Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjees

Sjees Niet meer actief

Allemaal ontzettend bedankt voor jullie reactie.
    Ik was gister net een robot,om 06.15 werden we gebeld door mijn schoonvader die net wakker was geworden van de hond en erachter kwam dat mn schoonmoeder was overleden.
    We zijn er meteen heen gereden en vanaf dat moment kom je in een stroomversnelling terecht.
    Mijn man was(en is nog steeds) half in shock heeft de eerste 3 uur geen woord gezegd en zegt nu nog heel weinig.
    We hebben iemand gebeld die uitvaart regelt en om 9.15 kwam die persoon langs om met ons te bespreken wat er allemaal te gebeuren stond,helaas hadden mijn schoonouders helemaal niets geregeld ivm overlijden en mijn schoonvader wist zelfs niet wat voor wensen er allemaal waren hier hadden ze nooit over willen praten,er moest dus in ene heel veel worden geregeld en omdat ik nu de enige vrouw ben en de jongens(alain heeft nog 2 broers) te verdrietig waren om iets te kunnen zeggen doen en laat staan dus regelen,heb ik het meeste maar op me genomen.
    Ik was best kalm,een soort rare rust lag er over me,ik heb wel gehuild maar meer omdat ik het vreselijk vind om mijn man zo verdrietig te zien.
    Wat moet je trouwens veel doen meteen,je moet een rouwkaart uitkiezen en een tekstbedenken,je moet meteen de uitvaart regelen,muziek uitzoeken,kijken of je wat wlt zeggen,een pastor regelen bloemen en ga zo maar door.
    Ik heb uiteindelijk voor mijn schoonmoeder werd opgehaald haar sieraden afgedaan en kleren voor haar uitgezocht dit vond ik wel erg moeilijk omdat ze er door de vele medicatie niet echt prettig uitzag.
    Vanmorgen hebben we afscheid van haar genomen en aanstaande dinsdag om 10.00 uur is de crematie,hier zie ik echt enorm tegenop maar hoop dat we ons er een beetje doorheen kunnen slepen.
    Sorry dat ik hier zoveel heb neergeschreven maar ik kan het momenteel met niemand delen en er niet over praten en het van me afschrijven doet me erg goed.
    Ik maak me ook een beetje zorgen om de baby want het is toch een hoop stress die je te verwerken krijgt ook al probeer ik me rustig te houden,maar ik heb al gelezen dat de baby dit wel aankan,ik schrok vanmorgen even bij het afscheidnemen omdat ik in ene heel erge steken in mijn buik kreeg dat ik er echt van moest zitten,maar die zijn gelukig daarna niet meer teruggekomen.
    sorry van mijn ego berichtje ik zal later weer reageren..

2. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Lisette, vreselijk meis, gecondoleerd!

Surf, ik ben heel blij te lezen dat je weer bent aangeteld! Gefeliciteerd en probeer er van te genieten nu.

Eleni, 2 jongetjes leuk hoor!! Wij weten ook wat het wordt, maar ik heb meelezers op deze site dus het blijft nog even geheim hier...Hebben ze bij jou iets gezegd over de grootte van j baarmoeder? Bij mij is die al boven de navel en kun je vergelijken met een zwangerschap van 20 weken! Gaat wel hard he! Ligt jouw placenta voor? Bij mij wel, dus helaas ik voel nog helemaal niks.......en ik wil zo graag iets voelen.

Heb af en toe nog last van menstruatiekrampjes. Ik ben dan meteen bang dat het mis gaat, echt heel erg. Zo erg zelfs dat ik niet echt kan genieten nu.......Dat komt ook door de miskraam die we in dec hebben gehad. Al was die met 6 weken al.....

Wil graag weten wie er allemaal menstruatiekrampjes heeft!!! Het maakt me zo onzeker...

Liefs Nikkie

3. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Nikkie je weet, het zijn toch geen menstruatiekrampjes ;) !!!!

4. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Eleni: Wauw :D Wat een geweldig nieuws. Vrouwen zijn en één klap de grote minderheid in jullie gezinnetje :D

@Lisette: Schrijf hier maar zoveel van je af als je wil hoor. Als je dat beter doet voelen, moet je het zeker doen. Je klaagt en zaagt en stoort zeker niet. Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk voor jullie is. Je kindje is idd sterk genoeg hoor, om de stress op te vangen. Dus daar zou ik me niet te druk om maken, anders heb je daar ook nog stress over.

Dagje zoo was leuk, wel heel vermoeiend. Niet alleen voor mij, maar ook voor de kleintjes. kWas echt blij toen ik me thuis in mijn zetel kon ploffen :D

5. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Ja Liset, je kan hier ook wat mij betreft altijd terecht, zoals iedereen. Excuseren is totaal niet nodig. En het hoeft toch niet alleen maar met je zwangerschap te maken te hebben? Er komen zoveel onderwerpen voorbij, en ja, ook helaas hele verdrietige...Sterkte meis nogmaals!!!

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @LisetteG: natuurlijk moet je je verhaal kwijt en dat is dus ECHT geen zeuren, hoor! Knap dat je alles zo rustig hebt kunnen regelen en je baby kan wel wat hebben hoor. Nogmaals sterkte en dikke knuf!
    @Eleni: wauw, twee jongens en ze ook al gevoeld! Super zeg! Hoe was je huisje in Zoetermeer? Worden we stadsgenootjes? :)

Hier vandaag echt een hele erge *^^&*_**-dag gehad! Gisteren ons dochtertje naar mijn ouders gebracht voor wat quality-time met mijn man...lekker uit eten geweest, gepoold en wat andere aandacht aan elkaar geschonken ;)
    Worden we toch allebei vannacht beroerd wakker! Hij heeft de hele dag krampen, buikpijn e.d. maar er wil niks uit en ik heb de halve dag boven de wc en de wasbak gehangen, want alles kwam er aan 2 kanten uit! Duidelijk dus iets verkeerds gegeten, maar wat? We zijn gaan wokken en hebben andere dingen gegeten....behalve een klein stukje gegrilde zalm??
    Anyway, vandaag dus tot half 3 in bed gelegen (tussen het naar de badkamer rennen door) en toen wat bouillon en een droge boterham gegeten (in de bouillon gedoopt) en nu maar afwachten.......

7. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Iedereen ontzettend bedankt voor de felicitaties!! :)
    Ben zo gelukkig... heb de DVD al 2x bekeken, laatste keer op een grote TV bij mijn schoonouders en dan zijn die 'zaakjes' wel héél groot!! :$
    Ik zal kijken of ik vanavond nog puf heb om er print screens van te maken!!

@ Belle: Is helemaal geen stomme vraag hoor!! Nu ze van hetzelfde geslacht zijn bestaat er een kans dat ze één eiig zijn.. Maar het tussenschot is vrij dik en dat is meestal het teken dat het twee eiig is.. alleen niks is zeker!!

@ Suzanne: Zet je baalmodus maar lekker aan hier, hoor! Je zit nu ook zo in spanning.. Je kan er misschien niet veel mee, maar we slepen je er wel doorheen!! :)

@ Essie: Jij had inderdaad ooit eens dat rekensommetje hier neergezet! Daar kwam uit dat ik een jongen kreeg.. net als bij de geslachtskalender! Bij Jada had ik ook doorgegeven dat ik dacht dat het twee jongens zouden worden.... echt bizar als het ook nog blijkt te kloppen!! :p

@ Lisette : Pff, jemig ... :( Ik zou zoveel troostende woorden willen geven maar het lukt me niet! Ik vindt het zo vreselijk voor jullie.... :(

@ Nikkie80 : Hier hebben ze niks gezegd over de grootte van mijn baarmoeder!! Ze liggen wel een paar dagen vóór op schema (wat altijd leuk is om te horen :) ) .. Bij kindje 1 ligt de placenta achterin en van kindje twee ligt de placenta voor..dus tegen mijn buikwand aan! Waarschijnlijk voel ik dus ook de bewegingen van kindje 1! Bij de ander werkt de placenta als een stootkussen dus daar is de kans nu best klein van dat ik dat kindje kan voelen...
    Ben wel reuze benieuwd naar jou geslachten hoor!! :D Maar ik snap de geheimhouding! Hoe voel je je verder?
    Hier trouwens ook die krampjes! Hoort er echt bij meis.. ;)

@ Hili: nu je het zegt!!! Ik ben in de minderheid!! :$

@ Mamanama: Jaaa :D we worden stadsgenootjes! Er moet een hele hoop aan het huis gebeuren, maar de ligging is zo prachtig.. en het woon oppervlakte is zo enorm groot dat we dom zijn als we dit niet doen!!
    Pff, wat heb je in hemelsnaam gegeten?? :$ Hopelijk voel je je snel beter!!

Ik ga even aan de slag met de foto's!! :)

Liefs, Eleni

8. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Foto's in album :D

Slaap lekker allemaal

X

9. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    @lisette, nogmaals heel veel sterkte..schrijf hier maar lekker van je af hoor.

@eleni, wat ontzettend leuk, 2 jongens!!

@jada. veel plezier morgen, ben heel benieuwd.. hoe laat moet je ook al weer?

10. @ Eleni, wat leuk 2 jongens, super zeg, gefeliciteerd :D

@ Lisette, meid je kan hier lekker van je afschrijven. Kan me voorstellen dat er veel over je heen komt. Nogmaals heel veel sterkte met dit grote verlies

@ Mamanama, jeetje wat vervelend dat je je zo beroerd voelt. Beterschap en hopen dat je er weer snel vanaf bent. Mischien was er toch iets niet helemaal goed met de zalm.

@ Ise, afspraak staat om 10.00, hoe is het met jou?

11. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    goedemorgen!

@lisette: jeetj wat erg meis! :( en schrijf hier maar lekker van je af hoor meid! sterkte...

@eleni: WAUW!!! wat leuk! :D en wat kunnen ze het al vroeg zien! owowow ik kan niet wachten tot de 17e. dan krijg ik een echo, hopelijk kunnen ze het dan ook zien!

liefs rebbel

12. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    @ Suzanne: Dat is zeker balen joh van je vk! Maar maanden krijg je vast het hartje te horen.
    Ik zit bij een vk die heet totaal 3 vk’s rond lopen. Dat is wel handig. Maar ze hebben niet altijd met elkaar dienst.
    Vandaag wordt het weer wat koeler. Hopelijk heb je vandaag een leukere dag!

@ Eleni: Wat gaaf!!!!!!!!! Gefeliciteerd!!!!! Hoop alleen voor je dat het geen voetballers zijn, want dan zitten ze met z’n 2en in je bik te schoppen hihihihi.
    Ik heb net ook even je foto’s bekeken. Wel handig dat het erbij staat anders wist ik niet waar ik naar moest kijken hoor. Maar wel ontzettend leuk om het te zien zo!

@ Lisette: Je verontschuldiging is niet geaccepteerd, want je hoeft je niet te verontschuldigen ;-P. (Klein geintje)
    Het is toch erg fijn dat je hier lekker van je af kan schrijven, en mensen die op je reageert die ook zwanger zijn.
    Ik vind je wel ontzettend dapper hoor. Maar wat je net al zegt je doet het gewoon. De 1 raakt in shock, de ander huilt heel veel en weer een ander laat eigenlijk weinig merken.
    Maar blijf wel goed op jezelf letten he? Bel ander je vk even op om dit te melden. Misschien heeft ze tips voor je.
    Mag ik vragen wat je schoonmoeder had? Wat je zei dat ze veel medicatie had.

Ik wens jullie ontzettend veel sterkte toe!

@ Nikkie: Ik weet ontzettend goed wat je bedoeld. Ik heb die krampen ook (is bandenpijn volgens de vk) en ik heb in maart een mk gehad. Toen was ik bijna 7 weken.
    De angst zit er bij mij ook heel erg in. Ik heb dit ook met de vk besproken.
    Ze heeft me dan ook echt op het hart gedrukt dat als ik me onzeker voel, dat ik altijd mag bellen. Dan bespreken we de klacht en als de vk het ook niet vertrouwd mag ik gelijk langs komen.
    Misschien voor jou ook een tip om hierover met je vk te bellen.

En weet je nikkie, je bent voorbij de 12 weken. In die 12 weken gebeurt er heel veel met het kindje. Na die 12 weken groeit het alleen. De kans op een mk is dan ook na de 12 weken met ca 75% afgenomen. Dat had de gyn. toen tegen mij gezegd.
    Ik voelde me toen een heel stuk rustiger na de 12 weken.

Het is makkelijk gezegd, maar probeer het echt van je af te zetten meis. Tenslotte is het leuk om zwanger te zijn en probeer ook te genieten. Probeer informatie te krijgen zodat jij er een goed gevoel bij hebt.

Sterkte meis!

@ Mamanama: Wat ontzettend naar zeg! Hoe voel jullie je nu?

@ Jada: Ik ben ook zo benieuwd naar jou echo! Veel plezier!!

@ Hier: Ik ga me zo even aankleden. Ga zo lekker met mijn moeder de stad in op jacht naar zw.kleren. Wordt voor mij nu toch echt tijd. Mijn gewone broeken gaan zeer doen.
    Ik voelde de baarmoeder erg duidelijk zitten en zit nu op de hoogte waar ik normaal mijn riem draag. En dat doet zeer!

Lekker koeler vandaag dames. Hopelijk hebben we allemaal een lekkere dag vandaag!

13. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    shop ze ankje en veel plezier! :)
    zo hier huisje weer aan kant! heb een poetsdrift ofzo... mn moeder schrok er al van. ;) steeds als ik dat had in de zwangerschap van Milan kreeg ik kort daarna weeen... maar dat zou nu nog wel heeel vroeg zijn!

liefs rebbel

14. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    @ lisette, tuurlijk mag je het hier van je afschrijven is toch juist goed en prettig voor je. Ik las laatst in een zwangerschapsblad nog een artikel dat dit soort stress geen invloed heeft op de kleine, hoe dat kan was hun ook een raadsel maar blijkbaar kunnen ze die tijdelijke stress goed aan dus niet piekeren over je kleintje komt goed.

@ Eleni, leuk hoor 2 jongens, en wel vreemd dat bij de een de placente voorligt en bij de ander niet, ik had altijd het idee dat een tweeling alles deelt dus ook de placenta oeps.

@ jada, en en? het is 10 uur geweest hahah. Alles goed?

@ ankje, shop ze, en niet teveel kopen ;)

@ hier, de film was gisteren erg leuk, heb me prima vermaakt en het baby mamoetje was zo lief. Ga zo even de laatste 2 stukjes behang plakken, dan is dat klaar joepie.

15. Sjees

Sjees Niet meer actief

bedankt weer allemaal, het gaat hier best redelijk alleen mijn mannetje ligt alleen maar op bed of de bank en wil geen woord zeggen,hier heb ik het eigenlijk het moeilijkst mee.
    Een paar mensen hadden gevraagd wat mijn schoonmoeder mankeerde, ze was al heel lang ziek haar hart functioneerde steeds minder goed en op het laatst nog maar 15 %, hierdoor heeft ze nu dus een hartaanval gekregen en zijn haar nieren gestopt met werken,waardoor ze is overleden.
    We wisten dus wel dat het ws niet heel lang meer zou duren,maar hoopten toch dat ze het nog zou meemaken om oma te worden,dit is ook wat mijn man zo dwars zit,ook zit hij steeds maar op zn telefoon te kijken, daar had hij opgezet dat we aanstaande maandag de 20 weken echo hebben en dan wist ie of het een jongetje of meisje zou worden,en ook dat heeft hij nu dus niet meer aan zijn moeder kunnen vertellen.
    Ik moet ook zeggen dat ik helemaal geen zin heb in de echo maandag en zie er eigenlijk gewoon tegenop,ook omdat ik niet weet hoe mijn man zal reageren,maar ja we laten het maar over ons heen komen.
    Ik vind jullie reacties zo ontzettend lief en wil jullie echt bedanken voor de steun,ik vind het erg fijn dat ik het lekker van me af kan schrijven.

16. Meiden inmiddels weer terug van de pretecho. Echt super om je kleintje weer te zien. Alles zag er prima uit, voor zover ze konden zien. Ben nu bij mijn ouders, dus zal de foto's er vanavond op zetten. We hebben heel duidelijk het geslacht kunnen zien. Wij krijgen een................................................
    .....................................................................................
    .....................................................................................
    Zoontje

17. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

WOW JADA.... Gefeliciteerd met jullie knul!!
    Wat leuk zeg!! Fijn dat de rest er ook allemaal goed uitzag!!

18. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    wat leuk!!! een zoon! :D fijn dat alles er goed uit zag meid!

19. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Meiden, nogmaals heel erg bedankt!!
    Het is allemaal zo onwerkelijk nog ... het wordt steeds 'echter' allemaal!!

Rebbel: Ik hoop zo dat ze het bij jou ook kunnen zien!!
    Ik had mijn zusjes meegenomen naar de geslachtsbepaling en ik ben blij dat ik er een DVD van heb laten maken.. want de reacties die zijn opgenomen toen we het eerste geslacht hoorden zijn een priceless moment!! :)

Oow, hou je kleintje nu maar lekker binnen hoor, het is nu nog veel te vroeg !!

Ankje: Gelukkig heeft de een de placenta aan de voorkant, daardoor zal ik hem de gehele zwangerschap minder voelen als de ander! Scheelt weer wat gekneusde ribben, haha! :p
    Lekker geshopt?

Blaine:

Ze hoeven niet altijd een placenta te delen, zelfs niet als ze een eiig zijn! (zie plaatje hieronder)
    Op het plaatje staan 3 één eiige tweelingen afgebeeld.

Op plaatje A is de eicel binnen 2 dagen na bevruchting gesplitst .. omdat dat proces al zo snel heeft plaatsgevonden hebben beide baby's hun eigen placenta en vruchtzak (dus hetzelfde als bij een twee eiig tweeling)

Op plaatje B is de eicel tussen de 3e en 8e dag na bevruchting gesplitst.. ze hebben dan wel hun eigen vruchtzak maar delen dus de placenta.

Op plaatje C Is de eicel tussen de 8e en 13e dag na bevruchting gesplitst. Dus de baby's delen naast de placenta ook nog eens de vruchtzak!

Op de laatste 2 plaatjes is dus duidelijk te zien dat ze een eiig zijn, omdat ze dus de placenta delen. Bij mij is het dus zo dat ik plaatje A heb... en omdat de geslachten ook nog eens hetzelfde zijn weten ze nog niet of het één of twee eiig is, kan allebei!

Hopelijk heb ik het een beetje goed uit kunnen leggen zo, haha!

20. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Eleni: Wat duidelijk seg dat het twee jongens zijn :D Echt leuk! Ben ook wel benieuwd naar jullie huisje :)

@Jada: Jeeeeeej!! Een zoon :D Gefeliciteerd meid! kGa zodadelijk eens kijken wat jij gegokt had? Dat staat toch op onze site hé? :)

Ik voel nu echt al drie dagen na elkaar hetzelfde op bijna steeds dezelfde plaats in mijn buik. Het is zo'n gekriebel, dat ik altijd even over mijn buik moet gaan. Maar tkomt steeds terug. tVoelt zo'n beetje aan als vele piepkleine luchtbelletjes die over de binnenkant van mijn buikwand glijden :D Zou dat de kleine zijn? :D

Deel Deze Pagina