Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woops

woops Niet meer actief

#4681 woops, 23 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2009
    Ik houd m`n gewicht al (niet schrikken) elke week bij sinds 2005.
    Beetje een tik van mij omdat ik altijd heb gelijnt, en nu dus niet dus groei gewoon veel voor mijn gevoel.
    Verloskundige heeft me ook gezegd dat het aankomen niet erg is, en dat het naderhand allemaal goed komt.
    Maar dat is gewoon een tik van mij, het gewicht bijhouden dus.
    Ik laat er nu dus echt niets voor staan om wel of niet af te vallen hoor, dat voor de duidelijkheid.
    Heb net gewoon frietje en frikandel op en toen ik lijnde zou ik dat niet hebben gegeten.
    Dus ik geniet er wel.
    Wil soms wel eens om de week wegen (of helemaal niet), maar voor ik het in de gaten heb sta ik op de zondagochtend toch weer op de weegschaal.

ps. misschien had ik m`n gewichten hier niet moeten melden, voor eventueel verwarring, sorry! :(

2. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Wops dat mag altijd natuurlijk! Maar het lijkt me voor jou gewoon af en toe een beetje obsessief..... Vermoeiend....?? Het is trouwens duidelijk hoor dat je nu niet lijnt ;)

Weegschaal tijdelijk de deur uit doen :) ???

Succes in elk geval!

3. woops

woops Niet meer actief

Yep je hebt gelijk, het is een opsessie. :)
    Daar kan ik helaas niet onderuit.

In het begin, kon ik echt heel erg verdrietig worden van het aankomen, maar nu niet meer gelukkig.
    Het hoort erbij en dat heb ik toe gegeven aan mezelf.
    de meiden die anorexia hebben gehad in dit clubje zullen denk een beetje hetzelfde gevoel hebben.
    Ik zal zo goed als ik kan niet meer over m`n gewicht praten, oke?!
    Is voor jullie ook niet zo leuk als ik weer aankom met m`n gewicht. :D

We zijn zwanger en we zijn dolgelukkig! :p

4. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Wops ik vind het helemaal niet vervelend! Het is misschien juist goed voor jou als je er hier over praat? Ik vind het in elk geval naar voor je dat het een obsessie is... En natuurlijk ben je dolgelukkig nu je zwanger bent, dat staat buiten kijf!!!!

5. woops

woops Niet meer actief

Lief van je! :D

6. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ik herken het wel Wops. Ik ben een aantal jaren geleden binnen 1,5 maand 13 kg aangekomen, na het stoppen van een bepaald medicijn en kon gewoon niet meer afvallen, hoe ik lette op wat ik at en sportte. Mijn stofwisseling lag helemaal op z'n gat.
    Was toen erg zuur, want deed in die tijd wel wat modellenklusjes en dat was toen in 1x over. Ik ben er erg verdrietig en boos over geweest en het heeft me jarenlang bezig gehouden.

Nu net voor mijn zwangerschap lukte me het weer een om beetje af te vallen. Ik was absoluut niet te dik of te zwaar, maar wilde gewoon een bepaald gewicht te hebben, daar voelde ik me prettig bij. Ik hoefde er ineens ook weinig moeite voor te doen, het ging vanzelf, net alsof mijn stofwisseling na een paar jaar weer een boost kreeg.

En toen was ik al heel snel zwanger. Ik was zo bang dat ik een tientonner zou worden. Had echt dat beeld voor ogen. Gelukkig valt het allemaal heel erg mee. Was afgelopen week, bij 18 weken 3 kg aangekomen, maar gistermorgen was er alweer een kilo af. Hoogstwaarschijnlijk vocht. Ben nu bij 18+4 2 kg aangekomen. Draag het mooi aan de voorkant en voel me er prima bij. Ik eet voldoende, maar heb bijna geen snoepbehoefte, dat scheelt. Ik eet veel brood (7 sneetjes) en goed avondeten en tussendoor gezonde dingen als fruit of ontbijtkoek. Snoep, chocola en ijs raak ik bijna niet aan.

7. woops

woops Niet meer actief

O wat fijn dat je niet al te sneel aankomt.
    Gelukkig snap je me een beetje.
    Ik ben echt bang dat ik een tientonner wordt, als ik zie wat ik nu al ben aangekomen en ben nog niet op de helft.
    Maar zoals de verloskundige al zei, dat het bij mij naar de zwangerschap er ook wel weer af gaat.
    heb het toen bewezen om 40 kilo af te vallen dus die 20 kilo die ik misschien aan ga komen gaan er ook wel weer af.
    Maar eet jij 7 sneetjes brood?!
    Wow dat krijg ik niet weg hoor.
    Ik eet elke morgen trouw een bakje met corn flakes met melk.
    In de middag 2 en soms 3 sneetjes brood met beleg waar ik zin in heb.
    En dan avond eten, is gewoon ongeveer 1 aardappel, groente en stukje vlees.
    Ik eet wel meestal een koekje rond 10 uur bij de koffiepauze op m`n werk, is altijd gezellig.
    En in de avond een ijsje of wat vla/kwark.
    Dat scheeld natuurlijk per dag en aan het weer.
    Fruit krijg ik bijna niet wel, meloen en banaantje lukt nog en de rest wordt ik een beetje onpasselijk van.
    Voor de zwangerschap ad ik hele fruitschalen leeg.

Wel echt heel fijn dat je niet al te snel aan komt.

8. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    @rebbel, vervelend van die injecties. het is inderdaad voor een zeer goed doel, hou je dat maar voor ogen bij elke "prik".. :)

@gewicht, ik ben nu ook (bijna) 2 kilo aangekomen. bij mijn zoon was dat wel meer bij 20 weken. toen snoepte ik meer, nu eet ik zoals chevenne. veel brood en fruit, af en toe wel wat lekker hoor tussendoor. ik denk, maar weet dat niet zeker, dat ik in de eerste weken door de misselijkheid een klein beetje ben afgevallen.

9. woops

woops Niet meer actief

Ik ben de 1 weken (vanaf week 6 tot week 16) ziek en overgeven geweest maar niet afgevallen.
    Best raar dat ieder lichaam anders reageerd.

10. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ik eet:
    's morgens 3 sneetjes brood en een kopje thee.
    op mijn werk drink ik ook nog twee kopjes thee voor de les begint.

Tussendoor heel veel water en een kauwgommetje. (heb zo'n vieze smaak in mijn mond sinds de zwangerschap)

In de koffiepauze thee met een ontbijtkoekje.

Tussen de middag 4 boterhammen en een beker zuiveldrank

Theepauze 's middags een banaan en thee.

's avonds stevig bord vol avondeten en een kommetje vla of yoghurt.

Is best wel stevig, maar daardoor heb ik helemaal geen behoefte aan zoetigheid of hartige snacks.
    Thee is btw zonder theïne ;)

Ik moet wel zeggen dat ik redelijk veel beweging heb op een dag. Ongemerkt loop je toch veel als je voor de klas staat en daarnaast rijd ik nog 3 keer per week paard en dagelijks de nodige klusjes als uitmesten, uit de wei halen.

11. woops

woops Niet meer actief

Je hebt een mooi schema-tje hoor, netjes wat je eet.
    Ik probeer ook veel water te drinken en drink nu op verzoek ook roos vicee om nogmeer water binnen te krijgen.
    Ik maak het dan dun aan, dus dat er gewoon smaakje aan het water zit.
    Ik eet ook kaugom om de vieze smaak.
    Ik heb ook elke keer als ik de tanden poets een heel bloedbad in m`n mond, hebben meer meiden dat?
    Ik heb niet echt veel beweging nee, ik werk nu even 4 uur per dag en de rest lig ik meer plat omdat ik moe ben.
    Ik ga wel over enkele weken 1x per week zwangerschapszwemmen.

12. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Dus jij hebt ook een vieze smaak? Vreselijk vind ik dat. Elke keer als ik wat eet of drink, blijft er een zurige/bittere smaak achter. Moet dan echt tandenpoetsen of een kauwgommetje, want anders wordt ik helemaal gek. Dronk voorheen altijd lessini limonade, maar ook daar krijg ik het van, dus daarom eigenlijk alleen nog maar water en sleep ook overal een flesje mee naartoe.

Soms een beetje bloedend tandvlees, maar weinig last gelukkig. In de tijd van onbehandeld b12 tekort heel veel last van tandvlees en tanden gehad. Tandvlees was iedere keer ontstoken. Is nog een gevoelige plek, maar dan weet ik dat de verhouding folium/b12 niet goed is. Paar foliumtabletjes slikken en het is weer over.

Mijn zusje is ook zwanger, maar loopt 8 weken voor. Is weer heel anders zwanger dan ik en groeit behoorlijk. Van haar weet ik dat ze veel snoept. Stuurt haar vriend naar tankstation en is helemaal gek van pizza.
    Ik denk dat vocht ook meespeelt wops, is erg warm geweest en wordt ook weer warm en je hebt een stuk minder beweging, dus houd je het ook allemaal meer vast.

13. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Vieze smaak heb ik ook regelmatig maar van bloedend tandvlees geen last van......(heb een kunstgebit).

14. woops

woops Niet meer actief

Ja iederen zwangerschap is natuurlijk ook anders, maar goed ook denk ik dan maar soms.

Dank je wel voor je lieve woorden chevenne

15. woops

woops Niet meer actief

Handig op zulke momenten.
    Lijkt me wel weer lastig als je dan net als ik weer moet overgeven.
    Ik zie het al gebeuren dat je het gebidje tussen je .... moet uitvissen. :)
    Sorry hoor. :D

16. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Rare ideeën heb jij hier op de zondagavond Wops ;)
    Vorig jaar ook de afleveringen gezien van die echtparen die met de caravan naar de Krim gingen. Een zo'n man had daar ook een kunstgebit akkefietje. Heb er zo heerlijk om gelachen.

Lijkt me vervelend genoeg een kunstgebit, maar soms is het ook wel weer handig.

17. woops

woops Niet meer actief

:D

Ik ga even tv kijken en dan naar bed.
    Ik zie jullie morgen weer.
    Iedereen slaap zacht en gezond weer op! :p

18. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ik doe hetzelfde, morgen om 6.00 weer de wekker. Trusten allemaal!

19. missy1982

missy1982 Nieuw lid

20 dec 2008
    3
    0
    0
    Lisse
    hallo meiden
    hier ook een januari mama :) uitgerekend op 28 januari 2010.
    yeahhh. groetjess

20. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Welkom missy.
    Weer slecht geslapen vannacht, pfff. Nu richting werk, tot later vandaag.

Deel Deze Pagina