Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Nee, ik blijf tot volgende week woensdag thuis en dan kijken we hoe we verder gaan.
    We moeten namelijk ook even kijken hoe de behandeling aanslaat.
    Vandaar.

2. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Lijkt mij wel. Wij krijgen baby's in de winter. Dus lijkt het mij logisch dat wij lange mouwen gebruiken. Of korte maar dan trek je er een piama erover heen ofzo?
    Gaat er om dat de kleine het niet koud krijgt toch?

3. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @ankje: nee, het ging om het verschil tussen luiertruitje en omslagtruitje :) Ik snap dat je ze met lange en korte mouwen hebt (en idd, wij hebben waarschijnlijk die met lange armen nodig), maar snap nog steeds het verschil niet. Ze stonden alletwee op één uitzetlijst in een tijdschrift, dus het zou echt want anders moeten zijn!

OK, ik snap het van de arts. Hopen dat het inderdaad snel beter gaat!! Ook vervelend voro je mannetje dat hij je pijn moet doen, maar het is voor het goede doel. Toen ik eens met mijn been in het gips lag en elke dag een anti-trombosespuit in mijn buik moest zetten kon mijn hubby dat ook niet... Gelukkig had ik toen nog een huisgenoot die geneeskunde studeerde :D

4. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Hilli: moooooie buik!

5. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Hilli mooie buik:)!!

WOps wat fijn dat je je wat beter voelt :)!!

Lynd goed zeg dat je het de hele dag hebt volgehouden!! Zou het achter de rug zijn?? Niet meteen te overmoedig worden he nu ;)?!

Ankje ok dus nog ff afwachten hoe nu verder. Is het een aardige arts?

Volgens mij zijn die 2 truitjes hetzelfde, je hebt er gewoon 2 namen voor. Zoals wel voor meer zaken geldt8)....

Hier: nog steeds af en toe zeer pijnlijke tepels:$. Verder krijg ik ook steeds meer energie, heerlijk;)!

Zijn er hier ook meiden met vrienden/mannen die echt ALLES nieuw willen kopen? Mijn vriend zegt dan bijv.: 'ons kind verdient alleen het beste', 'ik moet geen gebruikte handel' en 'in een 2e hands badje heeft een ander kind liggen .....'. Nou ja, wel schattig hoor moet er wel om lachen. Eigenlijk heb ik hetzelfde gevoel. Wij zijn bevoorrecht dat we zoveel krijgen (net als meerderen van jullie) en het financieel kunnen rooien....:)

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    @ Ankje, even afwachten dus wat de bedrijfsarts volgende week zegt.

@ lynd, Ik kijk eigenlijk nooit op de uitzetlijsten van de winkel, had al heel snel de map met lijst van de kraamzorg binnen en zij adviserden mij om hun lijst aan te houden omdat de winkels er vaak extra dingen op zetten die je niet nodig bent. Ik heb veel rompers zonder mouwen omdat die makkelijker aan te trekken zijn en er gaat toch een truitje overheen en in bed een pyama dus moest warm genoeg zijn is mij verteld. Ik wil ook niet teveel in huis halen want je krijgt vaak ook nog van alles en je weet van te voren niet hoe groot de kleintjes zijn. Heb al veel te veel kleertjes volgens mij :D.
    Het grote verschil tussen een luier en omslag truitje is inderdaad de knoopjes en de plaats vd knoopjes.

Vinden jullie het vandaag ook zo warm? Dacht dat het vandaag wat koeler zou zijn maar merk er hier nog niks van.

7. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    @ Lynd: Overslagtruitjes zijn die truitjes die je 'wikkelt' met touwtjes of hetzelfde zitten, maar dan met drukknoopjes zijn vastgezet. Die plaatjes zijn beide overslagtruitjes. Luiertruitjes werden vroeger gebruikt, voor er rompers waren (staan die op de lijst? of is dat soms het 'probleem'?) Het zijn wat ik zo zie op internet, truitjes die aan de achterkant open zijn en dan daar worden vastgemaakt. Een soort omgekeerd vestje. Soms zitten ze alleen bovenaan vast. Rompers worden ook nog wel eens luiertruitjes genoemd.
    Hou er rekening mee dat al die uitzetlijsten enorm verschillen en bij winkels ook 'commercieel' zijn. Hier raadde de kraamzorg aan enkel naar hun lijst te kijken, omdat dat echt de noodzakelijke spullen waren die je moest hebben. Een badthermometer is bijvoorbeeld onnodig, want je moet de temperatuur met je elleboog kunnen meten. Het kan natuurlijk wel handig zijn ;)
    Als ik me goed herinner woon jij in Hongarije (ik vergeet die dingen snel...) en heb je dus misschien niet die lijstjes. Ik zal eens kijken of ik het noodzakelijke lijstje nog heb van de vorige keer.
    Luiertruitjes en overslagvestjes zijn m.i. handig, maar eigenlijk niet noodzakelijk. HEt voordeel is dat je neit alles over het hoofd hoeft te doen in het begin.

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    @ Essie, ik koop sommige dingen ook echt wel tweedehands moet toch kunnen, met matrasjes enzo zou ik het niet doen, maar heb bijv wel een mooie handige box tweedehands gekocht. Sommige dingen moeten voor mij net iets anders zijn en tja dingen die net anders zijn zijn nieuw vaak niet te betalen als wij onze box nieuw hadden moeten kopen was hij 1200 euro geweest en nu "maar" 300 dus dat vind ik nogal een verschil. Voor een bedje geld eigenlijk hetzelfde maar die kon ik tweedehands nergens vinden en heb nu dus een gewoon bedje gekocht en hoop dat het zolang mogelijk goed gaat en wil het niet meer kon ik hem volgens de ergo altijd nog tijdelijk op klossen zetten dus dat proberen we gewoon. en niet lullig bedoeld maar het beste voor ons kindje is liefde en aandacht en heeft voor mij niet zo zeer met materiele dingen te maken, je snapt vast wat ik bedoel ;).

@ wops, heerlijk dat je je eindelijk iets beter voelt hopelijk zet het door.

9. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Blaine en Momae bedankt voor de heldere uitleg over de truitjes ;).

Blaine ff voor alle duidelijkheid: ik denk er precies zo over als jij. Wij zijn totaal niet materialistisch ingesteld, het is meer een gevoel. Ik wilde laatst reageren op een badset op marktplaats, maar mijn vriend heeft er gewoon geen goed gevoel bij. Bovendien willen wij graag nog meer kids, dus het is hopelijk voor hergebruik ;). Dit is dus nog BOVENOP het feit dat het kind natuurlijk liefde en aandacht nodig heeft!!!! Dat staat buiten kijf. Daar komt juist het gevoel (vooral bij m'n vriend) vandaan. (als ik duidelijk ben nu)

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    @ essie, oke duidelijk, het was voor mij even tegen het verkeerde been zeg maar, heb toch al eens van mensen de opmerking gehad dat omdat ik chronisch ziek ben en niet zo wild met de kleine zou kunnen stoeien enzo niet het beste voor ons kindje zou kunnen zijn omdat die meer nodig zou hebben dan ik zou kunnen geven in hun ogen. Vandaar dat ik zoiets had van grr lekker belangrijk of spullen nieuw zijn of niet merkt de kleine niks van als ze maar liefde krijgen.

11. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Meen je niet Blaine!!! Wat ontzettend gemeen!!! Nee, zo zit ik totaal niet elkaar!!!

12. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Wij zijn ook niet erg materialistisch ingesteld. Bepaalde dingen, die ik veel zal gaan gebruiken, wil ik gewoon goed kwaliteitsspul hebben en nieuw. Ons kindje gaat naar de opvang, in de omgeving waar we werken en moet sowieso 2x in de week 1,5 uur in de auto zitten. Ik wil dan een goed stoeltje hebben. Dat is een Romer geworden, omdat die in combi gaat met de Teutonia wagen. Het stoeltje krijgen we kado van een tante van Jeroen.
    De wagen gaat ook veel gebruikt worden. We hadden de keuze uit twee wagens, ivm lengte Jeroen. De Teutonia was al met al 100 euro duurder dan de Mutsy (viel mij mee en de kwaliteit van Teutonia is zeker beter dan Mutsy). Ook deze wagen krijgen we kado van mijn schoonmoeder.

Van mijn moeder hebben we een eenmalige schenking gehad en daarvoor hebben we het bedje gekocht, wat een showmodel was en daardoor voor bijna de helft van de normale prijs.

Verder houd ik gewoon de aanbiedingen in de gaten. Wibra had laatst hoeslakentjes voor het bedje voor 2,00 per stuk. Heb er direct 3 gehaald. Kruidvat had laatst 4 rompers voor 5,00. Ook gekocht.
    Kleertjes haal ik gerust de eerste tijd bij Wibra, Zeeman en Action. Je krijgt genoeg en ze groeien er zo snel uit. Pas als ze wat ouder worden en er wat langer mee kunnen, haal ik duurder goed. Ik schaam me er absoluut niet voor. Natuurlijk koop ik wel 1 of 2 mooie pakjes als eerste pakje, als ik volgende week weet wat het wordt. :)

Mijn zusje is ook zwanger en die wil gewoon alles duur. Dure kleertjes, dure meubels, dure andere spullen. Had ze weer een paar pakjes gescoord voor 200,- Belachelijk vind ik dat. Kind is geen statussymbool.

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    Je kijkt ook raar op hoor als mensen dat zeggen, vandaar dat ik gewoon even moest reageren, vind het altijd zo'n rare zin sinds die tijd. Maar snap nu wat jullie bedoelen en als iets niet goed voelt moet je het inderdaad niet doen krijg je er alleen maar spijt van.

14. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Is ook prima Blaine, schrok er wel even van maar ik snap je heel goed! Belachelijk die mensen!!!!! Wees blij dat je zelf niet zo bent, zeg ik dan altijd maar!

Chevenne zeker handig om de aanbiedingen in de gaten te houden. Doen wij ook. Babykamer en kinderwagen beiden in de aanbieding. Verder kleertjes gewoon bij de H&M, Zeeman, Babydump etc. We waren laatst in een winkel met kleertjes van bepaalde merken.....nou echt ziek wat ze daarvoor vragen zeg!! Echt no way dat ik dat ervoor uitgeef!!!

Ach, volgens mij zitten we allemaal op dezelfde lijn eigenlijk. Ik vroeg me gewoon ff af wie nog meer het liefst alles nieuw koopt (afgezien dus van de prijs overigens ;))

15. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
  16. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Mooie wagen rebbel! 't Scheelt toch weer een boel.
    Het eerste wat hier nieuw werd gekocht was de kinderstoel, en ook bij nummer 2 is dat het enige wat nieuw is (uitzet ben ik nog niet mee bezig). Wat wel scheelt is dat we bijna alles van mijn schoonzusje en zwager hebben overgenomen en de kinderwagen komt van de tante van mijn vriend. Commode is van MP. Ik vind al die nieuw spullen zonde van het geld, en ben meer van tweedehands. De kinderstoel van mijn zoontje was vorig jaar het eerste nieuwe meubel in heel het huis!
    Wat misschien wel meespeelt is dat we halsoverkop samen zijn gaan wonen (ongepland zwanger) en allebei weinig om spullen geven. Mijn muziekinstrumenten zijn mij heilig, maar die had ik al wat jaren, en hetzelfde geldt bij mijn vriend voor zijn vinyl en platenspelers.
    Kleding voor mijn zoontje geef ik ook weinig aan uit. Ik vind 10 euro de max, hij is er zo uit. Ook voor mezelf geef ik daar weinig aan uit, dus waarom voor hem wel bakken met geld? Maar da's mijn mening en mijn manier van omgaan daarmee :)

17. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    @ rebbel, dat is inderdaad een mooie wagen, en inderdaad voor dat geld kun je er nog een halen.

@ chevenne, onvoorstelbaar he hoeveel geld je wel niet kwijt kunt aan babyspullen. Ik kijk zelf vaak in de opruiming scheelt toch weer veel geld.

@ momea, welke instrument speel je dan?

@ essie, digitale knuffel voor jou, was niet persoonlijk bedoeld.

18. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    We hebben de complete uitslag van de vruchtwaterpunctie binnen en alles is helemaal dik in orde!!

En..... we krijgen een VENTJE! :):):)

De chinese kalender klopt dus niet :p
    En het gekke is, ik heb vannacht gedroomd dat mijn vriend tegen mij zei: "we krijgen een stamhouder" en toen werd ik helemaal warm van binnen. Was vast een voorteken!

Een meisjesnaam hadden we al, een jongensnaam komen we maar niet uit.... Maar gelukkig hebben we nog een maand of vier ;)

Over spulletjes: wij hoeven absoluut niet alles nieuw. Zoals ik al eerder schreef hebben we heel veel goede spullen gekregen. Wellicht als we wat beter in de financien zaten op dit moment dat we wat meer nieuwe spulletjes hadden gekocht. Maar we zitten er allbei niet mee dat het niet zo is.

19. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    Gefeliciteerd met de rest van de uitslag, geweldig dat alles goed is.
    Alweer een ventje erbij gefeliciteerd.

20. @ Rebbel, kinderwagen ziet er super uit. Is idd een koopje. Gefeliciteerd met je 18 weken

@ Suzanne, jeey wat een supergoed nieuws. Wat leuk ook een zoontje, gefeliciteerd :D

Over alles nieuw kopen, voor mij hoeft dat ook niet. Toevallig hebben we een babykamer in de aanbieding gekocht en krijgen we een box en kinderwagen. Maar anders was ik ook aan het shoppen geslagen via Marktplaats. Wat ik zelf heel graag wil is een rieten schommelstoel voor de babykamer, ga lekker via Marktplaats speuren.

@ All, ook alweer 21 weken vandaag. We zijn lekker bezig met de babykamer. Commode, ledikantje en kast hebben we inmiddels al staan, nu hebben we ook het plankje boven de commode al hangen. Zal straks even wat foto's maken.

Deel Deze Pagina