Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    @ Blaine, grappig dat je zusje er zo van overtuigd is :) Hier zijn ook allerlei speculaties, net als destijds bij mijn zoontje. Ik vind het wel leuk, zelf doe ik ook mee. Mijn idee verandert nog wel eens, momenteel vermoed ik nog wel eens een meisje, terwijl ik in het begin het gevoel had dat ik er nog een jochie bij zou krijgen. We zullen zien. Bij mijn zoontje vond ik het onzin om te kijken wat hij was na de bevalling. Heel raar, ik wist dat het een jongetje was, dus waarom nog kijken? Toen bleek dat gevoel dus wel heel sterk opeens (was paar sec na geboorte). Wie weet hoe het deze keer gaat, al ben ik tegen die tijd meer bezig met de datum (níet de 24e) dan met wat het wordt, gok ik.

@ mex. griep: Opvallend hoe iedereen anders reageert. Hier is bij de vk niks veranderd, zij raden enkel aan de site van het RIVM aan te houden en hebben daarvan de uitdraai op de deur hangen. Aangezien ik naar New York ga en je volgens het RIVM een eigen afweging moet maken of het verstandig is, heb ik wel even gevraagd aan de vk wat die aanraadde qua voorzorgsmaatregelen (ik ga nl sowieso). Extra hygiëne was volgens haar voldoende. Vaccinatie krijg ik toch niet, want geen extra risicogroep, dus ik denk dat het wel losloopt.

Eergisteren heb ik gebeld naar het yogacentrum hier en ik mocht meteen dezelfde avond al komen kijken naar zwangerschapsyoga. Dat was me wat te snel en ik was erg moe, dus 1 september ga ik daarheen. Heb er zin in!

@ Wops en ik geloof LisetteG: Als jullie nog extra bekkenbodemoefeningen willen kan ik ze jullie wel doorsturen per pm? Laat maar weten :)

Ik wilde nog meer typen, maar mijn moeder belde net (of ik de ramen straks niet vergeet dicht te doen voor het geval het flink gaat stormen;)) en ik ben dus de rest vergeten.

2. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Zijn er trouwens nog meer dames misselijk en aan het overgeven? Ik word er ondertussen toch een beetje gek van. Het is echt niet te vergelijken met mijn vorige zwangerschap, helaas.

3. woops

woops Niet meer actief

Hoi,

Heb nog niets terug gelezen, ga ik straks doen.

De pc is weer gemaakt, mannetje heeft magische handen zullen we maar zeggen. ;)

En ik heb een heel leuk nieuwtje:
    Ik heb de kleine ZIEN bewegen, ik lag net na het eten op de bank naar de buik te kijken, omdat de kleine zo bezig was en ineens ja hoor, een schopje.
    Ik m`n man geroept en toen gebeurde het nog enkele keren, mannetje heeft het alleen niet echt gezien.
    Hij zei
    "jij voelt wanneer het schopt en waar, dus je weet ook waar je moet kijken"
    Klopt wel een beetje, hij zei ook nog naderhand
    "mijn tijd komt nog wel dat ik het ook zie"
    Het is zo`n scheet die man van me.
    Voel me meteen er een heel stuk beter door.
    Ik voel en zie m`n kleintje al, wat is dat mooi en speciaal zeg.
    Helemaal in de 7e hemel!

Tot straks als ik alles terug gelezen heb.

Groetjes

4. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    @Wops, ik heb dat idd ook al verschillende keren gezien. Gaaf is dat he? Mijn man kan het ook duidelijk zien, echt machtig cool!

Sinds een paar dagen vraagt mijn zoontje (2 jaar en 1 maand oud) "mama, baby luisteren?" Dan komt ie met zijn hoofdje op mn buik liggen luisteren. Ik vraag dan " Hoor je het? Wat doet de baby nou?" zegt hij: "huilen!" HIhih wat een fantasie he?

5. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Even klagen dat ik het zo warm heb! Pffff.... Ik ben weliswaar thuis maar het is hier 29 graden ofzo. Echt niet te harden. Ik kijk vol verwachting uit naar de buien maar voorlopig zie ik nog niks...

Grappig dat sommigen de baby zien bewegen! Dat heb ik nog niet gehad. Wel voelen, en goed ook. Steeds steviger. Ook van de buitenkant.

@momae (tenminste, ik geloof of jij dat vroeg): ik hoef al sinds een aantal weken niet meer te spugen, maar ik heb nog wel 2x gehad dat ik te weinig/te laat at en dan moest ik wel helaas. Ik begrijp hieruit dat jij nog regelmatig moet spugen? Ben je ook nog heel misselijk, of merk je langzamerhand verbetering?

6. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ik klaag ook. Ik ben aan het werk en zit in het warmste lokaal. Het is hier dik boven de 30 graden. Loop al met een natte handdoek in mijn nek en heb barstende hoofdpijn.

7. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    anke, wat leuk! ik hoop echt mee te kunnen en laat het je denk ik wel op het laatste moment maar op tijd weten..

8. woops

woops Niet meer actief

@anke,

Is het misschien ook leuk om hier een lijstje met namen neer te zetten die mee gaan, is wel leuk om te zien denk ik.
    Ik ga wel mee, lijkt me zo gezellig.
    Ik kom met het openbaarvervoer naar Utrecht toe.

9. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Meiden met last vd warmte; nog heel even volhouden!!! Sterkte:)!!

Wops wat geweldig voor je:)!!! Geniet ervan!!

Ise en Liset ik ben trots op jullie;)!! Heel goed opgekomen voor jezelf!!!

Momae wat vervelend dat je nog steeds misselijk bent:(.....beterschap!

Blaine wat een grappige baby joh:D!!!

Rebbel: Neem het getal 49. Tel daarbij de maand op waarin de eerste dag van je laatste menstruatie was. Trek van dat getal jouw leeftijd af (op dat moment). Vervolgens trek je van dit getal één af, dan twee, dan drie, enzovoorts. Doe dit tot je niet meer verder kunt aftrekken. Het getal dat overblijft, zal je dan vertellen of het een jongen of een meisje is: is het getal even, dan is het een meisje. Bij een oneven getal is het een jongen.

Bijvoorbeeld:
    49 + 3 = 52 - 28 = 24 -1 = 23 - 2 = 21 - 3 = 18 - 4 = 14 - 5 = 9 - 6 = 3.

Hier: nog af en aan enorm zere tepels! Ze zijn dan helemaal paars!! Alsof ze afsterven:$!!! Heel naar. Verder af en toe last van bandenpijn en ik kijk erg uit naar het moment dat ik de baby kan voelen.....dat ik dus ook echt zeker weet dat dat het is wat ik voel....;)

10. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Jada: Leuk hé zo'n kleine drollies :D 20 weken klinkt nog zo ver hé, maar kdenk dat het nog wel zal meevallen :D Allé dat hoop ik toch :)

@Rebbel: Ik heb gevraagd om vriendjes te worden!

@Bewegen van de baby: Ik voelde eerst ook alleen maar gekriebel. Daarna een tijdje niets meer. Maar sinds een paar dagen voel ik ook een echt geplop. Mini stompjes. Hihi. Vaak als ik me op mijn zij leg in bed, maar iets te veel op mij buik lig. Dan begint de kleine tegen die kant te stampen :D Zo leuk
    Wat lijkt het me heerlijk om de kleine al te zien bewegen :) kBen al blij dat ik iets voel, zien zal nog wel komen :D

@Belle: Hie is het ook snikheet, tis hier inmiddels al 29.8 graden. Ik ben een beetje aan het doodgaan. Ik krijg echt geen frisse lucht en dat haat ik.

@Essie: Ik heb ook nog steed heel pijnlijke tepels, maar paars zien ze niet. Dat lijkt me idd pijnlijk.

tIs hier echt veeeeeeeeel te warm. Ik vlucht zo dadelijk ergens anders naartoe. kHeb al naar mijn schoonmoeder gebeld of we daar mogen komen eten, want hier val je gewoon dood. 30 graden binnen, wat voor een weer is dit nu! Bah

11. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Ah Hilli, leef met je mee.....

Hmmm, op buienradar lijkt het nu alsof alle buien over zee gaan trekken......het is hier (Haarlem) nu net wel erg aan het waaien, maar de zon schijnt nog steeds.

12. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    @ Momae: Nee sorry, daar heb ik geen last van. Ik wens je er veel sterkte mee en hoop dat het nu toch echt snel over is zodat je ‘echt’ kan gaan genieten!

@ Wops: Wat leuk!!!! Je hebt inderdaad een schat van een man. En ook zo geduldig! Mijn man is ook geduldig hoor, maar het is en blijft een man hihihi.
    De mannen zijn wel bezorgd over hun vrouw, en dat doet ons ook erg goed toch?

@ Mispoes: Whahaha, wat een fantasie hebben die kinderen ook he? Wel erg leuk dat je kind er zo mee omgaat!

@ Belle: Tis hier ook ontzettend warm. Kijk er ook naar uit dat het even lekker gaat regenen. Maar helaas, op buienradar.nl zie ik nog niks.

@ Chevenne: Jeetje meis! Doe wel rustig aan he? En drink voldoende! Sterkte ermee, en hoop dat je snel naar huis mag!

@ Ise: Das goed joh! Jij ook bedankt he! Dankzij jou heb ik dat cafe gevonden!

@ Wops: Dat zal ik zeker doen, maar tot nu toe heb ik alleen jou en mij staan die zeker mee kunnen. Had er al wel totaal 27 mensen die graag mee wilden maar weet dus niet of ze nu ook nog steeds kunnen.
    Zodra ik meer mensen heb laat ik het hier weten!
    Ik kom ook met OV. En waarschijnlijk gaan Lisette en ik samen, en misschien Angelic ook.

@ Essie: Hier waaide het al de hele dag (in flecoland, Almere). Maar das opzich wel lekker. Maar ook nog steeds geen teken van regen. Mmmmm

13. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Ja hier ook wel, maar nu net gaat het harder. Ach, we zien het wel he, kunnen er toch niks aan doen ;)

14. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Tussenstand meiden die naar het uitje gaan op zaterdag 19 September in Utrecht!

Ankje
    Wops
    LisetteG

15. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Lekker buiten staan en armen omhoog :D

16. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Haha!!! Heb ik net inderdaad gedaan!! Heerlijk!!

17. Sjees

Sjees Niet meer actief

momae@ ik zou heel graag die oefeningen van je krijgen.

Hee wat leuk nog iemand uit almere angelic, ga jij ook mee met het uitje,dan kunnen we samen gaan.

Had net boodschappen gedaan met mannetje, komen we terug en ik stap uit de auto,toen zei mijn man ren maar gauw naar binnen,en op dat zelfde moment hoor ik allemaal gezoem, ik draaide me om er hing toch een zwerm bijen bij mijn buurman voor de deur,ik ben meteen naar binnen gerend en mijn man heeft de auto dichtgedaan.
    Uiteindelijk werd het rustiger buiten en is mijn man gaan kijken, blijkt dat er in de heg van de buren een hele bijending hangt,we hebben er foto’s van gemaakt en probeer al te plaatsen hier maar ik krijg het niet voor elkaar.
    Ik ben echt als de dood voor die beesten en ben er ook allergies voor maar vond het wel erg dapper van mezelf dat ik daarstraks ook even heb gekeken.

18. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Whahaha! Ik had het tegen je gezegd en dacht.....dat kan ik ook whahahahahah. Dus stond ook even heerlijk buiten!!! lol:D

19. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    pfff... wat is het benauwd!!
    milan heeft vanmiddag nog niets gegeten! :( hij wil niet, te warm denk ik.. hij heeft wat kleine rode pukkeltjes,vlekjes, maar verder niet ziek. geen idee wat het is! misschien nu toch aankomende waterpokken.
    hoi meiden!

wat een plakweer! bah!!

ik ben wat kleding van milan aan het verkopen, staat hier ook wat op de site! ik heb zo ontzettend veel! :$:D ow en een loopstoel! dus als jullie intresse hebben, staat hier op de site!

liefs rebbel

20. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Dat is ook niks voor mij hoor! Maar toch ook wel interesant om te zien toch?
    Maar zijn het bijen of wespen. dacht dat bijen eigenlijk niks doen, en dat wespen wat agressiever zijn.
    Hoop dat de foto nog lukt, ben benieuwd.

Deel Deze Pagina