Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.688
    1.449
    113
    Rebbel, mooi dat alles weer goed was, en snap ook wel dat als ze het niet met zekerheid kunnen zeggen ze liever niks zeggen. over 11 dagen al dat is lekker vlot. Moet zeggen dat het wachten op de echo mij nu wel te lang begint te duren ik ben ongeduldig oeps woensdag mogen wij ook heb er zin in en toch is het ook wel spannend.

2. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ja ik vind het ook steeds weer spannend hoor! maar lekker genieten meid!

ja ze zei, het is flauw als ik nu ga zeggen van ik denk een .... en dat het dan niet zo blijkt te zijn.

3. woops

woops Niet meer actief

@rebbel,

Bij mij met 16 weken was ze ook helemaal niet zeker van het geslacht dus het kan echt.
    Wel fijn dat ze ook niets heeft gezegd wat het eventueel zou kunnen zijn.
    Bij ons heeft ze wel gezegd wat ze dacht dat het was, maar dat krijg ik nu niet meer uit m`n hoofd, dus als het nu blijkt dat het toch het andere geslacht is zal ik even moeten wennen.
    Ze heeft wel nadrukkelijk gezegd dat we er geen waarde aan mochten hechten, maar toch doe je dat een beetje.

4. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Het ´Bob de Bouwer-gevoel` (voor degenen die wat gemist hebben: equivalent voor het alom beschreven overlopen van energie in het 2e semester): ik ben natuurlijk niet blij dat anderen zich ook slap voelen, maar wel blij dat ik niet de enige blijk te zijn. Ik voel me, net als Belle en Wops dat aangeven, soms best een zwakkeling, en vraag me dagelijks af of mijn zwangerschap nu echt anders is dan van mensen die energie voor 10 hebben, of dat ik me aanstel. Nu vind ik zelf niet dat ik overdrijf, natuurlijk, ik lig elke middag haast in coma op de bank, maar vergeleken met `de boekjes` klopt het niet. Blaine heeft waarschijnlijk gelijk dat het nergens op slaat je met het gemiddelde (of zelfs het gros) van de andere zwangeren te vergelijken, maar toch blijft het knagen… Het `moeten` speelt zeker een grote rol, bij mij is dat mijn full-time baan: Ik voel me nog elke middag schuldig als ik vroeger uit mijn werk naar huis ga :(, hoewel er met de directrice is afgesproken dat ik dat mag doen (al was zij, in tegenstelling tot mijn baas die nu op vakantie is, niet erg happig, maar zag ook wel in dat het niet anders gaat). Er is niks `officieel` geregeld (was dus niet nodig), maar daardoor voel ik me wel elke keer alsof ik een `gunst` krijg (waar dus wat tegenover zou moeten staan). Gelukkig heb ik veel collega`s die me dagelijks aansporen: `ga toch lekker naar huis slapen`, dus dat helpt een beetje.
    Jeetje, choco en juni, ik kan me niet voorstellen er ook nog een kleine naast te hebben op dit moment… En daarvan kan je je niet even ziekmelden…

@blaine: Jammer dat je je kindje niet mocht zien, nog twee daagjes wachten!! Het is toch prima dat je bij de gyn blijft, doe waar je je goed bij voelt. Als jij het gevoel hebt, dat dit zekerder is voor jou en je baby, dan is dit het enige juiste voor jou.

@puk: fijn dat het beter gaat en dat het bloeden gestopt is! :)

@mispoes: fijn dat je nog begeleiding hebt dan, je hebt natuurlijk gelijk, overgang zou heel groot zijn. Maar echt zo mooi dat je met een goed gewicht zwanger kon worden, ik weet niet of je ook menstruatiestoringen hebt gehad van de ziekte, maar zeker als wel (maar ook als niet natuurlijk) dat lijkt me dan een kroon op je harde werk in de behandeling.
    Dus jij hebt ook al problemen bij het slapen… Raar he, helemaal niet zo vroeg verwacht. Ik las wel ergens dat je vanaf de 17e week vaak niet meer echt lekker ligt op je rug, maar wilde ik niet geloven. En nu is mijn krummel nog maar 250 gram ofzo…! Hoe moet dat later als die meer dan 3 kilo is…!:$

@wops: ipv paracetamol probeer in de eerste plaats VEEL water te drinken, en in de tweede plaats in de homeopatische richting of oliën te denken. Ik ben normaal helemala niet zo van de alternatieve hoek (ik neem normaal eigenlijk nooit wat, niet regulier of alternatief), maar met de baby zou ik geen risico willen nemen. Baat het niet dan schaadt het niet. In de apotheek of kruidenwinkel (de tuinen?) kunnen ze je vast verder helpen.

@rebbel: Ja, je zit nog wel aan de grens van wanneer het goed te zien is. Begrijpelijk, maar jammer voor je! Hangt denk ik ook van de apparatuur en de ligging van je beebje af. Die van ons was echt aan het flashen met zijn geslachtsdelen tijdens de echo. Kleine exhibitionist :p
    En 11 dagen is een te overziene tijdsperiode, toch? :)

Als ik tijd heb vanavond ga ik nog even `stills` knippen uit de echo, om jullie te showen :D

5. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Ben benieuwd Lynd ;)

Wops: sex!!! (echt waar) Heb ik reeds op internet gelezen en laatst stond het ook in een blad. Je lichaam maakt dan nl haar eigen 'pijnstiller'. "Schat, ik heb hoofdpijn", gaat dus niet meer op:D Veel plezier:)!!

6. woops

woops Niet meer actief

Dan dan moet ik maar eens van bil vannacht. :p
    Mannetje werkt deze week elke dag tot 24:00 dus ik zal hem moeten opwachten. :D
    We vrijen ook pas weer sinds 2 weken, voor die tijd durfde ik nog niet. :(

7. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Even een reactie op Mispoes en Wops (over anorexia):

Ik heb al heel vroeg anorexia gekregen (rond mijn elfde- twaalfde). Van mijn 14de tot mijn 18de is het over geweest maar toen is het opnieuw begonnen. Doordat er dan andere dingen gebeurd zijn in mijn leven heb ik die gerichtheid op mijn gewicht en eten wat achter me kunnen laten. Eigenlijk was het dus voor mijn zwangerschap dus zo dat ik alles kan eten maar dat ik door de stress toch 'mager' blijf. Ik honger me echt niet meer uit, ik eet alles wat ik wil. Ik heb wel ondergewicht maar toch heb ik een heel regelmatige cyclus. Ik heb dus eigenlijk geen anorexia meer. maar als ik dan oncontroleerbaar aankom in de zwangerschap, steekt het toch weer de kop op, vooral omdat mensen die me kennen dan net opmerkingen gaan maken van: je bent al veel aangekomen, en net van die mensen kan ik dat niet hebben.

Wops: ik pas mijn eetpatroon er niet aan aan hoor nu. In het begin moest ik wel veel en vet eten want anders was ik constant misselijk. En nu eet ik normaal, wel iets meer dan anders, ik heb gewoon mee trek als ik zwanger ben.

@Rebbel: jammer dat je het geslacht nog niet weet maar ja, wij weten het nu voor 80% zeker en ik ben daar nu al helemaal op ingesteld en als het dan het andere blijkt te zijn zal ik me wel moeten 'aanpassen'.

8. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Sow...nu had ik wel aardig wat om bij te lezen. Niet helemaal de puf om op alles te reageren. Zal morgen ook tussendoor wat lezen, dan is het wat makkelijker om bij te houden.

De kop is er wat werk betreft al weer af. De inloop met koffie/thee en wat lekkers was een succes en kon ook mooi buiten. De start was daardoor lekker relaxt.
    Vanmorgen allerlei zaken geregeld en afgesproken met de kids. Vanmiddag begonnen met het project en hebben ze heel leuk in groepjes van twee samen gewerkt. Was zeker de moeite waard.
    Heb gelukkig een makkelijkere groep dan vorig jaar. Toen waren ze heel negatief en moest ik echt wat doorbreken. Nu zijn die kinderen naar het voortgezet onderwijs. Twee groepen had ik vorig jaar al, maar daar heb ik vorig jaar al meer mijn stempel op kunnen zetten.
    Dit voelt prettiger en rustiger aan. Is wel een groep met veel zorg op leergebied, maar dat is wel een uitdaging ;)

Over hoe ik me lichamelijk voel:
    Eigenlijk best wel goed. De misselijkheid heeft me eerst behoorlijk in de greep gehad, maar dat is nu een stuk beter. Ik kan ook niet zeggen dat ik energie voor 10 heb, maar kan mijn dagelijks ding wel doen. Moet wel op tijd even rust nemen, maar dat vind ik niet meer dan logisch. Ik lig nu ook al op bed na mijn eerste werkdag. Was anders ook wel moe geweest, omdat je na 6 weken het ritme kwijt bent en je weer moet wennen aan de drukte van de kids om je heen. Was dan misschien niet alvast languit gaan liggen en nu wel.

Ik heb de afgelopen jaren me best beroerd gevoeld lichamelijk, dus ben gewend dat ik soms een stapje terug moet doen en heb daardoor geen moeite met de acceptatie daarvan. Natuurlijk heb ik ook mijn klachten. Heb nu ontzettend pijnlijke tepels, heb ook bandenpijn en heb in de week kamp ook kennisgemaakt met bekkenklachten. Ik probeer goed te luisteren naar mijn lijf en per dag te kijken wat ik aan kan.

9. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    @ Lynd: ik heb geen werkgever waar ik me ziek moet melden (ben thuisblijfmoeder) maar gelukkig is mn man bereid dat als ik me niet goed voel om thuis te komen van zn werk ondanks dat hij het soms smoordruk heeft.

10. @ Ise, het is licht behang geworden, creme-kleurig met een licht bruin streepje en een licht blauw streepje erdoor heen. Ziet er super uit, ben helemaal trots op het resultaat. Hoe is het met jou? Nog last gehad van bloedverlies.

@ Choco, gefeliciteerd, leuk een meid. De stand is weer gelijk.

@ Rebbel, wat jammer dat je het geslacht nog niet weet. Nog even in spanning dus.

@ Lynd, wil best een schilderij voor je maken, weet alleen niet hoe het in Hongarije moet komen???

Over energie gesproken, voel me super. De eerste weken erg misselijk geweest, maar dat is gelukkig nu over. Wel heb ik af en toe nog last van maagzuur, maar dat zal ik wel last van blijven houden. Hou het prima vol om 4 dagen (32 uur) te werken, tot nu toe. Ben altijd al een avondmens geweest en hou het nog steeds prima vol tot een uurtje of 11 in de avond. Kan natuurlijk nog veranderen.

@ All, net geweest voor de 20 weken echo. Toch de hele dag een beetje in spanning gezeten. Fijn dat ik op het werk was en afleiding had. Maar alles was goed, zag er allemaal prima uit. Ze vroeg of we het geslacht al wisten, maar ze heeft nog een keer bevestigd dat het echt een jongetje is. Ook duidelijk in beeld gezien. Moet zeggen dat ons ventje, niet stil heeft gelegen tijdens de echo. Maar ben opgelucht dat alles goed is.

11. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Goed om te horen dat alles goed is met jullie kleine man Jada!

12. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    @choco, gefeliciteerd met je meisje!
    @lynd, ik voel me nou ook niet bepaald zo fit als in de boeken beschreven word..
    @jada, fijn dat alles goed was met jullie mannetje. behang klinkt leuk. ik heb jammer genoeg vandaag weer bloedverlies gehad (en zaterdag). er zaten vandaag wat stolseltjes bij. gelukkig nam het af en hoefde ik niet naar de vk (ja, heb ze weer gebeld..). anders had ik morgen weer naar het ziekenhuis moeten gaan. nu kan ik wachten tot woensdag, de 20 weken echo. zit er echt mee in mijn maag.

13. Jeetje Ise, het zit je niet mee. Fijn dat het bloedverlies iets afgenomen is. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, nog twee dagen tot de 20 weken echo.

14. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Wat geweldig Jada dat alles goed is met hem!!

Ise wat naar weer zeg!! Gelukkig woe. al de echo, das snel!

Zet hem op Wops;)!!!!!

15. woops

woops Niet meer actief

@Ise,
    Jemig meid dat is allemaal niet zo leuk zeg.
    Hopelijk is de echo woensdag gewoon helemaal goed.
    Ik duim voor je.

@hier,
    Ik heb een vraagje en zit er al even mee maar durfde het niet te vragen of te zeggen.
    Misschien heeft hier iemand nog meer last van.
    Ik verlies urine, en dan bedoel ik niet op de wc maar gewoon als ik loop, zit, lig enz. en dat is al enkele dagen tot een week dat het me echt opvalt.
    Stink ook echt naar urine van ondere na een dagje.
    Schaam me er wel voor eigenlijk.
    Iemand ook hetzelfde probleem en zou ik dit moeten melden bij de verloskundige?

Iedereen alvast een fijne dag voor morgen.

16. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ik herken het niet Wops, maar heb wel gehoord dat het vaker gebeurd. Heeft volgens mij te maken met je bekkenbodemspieren. Lijkt me een heel vervelend probleem.
    Ik heb alleen dat ik me goed leeg moet plassen op het toilet. Soms denk ik dat dat ik klaar ben, maar komt er toch nog wat. Voel dat niet goed.
    Misschien kun je dunne tena's dragen, die helpen ook tegen de geurtjes en zou het zeker melden bij de vk. Die heeft vast ook tips.

17. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Hai meiden,
    hierbij een frame van onze baby! Dus 18w3d, 4-D. Heb nog meer leuke, maar mag max 1 foto uploaden per bericht, en wil niet spammen. Zal eens kijken of ik ze ergens op internet kan uploaden en dan geef ik een link :)

18. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat onwijs gaaf Lynd:)!!!!!

Wops zou het met de vk bespreken idd, er zijn bekkenbodemoefeningen voor. Staat best veel over op internet. Ook sex helpt hier weer ;)

17 weken party vandaag!!! En mijn laatste dagje werken voor m'n vakantie8)!!!!!

19. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @ise: jeetje wat naar meid! knuffel!

@lynd: wat gaaf!! echt een knapperd! ;)

owww meiden ik ben echt erg!
    als ik iets in mn kop heb zitten...
    vanavond om 19.00 geslachtsbepaling bij een echobureau die dat vanaf 16 weken doet! :D

de 20 weken echo kon pas later dus ik kon echt niet meer wachten! :)

20. @ Wops, ik herken het ook niet, maar zoals Chevenne zegt het komt vaker voor. Even googlen anders even bij de VK navragen

@ Essie, 17 weken wave 8)8)8)8)8)8)8), lekker nog maar 1 dagje werken. Ik moet nog 2 1/2 week tot mijn vakantie.

@ Lynd, prachtige foto

@ Rebbel, jij bent echt erg :p. Nee joh, ik zou ook niet meer in spanning willen zitten. Hopelijk is het duidelijk te zien vanavond. Ik herken dat trouwens van iets in de kop hebben zitten, dan moet het ook gebeuren.

@ All, heerlijk een dagje vrij vandaag. Ga straks even de stad in en dan genieten van het mooie weer. Fijne dag allemaal.

Deel Deze Pagina