@Nikkie80: ik had de afgelopen week precies hetzelfde. Geen fijn gevoel en anders dan de steken waarbij ik wel het gevoel had dat het bandenpijn was. Nu heb ik gister toch maar voor de zekerheid met de verloskundige gebeld en die dacht misschien dat ik een blaasontsteking had. Maar na controle van urine is gebleken dat dat het niet is. Het is dus echt groeipijn. Het is echt geen fijn gevoel, die menstruatieachtige krampen. Een warme kruik schijnt te helpen met het ontspannen van de baarmoeder: lekker met dit weer... ha ha ha
@allemaal: Dank dat jullie aan me hebben gedacht, het heeft geholpen! Om tien voor elf gingen we naar binnen. Liggen op een bedje, echo gemaakt (een veel geavanceerder apparaat dan ik gewend ben, ik kon er niet echt wijs uit). Het was echt een 'functionele' echo voor die gyneacoloog, we hebben helaas niet veel kunnen zien. Wel een hartje en vingers en tenen, dus dat was wel leuk. Ik had genoeg vruchtwater, de gyn bepaalde een plek waar het moest gebeuren. Hij legde stap voor stap uit wat hij ging doen. Toen hij een goede plek had gevonden ging de naald erin. Een prik als die je voelt met bloedprikken, alleen voel je dat die naald nog een stukje verder gaat. Het deed niet echt pijn, meer een prikkend gevoel, en mijn baarmoeder krampte een klein beetje. Die man vertelde toen dat hij 'de naald ging spoelen' en 'er nog een naar buisje op moest zetten', dus ik lag steeds te wachten op de 'echte' pijn, maar toen ineens was het al klaar. Daarna nog even het hartje gezien/geluisterd en in totaal zo'n tien minuten later stonden we alweer buiten. De punctie zelf duurde nog geen minuut. Mijn vriend vroeg aan die gyn: "mag ze nou wel helemaal naar de auto lopen?" en de gyn zei: "Ja, maar dat is wel het laatste wat je doet vandaag. Als je verlies van vruchtwater zou hebben, als het mis gaat, dan is het vandaag. Heb je morgen nergens last van, dan mag je je gewone bezigheden weer hervatten." Vanmiddag op de bank gelegen en op een stretcher in de tuin, nu zit ik op de bank. Mijn buik trekt nu een klein beetje, maar het voelt meer als bandenpijn, dus ik maak me geen zorgen. Al met al is het me tot nu toe 100% meegevallen. De uitslag: als ik woensdagmiddag zelf moet bellen voor de uitslag is dat positief. "Dan bel je meer voor de bevestiging dat het goed is", zei de gyn. Is het niet goed, dan word ik gebeld. Ik hoop dus niet dat de komende week mijn mobiele overgaat, want dat is dan elke keer stressen..... Vrijdagochtend gaan we even naar de verloskundige om het hartje te luisteren. Ik ben blij dat het voorbij is, het viel reuze mee, en nu het wachten!
Fijn om te lezen dat de punctie mee viel, nu nog wachten op de uitslag wat kan een week dan lang duren. Hoop dat de tijd voorbij vliegt en alles toch goed blijkt te zijn.
@ Lisette: Het is inderdaad erg vervelend die bandenpijn. Maar hopelijk word dat bij mij op deze manier dus minder. Jij bent al bijna 20 weken zeg! Wat goed! Wat ben ik benieuwd naar jou echo! Veel plezier alvast! X @ Jada: Kan me voorstellen dat je je toch een beetje zorgen maakt. Maar ik had al een beetje links en rechts gehoord dat als je de mex. Griep hebt en je bent voor de rest normaal gewoon gezond, dan zul je er alleen flink ziek van zijn, maar je wordt gewoon weer beter. Vooral mensen met hartklachten en rare bloeddruk en long ziektes enzo die hebben de kans om daarom dood te gaan. Tenslotte maakt de media er een veel te grote ophef over, terwijl het helemaal niet zo ernstig is als dat ze zeggen. Er was ook iemand dood gegaan in België, maar die had als long klachten en is dus door die griep aan longontsteking overleden. Ook was die patiënt ook boven de 60 geloof ik. Zou me dus inderdaad niet zon zorgen maken, maar hou jezelf wel goed in de gaten. Geef dit anders alvast aan bij je vk. Dan zijn ze op de hoogte. Veel sterkte en succes!! X @Aude: Bedankt voor je lieve reactie! Ik heb morgen dat gesprek met P&O en gaan we dus kijken wat er allemaal gaat gebeuren. Vooral mbt mijn werkzaamheden, omdat als ik er niet ben dat ik wordt overgenomen. Anders heb ik namelijke iedere dag dat ik er ben voor 2 dagen werk liggen. En dat ga ik ook niet trekken. Van die katoenen broekjes draag ik voornamelijk als ik thuis ben. Draag toch liever strings als ik de straat op ga zeg maar. Hopelijk voel je je nu wat beter. Is niet fijn om zo misselijk te zijn. @ Blaine: Plaats je ook fotos van de babykamer?? Ben wel benieuwd. @ Suzanne: Wat goed om te horen dat het flink is meegevallen zeg! Ik vind je trouwens wel ontzettend dapper hoor. Mij niet gezien hoor hihihihi. De test zal ook vast wel goed zijn joh! Je bent toch een gezonde vrouw? Dus komt helemaal goed!
wat fijn susanne dat de punctie je is meegevallen,en hopelijk is de week snel om(ik hoop zelf ook dat deze week voorbij vliegt) Ankje, als ze al dat werk laten liggen straks is niet jou pakkie aan hoor,je doet gewoon wat je kan en niets meer! Belle erg vervelend he die banden pijn,ook omdat je niet zelf kan zien of het echt daarvan komt,waardoor je zo onzeker wordt,maar goed de vk's zullen het wel weten denk ik dan maar
Suzanne: wat fijn dat alles zo goed verliep! Ik duim voor jullie dat je heel snel zult kunnen bellen om een goede uitslag te horen te krijgen! Meiden met bandenpijn, wat vervelend en ik kan me voorstellen dat je wel eens denkt is dit wel goed. Maar gelukkig is er dus verder niet veel aan de hand. Iemand schreef (sorry naam vergeten) dat ze minder kon gaan werken, wat goed! Hier hebben wij morgennamiddag een echo (nog niet de 20-weken echo, die heb ik pas begin september). Niet bij mijn gebruikelijke gynaecoloog, maar ik ga toch eens vragen of hij al het geslacht kan zien. Verder hoop ik natuurlijk dat alles goed zal zijn. Maar ik luister soms naar het hartje en ik voel het kindje soms, dus ik ben al iets geruster, maar je weet nooit natuurlijk. Verder is de misselijkheid nu zo goed als verdwenen, alleen dreig ik soms flauw te vallen. Ons dochtertje is ziek (verkouden, koorts) en over 2 dagen vertrekken we naar Duitsland dus hopen dat ze dan genezen is!
@ Suzanne, wat fijn dat het allemaal redelijk is meegevallen, nu hopen dat je niet gebeld wordt en zelf woensdag mag bellen @ Juni, spannend morgen een echo, hopelijk kunnen ze zien of het een jongetje of meisje is. @ All, bedankt voor jullie medeleven. Zelf denk ik dat mijn broertje gewoon een griepje onder de leden heeft. Maak me ook geen erge zorgen, het komt alleen zo dicht bij. Vandaag op tv zeiden ze ook, dat normaal gesproken je binnen een aantal dagen van de mexicaanse griep af bent.
juni wat naar dat je steeds dreigt flauw te vallen,drink je wel genoeg en is je bloeddruk goed?? Ben benieuwd of ze het geslacht al kunnen zien. We kregen net de stoomreiniger van mijn zusje,dus manlief heeft hem gelijk uitgeprobeerd,wauw wat maakt dat ding schoon zeg,het gasfornuis en de kraan en wasbak gedaan,het deurmatje,de deuren beneden,en de banken,ongelovelijk wat daar toch nog voor vuil afkomt ook al denk je dat het schoon is. Van het weekend ga ik de badkamer maar eens onder handen nemen,lijkt me erg leuk!
Susanne fijn dat het meeviel en sterkte met afwachten.... Meiden met bandenpijn beterschap! Jada niet teveel zorgen maken hoor! Liset van harte met je stoomreiniger, veel plezier ermee! Ankje mooi dat het geregeld is. Vandaag bij Mamalicious 3 broeken en een jurkje gekocht, echt gaaf en wat zit dat idd lekker! Ben nog in afwachting van de zending van de H&M, vooral dan de positiespijkerbroek. Ben benieuwd!!
Goedemorgen allemaal! Vandaag lekker een dagje vrij. Ik ga straks naar mijn moeder, lekker in de tuin zitten en waarschijnlijk even zwemmen. Ben alleen benieuwd of ik mijn bikini nog wel pas... Ik lees net op nu.nl en van een nederlands stel die hun baby is verloren in Frankrijk door de val van een pier. Wat ontzettend erg zeg! Moet je je voorstellen dat je 9 maanden lang het kindje bij je draagt, alle spanningen die wij nu doormaken (is het gezond, wat is het geslacht etc) en dan de bevalling en als nieuwbakken ouders gebeurt er zo'n ongelofelijk stom ongeluk!!(zeg overigens niet dat ik het stom van het echtpaar vindt hoor, maar het is net alsof je over straat loopt en je overlijdt omdat er een baksteen op je hoofd valt) Dat vergeef je jezelf toch nooit? Mijn man en ik hebben een paar dagen geleden nog gelachen om een kinderwagen met een soort riem eraan die je om je pols kunt doen zodat hij niet wegrolt... nou, nu zie ik daar het nut wel van in.
Ankje sterkte op je werk zeg. Blijft moeilijk maar jij en je kindje zijn nu het allerbelangrijkste hoor! Meiden die moeten werken vandaag, sterkte!!! Is hier nu al 26 graden buiten en dat zal nog wel oplopen.... Kleine is hier gelukkig weer beter en vandaag voor het eerst in weken weer naar het kdv. Meneer vond het weer geweldig en liep daar rond alsof hij nooit was weggeweest. Ff dagje voor mezelf dus haha, oftewel het huis door moet nu toch echt eens en aan de schilder. Over de mex griep, er is nog zo weinig concreets bekend. Ik heb het er ook met vk over gehad, met name over het inenten zij zei ook wil jij proefpersoon zijn moet je het doen...ze weten namelijk nog steeds niet wat de uitwerking is op lange termijn en op je ongeboren kindje. Ik ga het dus ook niet doen en we zien wel. Schijnt allemaal erg opgeblazen te worden. Daarnaast gewoon goed je hygiene houden en zo. Goed ik ga wat doen........ O ja moet mijn banner ook nog aanpassen zie ik...Ben verder haha.
Zit vandaag weer op mijn werk en morgen ben ik weer thuis. Vanmiddag krijg ik het gesprek over mijn 40% ziektewet. Vanochtend heb ik een gesprek gehad over mijn werkzaamheden. En die wordt overgenomen door een collega, dus die moet ik nu inwerken. Hopelijk gaat alles vanaf nu beter, en kan ik echt lekker genieten! Meiden die vrij zijn! Geniet lekker van het weer! @ Lisette: Bedankt! Ik zit er ook over na te denken om zon stoomreiniger aan te schaffen. Hoor wel vaker dat het ontzettend schoon wordt. Lekker he? Alles weer lekker schoon. Lijkt net of je alles nieuw hebt gekocht zeker. @ Juni: Ik wens je vandaag heel veel succes en plezier met je echo! Ook wens ik je alvast een hele fijne vakantie toe! Heb je je al laten onderzoeken omdat je steeds flauw valt? Lijkt me niet echt een goed teken. Sterkte! Btw, ik was trouwens diegene die minder mag gaan werken. Ik ga 3 dagen werken en 2 dagen in de ziektewet. Alleen hoor ik vanmiddag of het officieel door gaat. @ Belle: Ik had het inderdaad ook gehoord op de tv vanochtend. Ik schrok er ook ontzettend van. Maar ik hoorde wel dat het kindje met kinderwagen en al van de pier was afgereden omdat de moeder een foto wilde maken en het dus niet op de rem had gezet. Ze zal het zichzelf nooit vergeven nee. Geniet lekker van je dagje! Wordt erg warm. Wel goed smeren he??? @Lefbekkie: Bedankt voor je reactie! Erg lief! Ben ook erg blij dat we het zo kunnen oplossen.
@Suzanne: Ik wens jullie beide veel sterkte toe in de komende week. Ik duim en hoop voor jullie dat ze niet bellen, dat je gewoon woensdag zelf moet bellen! Al een meevaller dat de punctie zelf zo goed meeviel. @Jada: Over de mexicaanse griep en die vrouw die overleden is in België. Ze had idd een longontsteking en was al jaren zwaar ziek van leukemie. Dus net zoals Ankje zegt, theeft eigenlijk niet meer risico's dan een gewone griep. Ook, jij zit in een risicogroep hé. Dus virusremmers krijgen wij zwangere zowiezo. In tegenstelling tot andere gezonde mensen. @Juni: Wat leuk dat jij je kindje al kan voelen. Ik ben een beetje jaloers hoor! Een vriendin van mij is een weekje langer zwanger dan ons. Zij heeft vorige week een echo gehad en bij haar konden ze het geslacht al heel duidelijk zien. Dus hopen dat je kindje goed ligt @Belle: Je kindje kwijt raken door een val op een pier??? Ik zal ten eerste al nooit of te nimmer met mijn kind op een pier gaan staan. Je kan daar zo snel afglijden. Dat moet echt verschrikkelijk zijn. Ik zou echt gek worden denk ik. kBen er effe niet goed van Jeetje. kHeb het nu al warm. tIs hier binnen al 24 graden. Het nadeel van een dakappartement met een zuidterras. De zon staat er heel de dag op. kHeb de waaier al klaarstaan voor als het nog warmen wordt. Nu staat alles nog tegen elkaar open, zodat er nog wat frisse lucht binnenkomt. Maar zal ook niet lang meer blijven duren. De zon staat al vollop op het terras.
Hey meiden... Eerst... Sorry dat ik al zo lang niet geweest ben... Ik heb het hartstikke druk, en dan vergeet ik hier op het forum te kijken. Hier gaat het best goed. Morgen moet ik weer naar de VK. Hopelijk krijg ik weer een echo, bij de 12 weken echo hebben ze niet eens gemeten hoe groot het kindje was.. dus ik ga vragen waarom niet, en hopelijk krijgen we dan een echo waarbij ze ook gaan meten. 24 aug. heb ik de 20 weken echo. Wel spannend hoor. Ik heb nog niet echt een buikje, vind ik wel jammer... Wil graag lekker pronken met mijn buik hihi. Hyves; ik heb met ook aangemeld! Gister is een vriendin bevallen van een jongen, Finn. Ze was 37weken en 2 dagen. Alles gaat goed met beide, morgen komen ze al het goed ik naar huis.
hoi meiden, sorry ben wat meer afwezig nu we vakantie hebben! @suzanne: wat fijn dat het meegevallen is meid! ik duim voor je dat alles goed is! @belle: jeetje... wat verschrikkelijk! ik moet er niet aan denken... hier alles prima, gister alweer 15 weken!
hihi, Ben alweer een tijdje niet geweest... sorry! Ik was eigenlijk op zoek naar onze eigen site, maar kan m ni vinden... ik ga nog maar eens verder op zoek, maar als iemand m zo weet... wees welkom! Verder hier alles prima. Gister zoveelste echo gehad. Onze spruit groeit goed, lag volgens mij te slapen met z'n ruggetje naar mijn buik en duimpje in t mondje... met veel draaien en duwen kregen we een vage foto, haha... wat n eigenwijs ding... zelfde als zn moeder Kus!
ik doe even een kort berichtje,vanmorgen is mijn schoonmoeder overleden, het kan soms zo oneerlijk zijn allemaal,aanstaande maandag hebben we de 20 weken echo en dan hadden we geweten of het een jongen of meisje zou zijn en dat wilde ze zo graag weten... Ik ga weer verder moet veel regelen,zit een beetje op de automatische piloot nu.