Rebbel, fijn dat je echo goed was. Ik had geloof ik, in week 7 bruinverlies. Ise, idd gewoon aandringen dat ze je eerder moeten laten komen hoor! Ik had gisterenavond en vannacht vreselijke menstruatiekrampen en bandenpijn. Zo erg dat ik er misselijk van werd! Ik heb vanochtend direct de gyn gebeld en kon dezelfde ochtend nog terecht. Gelukkig niks aan de hand en we zagen twee mooie hartjes knipperen. De pijn komt waarschijnlijk van het flinke groeien van mijn buik. De gyn zei dat mijn buik net zo ver was als iemand met 20 weken....tja toch een tweeling he dat tikt wel aan. Ben nu wel weer gerustgesteld, maar ik maakte me toch zorgen...vreselijk!!! Liefs Nikkie
Ff korte update. Zit namelijk met een ziek kind...komen gewoon 3 kiezen tegelijk door... Net bij de verloskundige het hartje mogen horen, heerlijk geluid zeg. Zag er allemaal prima uit. GRoeit goed en nog maar 1 kilo erbij dus ik was ook trots op mezelf. Goed ik kom vanavond nog wel ff spieken nu ff aandacht voor het mannetje. Voor de hyvers trouwens ik ben marrie4
hey meiden, ik ben een vriendin van ankje en lees af en toe stiekem met jullie mee. als eerste gefeliciteerd met jullie zwangerschap geniet ervan hoor want het is zo voor bij. ik las daarnet dat sommige van jullie onzeker zijn over nog niks kunnen zien aan je buik. wees gerust ik kreeg pas een buikje met 19 weken. teminsten toe was het voor de buiten wereld te zien. het duurde erg lang voordat ik echt zwangerschapsbroeken aankon. droeg me broek met een haarelastiekje. vanaf me verlof begon me buik pas echt goed te groeien. dus weer gerust die buik komt er echt wel hoor. nogmaals geniet van de zwangerschap en straks van jullie mooie kindjes. liefs gyino
@rebbel: waarom heeft de gynaecoloog jou de "thuisdoppler" afgeraden dan? Misschien heb ik iets gemist... @all: ik heb tot aan deze week (ben nu 17 weken) nog altijd mijn gewone kleding gepast, en nu wordt het dan wat oncomfortabel en ga ik over op positiebroeken. De één heeft het wat sneller dan de ander geloof ik en terwijl ik vind dat ik al een énorme buik heb, zeggen anderen dat het net lijkt of ik gewoon iets teveel gegeten heb... Ik heb wel het idee dat mijn buik de afgelopen week, anderhalve week een groeispurt heeft doorgemaakt. Het doet veel meer zeer en ik heb veel last van een zeurend menstruatiegevoel. Kennen jullie dat?
Gyino nog gefeliciteerd met je zoon! Belle nee menstruatieachtige pijn herken ik niet, maar wel een vervelend zwaar en strak gespannen gevoel in m'n buik. Door het groeien neem ik aan. Rebbel en Nikkie fijn dat alles ok was! Lynd welkom terug8)! Lefbekkie beterschap met je zoon. Hier: de afgelopen 3 dagen bij het opstaan enorm pijnlijke tepels, zijn dan keihard en donkerpaars, trekt later dan wel weer weg. Daarvoor geen last gehad. Herkent iemand dit? Verder kan ik ook nog steeds mijn gewone kleding aan. Ik kan ook niet wachten het hartje weer te horen....nog 10 dagen geduld hebben.
ik krijg eigenlijk altijd een echo als ik bij de gyn moet komen! alleen is dat ook omdat ze mijn baarmoedermond opmeten, dus weet niet zeker of je anders ook altijd een echo krijgt.
omdat het hartje vaak moeilijk te vinden is bij dit termijn en dat je daar dan erg onzeker door kunt worden.
essie,ja die pijnlijke tepels herken ik ook, en ik heb sinds een paar dagen ook last van velletjes op mijn tepel,ik denk dat dit ook met het snelle groeien te maken heeft. Lynd,fijn dat alles goed is,heb je een fijne vakantie gehad? Ik had een vraagje,jij had toch zo'n plaatje met hoe hoog je baarmoeder ligt?kun je die nog en keertje plaatsen,was wel benieuwd.
@ Lefbekkie, fijn dat alles goed was bij de VK, beterschap voor je zoontje @ Nikkie, fijn dat alles goed is met je kleintjes. Toch fijn om ze weer even gezien te hebben. @ Rebbel, jeetje meid, dat blijft elke keer schrikken bij jou. Fijn dat je kleintje lekker beweegt en zelfs heeft gezwaaid @ Belle, bij mij is het meer een strak en gespannen gevoel, zoals Essie zegt. Af en toe kan het behoorlijk pijnlijk zijn. @ Suzanne, geniet van je dag morgen, het wordt prachtig weer, dus gaat vast helemaal goed komen. @ Ise, lekker rustig aan doen meid en fijn dat je donderdag langs kan komen. @ All, voel me wat minder, keelpijn, hoofdpijn en begin verkouden te worden. Ach ja gaat vanzelf weer over. Ook ik moet veel plassen, niet om de 15 minuten, maar wel vaak.
hou jezelf goed in de gaten jada! ja een zwangerschap is bij mij erg spannend! ik ben nu voor de 4e keer zwanger en echt genieten valt niet mee helaas, al doe ik mijn best!
Doe ik meiden, bedankt. Morgen nog een dagje werken, woensdag weer lekker vrij. Kan ik lekker een dagje rust nemen. @ Rebbel, ik kan me wel een beetje voorstellen dat je probeert te genieten, maar zal niet meevallen. Heb zelf drie keer bruinverlies gehad, blijft toch elke keer schrrikken.
ja idd, je schrikt er elke keer weer van. ook zit bij mij de schrik er goed in dat hij/zij misschien weer te vroeg geboren gaat worden... en deze tekenen steeds beloven dan ook niet veel goeds. maar ik probeer die gedachtes maar wat van me af te zetten!
@buikpijn: ik heb ook vooral dat menstruatiegevoel, wel steeds minder. De bandenpijn is inmiddels al een paar dagen weg. Sinds een week of 2 wel erg zere tepels!!! Mijn borsten zelf vallen wel mee, alleen als ik omdraai in bed, doet het wat zeer. @kleding: ik heb vandaag voor het eerst mijn positiekleding aangedaan naar mijn werk. Snapte nix meer van mezelf; eerst wilde ik dat mijn buik zsm ging groeien, zodat iedereen snel kon zien dat ik zwanger was. Nu paste mijn oude broeken echt niet meer, kreeg ze wel dicht, maar zitten was niet prettig en ze zakten steeds af, omdat ze onder mijn buik kropen. Dus ik gisteren mijn nieuwe kleding bekeken en wat combi's gemaakt. En ineens werd ik erg onzeker. Mijn man heeft me gerust gesteld toen ik in de gekozen outfit zijn mening ging halen beneden. Ik vond dat ik ineens wel heel zwanger leek... logisch, maar toch... Wat met je oude kleding nog te verdoezelen is valt met de positiekleding echt super op. Heb echt al een buikje!! Mijn collega's reageerden gelukkig heel leuk. Ik zag er niet op zijn 'Sanne's' uit, maar het stond me wel heel leuk/goed, zeiden ze. Al die tuniekjes en blousjes is normaal niet mijn smaak, qua werkkleding, maar het meeste is toch zo'n beetje dezelfde stijl he. Moet ik ff aan wennen, al staat het me best...hahahah.... Ach ja, ik heb het overleefd vandaag. Die broeken zitten echt heerlijk!! Al moet ik wennen dat ik mijn broek niet meer optrek ten hoogte van mijn heup, maar zowat vlak onder mijn borsten hihi. Inmiddels het huis aan het opruimen geslagen, een garagebox gehuurd en mijn mannetje het weekend zien sjouwen en zweten. Ik mocht niet te veel tillen van hem... lief he... Heb ff snel terug gelezen en wens iedereen sterkte met zkh afspraken enzo, hopelijk is alles gewoon goed!!!
Zaten je nieuwe kleren wel lekkerder?? Ik snap trouwens helemaal wat je bedoelt hoor, ik probeerde toch ook nog mijn oude kleren aan en dan met elastieken riemen erom omdat de ritsen niet meer dicht gingen enz.en tot vorige week lukte dat,maar nu dus niet meer en aan de ene kant ben ik erg blij dat ik een mooie buik krijg,en aan de andere kant baal ik enorm omdat ik geen zin heb om nog meer kleren te moeten kopen,ik heb nu wel wat zomerkleding maar geen winterbroeken enz en ik vind het eigenlijk zonde van het geld om er veel aan uit te moeten geven maar ja....
Met mij gaat het iets minder. Ik heb van mijn baas een paar stappen terug moeten doen, omdat hij bang is mij anders helemaal kwijt te zijn straks.. Soms vraag je je af wat een mens kan hebben en die grens is er nu wel een beetje. Hij heeft liever dat ik een dag minder ga werken (dus de ene week 4 en de andere week 3 dagen) dan dat ik straks in elkaar pleur.. Niet negatief hoor, hij heeft enorme bewondering voor hoe ik mijn hoofd maar boven water hou, maar wil me tegen mezelf beschermen en zo natuurlijk ook de werk kwaliteit op niveau houden. Qua groeien.. Het gaat hier al een bezetene! Ik heb het idee dat ik met de week in centimeters bij kom en volgens mijn meetlint is dat ook zo
@gewoonSanne: zo herkenbaar! Ik heb alleen nog maar m'n zwangerschapsbroeken gepast omdat ze ingenomen moesten worden en morgen kan ik ze ophalen. Met zo'n broek aan wordt het ineens zo echt. Ik schaam me er ook een soort van voor... Alsof je loopt te pronken met iets wat er nog niet helemaal is ofzo. Vreemde manier van denken hoor... Zou het ook door de hormonen komen? Ha ha ha.
@ Gyino: Whahahahaha. Erg lief van je! @ Belle: Ja dat ken ik wel ja. Ik maak me daar soms ook erg veel zorgen over. Maar denk toch achteraf. Ik bloed niet, verlies geen extreme vocht. Dus gaat goed! Wil ook geen zeikerd zijn bij de vk om telkens aan de telefoon te hangen hihihi. @ Essie: Nee sorry, dat ken ik niet. Tenminste niet dat het paars wordt. Maar wel dat het stekelig kan zijn. Ik neem dan altijd een warm bad of douche, dan ontspannen ze zich. @ Jada: Beterschap! Je lekker laten verwennen! Denk goed aan jezelf. @ Rebbel: Heel veel sterkte! Probeer het inderdaad een beetje van je af te zetten, want te veel stress is ook niet goed. Succes! Duim voor je. X @ Suusefruus: Een geweldige baas heb jij zeg! Ik wou dat mijn baas daar net zo over dacht! Ik moet per dag 3 uur reizen en ook 8 uur werken 5 dagen in de week. En als ik een keertje ziek ben of gewoon ontzettend moe, doen ze moeilijk en willen ze met me praten. Echt frustrerend. Ook worden mijn werkzaamheden niet overgenomen, dus heb ik het dubbel zo druk als ik terug kom. Gewoon gebruik van maken, als je dat zelf ook nodig vind! @ Aude: Sorry, ik kon het niet zo goed zien. Kun je een hint geven? Vraagje aan jullie: Ik verlies veel afscheiding. Kennen jullie dat? Het is niet echt doorzichtig dus geen vruchtwater neem ik aan. Maar vind het soms wel lastig. Kent iemand dit?