@all dankje voor jullie lieve berichtjes! Gaat nu prima met me nergens geen last meer van gelukkig! Voel op dit moment de ukkepuk ook hihihi vreemd gevoel wordt er wel blij van! @wops: prachtig buikje.en over je gewich:dat valt echt wel mee hoor komt goed! @lynd:hai leuk je weer te spreken! Ik ben af en toe nog wel eventjes op het clomid forum toch wel vertrouwd en je "'kent"' er iedereen....maar wat lees ik gaat het bij jou een beetje zwaar? lastig is dat zeg...en ook zeker niet prettig dat je nog moe bent...Ik ben ook nog wel moe hoor maar minder dan in het begin....Ik mag eigenlijk niet klagen gaat uitstekend! Succes en hopelijk gaat het wat beter! Liefs....
hallo meiden! wij zijn ook weer terug van vakantie! we hebben een heerlijke week gehad en Milan heeft ook erg genoten! hij is een echte waterrat, dus we zijn veel in het zwembad geweest waar hij het erg naar zn zin had! hoe is het hier? heeft er iemand een mini update met belangrijke dingen die ik gemist heb? is een beetje veel om bij te lezen. ik moet om 15.10 in het zkh zijn voor controle en hopelijk kunnen we het geslacht van ons kleintje zien! liefs rebbel
@nog even een vraagje aan jullie allemaal. Ik vind zelf de zwangerschap nogal tegenvallen, qua zwaarte en belasting. Natuurlijk ben ik in de 7e hemel met ons kindje, maar gewoon het fysieke deel had ik niet zo verwacht. Alle boeken en tijdschriften jubelen over het geweldige 2e trimester, wanneer je nergens meer last van hebt en je vol energie zit. Ik word zo moedeloos van die uitspraken, want ik heb nu bijna 4,5 maand achter de rug (zit dus midden in het 2e trimester), maar moet nog steeds elke middag slapen, voel constant trekken en zwaarte in mijn buik, veranderingen in hartslag/bloedsomloop zorgen ervoor dat ik buiten adem ben als ik wat trapjes moet lopen en ik kan s nachts soms al niet slapen van mijn buik (en hij is nog zo klein, relatief! Hoe moet dat over 4 maanden!!). Ik bedoel dit niet als een zeurkanonnade, maar het valt me gewoon best tegen fysiek, en vraag me af of meer mensen dat hebben. Ik weet dat een aantal van jullie bekkeninstabiliteit en of veel bandenpijn hebben, dus jullie zullen ook wel niet springend van plezier door de zwangerschap heen huppelen. Ik merk in elk geval niks van extra energie of iets dergelijks, voel me vaak nog steeds een slappe vaatdoek. En dan inderdaad mijn grootste angst: wordt dat de komende maanden niet alleen maar erger? [/QUOTE] nou ik dacht precies hetzelfde als jou, overal lees en hoor je als je in de 4 de en 5 de maand zit dan heb je energie te over en voel je je alsof je de hele wereld aankan. Nou hier ook niet veel van te merken helaas. Ik voel mn banden ook nog bijna elke dag,kan maar kleine stukjes lopen ivm de BI en snel buiten adem zijn en ben nog steeds veel moe,ik slaap echt super slecht,moet constant naar de wc, hihihihi moeten we nog even doorgaan. Ik weet dus ook niet waar ze al die wijsheden vandaan halen maar hier gaat het in ieder geval niet op,alleen de misselijkheid verdween na de 3 maanden,maar that's it!
@ rebbel, Welkom terug. De uitslag van suzanne was goed ze krijgt nog een aantal uitslagen later, maar waar de test om ging was prima, ze is net met vakantie gegaan dus zal zelf wel niet reageren. En tja een mini update kan het van 1 dag eigenlijk al amper onthouden. Weet wel veel goede echo's meer jongens als meisjes en verder uhm ....... oja uitje is 19 september maar we weten nog niet precies waar waarschijnlijk in Utrecht. en nu geef ik het echt even op.
Hallo allemaal! Het is alweer een tijd geleden dat ik hier was. Hier verloopt alles wel prima. Hou alleen wat vocht vast en lig 's middags vaak te slapen als m dochter slaapt. Ook hebben we afgelopen vrijdag de 20 weken echo gehad en alles was in orde. We weten ook dat we een meisje gaan krijgen, 100% zeker. Ook ik ondervind geen "Bob de Bouwer"gevoel. Ben nog steeds moe en heb nu al last van hartkloppingen. Ook regelmatig last van mn onderrug. Slapen gaat ook op en af, de ene keer beter dan de andere keer. En dan heb ik ook een dochter van bijna 2 rondlopen die energie voor 20 heeft. Dat ik ben niet echt aan het genieten van de `fantastische`2e semester.
@Lynd: grappig dat jij nu schrijft over het "fysieke tegenvallen van zwanger-zijn". Het is namelijk exact waar ik nu ook mee worstel. Zowel op het werk als thuis gaat alles gewoon niet lekker. Ik heb geen noemenswaardige klachten naast de vermoeidheid, maar desondanks mis ik mijn oude gevoel van voor de zwangerschap. Ik probeer het te accepteren maar dat lukt niet altijd. Jammer! Ik wil nog wel benadrukken dat ik ook heel erg genièt van het zwanger-zijn. Maar ik ben gewoon niet zo'n vrouw die dit wel "even doet". Het enige wat ik mij aantrek is als vrouwen zeggen dat zij tot aan de dag van de bevalling nog àlles deden en nèrgens last van hadden... dan denk ik: en ik moet nog 4 maanden... Dan voel ik mij echt een zwakkeling.
Hi meiden, ben ik ook weer even! Suzanne: Veel plezier op corfu!! Fijne vakantie!! Rebbel: Welkom trug meis! Ik ben ook benieuwd naar het geslacht van jou beebje!!! Lynd: Ik heb het ook... ik vindt het fysiek erg zwaar!! Dat wil helemaal niet zeggen dat ik niet zielsgelukkig ben met de komst van de kleintjes! Mijn lichaam trekt 't gewoon erg slecht... Ik kan niet wachten tot de beebjes er zijn! Aankomen: Hier inmiddels al 5 kilo erbij! All: *zwaai zwaai* Choco: Gefeliciteerd!! Leuk, nog een meid erbij!!
@ Lynd: Je mag ook trots zijn op je zwangere lichaam. Want je hebt een prachtig buikje hoor! Ik ben ook niet echt bang voor het aankomen. Was eerder bang dat ik constant afviel. Maar nu kom ik aan, dus dat is goed! Ik ben ook trots op mijn zwangere buik! Ik ben zwanger en iedereen mag het weten hahahaha. @ Essie: Maak je wel even een foto?? Ben zo nieuwsgierig!!!! @ Rebbel: Heel veel succes en plezier!!! Als jullie weten wat het wordt vertel je het hier ook? @ Lisette & Belle: Ik las het ook! Ik las dat je vanaf je 16e week veel meer energie gaat krijgen. Nou dat is bij mij ook niet het geval. Ik ben snel moe en heb nog steeds veel last van mijn bandenpijn. Zelf heb ik wel zoiets van, zolang het met die kleine goed gaat kan ik dit nog wel hebben. Maar het is en blijft lastig en vervelen. Ik durf er ook niet zo over te zeuren want er zijn vrouwen die hebben het nog veel erger. @ Choco: Gefeliciteerd!!! Jullie krijgen een meisje!!! De stand staat weer gelijk hahaha.
Ik weet precies wat je bedoelt. Heb me vandaag voor 50% ziek gemeld, en werk dus weer even halve dagen. Ik zit ook te wachten wanneer het "zo geweldige deel van de zwangerschap komt" Wil ook niet als een zeur overkomen, en ben ook ziels gelukkig dat ik zwanger mag zijn zeg maar, maar ik snap het echt helemaal. Ik vind zwanger zijn echt "niet" leuk en de "roze wolk" heb ik eigenlijk ook nog niet gevonden. Misschien ligt het aan onzelf en moeten we positiever zijn, maar ik ben al zo goed als positief en probeer overal het positieve van te zien. Mannetje zegt zelfs vandaag nog tegen me "ik wil dat wel zien als jij 8 maanden bent!" nou dat zegt al genoeg denk ik dank. Als ik me goed voel, geniet ik wel echt 200% dus dat is ook wel weer fijn. Ik kom nu dus ook net uit m`n bedje rollen, van 7 tot 12 gewerkt en om 1 uur in bed gekropen en nu eruit gerolt, ik voel me zo zwakkeling. Groetjes ps wat doen jullie tegen de hoofdpijn, want de hoofdpijn is nu wel erg aanwezig en wordt er gek van.
hier nog iemand die niet overloopt van energie. Zo lang ik vakantie had ging het wel, toen kon ik langer slapen. Maar vanmorgen voor het eerst weer vreg opgestaan om te werken ,en pfff, ik kan niet meer... Ook ik ben constant buiten adem, heb zeer stijve gewrichten waardoor ik bukken heel lastig vind, en ik heb weer heel veel lage rugpijn, zoals in mijn vorige zwangerschap. Zoals iemand hier al schreef, het helpt ook niet als je al een spruit van 19 maanden rondlopen hebt. O ja, nog even wat geslacht betreft: als de gyn het nu goed had, dan klopt de Chinese geslachtskalender; dat was de vorige keer ook al zo.
Trek jullie toch niet allemaal zoveel aan van wat anderen zeggen, dat is toch niet belangrijk. Alle boeken schrijven dat wel maar dat zegt dus helemaal niks. Pas gewoon je ritme en je kunnen aan naar hoe je je voelt en leg je er bij neer dat je even iets minder kunt/doet. Je zult zien dat je dan veel meer kunt genieten omdat je niet meer moet van jezelf en door die rust gaat het vast vanzelf weer wat beter. Ik weet het klinkt heel simpel maar het is ooh zo moeilijk. Toen ik een paar jaar terug ziek werd moest ik ook van mezelf dit en dat en dan even snel ..... jullie kennen het vast en wanneer ik dan 2 uur later eindelijk aangekleed was en hartstikke moe en veel pijn had dan kon ik wel janken want dan moest ik nog van alles, toen ik het idee van ik moet.....eenmaal los liet en gewoon zoiets had van lukt het vandaag niet wie weet morgen een betere dag en gaat het wel, gaf dat voor mezelf veel rust en kon ik veel meer genieten van kleine dingen. Op dezelfde manier ga ik nu ook met mijn zwangerschap om, ik plan mijn weken/afspraken zorgvuldig liefst niet teveel in 1 week,liefst 's middags en heb ik dan tijd en energie over kan ik altijd wel wat extra dingen doen/inplannen. Het huis hoeft niet in 1 dag schoon en lukt het een weekje helemaal niet heb ik altijd nog een lieve man die me dan 's zaterdags even helpt (lees hij doet het werk en ik rommel er om heen). Laat je niet gek maken over alles wat je volgens jezelf en je omgeving moet kunnen maar neem je rust en geniet ervan het gaat al zo snel. Het is een heel verhaal geworden ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb kunnen maken hoe ik het bedoel en dat jullie er wat aan hebben. Voor nu dus gewoon een digitale knuffel voor iedereen.
@ choco, gefeliciteerd met je meisje. @ wops, misschien dat je een paracetamol kunt nemen en als het echt te gek wordt gewoon eens overleggen bij de vk wat je er aan kunt doen.
Ja het "moet" gevoel is het wel een beetje. Ik vind ook dat ik bijv. heel het huis op 1 dag schoon moet hebben, want dat kon ik eerst ook met gemak. Ik zal eens gaan proberen het "moet" gevoel los te laten. En zoals je beschrijft is het heel duidelijk. Dikke knuffel terug!
Over moeten gesproken.. Ik heb in 5 dagen tijd al mijn spullen moeten laten verhuizen, 6 kasten en een bed in elkaar gezet en 150 dozen open gehad en bekeken wat erin zit.. Al mijn spullen in het tijdelijk huis ingepakt, verhuisd naar ons andere huis, beide huizen schoongemaakt, 6 wassen gedraait, nieuwe gordijnen opgehangen en vermaakt en owja, ook nog gewerkt.. Fulltime.. Ik ben er klaar mee.. Doe alleen nog reguliere werkzaamheden en dat is denk ik maar goed ook..
Juni, jij bent dus ook bekend met anorexia? Ik ben sinds 4 weken met ontslag uit de kliniek (nouja, ontslag, ik ga nu nog 2 dagen in de week) na 10 maanden. Ik ben gelukkig wel met een gezond gewicht zwanger geworden, jij niet lees ik? Komt dat doordat je nog last hebt van je eetstoornis? (vind het jammer om te lezen dat je “al” 6 kilo bent aangekomen, en nu nog geen 50kg bent…..)Ik ben de vorige zwangerschap zelfs 20 kilo aangekomen. @wops, mooie buik meid, ben er maar trots op! @Lynd, bedankt voor je bemoedigende woorden. Het is niet zo dat ik nu helemaal geen controle meer heb hoor. Ik ben nu nog 2 dagen (maandag en woensdag) in de kliniek. Een overgang meteen naar niets zou idd veel te groot zijn. De verloskundige hier weegt in principe niet. Ik heb vandaag overlegd in de kliniek, en in principe hoef ik niet meer te wegen, tenzij het niet goed gaat. (zij hebben dat gauw genoeg in de gaten en ikzelf kan natuurlijk ook op tijd aan de bel trekken) Verder gaat het heel goed met me. Voor ons zoontje is het ook erg fijn dat mama er weer gewoon is J En ja ik snap dat je in de 7e hemel bent met de zwangerschap, maar het is idd niet altijd even fijn. Ik kan ook weleens balen dat ik een middag-dutje nodig heb, dat ik slecht slaap of dat ik last heb van brandend maagzuur. Maar (heel cliche) straks ben je dat allemaal weer vergeten! (niet dat je daar nu mee geholpen bent) gewoon goed naar je lichaam luisteren en toegeven aan wat het aangeeft! @Rebbel, en en en??? Hoe was je echo? En geslacht? Of blijft dat geheim? @ All, slapen jullie ook zo enorm slecht? Ik kan niet goed in slaap komen (geen fijne houding) en als ik eenmaal slaap wordt ik na een tijdje weer wakker omdat ik zo’n last heb van mijn buik. Ook moet ik wel 2-3 keer plassen in de nacht….. Aaaargggh. (komt ook wel weer goed, weet ik wel)
De meiden met anorexia, Ik vind het knap dat jullie het hier melden/zeggen. Hopelijk valt het voor jullie niet al te zwaar om veel aan te komen. Ik heb nooit anorexia gehad, ik heb juist het tegenovergestelde gehad. Ik bleef maar eten en eten en eten al werd ik er ziek van. Ben toen op een cursus gegaan en ben van de 105 kilo naar de 63 kilo gegaan. En denk nu ook dat ik sneller aankom omdat ik al eens heel dik ben geweest, maar dat zou ook niet de oorzaak kunnen zijn, maar met die gedachte troost ik mezelf nu ik aankom. Ik ga dus ook weer volop met de cursus beginnen als ik alles weer op een rijtje heb als de kleine er is. Ik vind het dus ook heel moeilijk om aan te komen, alleen ik val nu dus heel snel in m`n oude partoon van eten eten en nog eens eten. Gelukkig laat m`n lichaam het weten als ik teveel of iets verkeerd eet want nu goed m`n lichaam het er netjes uit. Vallen jullie nu ook terug in je oude "eet/niet eet" patroon zeg maar of niet? Dikke knuffel en respect.
hoi meiden! alles was weer helemaal goed bij de controle! toen ik vroeg of ze het geslacht kon zien zei ze meteen dat het daar nog te vroeg voor was, toen ik zei dat ik al van meer mensen hoorde dat ze het met dit termijn al wisten ging ze even kijken, maar ze zei dat ze het echt nog niet goed kon zien en er nog niks over durfde te zeggen. jammer dus! maar als er plek is krijg ik over 11 dagen al de 20 weken echo, eerder als de 20 weken dus, maar was een perfect termijn daarvoor zei ze en dan kunnen we het wel vragen volgens de gyn. morgen dus even bellen want ze zijn nu niet meer bereikbaar. liefs rebbel