Er moeten dringend wat meiden bijkomen! Staat nog maar één keer roze Of de geheimpjes moesten meiden zijn, maarja dat zien we niet hé Even een edit: kVind de site voor de januari mama's echt leuk!!
Jada wat geweldig!! Gefeliciteerd!! Klopte het sommetje en de Chinese kalender? Eleni bedankt voor de heldere uitleg en van harte met het huis (toch?). Hilli ik denk dat dat je baby is inderdaad!!! Wat leuk!!!
Dag meiden, Ik ben er weer. Heb op mijn iphone regelmatig wel bijgelezen. Ik heb een zeer intensieve week achter de rug, maar het was weer een bijzondere ervaring. Ik had een autistische deelnemer, waar ik heel leuk een klik mee had. Hij heeft de tijd van zijn leven gehad. Lichamelijk was het erg zwaar, omdat we 2 leiding te weinig hadden en we een groep deelnemers hadden die toch wel veel zorg en hulp bij het paardrijden nodig hadden. Daarnaast was het een behoorlijk warme week. Maandagavond zat ik er lichamelijk al behoorlijk door en had al 2 dagen flink pijn in mijn bekken. Ik ben toen toegesproken dat ik meer rust tussendoor moest nemen en heb dit toen gedaan. Daardoor voelde ik me lichamelijk weer wat sterker en heb ik de week kunnen volbrengen. De misselijkheid is tot gisteravond vrij rustig geweest. Buikje begint flink te groeien nu. Draag het mooi van voren, heb zelfs nog enigszins taille. Donderdag heb ik bij het zwembad lopen tikken op mijn buik en daarna mijn hand op de buik gelegd en kreeg reactie terug. Was zo bijzonder Ik ga nu lekker wat bijlezen hier en daar en ondertussen lig ik lekker onderuit op bed.
@ hili ik denk ook dat het je baby is, leuk hoor, ik merk zelf dat het steeds duidelijker wordt. Mijn man wil hem ook zo graag voelen en dan roep ik hem en hij voelen en dan spontaan niks meer, die kleine doet het erom . @ jada, geweldig dat alles goed was, en inderdaad alweer een jongen, en klopt het rekensommetje? ben ik ook wel benieuwd naar en kan degene die hem had hem nog eens plaatsen kan ik ook nog weer rekenen, weet het al niet meer oeps. @ eleni, vrij duidelijk uitgelegd, zo zijn we weer wat wijzer . @ rebbel niet van die rare dingen zeggen hoor, de kleintjes mogen er nog lang niet uit, bij Niemand. ga eten tot later
Daar is tie nog een keer! Neem het getal 49. Tel daarbij de maand op waarin de eerste dag van je laatste menstruatie was. Trek van dat getal jouw leeftijd af. Vervolgens trek je van dit getal één af, dan twee, dan drie, enzovoorts. Doe dit tot je niet meer verder kunt aftrekken. Het getal dat overblijft, zal je dan vertellen of het een jongen of een meisje is: is het getal even, dan is het een meisje. Bij een oneven getal is het een jongen. Bijvoorbeeld: 49 + 4 = 53 - 29 = 24 -1 = 23 - 2 = 21 - 3 = 18 - 4 = 14 - 5 = 9 - 6 = 3. Dat is de mijne!!
@blaine: nee zeker nog niet! ik hoop deze keer ook niet de eerste te zijn van het bevallingstopic! was ik bij mijn zoontje wel.
@jada, wat leuk, een zoon!! gefeliciteerd. @hier, vanochtend weer bloedverlies. ik weet nu dan wel waar het vandaan komt, ik word er echt niet vrolijk van. vorige week moest ik een week thuisblijven, nu ga ik denk ik maar gewoon werken en dan niet tillen (mag niet tillen na een bloeding). weet ook niet zo goed wat ik moet doen en om nou maandag weer de vk te bellen.. die ziet me aankomen zeg..
@Jada: leuk dat je een jongen krijgt! Hebben ze ookal naar andere zaken gekeken of was het puur en alleen geslachtsbepaling? Maandag hopen wij het te weten, maar wij hebben dan meteen de screening dus voorlopig ben ik daar nog het meest mee bezig. @baby voelen: ik heb al de hele middag kriebels door mijn buik heen, zo "erg" is het nog niet geweest. Dit moet dan toch echt wel de baby zijn, heel apart. Je wilt krabben maar het heeft totaal geen zin want het zit aan de binnenkant... Maar net weer even zo hevige "menstruatiekramp", ik vind dat echt een rotgevoel. Niet fijn.
@Ise: Wat vervelend seg dat je weer bloedverlies hebt. Ik zou me niet inhouden om naar de vk te bellen hoor. @Belle: Dat heb ik ook! Die kriebels bedoel ik. Vandaag echt al heel de dag door. Gisteren en eergisteren voelde ik het in veel mindere mate, maar vandaag
@lisette: heel veel sterkte meid de komende tijd. Mijn schoonvader is in 2002 overleden; 3 maanden voordat mijn man en ik gingen trouwen. Was ook een erg vervelende tijd. Hij had al jaren van alles onder de leden, maar het overlijden kwam erg onverwacht. We hadden er geen moment aan gedacht dat ie onze bruiloft niet mee zou maken. Is toch een groot moment in je leven, net als het krijgen van een kind, daar wil je graag alle belangrijke mensen in je leven bij betrekken. Ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven, op den duur. Hopelijk lukt het binnenkort om wat meer met elkaar te praten, want dat is erg belangrijk!! @menstruatiepijn: heb ik nog bijna dagelijks, soms een dagje niet. Weet dat het erbij hoort, dus ga er elke keer maar van uit dat alles goed aan het groeien is van binnen en dat het alleen maar een goed teken is. Mijn bandenpijn is gelukkig steeds minder. Soms een steekje, maar valt allemaal nog mee. @sommetje: ik kom op een meisje. Alleen ben ik eind vd maand jarig, als ik het dan weer doe kom ik op een jongen Van welke datum moet je uitgaan? Er was ook nog iemand met een engelse site waar je mbv een vragenlijst een berekening kreeg. Weet iemand nog waar dat was? Gisteren op mijn werk even geschrokken: er kwam bericht dat een collega, die op een andere lokatie in de stad werkt, naar huis gegaan was met mexicaanse griep. Dit is later op de dag bevestigd door de huisarts. Nu was ik de dag ervoor op die lokatie geweest en kon me herinneren dat ik langs haar liep en haar heb zien hoesten. de schrik zat er dus goed in. Ik de huisarts gebeld, die natuurlijk op vakantie was, dus een vervanger. Ben wat gerustgesteld; het blijkt een milde griep te zijn, die in 7 dagen al over is. Als zwangere zou ik, bij verschijnselen, in aanmerking komen voor tamilflu, maar dat zou inhouden dat ik maar 6 dagen, ipv 7 ziek zou zijn en gezien de onduidelijke werking op de baby was dit ook de vraag of ik dat wilde. Ik zou iig binnen 2 dagen de eerste verschijnselen moeten krijgen; koorts en hoesten. Heb ik tot nu toe niet, dus zal wel meevallen.... Hiernaast ben ik gisteren voor het eerst door een bewoner aangesproken: 'Sanne, volgens mij zie ik iets aan jou...'. Vond het wel schattig. Was inmiddels ook al wel overduidelijk ook hoor in mijn positiekleding. Zit trouwens heerlijk zeg. Ga snel wat meer kopen, want met 4 broeken en 5 shirtjes val je veel in de herhaling Iedereen nog een fijn weekend. Het weer valt gelukkig mee, nog geen regen gezien vandaag...
Sanne je moet je leeftijd nemen op de datum waarop je voor het laatst ongesteld was (begindag van je ms). Dus kan toch echt maar 1 leeftijd zijn
Jullie vroegen of bij mij het rekensommetje klopt, dat zeker. Oneven getal komt er bij mijn uit. Ook de chinese kalender klopt, dat is wel weer grappig om te zien. @ Belle, ze heeft ook naar het hartje gekeken en het maagje, dat zag er prima uit. Met de 20 weken echo, kijken ze er natuurlijk veel uitgebreider naar. @ Hilli, de plopjes kunnen idd van je kindje zijn, straks ga je het vast beter en duidelijker voelen @ Ise, wat vervelend dat je weer bloedverlies hebt. Ook al weet je waar het vandaan komt, leuk is anders. Sterkte en hopen dat het bloedverlies snel weer stopt. @ All, ik zal de foto's inscannen en in mijn album plaatsen. Weet niet of dat zo nog lukt, maar anders morgen. Ons kleine ventje lag er heel atletisch bij, helemaal dubbelgevouwen. Kan me niet voorstellen dat het lekker moet liggen, maar de kleine vond van wel, want wilde absoluut niet anders gaan liggen. Wat ze trouwens bij de echo ook nog zei: ik voelde kleine al met 15 weken en een aantal dagen. Dat heeft ermee te maken dat en mijn placenta niet aan de voorkant ligt, de voetjes tegen mijn buikwand aan zitten/zaten en ik zo slank ben. Heeft dus met meerdere factoren te maken. Slaap lekker allemaal en een fijne zondag.
Bij mij zou het dan zijn:49+4=53, 53-34=19, 19-1=18, 18-2=16, 16-3=13, 13-4=9, 9-5=4 dus een meid? Doe ik het zo goed? Ook bij de Chinese kalender zou het dit keer een meid worden, maar ja, bij mij eerste kwam die uit op een jongen en toen was/is het toch ook echt een meisje! Even uitrekenen hoe het toen zat met deze berekening, toen kwam ik uit op 1, dus ook een jongen! Hier gaat het vandaag trouwens iets beter.....lekker uitgeslapen en verder rustig aangedaan. Vanavond soep met brood gegeten en dat ging allemaal goed,.....hopelijk morgen weer beter! @ Eleni: per wanneer kunnen jullie in jullie nieuwe huisje? En is het is Buytenwegh (de ..rode of ...hove) of in de Leyens ( de ...strook of....kade of....zijde)???
Fijn dat het beter met je gaat Mamanama! Enne, wel grappig dat die berekening toen wel klopte! Ik ben zo benieuwd, kan echt met moeite het geduld opbrengen!!!! Weltrusten allemaal en vast een fijne zondag gewenst!! Liset wilde nog ff kwijt dat ik aan je denk....
Morgen allemaal, Heb een heerlijke nacht gedraaid. Ben nu aan het ontbijten en wat aan het surfen op internet. Ga zo even naar paardenvriendinnetje. Daarna me actief bezig houden met de was, want er ligt me een bult. Einde van de middag de beide mama's even bezoeken, want die waren nieuwsgierig naar mijn buikje. Laatste weekje vakantie is in gegaan. Is echt voorbij gevlogen. We gaan volgende week een dagje lekker naar de sauna. @rekensommetje Bij mij komt er een jongen uit, maar heb toch echt nog steeds het gevoel dat het een meisje wordt. 2 september weet ik meer.
Zo ik heb gisteren van 11 tot 5 geshopt met mijn moeder. Moet wel zeggen dat ik daarna echt helemaal op ben. Ik ben zelf geslaagd voor een 3-kwart broek, 2 spijkerbroeken, en een rok. Heb niet echt gekeken naar shirtjes, omdat je die eigenlijk wel overal kan halen. Zolang het maar mee rekt en niet te ver om hoog kruipt. Mijn moeder heeft ook veel kleding gekocht voor Hummy. Het is echt zo aanstekelijk. We gingen eerst de zeeman in. Daar heb je echt leuke dingen voor weinig geld. Leuke rompertjes enzo. Wel hebben we in de maar 50, 56 en 2 gekocht. Zelf is ze ervan overtuigt dat het kind niet in 50 past. Ik was namelijk zelf bijna 9 pond. En had amper 1 week maat 56 aan. Bij de C&A heeft ze ook een erg leuk jasje gekocht voor in de winter. En ik heb daar een erg leuk pakje gekocht. Dat zijn Hummys eerste kleren. Hihihi. Vandaag gaan we naar de camping waar mijn vader en zijn vrouw staan. Ze hebben eergisteren een nieuw hondje opgehaald. Een golden retriever. Hij is net 10 weken oud. @ Rebbel: Dat zou inderdaad niet goed zijn als je nu al weeën krijgt na het poetsen. Wel lekker dat je die drift hebt toch? Is het huis weer lekker schoon hihihi. @ Lisette: Wat vervelend dat je man zo in zichzelf is getrokken. Is natuurlijk niet niks voor jullie wat er is gebeurt, maar hij heeft jou nu het hardst nodig. Ik hoop ook dat hij snel er met jou hierover gaat praten. Praten met elkaar is toch erg belangrijk. Ik wens jullie nogmaals erg veel sterkte en denk elke dag aan jullie. Veel succes maandag, wie weet draait je man door de echo bij. Ik duim voor je meis! @ jada: Joehoe!!!! Weer iemand die een zoontje krijgt!!!! Wordt nog echt een elftal hier!!! Gefeliciteerd meis! Mooie echo fotos trouwens!! Je kunt het gezichtje vooral goed zien zeg! @ Eleni: Je hebt het inderdaad nu erg duidelijk uitgelegd. Ontzettend leuk om het zo te zien zeg! Maar als je plasenta meer naar voren ligt dat voel je het minder? @ Hilli: Ik kijk ook erg vaak op de site. Zo leuk om dat zo allemaal te zien en bij te houden. Even een heel groot applaus voor Jada & Sjalotjuh!!!! @ Essie: Ik kom uit op het getal 0. Is dat dan even? Kijk maar. 49+4(April)=5325(mijn leeftijd)=281=272=253=224=185=136=77=0 Bij de Chinese horoscoop zou ik ook een meisje krijgen. Wij denken zelf ook een meisje. @ Ise: Gewoon je vk bellen als je vragen hebt. Ik vond het in het begin ook vervelend om telkens te bellen ivm mijn buikpijn. Maar ze hebben veel liever dat je te vaak belt (wat dan kunnen ze iets doen voor je) dan dat je niet belt. @ Sanne: Wat leuk dat mensen dat aan je gaan zien. Ik heb dat nog niet echt gehoord. Maar ik droeg ook nog geen zw.kleren. Ik ga vanaf vandaag dat wel dragen, want het zit inderdaad veel prettiger als mijn gewone broeken.
leuk geshopt dus anke..? wat schattig, een pup. echt leuk! o ja, hier komt trouwens uit die rekensom 4, dus een meisje. en bij mijn zoon komt er 3 uit! nou, klopt dus. de chinese tabel klopt bij mijn zoon wel, en bij deze zwangerschap niet (als het met de 20-weken echo tenminste nog steeds een meisje is..)