Hoi, wij zijn sinds gisteren terug van Duitsland. Onze vakantie was heerlijk: veel gewandeld, veel ontspannen, 2 keer gaan zwemmen, en veel gegeten... Ik heb alles hier proberen bij te lezen maar ik heb er niet zo veel van kunnen onthouden. Ik las dat er al heel wat meiden het geslacht weten en dat de jongens voorlopig de bovenhand hebben. Ik ben benieuwd of de 20 weken echo uitsluitsel gaat geven en of wat de gyn gezegd had dan gaat bevestigd worden. Er is nog 20 % kans dat het toch het andere geslacht is, en dat is toch best veel. En ik heb me nu al helemaal ingesteld op wat hij zei... Jada, wat een mooi schilderij. Toen ik de vorige keer zwanger was heb ik ook een schilderij gemaakt, met lieveheersbeestjes en bloemen. Nu zou ik dat wel weer willen doen maar nu heb ik een fulltime baan en een kindje, dus dat wordt wel moeilijker. Wops, ik ben ook al 6 kg aangekomen hoor. En hoewel ik met ondergewicht gestart ben en nog steeds geen 50 kg weeg erger ik er me toch aan als mensen dan zeggen dat ik al veel ben aangekomen, want ik heb vroeger anorexia gehad en het ligt gewoon nog altijd erg gevoelig bij mij. De vorige keer ben ik 12 kg aangekomen in totaal en dat is mooi gemiddeld, maar ik ben bang dat ik nu meer ga aankomen. Wat vervelend dat je soms nog zo moet overgeven zeg! Ik lees dat hier een aantal mensen in het onderwijs zitten, wat leuk! Ik denk erover om ook iets in het onderwijs te zoeken als ik van baan zou veranderen. En dan wil ik liefst deeltijds werken. Morgen is ook mijn eerste werkdag weer, bah. O ja, Suzanne, wat fantastisch dat de uitslag van de vruchtwaterpunctie goed was! Genieten nu he! Een paar dagen geleden in Duitsland heeft mijn vriend het beebje ook al voelen schoppen, terwijl dat de vorige keer pas met 20 weken was. Toch heb ik de indruk dat dit kindje minder beweegt dan ons dochtertje maar misschien let ik er nu minder op. Iedereen met goede echo's: gefeliciteerd!
jemig wat is er weer veel geschreven,ik wilde alles onthouden maar ben alweer bijna alles vergeten... Ik vind ons forum echt heel fijn,ik vind het heerlijk om met jullie te kletsen en dingen te kunnen delen,en al heel veel steun eraan gehad,ik heb echt het gevoel een paar goede vriendinnen te hebben gekregen,en ben ook steeds blij als ik lees dat met jullie alles goed is! @voelen, ik voel de baby nu elke dag,iemand vroeg of het normaal was dat ze de baby nu ineens niet meer elke dag voelde,maar dat is normaal hoor pas vanaf week 25 hoor je de baby elke dag te voelen,ik voel sinds een week de baby echt schoppen,gewoon zulke duidelijke schoppen en anderen kunnen het nu ook goed voelen,ik vind dit echt heerlijk,elke keer als ik ga zitten of liggen begint het. Essie wat lekker dat je nu bijna vakantie hebt,ga je nog iets doen?? puk,wat fijn dat het allemaal wel goed was,maar wel vervelend dat het onderzoek zo naar was,leuk je weer hier te zien! Wops meid...het zal nu toch wel eens een keertje moeten stoppen zeg die misselijkheid en het spugen,wat ontzettend vervelend dat het steeds terugkomt bij je,veel sterkte ermee,en wel rustig aan doen he?! @gewicht, ik heb eigenlijk al weken niet meer op de weegschaal gestaan,maar weet zonder dat dat ik al heel stuk ben aangekomen,voornamelijk de laatste 3 weken. Jada wat een leuk schilderij...wij schilderen zelf ook af en toe een doek,is erg leuk om te doen zo nu en dan,wij willen voor de kleine ook graag nog iets gaan maken. chevenne is zooo heerlijk fris beddengoed,ik verschoon ook elke week en vind de eerste nacht na het verschonen het bed altijd zo heerlijk ruiken en aanvoelen!
Wat lief al die lieve woorden van jullie. Dank jewel, doet goed. Ik wil even spammen, mijn buikje met 18 weken en 2 dagen:
@ Chevenne, leuk hoor, vooral Woezel en Pip @ Mispoes, ben er 1 uurtje mee bezig geweest @ Juni, welkom terug meid, fijn dat je vriend de kleine heeft gevoeld @ Wops, meid prachtige buik
Dag allemaal! Wil alleen maar even een goede avond/nacht wensen. Morgen weer een werkweek, maar ik werk maar weer een paar dagen denk ik. Ik zie erg op tegen de warme dagen (woensdag & donderdag). Maar vrijdag lekker een lang weekend weg. Heb er erg veel zin in. Ik voel de baby trouwens elke dag, maar sinds gisteren iets minder duidelijk. Behalve om 17.00 uur, dan komt ze ineens tot leven lijkt wel. En als ik een beetje in elkaar gedoken zit of met mijn arm op mijn buik leun dan trapt ze best wel hard... Mmmm, pittige tante. Slaap lekker allemaal en werkze morgen! X
het valt hier goed bij te houden qua lezen, alleen vandaag hebben jullie wel overdreven veel geschreven. @ aankomen, maak je niet druk de een komt meer in het begin aan en de ander later, wops je hebt gewoon een leuk buikje en het is echt je buik die groeit dus dat is alleen maar een goed teken. @ jada, leuk schilderij hoor, vind het zo knap dat mensen dat zelf kunnen en er het geduld voor hebben. Ik heb gewoon kant en klare muurstickers gekocht. @ puk, dat zal schrikken zijn geweest, gelukkig was alles goed. Vanmiddag na de verjaardag van mijn nichtje geweest, ze is alweer 1 geworden, wat gaat dat snel. Ze vond het kado gelukkig helemaal mooi en we hebben even lekker gespeeld. Ik ben druk met haar aan het oefenen voor mijn naam maar verder als zo nu en dan inin komt ze nog niet maar ach het is een begin. nu lekker slapen tot morgen
Dames, wij vertrekken morgenochtend voor een weekje naar het zonnige Corfu. Iedereen een fijne week en een goede voortzetting van de zwangerschap gewenst. Tot over een week!
@ Suzanne geniet van je vakantie en tot snel weer @ Blaine, dankje. Straks kan je nichtje je naam helemaal goed uitspreken @ Belle, fijn dat je je meisje iedere dag voelt. Mijn kleine mannetje voel ik ook dagelijks en vooral in de avond. Lijkt nu al op zijn moeder, echt een avondmens.
Oefff, de wekker 6.00 is toch wel vroeg 8) Maar goed, nu lekker ff eten, douchen en dan weer die kant op. Veel plezier Suzanne op Corfu. Geniet er van.
Hier ook de wekker van 06:00 en het ergste is dat ik geen oog dicht heb gedaan. :x Voel me brak en zou het liefst mezelf ziek melden. Nou ja we zien wel wat de dag brengt. Iedereen een fijne dag.
Hier geen wekker (heb een weekje vrij),maar wat denk je?Om half 7 wakker..kon niet meer slapen,en dat terwijl ik normaal niet uit bed te krijgen ben... werk ze(voor diegene)!
jeemig niet er uit hoeven en dan zo vroeg zijn . Het is dat ik straks naar de gyn moet en mijn ouders zo verwacht. Moeders lekker even mee en pa aan het klussen dat is toch mooi geregeld anders had ik echt nog wel gelegen. De honden waren ook zwaar verbaasd mij al te zien . @ wops en de anderen die zo gaan werken sterkte. @ suzanne, je zult nu al wel weg zijn maar alsnog een fijne vakantie.
@suzanne, een fijne vakantie @wops, sterkte vandaag @jada, wat voor behang heb je uitgekozen? @hier, lekker vrij vandaag. mijn broer komt gezellig eten. zou zo veel willen doen, maar doe nog steeds rustig aan. afgelopen zaterdag nog een klein beetje bloedverlies gehad.
@ Puk: Jeetje meid! Wat een toestand zeg. Maar wel lekker dat alles goed is. Bloed je nu nog steeds of is het nou over? @ Chevenne: Wat leuk zeg! Heb je daar ook fotos van? Ben wel benieuwd. Wat een knutselkonten zitten hier zeg! Hahahaha. Ik zelf doe ook aan knutselen. Ik maak kaarten, kerstkaarten, beterschaps kaarten, verjaardags kaarten, geboorte kaarten. Ook heb ik mijn eigen trouwerij kaarten gemaakt. Ik doe ook aan pergamano. Jou werk dag zal vast snel voorbij gaan als ik dat zo lees. hihihi @ Juni: Welkom terug! Zo te horen heb je een erg lekkere vakantie gehad. Ook erg leuk dat je je kindje al hebt gevoeld zeg! @ Lisette: Ik vind het hier ook erg fijn. Als je je niet zo lekker voelt kun je hier even lekker alles van je af schrijven. En soms zijn er ook mensen die hetzelfde voelen. Erg prettig vind ik dat. @ Wops: Jeetje!!! Ook al zon mooie zw.buik! Je kunt het goed zien zeg! Heb je je ziek gemeld? Of ben je toch gaan werken. Doe je wel rustig aan vandaag? @ Suzanne: Korfu!! Wat heerlijk zeg! Geniet er lekker van meid! Tot na je vakantie! @ Blaine: Veel succes bij de gyn.
Hmmm, ik moet echt toch wat regelmatiger gaan reageren, dan worden het niet zulke lappen tekst. Sorry! @wops: heb geen last van vocht in voeten, maar de volgende tip: ik heb nogal zin in zoute dingen, en mijn gyn zei dat dat mocht totdat ik merk dat ik vocht vast ga houden. Dus misschien minderen met je zoutinname! In warm weer zal je trouwens altijd meer last hebben van vocht vasthouden. En dat scheelt zeker in het gewicht. @densie: ik heb ook wel verschillende (pos. en neg) verhalen gehoord over een zwangerschapsbelletje, maar goed, dat ook over de doptone, vette vis en nog een heleboel andere dingen. Ik denk dat je bij alles even na moet denken en dan moet beslissen wat je zelf vindt. Ik wil wel even waarschuwen voor het argument dat als het te koop is het dan wel OK zal zijn, want dat is natuurlijk bij een heleboel dingen niet het geval: het ultieme doel is natuurlijk geld verdienen . @na de geslaagde echo van afgelopen vrijdag hebben we toch maar de eerste rompertjes gekocht afgelopen week. We willen eigenlijk zo veel mogelijk tweedehands kopen (milieu, geld, en nieuw gewoon niet nodig), maar ik MOEST en zou wat kopen afgelopen weekend Kostte ook niks, 7 rompertjes voor 6,50, unisex kleurtjes en zoooo schattig. Heb ze op de bank gelegd en elke keer als ik erlangs loop moet ik ze even aaien, en stel ik me voor dat er dadelijk een klein lijfje in zit Meubeltjes moeten we nog mee wachten, 2ehands markt is hier slecht, dus eind september in NL. Jammer, zou graag babykamer inrichten. Wel al gaat er geverfd worden aankomend weekend. @hilli: succes met studeren en je toets morgen. Wat zal het heerlijk zijn als je alles achter de rug hebt! Het is trouwens volgens het boekje dat je in het begin de kleine niet elke dag voelt. Overigens heb ik ergens gelezen dat we slechts 5% van alle kicks en stoten voelen! Net als lisette voel ik de kleine wel al elke dag, dat is leuk. Vliegen gisteren vond hij trouwens niet zo leuk, was druk aan het schoppen. Ik vind trouwens dat er voldoende wordt geschreven hier, ik heb nu al problemen het bij te houden @ankje: klinkt als een druk weekend! Wel rustig aan blijven doen, he! Goed dat je gewicht nu langzaam omhoog gaat, maak je geen zorgen als je veel aankomt, je bent ook veel afgevallen. Met een gewoon eetpatroon kan je weinig verkeerd doen. Ik ben tot nu toe 4 kilo aangekomen, en dat is volgens mij volgens het boekje. Merk het ook echt: vroeger staken mijn heupbotten erg uit, nu moet ik er tussen de dikke buik en aangelegde vetreserves op mijn heupen goed naar zoeken, haha! Maar vind het niet erg, hoor, ben trots op mijn zwangere lijf. Ik zou ook wel willen zwemmen of gymen, weet niet of ze dat hier aanbieden, even rondkijken. Doe weinig meer dan werken en rusten, en mijn conditie zal wel achteruit hollen, wat me niet bevorderlijk lijkt voor de bevalling. @jada: en, heb je je echo al gehad? Ben heel benieuwd!! Super, dat schaap!! Kom je ook bij ons langs met je penseel? @puk: fijn om je weer te zien! Ik lees niet meer echt mee op het clomid-forum, slechts heel afentoe. Wat moet dat schrikken zijn geweest afgelopen week! Gelukkig is met de kleine dus alles goed. Heb je nu nog last van bloedingen of pijn? Bij mij kan een uitstrijkje (naderhand!) al zon pijn doen dat ik 2 dagen niet normaal kan zitten, dus kan me voorstellen dat dit helemaal onprettig was/is. @essie: kijk maar uit met die verfdampen, dat is allemaal niet zo erg gezond voor je kindje. Kan me wel wat voorstellen bij dat het lekker is, maar lijmsnuiven doe je maar als je niet meer zwanger bent @mispoes: het is natuurlijk logisch dat je niet graag op de weegschaal gaat staan nu, maar dat is ook helemaal niet nodig. De verloskundige houdt je gewicht voldoende bij, en zolang je gezond eet maakt het ook allemaal niet zoveel uit. Gaat het goed met je? Is het niet moeilijk, zon overgang van kliniek (veel hulp en supervisie) naar thuis? @chevenne: hoe was je werkdag? Je had er zin in! Ik heb de laatste tijd helemaal niet zon zin om te werken, lig liever thuis met een babytijdschriftje rompertjes te aaien @nog even een vraagje aan jullie allemaal. Ik vind zelf de zwangerschap nogal tegenvallen, qua zwaarte en belasting. Natuurlijk ben ik in de 7e hemel met ons kindje, maar gewoon het fysieke deel had ik niet zo verwacht. Alle boeken en tijdschriften jubelen over het geweldige 2e trimester, wanneer je nergens meer last van hebt en je vol energie zit. Ik word zo moedeloos van die uitspraken, want ik heb nu bijna 4,5 maand achter de rug (zit dus midden in het 2e trimester), maar moet nog steeds elke middag slapen, voel constant trekken en zwaarte in mijn buik, veranderingen in hartslag/bloedsomloop zorgen ervoor dat ik buiten adem ben als ik wat trapjes moet lopen en ik kan s nachts soms al niet slapen van mijn buik (en hij is nog zo klein, relatief! Hoe moet dat over 4 maanden!!). Ik bedoel dit niet als een zeurkanonnade, maar het valt me gewoon best tegen fysiek, en vraag me af of meer mensen dat hebben. Ik weet dat een aantal van jullie bekkeninstabiliteit en of veel bandenpijn hebben, dus jullie zullen ook wel niet springend van plezier door de zwangerschap heen huppelen. Ik merk in elk geval niks van extra energie of iets dergelijks, voel me vaak nog steeds een slappe vaatdoek. En dan inderdaad mijn grootste angst: wordt dat de komende maanden niet alleen maar erger?
Aaaah, nu wel veel gepost meiden!!! Heb m'n best gedaan alles te onthouden: Wops mooie buik hoor! Niet druk maken over je gewicht!! Mispoes gewoon aankaarten bij de vk hoor, is voor jou misschien wel fijn als het je rust geeft. Op zich is het niet noodzakelijk omdat ze elke keer je baarmoeder voelen, maar toch. Juni welkom terug! Puk wat een opluchting! Ik hoop dat de pijn nu meevalt. Hilli ja dat is een mooie leeftijd om les aan te geven!! Veel wijsheden meegeven en vaak nemen ze het dan nog van je aan Lynd herkenbaar hoor, alleen niet zo heftig als jij. Maar heb ook nog steeds niet erg veel energie en af en toe maar last van bandenpijn. Las ergens (oja in dat zw.schapsboek voor mannen!) dat je vanaf het 2e trimester "Bob de Bouwer" wordt, nou dat moet bij mij ook nog komen. Maar moet ook zeggen dat ik best wel aan vakantie toe ben.....misschien is dat het vooral bij mij. Ik hoop dat het voor jou straks ook allemaal beter wordt. Blijf positief en weet waarvoor je het allemaal doet!! Lynd haha die verflucht sta ik niet als een malle in te nemen hoor, ik weet dat het niet zo goed is. Dus dat doe ik idd pas na de bevalling weer Als de babykamer geschilderd is, kunnen de meubels erin. We hoeven niet te behangen (is 'n grove muur zeg maar). Verder komt alle kleur etc. van de asseccoires en knuffels die er straks allemaal inkomen!! Kan niet wachten om het te gaan inrichten!!!! Kijken of ik ook nog wat creativiteit in me heb8) Anders horen jullie het wel!!
Goedemorgen allemaal! weer tijd niet geweest hier.. las dat het met de meesten gelukkig goed gaat. paar meiden met wat bloedverlies.. vervelend hoor, hoop voor jullie dat dat snel helemaal ophoudt.. Ik ben in 2 dagen 1,5 kilo aangekomen, maar heb dikke handen en vocht bij mn enkels dus denk dat het daar een beetje vandaan komt. Sta nu totaal op 6 kilo.. dus ook niet weinig
Het spreekuur liep uit heel verschrikkelijk, was blij dat ik nog een liga in mijn tas had zitten. Maar alles zag er goed uit, ze vroeg direct wanneer ik de echo had, woensdag dus dus helaas toen ging ze niet kijken . Wel even hartje geluisterd en gevoeld. Bloeddruk was goed en reuma antistoffen waren er niet gevonden (had ik ergens ook niet verwacht) die van de schildklier waren nog niet binnen dus dat hoor ik hopelijk over 4 weken of woensdag bij de internist, al kan ik me niet voorstellen dat ze zo snel zijn. Er werd ook nog even gekletst over ja we hebben de schildklier nog niet binnen als die goed is mag je evt. ook nog bij de vk blijven en anders niet en wat wil je nu dan zelf. Had het hier al uitgebreid met mijn man over gehad en heb dus maar aangegeven dat ik voor de extra zekerheid dan toch liever bij haar blijf, omdat ik dan ook in het ziekenhuis mag bevallen en anders niet. In eerste instantie wilde ik heel graag thuis blijven maar mijn verstand zegt nu toch dat ga je echt niet redden zonder goede hulp dus dan toch maar voor de veiligheid van mezelf en krummel gekozen. @ vocht vasthouden dat komt natuurlijk ook wel erg van het warme weer dus als het wat koeler wordt komt dat wel weer goed. Heb ik zelf volgens mij niet (heb handen en voeten licht ontstoken dus volgens mij zijn ze daarom wat dikker). @ lynd, balen hoor dat het nog steeds niet beter gaat, misschien komt het nog en anders doe je gewoon je hele zwangerschap wat rustiger aan. Als ik de afgelopen jaren 1 ding heb geleerd is het wel dat het weinig zin heeft te luisteren naar hoe anderen zich voelen en hoe jij je ook zou moeten voelen, maar dat je je kunnen en doen aan moet passen naar hoe je je echt voelt en dan komt het allemaal goed. @ ise, he gatsie nog al wat vervelend voor je doe dan inderdaad nog maar even rustig aan. @ babykamer, papa vanochtend nog even aan het klussen geweest en woensdag ochtend komt hij weer. Hij wilde morgenvroeg alweer komen maar nadat ik net bij moeders had "geklaagd" dat de wekker deze week wel weer heel vaak gaat stelde zij voor woensdag te komen omdat ik dan alweer vroeg bij de internist moet zijn. Kan pa weer verder klussen en zij gezellig mee. zo is mijn verhaal wel weer lang zat.