouderschapsverlof aan te plakken Nu ja, we zien wel
@ Blaine: ah heerlijk geshopt dus. Zo schattig die babykleertjes aanschaffen en al die andere spullen. Wij willen ook niet weten wat het wordt en de vorige keer hadden we dus ook veel unisex kleertjes. Maar ik had ook enorm veel 2e handskleren gekregen. Heb toen zowel voor jongetje als meisje de leukste eruit gezocht en toen het een meisje bleek te zijn de jongenskleren weer doorgegeven. @ Rebbel: werkse @ Djuke: wat voor soort bedrijf werk je nu dan? @ Lisette: je hebt duidelijk last van vervroegde nesteldrang Had ik daar ook maar wat van...... @ Kwek: ja, ik ben ook zo blij dat het nu zo goed gaat. Gisteren zelfs de rits geknapt van een broek die de buik niet meer aan kon . Ga nu tochmaar eens even kijken bij H&M online. Vanmiddag en vanavond werken. Collegaatje dat altijd op donderdagavond werkt is met vakantie. Zal hier verder dus niet meer veel aanwezig zijn.
Lumea: bij het bedrijf dat zuivel maakt dat goed is voor vandaag en beter voor morgen! Das onze slogan! Kijken of weet welk bedrijf het is.
@jada, moeilijk om te laten liggen he.. wij zijn direct na de echo gaan shoppen en ik heb wat kleertjes op internet besteld, die komen vandaag binnen. maar echt heel groot inslaan doe ik pas na de 20-weken echo. wanneer heb jij je pretecho?
@zwanger worden: Ik ben in januari gestopt met de pil om te 'ontpillen'. Was direct vrij regelmatig ongesteld met een voelbare eisprong, dus dat was geluk. Na twee gewone menstruaties ervoor gegaan. Op 30 april geklust, de dag erna ging ik met een vriendin een weekendje weg en die avond voelde ik mijn eisprong. Eigenlijk voelde ik me vanaf dat moment al raar... en jawel, op 14 mei een positieve test in handen! Wij prijzen ons erg gelukkig en zijn heel dankbaar. De zus van mijn vriend is vervroegd in de overgang (32 jaar) en haar kansen zijn dus helaas zeeeeeeer klein. Mijn vriend zijn broer & vriendin zijn al 2 jaar bezig.... zonder resultaat Mijn beste vriendin en haar man zijn al 3 jaar bezig en hebben zojuist besloten niet met IVF verder te gaan..... Wij hadden echt niet gedacht dat het bij ons zo snel zou gaan..... Gelukkig wel, maar ik leef wel echt mee met de mensen waarbij het niet vanzelfsprekend is......
PS: ik heb vanaf vandaag vakantie tot en met 30 augustus!! Wwwwwhhhhhhhhiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeee!!!! Is ook wel nodig.... heb een concentratie van niks. Daarbij aanstaande woensdag vruchtwaterpunctie, dus dan hoef ik ook niets te vertellen op het werk. En 17 augustus vertrekken we lekker voor een weekje naar Corfu. Gelukkig is dit bijna twee weken na de vwp, waarvan we op 12 augustus al een gedeelte van de uitslag krijgen. Hoewel ik er natuurlijk elke dag mee bezig ben, ben ik er niet meer gestresst om. Maar ik denk wel dat ik jullie woensdag vraag om eventjes aan me te denken om kwart voor elf.....
Nog een half uurtje en dan komt de aannemer met de bouwtekening. Ik hoop zo dat deze wel goed is! De vorige keer hadden ze het in spiegelbeeld getekend. @ Lumea: Jij ook ontzettend veel succes. Dat huis wat jullie op het oog hebben, willen jullie die al kopen of kijken jullie nog even verder. @ Jada: Dat is zeker een wonder om zwanger te worden. Ik ken 3 mensen om me heen die een IVF behandeling hebben gehad om zwanger te worden. Mijn schoonzus is zon 3 jaar bezig geweest, en de IVF behandeling sloeg in 1 keer aan gelukkig. Ik zeg ook altijd, je neemt geen kinderen je krijgt ze. Behalve dan als je een adoptie doet. @ Blaine: Jij hebt inderdaad veel gekocht zeg! Ontzettend leuk. Ik wil nog even wachten met kopen. Het kriebelt natuurlijk wel, maar we willen graag eerst het kindje weer zien en als het goed is ook het geslacht. @ Lisette: Hahahaha, je hebt het inderdaad flink te pakken. Heb jij al een babykamer dan? Men doet rare dingen he als je over enthousiast bent. Of gewoon niet weet wat je moet doen van de gekte hihihi. Toen ik een mk kreeg, had ik als eerste mijn vader en moeder gebeld. Toen mijn man. En uiteindelijk haalde mijn vader mij uit Zwolle op. Later zij Jeroen ook wel dat hij me ook wel wilde halen, maar daar heb ik niet aan gedacht. Dacht alleen, wil naar huis. En mijn vader was toen vrij. @ Kwek: Je hebt 16 weken zw.verlof he. Niet 15. Ik neem ook ouderschapsverlof op. Alleen dan 1 dag in de week voor een jaar lang. Dan werk ik ook nog 1 dag minder, dus ik werk dan het eerste jaar maar 3 dagen. @ Djuke: Ik heb op google gezocht, maar kan het niet vinden. De zin komt me volgens mij wel bekend voor. Dacht eerst van danone.
Ivm zwangerschapsverlof: ik kom uit België en we hebben er maar 15 , waarvan 1 week verplicht te nemen voor de uitgerekende datum, met een maximum van 6 (maar dan heb je er ook maar 9 na de uitgerekende dag). Er is reeds lang sprake om de periode te verlengen, maar laat dit het laatste zijn dat NIET besproken en goedgekeurd is voor het parlementaire verlof :x Bedoeling is dus om zo lang mogelijk te werken (hopelijk is begin januari rustig) om daarna zo lang mogelijk van ons kleintje te genieten...
Ankje: we hebben ook jaren een reclame voor onze melk gehad waarin onze boeren geinterviewd werden door kinderen. Verder maken we hele lekkere kaas waarvan je in balans komt en kan je sparen met onze yoghurtdrink. Tot zover mijn reclamepraatje.
Er vroeg iemand wat rsb voor merk is ik zie hier altijd zoveel afkortingen langs komen dat ik dacht deze kennen jullie ook vast Maar het is dus van rockstar baby, dus lekker stoer, maar niet die producten met doodskopjes daar hou ik zowiezo niet van maar leuk met roosjes hartjes en gitaartjes enzo. Kast ruimte hebik altijd te kort, maar deze kleertjes zijn zo klein daar past vast een boel van in de kast . @ susannah, heerlijk vakantie kan me voorstellen dat je daar blij mee bent, hopelijk krijgen we nog mooi weer. @ alle dames met verhuizingen en verbouwingen heel veel succes met alles, het is altijd zoveel werk. vanmiddag lekker naar mijn ouders mijn nichtje komt ook en die heb ik al heel lang niet gezien dus zin in. tot vanavond dus.
Ff gelezen, maar ga niet alles reageren, heb er ff geen puf voor. Ben net op kraamvisite geweest. Mooie kleine meid van 2 weken mogen bewonderen. Prachtige dame. Vanmiddag nog even langs school en daarna een huis bekijken. Vanavond gaan we het bedje halen. Tussendoor nog even op paardje kruipen om het geleerde in de praktijk te brengen. Heb een stoomreiniger geleend van mijn schoonmoeder, zal me nu even verdiepen in de handleiding.
Ik heb alleen nog maar één rompertje gekocht omdat ik persé zelf iets wilde kopen voor de baby na de 12 wk echo. Verder een aantal dingen gekregen. Verheug me er wel steeds meer op om dingen te gaan kopen, maar wij wachten in elk geval de 20-wk echo af. En vanavond dus op jacht naar m'n eerste positiekleding...
rsb waren geen kleertjes maar flesjes en speentjes slabbetjes enzo en die kunnen echt voor beide is met veel rood en zwart. Het is ook een beetje moeilijk uit te leggen hoe het er uit ziet haha. hier een link waar een aantal spullen van hun op staan dan heb je iets een idee. http://www.acmetrendz.com/rock-star-baby-m-126.html wel koop ik dan de leuke dingen vind lang niet alles mooi natuurlijk
Blaine: ziet er wel grappig uit! Ik zag laatst een interview met Barbara Karel over haar kindjes. Haar baby had een romper aan met allemaal peacetekens. Die vond ik ook ontzettend grappig. Zou alleen niet weten waar je die kan kopen.
Baby voelen: hoe doen jullie dat? Met je handen op je buik en afwachten, of geef je een beetje druk zeg maar?
hoi meiden! ik heb vakantieeee!! heerlijk! ik wil niemand bang maken, maar moet nou toch even mijn gevoel kwijt... ik hoorde net op het nieuws dat er weer een jonge vrouw in belgie is overleden aan de mexicaanse griep. vervolgens zeiden ze op het nieuws dat zwangere vrouwen erg alert moeten zijn en 4x zoveel kans hebben op het krijgen van de griep en ze hier ook erg ziek van kunnen worden met zelfs overlijden als gevolg!! sorry, nogmaals ik wil niemand bang maken, maar ik ben er nu best wel ondersteboven van... liefs rebbel
@ Mexicaanse Griep, Ik maak me niet zo'n zorgen! Toevallig las ik gister een blog van iemand op hyves, zal het hier onder plakken. Persoonlijk sprak mij het stuk erg aan...moet wel zeggen, ik ken de aantallen niet exact, ik ga er vanuit dat de gene die dit stuk geschreven heeft weet waar hij het over heeft. @ rebbel...misschien dat je na het lezen van deze blog iets minder ongerust bent, ookal snap ik dat je erg schrikt van zo'n nieuws bericht! Mexicaanse Griep; Auw, zere keel, last met slikken, een vol hoofd. Niks aan het handje zou ik altijd zeggen. Gaat wel weer over. Maar ja, nu bestaat de mexicaanse griep. Houd dat in dat je nu bij deze symptomen naar de dokter moet? Zoiets van, hoppakidee smorgens van 8.00 tot 9.00uur het vrije spreekuur in en de rest van de overvolle wachtkamer ook meteen besmetten met de mexicaanse griep? Of zal ik toch maar even bellen? Maak ik me druk over niets? Werelwijd zijn al meer dan 25.000 mensen besmet en al 140 mensen overleden. Tssssssss gigantisch als je dat zo hoort. Is dat echt wel zo? 25000 besmettingen op een wereld bevolking van bijna 7 miljard is dit slechts 0,00036%. En voor het dodenaantal ligt dit percentage nog veel lager. Volgens mij, en ik ben niet zo heel erg geschiedkundig onderlegd, hebben in de afgelopen eeuwen meerdere "plagen"onze aarde getroffen. Ik noem de pest in de 14e tot 18e eeuw waardoor de wereld bevolking daalde van 123 miljoen in 1200 tot 65 miljoen in 1393. De betutteling heeft wel in alle hevigheid toegeslagen hoor. Ik denk dat het moment nog komt dat ik denk ;"ik meld me ziek" en dat een uur later de straat hier afgezet wordt met rood/wit lint en er een preventief buurtonderzoek komt om te controleren of er nog meer mensen met griepverschijnselen zijn. Na 6 angstige dagen in afwachting van de uitslagen blijkt dat het niet om de mexicaanse griep ging maar om een verkoudheid(waarschijnlijk opgelopen door het rijden met open raam, terwijl ik nat haar had omdat ik was wezen zwemmen in een recreatiegebied in het nederlandse klimaat wat toch minder subtropisch was als dat ik op dat moment dacht. Nederland ten voeten uit. We maken ons druk over de verkeerde dingen. We slaan door. we vergeten waar het echt om gaat. 140 mensen overleden aan de mexicaanse griep. In 2008 stierven iedere dag 24000 mensen van de honger!! Nee dit is geen typfout!! 24000 mensen per dag! Als dat geen epedemi of pandemi is?!! onee, honger is geen ziekte. In 2008 stierven 2,1miljoen mensen aan Aids! Maarja, aids dat komt alleen in Afrika voor en bij homo's. gadver de gadver!!! Mensen wordt eens wakker!! Natuurlijk moeten we opletten wat er gaande is in de wereld, maar tegelijkertijd moeten we niet de ogen sluiten voor wat er al jaren gaande is in de wereld en wat vele malen groter is dan mexicaanse griep. Ik ben geen wereld verbeteraar, maar soms denk ik: ze zijn helemaal knettergek geworden. Wie? De media, de pers, de politiek..... Zien ze nou niet dat het vreselijk korte termijn denken is wat er gebeurd. Miljoenen worden er uitgegeven aan defensie, aan treinen die ons sneller brengen naar Parijs, maar zorgen dat de dingen waar het echt om draait geregeld worden. Nee, dat is niet aan onze (wereld)leiders besteed dat laten ze liever over aan vrijwilligers, de wereldverbeteraars, de goede doelen. Soms baal ik van mijn en onze mentaliteit en vind ik de mens een hypocriet en huichelachtig wezen. Maar ook hierin is een rangorde. en ik zou niet bovenaan willen staan heren en dames van de politiek en media. Gadver...... Een aplaus, respect en heel veel lof aan alle mensen van alle goede doelen organisaties. Die zich inzetten voor de zaken waar het echt omdraait.