Welkom Missy! @Chevenne, Vervelend zeg, succes met werken. Iedereen een fijne dag met werken of thuis zitten. Groetjes
Even een berichtje. Ik was gisterenavond enorm geschrokken. Ga zo terug lezen. Ik heb al een tijdje last van een spier die door trekt achter mijn linker been. Gisterenavond had ik daar weer last van. Maar dit keer zo erg dat ik me niet om kon draaien, want ik verrekte van de pijn. Ik moest naar de wc en kon absoluut niet op mijn linker been staan. Zakte er gewoon doorheen. Jeroen had me geholpen naar de wc. Hij was ook ontzettend geschrokken. Ik vond dat toch zo eng! Je hebt totaal geen controle op je lichaam. Ik had na het plassen direct de verloskundige gebeld. Ze vertelde mij dat het heel veel voorkomt bij zwangere vrouwen. Het kan zijn dat het kindje gedraait is en precies op die spier ligt. Maar dan zou het ook kunnen afwisselen met de spier van mijn rechter been. En daar heb ik nooit last van gehad. Wat ook kan is dat er een botje is verschoven en dat die spier klem ligt. Ze vertelde mij dat ik de chiropractor moest bellen voor een afspraak. Zij konden me hier misschien er wel vanaf helpen. Ook zij stellen een diagnose. Hoop toch zo dat het geen bi is he! Nu kan ik wel weer lopen, maar het blijft pijn doen in mijn onderrug (vlakbij mijn linker bil). Echt zo raar! Ga om 8 uur bellen voor een afspraak.
We zijn gisteren bezig geweest met het schuren en schilderen van de kastjes en bedje. Dit is een foto van wat de kleur wordt. Bekijk bijlage 11425 @ Rebbel: Dat neemt nog niet weg dat je door een flinke pijngrens hen moet! Mijn petje af hoor! Waar woon je Rebbel. Misschien kun je met iemand mee rijden of samen met de trein. Is goed te doen lopen vanaf het station naar het cafe zeggen ze. @ Essie: Bedankt voor je compliment! @ Wops: Je ziet er goed uit meis! En je bent lekker zwanger! Ik ben van mezelf ook zwaar. Woog 95 kilo voordat ik zwanger was. Alleen ben ik afgevallen, nu begin ik langzaam aan te komen. Mijn moeder was van mij 15 kilo aangekomen, maar viel 20 kilo daarna af. Dus zo kan het ook he? Hihihi Zou me absoluut niet druk maken hoor! Rebbel heeft gelijk. Je kind pakt wat hij nodig heeft en het is aan jou om je voeding op jezelf aan te passen. Dus je vitamine en je ijzer b.v. Daar pakt je kind veel van en dus heb jij het extra nodig. Ze zeggen ook dat je niet voor 2 (of 3 in jou geval Eleni) hoeft te eten. Niet druk maken! Gaat erom dat je een gezond kind krijgt en dan jij gezond bent! En volgens mij ben jij dat echt wel toch? Tis ook helemaal niet verwarrend hoor Wops dat je je gewicht er neer hebt gezet. We zijn gewoon bezorgd, en willen je allemaal duidelijk maken dat lekker gezond bezig bent! En je mag hier alles vertellen!! @ Missy: Welkom!!! Gefeliciteerd met je zwangerschap! @ Gewicht: Ik viel juist af. Ik deed altijd vermoede pogingen om af te vallen, maar lukte me niet! Maar nu ik zwanger ben viel ik af. In het begin natuurlijk erg leuk, maar op een gegeven moment had ik het toch bij de vk neer gelegd. Zij vertelde mij ook dat afvallen niet erg is in het begin. Maar op een gegeven moment moet je toch aankomen omdat het kindje begint te groeien en alles eromheen. Dat begint nu zo langzamerhand. De mensen die door hebben gegeven of ze wel of niet kunnen voor het uitje op 19 september. Ankje-----------ja Blaine-----------ja Chevenne------nee Essie79---------nee Jada1984-------ja Ladyjoey--------? LisetteG---------ja Lynd-----------nee Marieke11-------ja Wops------------ja Dit is de link van het cafe: Café-Restaurant Aperitivo in Utrecht-uit eten begint op dinnersite.nl, de complete restaurantgids
hallo hier alles goed. ondanks al een paar dagen hoofdpijn en verhoging...... ik heb ons kleintje duidelijk voelen en zelfs zien bewegen!!!!!heeeeerlijk weer omdat ee te maken. ik lees trouw mee maar post nooit heel veel. dames een fijne dag. ps ben een halve kilo aangekomen maar dat zegt niks mijn vorige zwangerschap was ik uiteindelijk 19 kilo aangekomen......hahaha alles was er snel weer vanaf zonder moeite. liefs nickyz
Heb je nog zo'n last van de hoofdpijn en verhoging? Hoop dat het snel over is! Wel erg fijn om je kindje te voelen he? Voel het nu ook sinds een klein weekje. Echt heerlijk. Heb het nog niet zien bewegen.
Moet om 12:00 bij de chiropractor zijn. Ben benieuwd wat ze met me gaan doen daar. Heb nog nooit gehoord van een chiropractor. Jullie wel?
Missy welkom en van harte! Wops (e.a.) nog even een tip voor als je het nog niet al wist: wissel ontbijt af, niet steeds hetzelfde nemen, want dan komt je spijsvertering maar moeilijk op gang!! Je typte nl dat je altijd ontbijt met cornflakes/yoghurt? Wissel het dus eens af met een boterham (met wisselend beleg), een stuk fruit of een cracker. Succes! En oja, nog even een algemene aanvulling; ik denk dat 'gewicht' sowieso voor heel veel meiden een issue is, zwanger of niet. Dus allemaal zeer begrijpelijk!!!!!! Ik ben geloof ik nu een kilo of 3/4 aangekomen. Nicky en Ankje wat leuk dat jullie de kleine zo voelen!! Ankje heel veel beterschap! Ik herken het trouwens!! Ik had het vorige week een keer toen ik op m'n rug lag (op t strand) en wilde gaan zitten. In m'n rechterbeen, AUW!!! Daarvoor ook een paar keer gehad maar minder heftig. Ben benieuwd wat de chiropractor zegt. Hou me op de hoogte! Chevenne sterkte vandaag! Hier: heel asociaal maar wij gaan vandaag wederom naar het strand!!! Vakantie in eigen land bevalt prima Fijne dag allemaal!!
Hier noemen we het heel cru een bottenkraker, maar dat klinkt ook weer zo eng, maar het is iemand die problemen met het bewegingsapparaat probeert te verhelpen dmv het manipulieren van de positie. Dat last van de spieren heb ik ook regelmatig hoor, laatst ook mijn man midden in de nacht eruit gestuurd om een gelkussen warm te maken en een paracetamol op te halen. Had zelf het idee dat het bij mij kwam door het overbelasten, heb het namelijk iedere keer als ik een paar dagen daarvoor last had (ontsteking)van mijn heup/been aan de andere kant. Maar waar het ook van komt het is een rot gevoel. Hopelijk kan de chiropractor wat voor je doen. @ chevenne, succes met werken vandaag, balen dat je niet goed hebt geslapen. @ missy, welkom hier. @ essie, veel plezier aan het strand, veel te warm volgens mij
Wat een lieve woorden allemaal, dank jullie. Alle tips neem ik mee, en zal eens met iets anders ontbijten, is ook wel een keer lekker na al doe flakes.
Laatste 5 minuten lunchpauze. Had wel heel graag even de luikjes dicht willen doen, maar helaas, geen idee waar. We hebben even buiten gezeten in de zon en ons broodje gegeten. Daarna de spullen voor de middag klaar gelegd. Vanmiddag geen bijzonderheden, dus lekker vroeg naar huis en daar nog even rust nemen. Ik ben wel iemand die veel slaap nodig heeft en normaal ook als een blok in slaap valt, maar de laatste nachten is het echt pet. Best wel jammer.
Hey meiden!! Ik kom net terug van de 20 weken echo en alles ziet er goed uit Ben er zo blij mee Ook weten we wat het worden gaat, we krijgen een Zoon!!! Ik moet alleen maandag nog even terug komen omdat ze niet konden zien of het bovenlipje dicht was en ze kon de nieren niet vinden. Die werken wel want de blaas was wel gevuld. Hij was super actief bezig waardoor ze dus niet alles konden vinden. Hehe hij liet ook duidelijk zien dat hij een jongentje is, hij schaamde zich er niet voor 8). Voor de rest voel ik me goed, ben alleen wel elke dag om 11 uur helemaal kapot, val dan gewoon in slaap op de bank. Normaal liggen we dan wel in bed maar mijn mannetje heeft vakantie. Ook al we bij vrienden ofzo op bezoek zijn ben ik al snel moe. @het uitje; Helaas kan ik niet mee. Ik hoop wel dat jullie een super gezellige dag hebben! Voor de rest heb ik niet terug gelezen, ik hoop dat het met iedereen goed gaat. En dat de rest ook een goede 20 weken echo heeft gehad of nog krijgt!
Gefeliciteerd met jullie ZOON!!!!!! Bij mij konden ze de eerste keer bij de 20 wk echo de rechternier niet zien. Toen moest ik terugkomen en werd ie alsnog gespot.
gefeliciteerd sjalotjuh! @missy, welkom @ankje, beterschap @hier, vanochtend belde de arbo-arts. hij stelde allerlei vragen en zei dat ik binnenkort een oproep zou krijgen. en dat we dan wel even zouden zien wat wijsheid is.... hoop niet dat hij adviseert weer gewoon aan het werk te gaan, dat zou niet goed zijn zeg.. hoop voor zolang dat nodig is als extra te kunnen blijven staan. vk heeft mij niet voor niets dat advies gegeven.
Nou ik ben benieuwd hoor. Ik heb vandaag ook een gesprek gehad met de bedrijfsarts omdat ik 50% (5x 4 uur p.d.) werk. Hij was heel begripvol en ik hoef pas over 4 weken terug te komen, dus tot die tijd mag ik als het niet gaat gewoon 50% blijven werken. Heb al aangegeven dat ik kies voor 6 weken voor de datum te stoppen en dat leek hem ook heel wijs, aangezien ik nu al aan het sukkelen ben en dat dat waarschijnlijk alleen maar erger gaat worden qua lichaamelijk maar ook geestelijk zei hij. Dus gelukkig heb ik hier een goed gesprek gehad. Ben ook meteen met de collega`s gaan praten en ik ga morgen enkele mensen al inleren, zodat als ik over 3 maand weg ben, m`n werk wel door kan gaat. Het moet zo ie zo doorgaan, maar dan weten ze ten minste wat ze moeten doen is wel zo prettig.
Ben weer terug. Hij is een soort van ruggen kraker zeg maar. Hij heeft bij mij geconstateerd dat ik SI (soort van bi) heb. Mijn bekken aan de linker kan wil niet helemaal meedraaien. Voordat hij begon draaiden ze helemaal niet mee. Nu heeft hij het bij mij gekraakt (en dat deed zeer!!!) en toen bewogen ze wel een beetje. Hij heeft Jeroen uitgelegd wat hij moet doen bij mij. En ik moet vrijdag terug komen. Hij rade aan om deze week niet te gaan werken en als het aan blijft houden om helemaal te stoppen met werken. Maar dat zien we tegen die tijd wel. Hij vond ruim een uur heen en terug reizen wel erg veel voor mij. We wachten het dus maar even weer af hoe het verloopt. @ Essie: Zie het verhaal hierboven hihihihi. Hij vroeg mij wel in het begin of ik vaker last had van mijn rug. Ik zei gewoon een keertje zeurend zeg maar, maar ging gewoon door met de dingen waar ik mee bezig ben. Hij vertelde mij dat nu ik zwanger ben, kan verergeren. En dat klopt dus ook wel. Hou jou pijn wel in de gaten! @ Blaine: Dat klopt dus hihihi. Ik wist het niet. Stond echt verbaast eigenlijk. @ Sjalotjuh: Gefeliciteerd!!! Een zoon!!! Wat geweldig zeg! @ Ise: De bedrijfsarts zou altijd moeten kijken naar jou situatie, niet naar je werk. Dus dan geef je duidelijk aan dat het echt niet gaat. Ik heb mijn baas ook zojuist gezegd dat ik een afspraak wil. Want mijn werk wil weten of ik nog steeds 3 dagen blijf werken of dat ik volledig in de ziekte wet ga zitten. En ik vind dat de bedrijfsarts dat moet bepalen. Dus dat wordt geregeld. Succes met je afspraak! Komt vast goed. De mensen die door hebben gegeven of ze wel of niet kunnen voor het uitje op 19 september. Ankje-----------ja Blaine-----------ja Chevenne------nee Essie79---------nee Jada1984-------ja Ladyjoey--------? LisetteG---------ja Lynd-----------nee Marieke11-------ja Sjalotjuh87----nee Wops------------ja Dit is de link van het cafe: Café-Restaurant Aperitivo in Utrecht-uit eten begint op dinnersite.nl, de complete restaurantgids
@ankje, Beterschap meid, en hopelijk heeft het gewenste resultaat. En een weekje vrij kan wonderen doen dus lekker thuis blijven dus. Uitstapje, Ik heb het gevoel dat er best wat meiden afhaken met het uitstapje.
@ ankje, wel prettig dat je weet waar het vandaan komt, en dat het pijnlijk was dat wist ik wel maar dacht laat ik dat maar niet schrijven . Hopelijk heb je baat bij de behandeling anders is het wel zonde van de last. @ Ise, als hij zegt even kijken wat we doen kan hij ook mee bedoelen dat hij vind dat je nu nog teveel doet . We gaan altijd van het negatieve uit maar er zijn ook echt wel heel aardige artsen die met je mee denken en leven. Ik zou als ik jou was voor die tijd even een briefje met klachten en advies vragen bij de vk, mocht hij dan toch moeilijk doen kun je hem het advies van een profesional onder zijn neus duwen. En neem iemand mee, op zo'n moment heb je toch vaak dat je zelf bij bepaalde vragen dicht klapt of het te positief benaderd en dat kan in je nadeel zijn, als je dan met zijn tweeen bent kan de ander evt aanvullen en duidelijkheid geven. En zoals wij hier altijd zeggen 2 horen en weten meer als 1. @ sjalotjuh, gefeliciteerd met jullie zoon. @ hier heb met die warmte een lekkere rustige dag dus eigenlijk heel saai geen nieuws.
@ wops, dat gevoel heb ik ook voor het uitstapje zou wel jammer zijn, hoop toch dat we met een redelijk aantal zijn is toch gezellig.