Hey Jada, Ik zat net even op de site te kijken naar als die mooie foto's. Je mag van mij ook foto's erop zetten. Ik heb foto's van de echo's en van mijn buik in mijn fotoalbum. Je mag ze gebruiken om op de site te zetten als je wil. Vind het zo leuk om al die foto's zo te zien! Je kunt echt zien dat we nu aan het veranderen zijn. Grappig!
Hoi meiden ff snel een berichtje van mij; (ik ga morgen alles teruglezen) vandaag bij de vk geweest en alles was goed!!!! Hartje had ze gelijk te pakken en klopte prima, 135/140 bpm. En inderdaad, m'n baarmoeder was mega gegroeid!!! Dus niet zo gek, die bandenpijn!! Fijne avond allemaal!!
Ik kan iig niet mee tapas eten, meiden....heb al een etentje staan op die avond en dat staat al meer dan een half jaar vast! Ik ga nog even denken of het haalbaar is om wel te komen borrelen....ligt ook een beetje aan of het opschiet met het leeghalen van de zolder voor onze dakkapel (die komt 1,5 week daarna!) Eleni, meerijden wordt dan dus ook een beetje lastig...sorry!
@ Ankje, zal wanneer het lukt er wat foto's van je opzetten @ Essie, super dat alles goed was bij de VK @ Mamanama, jammer dat je niet meekan, zou wel leuk zijn wanneer je kan mee "borrelen"
Dat maakt niet uit hoor meis! Andere dingen gaan nou eenmaal voor! Ik weet dan zelf ook niet of ik kom... ik denk dat het openbaar vervoer erg lastig gaat worden!! Maar dat zien we nog wel tegen die tijd!! Wops: welkom terug! De rest: ik lees morgen weer wat bij.. ik duik nu lekker me nestje in! Welterusten!!
Ik ben gister heerlijk naar de sauna geweest. Was een arrangement, compleet met alles erop en er aan en afgesloten met een gezichtsbehandeling en massage. Het ging allemaal prima en ik heb nergens last van gehad. Heb daarna een heerlijke nacht gedraaid. Toen ik gister daar op een ligbedje lag, heb ik krummel gevoeld en niet in de zin van een schopje, maar een kontje of ruggetje. Het was hard onder mijn hand en een stukje verder niet meer. Heel grappig. Voeg straks nog even een foto van mij en de bestelde wagen bij. Moet me helaas ook afmelden voor de 19e. Nu ik op kamp ben geweest, heb ik een uitnodiging gekregen voor het lustrumfeest. Ik ga al een poosje mee met de kampen, dus moet eigenlijk mijn hoofd wel laten zien. Het feest is op middag en ligt niet echt in de buurt van Utrecht, zodat kan doorrijden.
Foto van mijn wagen. Hij klopt niet helemaal zoals hij hier staat. De bak is hier vrij laag, maar dat komt omdat de bak van een ander type hier op mijn frame staat. Maar die bak van het andere type was in de kleur dat ik hem heb besteld. http://members.chello.nl/~j.post30/kinderwagen.jpg
Hihi, Ankje en Wops; glijmiddel ja dat kan ook. Maar die heb ik niet in huis....! Wel een goeie hoor en het zal geen kwaad kunnen, toch? Of is die speciale doptone gel beschermend? Want waarom moeten we eigenlijk gel gebruiken? Zodat het beter glijdt of voor de geluidsgolven duidelijker te laten weerkaatsen? Ise, bij de Kijkshop hadden ze 2 soorten doptone's. Een van 45 euro en de andere rond de 90 euro. Ik heb die van 90 euro want die zou een betere geluidskwaliteit hebben en je kunt het geluid opnemen. Niet dat ik dat doe, maar je weet maar nooit. Ik vond het geluid wel tegenvallen. Je hoort de hartjes wel flink kloppen, maar ik had gehoopt op een nog duidelijker geluid. Ik ga van het weekend nog een keer proberen. Ik had na het gebruik van de doptone best wel last van krampjes zeg maar. Nu heb ik in het begin de doptone gebruikt zonder gel. Kan dit kwaad???? Hoe vaak gebruiken jullie hem? Densie; Moet jouw baarmoeder kantelen? Waarom is dat? Hoe ligt je baarmoeder nu dan? Ik weet niet meer wie maar iemand zijn spullen waren gestolen!! Balen zeg en dan ook nog met je buikfoto's erop!!! ggggrrrrr Alvast een fijn weekend meiden!
Ik heb vannacht gewoon na 4,5 maand overal en nergens weer in mijn eigen bed geslapen.. Wat een verademing! Wel raar aan de andere kant.. De vorige keer dat we er sliepen werden we midden in de nacht bruut gewekt door de brandweer en een dik pak rook.. Was gister avond nog op controle bij de vk.. Ze kreeg het hartje bijna niet te pakken omdat de frummel alle kanten op ging.. Ze is vreselijk bewegelijk en dat voel ik ook duidelijk. Zal een feest worden met de 20w echo volgende week.. Als alles opgemeten moet worden hihih
@Nikkie80: ik heb speciale gel gekocht via internet, dat had ik met een paar dagen in huis en de enveloppe past door de brievenbus (ook wel handig). De website weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar als je "Aquasonic 100, ultrasound transmission gel" opzoekt zal je het wel vinden. Het merk is Parker. Succes! @all: gisteren had ik helaas een slechte start! Toch weer overgeven, maar het was mijn eigen schuld. Ik eet te weinig. Daardoor had ik een paar dagen eerder ook al 's avonds moeten spugen. Ik eet eigenlijk net zoveel als voor de zwangerschap en blijkbaar moet ik toch wat meer eten door de dag heen, anders gaat het mis. Weer wat geleerd. En vervolgens was ik doodmoe en heb ik een dag thuis op de bank doorgebrac ht. 's Avonds zouden we naar een kinderwagen gaan kjken en die hebben we maar meteen gekocht! Het is de Joolz ZZZ Grand in antraciet geworden. Veel slechte verhalen gehoord over de Joolz maar desondanks is het voor ons de beste optie. Wij moeten 3 trappen op en de Bugaboo is te groot voor mij. Zie mezelf al stunteldestuntel de bak overal tegenaan stoten.... Arme baby. Ik had toch verteld dat mijn schoonouders persé het geslacht niet willen weten? Nu blijven ze daar achter staan dus nu hadden wij ze laatst aan de telefoon, moet je heel erg bewust praten. Wij zijn nu nog niet gewend om ze/zij/haar te gebruiken maar dat gaat wel veranderen de komende tijd. Lastig hoor.... zucht.... Gelukkig zien we ze niet zo vaak.
Over gel: het is niet schadelijk om doptone zonder gel te gebruiken, maar de kans dat je (goed) hoort neemt wel af, omdat er geen lucht (maar juist vloeistof) moet zitten tussen het apparaat en je baby (anders werkt het minder goed). Daarom moet je ook niet plassen voor een echo. Ik ga dadelijk voor de 20 weken echo (hier noemen ze die 'genetische echo'), heb er gisteren een beetje wakker van gelegen omdat ik zulke situaties (waarna ik me misschien onnodig zorgen ga maken voor 5 maanden) juist wilde vermijden. Van tevoren toch maar even met arts daar besrpeken, maar ja, het is een commercieel echo-buro, dus ze zullen zeker niet zeggen 'dan doe je hem toch niet'. Zucht. Wel spannend dat we misschien geslacht te weten komen.
Trouwens Belle, ik blijf het onredelijk vinden dat jullie je in bochten moeten wringen om het verklappen van het geslacht te vermijden...! Het is jullie baby, dus ik zou zeggen dat ze daarbij maar weinig in te brengen hebben.
Suus; ja dat zal wel even raar zijn. Maar wel zo lekker he, je eigen bed! Belle, dank je. Ik ga het meteen even opzoeken! Toch wel zo fijn dat je dan alles duidelijker hoort! Lynd; succes met je 20 weken echo! Komt helemaal goed meis! Ga er lekker van genieten! Trouwens, hoe weten jullie dat je het hartje van je kindje hoort en niet die van jezelf? Ik meende dat het van de kindjes was, omdat het zo snel ging.....maar kan ik me vergissen? Waar zit die van jezelf (op je hart en je pols na dan). Liefs Nikkie
@nikkie80: ik hoor mijn eigen hartslag ook in mijn beide liezen ergens. Je hoort echt goed het verschil tussen die van jou en je beebje. En volgends mij hoor je ook je eigen hartslag door de placenta (geloof ik..????).
17 weken zwanger, ben helemaal trots op mijn buikje Bekijk bijlage 9572 Net gebeld voor de 20 weken echo en die hebben we 4 september. En nu ga ik lekker een dagje met mijn moeder op stap. Fijne dag allemaal!!
Je eigen hartslag gaat ongeveer 70 slagen per minuut, die van je kindje(s) 2x zo snel. Je eigen hartslag haal er makkelijk uit. Idd vaak in de buurt van je liezen. Je hoort twee soorten hartslag bij je kindje: eentje is suizend, dat is de navelstreng, en eentje is "droger" qua geluid en is het hartje zelf. Ik hoor zelf het hartje van ons kindje onder de navel tot aan beneden, dus middenop eigenlijk. @Lynd: ja, ik vind het ook vervelend maar ik wil het een beetje bij mijn man laten. Het is zijn moeder. Maar mocht het nou echt heel lastig worden dan moeten we het er misschien nog maar eens over hebben.
@ Chevenne: Misschien dacht krummel wel: wil je mijn rug ook even doen hihihihi Ik haal je ook van de lijst af. Ik wens je ook veel plezier! Worden vast veel mooie en leuke fotos gemaakt van het uitje. @ Nikkie: Ik heb toevallig gisteren de dopetone niet gebruikt. Maar die dagen daarvoor heb ik iedere avond even geluisterd. Echt zo schattig hihihihi. Denk niet dat het kwaad kan om geen gel of zo te gebruiken. Maar volgens mij heeft dat te maken met de geluidsgolven. En het is voor je huid ook lekkerder. Dan plakt het niet zo. Als je het hartje niet zo duidelijk hoort, kan het misschien zijn dat hij helemaal achterin ligt. Dan hoor je het heel vaag. Heb ik ook een keertje gehad, maar s avonds hoorde ik het dan veel luider. Wanneer weet je of je het hartje van je kind hoort? Voel je eigen hartslag eens, en probeer die tempo te onthouden. Als je dan met de doptone gaat luisteren hoor je een hartslag dat veel sneller gaat. Dat is je kindje! Hoe ouder het kindje is hoe langzamer de hartslag is, heb ik gehoord. De hartslag zou aan de einde van de zwangerschap veel lager liggen dan een hartslag van 1 maand zwangerschap. @ Belle: Wat vervelend dat je weer misselijk bent. Helpt een schaaltje yoghurt ofzo niet? Is ligt en toch zit er voeding in voor jezelf en je kind. Beterschap! @ Lynd: Heel veel plezier!! @ Suzanne: Heeey! Mooie buik hoor!! Ik ben vandaag ook 17 weken!!!! Mijn afspraak van de 20w echo heb ik verzet van de 4e naar de 3e.
@ belle, en wat dan nog als je zij en haar zegt. Ik praat altijd over hem als ik het over ons krummeltje heb terwijl wij het niet weten en ook niet willen weten, dus daar zou ik me niet zo druk over maken. Dan horen ze maar wat ze willen horen maar daar kun jij toch geen rekening mee houden. @ lynd, veel plezier vandaag met je echo spannend hoor. @ doptone, heb hem zlef niet maar zoals hier al eerder werd gezegd gebruik je gel om beter te horen want dan wordt het geluid beter geleid. Je kunt volgens mij ook gewoon bodymilk ofzo gebruiken. @ suus, snap inderdaad dat het dan toch wel vreemd dubbel moet voelen om weer in je huis te slapen. Ik hoop voor jullie dat het snel verkocht is. Ik zie al zoveel mooie foto's langs komen leuk hoor, ik ben zelf nooit zo van allemaal foto's plaatsen gun mezelf daar de tijd en het geduld niet voor. Ik kan me niet meer herinneren of ik al had gemeld dat ik gisteren bij de vk ben geweest, alles was in ieder geval goed. @ ankje, weet je al wat meer over het uitje? Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds niet zeker weet of ik kan, mijn schoonmoeder wordt die dag ervoor 60 en had het iedere keer over samen wat doen zucht. Maar gelukkig tot nu toe nog niks over weer gehoord
Ankje@ Als je weet waar het ongeveer zal zitten die tapasbar laat je het dan weten? Ik denk wel dat als het te ver van het station is we misschien toch iets anders moeten verzinnen ivm alle meiden die zonder auto komen, en anders zo ver moeten lopen,of om die reden het uitje af zullen zeggen. Ook denk ik dat het zowieso misschien makkelijker is om met de trein te komen als het in het centrum van utrecht is? Hier@ vandaag weer voor het eerst een beetje met het normale leven begonnen,vanmorgen ben ik weer naar hydrotherapie geweest,was heerlijk even een klein uurtje in het water dobberen. En nu ben ik weer op mijn werk,merk wel dat mijn hoofd er nog niet helemaal bij is,er liggen allemaal briefjes waar ik gewoon even niet uit kom omdat ik nog niet helemaal met mijn hoofd er bij ben,maar ik doe maar wat simpele dingen waar ik niet te veel bij hoef na te denken en de rest komt volgende week weer. Net mannetje gebeld die begint volgende week weer met werken en hij was nu even aan het vissen om zijn gedachten te verzetten.