Hoi Januari mama's, hoe is het met jullie? Al symptomen? Ik zelf heb vanochtend voor het eerst overgegeven, ben sinds gister zowat de hele dag misselijk maar ik heb dit alles er voor over hoor.
@NourElHouda, ben ook sinds gisteren voor het eerst wat misselijk, maar nog wel zonder overgeven. Het is nu nog goed te doen, maar ik verwacht dat het nog wel erger wordt... We wachten af... Wel snel honger, maar geen eetlust. Niet heel erg overdreven moe, maar wel futloos en de hele dag door gapen. Vaak plassen valt op zich mee, wel meer dan normaal. En ik heb veel speeksel, maar dat had ik bij de anderen ook.
ik ben ook sinds gisteren misselijk, vandaag wat erger maar nog niet overgegeven (gelukkig). wel gek met eten, dan heb ik ergens zin in en dan vind ik het eigenlijk niet lekker. zoals nu, ik eet een bapao broodje. maar bah, valt niet lekker. de eerste plas zit in de fles voor mvm. word wel ietswat misselijk van het idee maar het is voor een goed doel. hoe is het verder met iedereen?
@ Ise Ik heb hier al 2 flessen (vol), voor MvM. Net zoals je zegt echt smakelijk is het niet, maar voor een goed doel heb ik alles over. Morgen is de ophaaldag. Dat misselijke gevoel heb ik al een paar dagen, niet genoeg om over te geven. Heb het ook niet de hele dag door. Dan weer honger, ben je aan het eten zit je weer vol. Verder nergens geen last van. @ NourelHouda, balen dat je overgegeven hebt, hoort er allemaal bij, moet je maar denken. @ Iva, tot wanneer doe jij mee aan MvM, dan kan ik je op de lijst zetten?
goed zeg, al 2 flessen! ik doe trouwens mee tot 22 juli. is de lucht echt zo erg? ik doe mijn neus dicht, wil het liever niet ruiken. de kratten staan lekker op het balkon.
Ik ga je erbij zetten. Het is een vreemde lucht, ziekenhuislucht daar lijkt het een beetje op. Heb de krat in de logeerkamer staan, hoef mijn neus niet dicht te knijpen. Kan er nu nog wel tegen, maar echt lekker is anders
Oh haha, ik was al mijn motivatie aan het terugzoeken Niet dat ik me hoef te verantwoorden hoor, maar ik wil het wel even uitleggen eigenlijk, omdat ik het wél een heel goede actie vind; dus hier dan alsnog maar even wat ik een paar dagen terug typte: Ik zelf heb de eerste drie zwangerschappen wel meegedaan, maar de laatste drie niet (deze meegerekend dus). We wonen namelijk achter mijn schoonouders en ik krijg die kratten echt niet ongezien in huis (net als de MvM consulente Mijn schoonmoeder ziet alles qua visite). Als dat wel zou lukken dan zit ik met het volgend probleem, waar laat ik de kratten, mijn oudste kinderen zijn al 11 en 12, dus die gaan er zeker naar vragen waar dat voor is, en ik wil er niet om liegen. Kortom, het wordt bij ons een heel gedoe. Daarnaast word ik altijd zo misselijk van die flessen. Zelfs met adem in houden moet ik nog kokhalzen/overgeven van de geur. Dat in combinatie met het feit dat ik al drie keer heb meegedaan, maakt dat ik me een stuk minder schuldig voel dat ik dat kostbare HcG door de plee spoel
@all: terug van de gyn. Echo gehad, maar (nog?) niks op de zien. Ze zei dat het ook nog erg vroeg was, moet volgende week terugkomen. In elk geval zag ze ook buiten de baarmoeder niks 'dat haar zorgen baarde', dus gewoon nog niks te zien. Er was een ienimienie klein zwart vlekje te zien, waarvan ze zei dat dat het misschien zou kunnen worden, maar dat was zo klein dat ze dat niet met zekerheid kon zeggen. Weet dat dit in mijn stadium niks hoeft te betekenen, maar ik was de komende week natuurlijk positiever tegemoet getreden met een (voor dit stadium) succesvolle echo op zak. Het maakt me eerder ongerust, precies was ik wilde voorkomen, had liever geen echo gehad. Volgende week vrijdag weer. Zucht. Zal er morgen nog maar eens een zwangerschapstestje tegenaan gooien, hopelijk stelt dat gerust!
Ik snap het helemaal hoor. Je heb al een hoop stellen geholpen door drie keer mee te doen. Aan de ene kant erg handig dat je achter je schoonouders woont, maar ja in dit geval weer niet.
Kan me voorstellen dat je nu ongerust bent. Het is ook nog erg vroeg om iets te kunnen zien op de echo, volgende week kunnen ze al iets meer zien. Marieke heeft ook een echo gehad toen ze iets meer dan 5 weken was. Volgende week vrijdag, ben je alweer 5.5 week.
Wie van jullie hebben er ook een (hele) vroege echo gehad (voor 5 weken)? En was daar wat op te zien (vruchtzakje)? Wil hiermee graag inschatten of het ongebruikelijk is.
Hey Ladies, Ik was vanochtend vol goede moed naar mn werk gegaan, maar ik ben naar huis gestuurd omdat ik er behoorlijk ziek uit zag. Nu heb ik ook bijna de hele nacht niet geslapen, en draait alles voor m'n ogen, maar zwanger zijn is niet ziek zijn... Maar goed... ik voel me echt beroerd en mn hoofd is heet, dus misschien ook wel een verstandige zet van mn collega's... Ik ga lekker plat, tot snel ladies!
**INBRAAK** Hey meiden!! Pff januari 2010 alweer!!! Als ik meelees dan voel ik weer precies wat ik vorig jaar allemaal voelde!! Heel veel succes allemaal en geniet ervan! Het gaat allemaal veel te snel! Liefs een jan2009 mama **UITBRAAK**
Lynd, ik heb vandaag een echo gehad (5 weken) en daar was een zwarte vlek op te zien, zoiets als bij Marieke. Bij de vorige zwangerschap heb ik een echo laten maken met 4 weken en 1 dag. Daar kon je niks op zien, zelfs geen zwart puntje. Ik had vandaag dus om een echo gevraagd ipv a.s. maandag. Ik voelde gisteravond en vanmorgen iets knappen, heel erg raar. Het was daar onder zeg maar. Sindsdien had ik ook geen last meer van de aanhoudende pijn aan de linkerkant van mijn lies. Dus ik vertrouwde het niet. Op de echo was een zwarte vlek te zien, nog geen vruchtje. Daar was het te vroeg voor zei de arts. Hij zei dat ik mooi op schema lig. Volgende week woensdag mag ik terugkomen voor de volgende echo! Hij en wij hopen dan een mooi vruchtje te zien met misschien een kloppend hartje...... Liefs Nikkie
Hi ladies, nog even over het overgeven; ik moet er wel bij zeggen dat 't opkwam toen ik m'n tanden wilde poetsen. Zodra die tandenborstel in m'n mond zat kwam 't omhoog, denk dat 't anders gewoon bij de misselijkheid was gebleven..
@ Lynd & Nikki, ik denk dat er op dit moment nog niet veel te zeggen valt over wat er te zien is op de echo's. Ik hoop dat jullie (en wij allemaal) snel een goede, gezonde vrucht op de echo zullen zien. Ik heb trouwens volgende week donderdag de eerste echo, vind 't erg spannend aangezien ik de vorige keer meteen slecht nieuws kreeg (vruchtje was gestopt met groeien).
Oh herkenbaar hoor, ik had dat met de tweede ook en mocht pas na drie weken terugkomen Toen klopte er een heus hartje in een heus boontje Maar ik snap je zorgen hoor, daarom wil ik nu ook nog geen echo... eerst maar allemaal afwachten en dan zien we wel verder.