Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey...m'n banner staat ineens in de 5e maand al!
    Nu gaat het wel heeeel snel ineens :D

2. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Zo, drukke middag gehad. Auto ophalen bij autotaal glas, daarna door naar het dorp waar mijn vriend gaat werken (40 km verder) en daar een woning bezichtigen. Vervolgens op de thee bij een collega. Nog even puingeruimd in zijn klas en door naar stal, waar we nog net alle paardjes binnen konden halen voor een gigantische onweersbui, met de nodige regen. Paardje gereden en het eerste resultaat was al zichtbaar van de les van gister, superleuk.
    De trailer achter de auto gehaakt en gauw naar huis. Daar een snelle tosti gegeten en vriendje uitgezwaaid. Ook nog gezogen en vaatwasser gevuld en aangezet. Pfff....ff zitten hoor.

Vriend is het bedje aan het ophalen met mijn zwager. Zal zo nog wat was draaien denk ik en wat omrommelen en dan lekker in het bedje in. Mijn vriend had het erover dat het volgende week een warme week ging worden. Dat hadden we vorig jaar ook tijdens kamp. Was wel pittig.

Wat de mexicaanse griep aan gaat:
    Het vervelende is dat officiële instanties de burgers van weinig informatie voorzien. De informatie komt nu via allerlei verschillende wegen bij de mensen binnen, vaak ook gekleurd, dus niet objectief. Men wordt daardoor angstig en dingen gaan zijn eigen leven leiden.

Heb jullie btw nog tips voor spannende boeken? Ga morgen naar de bieb om nog wat boeken te halen voor volgende week. Als ik er eenmaal ben, weet ik vaak door de bomen het bos niet meer.

3. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Onderwijs en jeugdhulpverlening
    Kudelstaart
    Lumea, had gisteravond een babyshower van mijn vriendin dus moest wat leuke kraamkadootjes en zo. Grappig jo ze had tot op de deur van een wederzijdse vriendin aan toe niets door. Had haar gewoon meegenomen onder het mum van jo lekker weer ff lekker een wandelingetje maken haha, was geweldig.

Susanne, CORFU geweldig! Ben er geweest met huwelijksreis, zo'n mooi eiland. Waar zit je ongeveer? Wij zaten in Liapades, geweldig gewoon!

4. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Onderwijs en jeugdhulpverlening
    Kudelstaart
    Marieke geweldig stuk ja.
    irritant soms die media. Officiele instanties zijn nog terughoudend en zo maar de media maakt er al een hele hype van, ja wat moet je dan als burger? Ik weet niet eens of ik me wel wil inenten als het zo ver is, want weten ze ook wat de gevolgens zijn voor ongeboren kindjes of korte en langere termijn?
    Nou ja goed....we zien wel.

Vandaag lekker met mijn mannen naar Chimpie Champ geweest, zo'n mega overdekte speeltuin zeg maar, Micha heeft genoten en was kapot uiteraard. Heerlijk om je kleine zo te zien genieten. Gisteren ook voor het eerst op het potje geplast, maar vandaag presteerde meneer het om net telkens of al geplast te hebben of na een half uur als we hem weer in zijn luier hesen te gaan plassen...hmm geduld....niet altijd even makkelijk.

Goed ik ga voetballen kijken want meneer zijn ploeg staat vanavond te ballen.

Fijne avond nog meiden

5. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Uh, ik vroeg wat.....;)

6. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Essie:
    ALs ik in een rechte stoel zit en ik zit wat voorover gebogen dan kan ik af en toe de kleine voelen.
    Als het straks iets groter is werkt het met je handen op je buik erg goed. Dan zwemmen ze zeg maar daar je handen toe. Zo leuk. Dat was bij mijn zoontje althans wel zo

7. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Je kan ook een beetje druk geven met je handen.

8. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Meiden ik lees mee hoor maar heb niet de puf om te reageren en er komen veel onderwerpen langs zoals werk en verlof waar ik niet over mee kan praten aangezien ik lekker huismoeder ben.
    Geen zorgen dus over hoeveel weken ik nog moet werken enzo.

Vandaag hebben we het hartje weer even beluisterd bij mijn schoonzus. Mijn schoonmoeder en zwager hebben het ook gehoord.
    Zo leuk ze zette de doptone op mijn buik en gelijk een hartslag.
    Het lag dus precies goed!!!
    Daarna ging het er gauw vandoor en klonk het weer wat zachter en af en toe een schopje ertegen aan. Zo grappig om te horen dat het er op reageerd.

Geslacht: Ik denk nu toch weer dat het een jongentje word.
    Mijn zoontje en ik zaten gisteren in de auto toen hij ineens zei: broertje en zusje.... Ik zei ja schat dat klopt jij krijgt een broertje of zusje.
    Hij zei: Nee mama een broertje.
    En s`middags herhaalde hij nog eens dat hij een broertje krijgt.
    Dus wie weet heeft mijn zoontje wel gelijk.
    Al zou ik een meisje stiekem toch wel erg leuk vinden.

Vandaag ook bij de notaris geweest en vast laten leggen dat als er wat met mijn man en mij overkomt de kinderen worden toegewezen aan mijn zwager.
    Ik hoop natuurlijk dat er nooit wat gebeurt maar vind het toch wel een fijn idee dat mijn kinderen goed terecht zullen komen.

Nou meiden ik duik lekker mijn bedje in, tot gauw!!

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.678
    1.439
    113
    @ essie, volgens mij vroeg je van de kleine voelen, ik heb hem zelf een paar keer gevoeld de afgelopen week als ik 's avonds rustig op bed laf met mijn handen op mijn buik. Het is niet zo dat ik dan echt druk ofzo en het is echt zo weer weg zeg maar.

@ lefbekkie, leuk he chimp champ ben ik ook al eens met mijn nichtjes geweest. Morgen ga ik met een aantal naar drouwenerzand schijnt ook erg leuk te zijn als ze al wat ouder zijn het zal mij benieuwen.

@ rodelief wat een heerlijk geluid he, gewoon even de bevestiging dat alles werkt.

@ djuke, vind het zelf ook erg mooi (het meeste) het is net weer iets anders als standaard en dan ook nog ontworpen door de drummer van mijn favo band dus dan is het helemaal goed ;).

@ chevenne, wat voor soort boeken hou je van? Lees zelf ook graag en vind vooral schrijvers als virgiania andrews, john grisham heel goed. Meer spannende boeken kan ik ira levin ook erg waarderen.

Heb vandaag zo'n mooi badje gezien op internet van het weekend maar even gaan kijken met mannie en hopen dat het echt wat is.
    tot morgen allemaal

10. @ Rebbel, heerlijk vakantie, geniet ervan, wanneer ga je naar centerparcs?

@ Essie, ik voel de kleine nu sinds een week, voel het wanneer ik mijn handen op mijn buik leg, op de bank, in bed, of achter de computer, voel het niet de hele dag door, maar wel dagelijks. Mijn vriend heeft het ook al gevoeld. Ik lag straks op de bank en je zag het zelfs bewegen, hele kleine golfbeweging, heel apart om te zien.

@ Wops en Marieke, veel plezier met jullie pretecho morgen

@ Ise, nog een weekje, dan hopen we het geslacht ook te weten.

Sorry heb niet alles terug gelezen, dus heb niet op alles gereageerd. Slaap lekker allemaal.

11. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ik hèb me gister toch een geld uitgegeven!! Oeeehhhhhh..... Ben namelijk gaan shoppen voor zwangerschapskleding en heb toch ook maar de spijkerbroek van Citizens of Humanity gekocht, zitten heerlijk maar zijn me toch duur! Poeh... Zo, dit moest ik even kwijt :)
    Moet niet zeuren hoor, want ik ben er hartstikke blij mee. En wat heb je ineens een buikje in positiekleding. Heel leuk om te zien. En wat mij heel erg meeviel was dat ik nog steeds een kleine maat heb gelukkig (voel mij af en toe een tigtonner).

@baby voelen: ik voel hem denk ik meer "per ongeluk", ookal leg ik mijn hand op mijn buik dan voel ik het niet per definitie. Komt nog wel denk ik. Ik vind het al heel wat dat ik hem überhaupt al voel bewegen.

12. Djuke

Djuke Bekend lid

Chevenne:
    Ik vind Elisabeth George altijd wel spannend. Lekkere dikke pillen waarin ook de karakters goed worden uitgewerkt en veel plotwendingen!
    Karin Slaughter is ook wel aardig, maar vind ik te makkelijk. Die heb ik een avond verslonden zonder een bevredigend gevoel achter te laten. :D
    Nicci French --> Bezeten van mij heb ik jaren geleden gelezen en die vond ik wel heel erg goed.

13. woops

woops Niet meer actief

Hoi,

Ik heb vakantie, ja ja en dan 2 weekjes, heerlijk gewoon.
    We hadden gisteren een kinderfeestje, op het feestje ging het helemaal goed.
    Eenmaal thuis voelde ik me toch wel heel erg misselijk.
    En wat denk je, ja ja alles eruit gegooit.
    Ik denk dat de gehaktballetjes en pindasaus op het feestje net iets te gekruid en pittig waren voor mij.
    Iedereen vroeg hoe ver ik al was, en dat ik al een flinke buik had, nou ja kijk zelf maar.
    Heb een foto waar ik met de jarige-jop (3 jaar geworden) op sta en de mama.

14. woops

woops Niet meer actief

Wow de banner van mij is wel heel mooi met die foto, en trouwens vandaag 16 weekjes.

Joepie de poepie, ik voel me toch wel zo geweldig vandaag!

15. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Dat is inderdaad al een flink buikje Wops.

@Djuke ik lees meestal thrillers. Ben nog bezig Donna Tart, maar kom er moeilijk door. Verder Saskia Noort en Nicci French. Beetje dat genre.
    Ik had nu het systeem. Was wel een spannend boek, de rest viel tegen.

Oja denk dat ik de kleine vanmorgen al 2x heb gevoeld, hihi

16. woops

woops Niet meer actief

Ik denk niet dat ik m`n kleintje heb gevoeld de afgelopen 2x.
    Nu heb ik namelijk al enkele daagjes niets meer gevoelt wat zo raar was.
    Dus ik denk dat ik nog even gedult moet hebben om zeker van m`n zaak te zijn dat ik de kleine al voel.

Heeft dat voelen trouwens ook met dikker zijn te maken.
    Als je al wat voller bent en dus waarschijnlijk een dikke "vet" laag hebt dat je je kindje minder snel voelt of heeft dat er helemaal niets mee te maken?
    Ik bedoel dit niet om iemand in het negatief te zetten hoor, want ik ben zelf ook voller en vandaar de vraag.

17. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @jada: we gaan 10 augustus! :)

@wops: het kan idd wat langer duren voor je je kindjes voelt als je wat steviger bent en ook is het heel normaal dat je in het begin je kleintje niet elke dag voelt hoor! dus het kan goed zijn dat het toch je beepje was!

liefs rebbel

18. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    ik heb geen idee Wops. Ik ben redelijk slank en op mijn buik heb/had ik geen vet. Er zit een beetje vet op mijn heupen en bovenarmen.

19. Tulli

Tulli Niet meer actief

@Wops, ik denk zeker dat het komt door een wat dikkere buikwand.
    Ik heb zelf ook een aardige dikke buikwand..hihi..en voel sinds afgelopen dinsdag het kindje. Maar ook niet de hele tijd hoor!

20. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Bij mij heeft het niets te maken met een dikkere huidlaag hoor!!!
    Mijn 1e kindje voelde ik met 15 weken terwijl de placenta voorlag en deze voelde ik met 13 weken al en weeg nu bijna 100 kilo. Dus ik kan niet zeggen dat het daar aan ligt.

Deel Deze Pagina