Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjees

Sjees Niet meer actief

Hoi allemaal,

Nou ben gelukkig weer een beetje wakker en voel me een stuk beter.

Wij hebben ook al heel lang twee namen 1 voor een meisje en 1 voor een jongen.
    Ook hebben wij al aardig wat spulletjes, van mijn familie de babykamer
    ( commode,kast,bedje)en met koninginnedag hebben we een paar kleertjes gekocht, misschien een beetje snel,maar we waren(zijn) zo in de wolken......
    Ook ben ik echt heel hard aan het denken hoe de babykamer eruit moet gaan zien,jeetje wat is dat moeilijk zeg,kleurtjes enzo uit gaan zoeken.
    Gelukkig hebben we nog een hele tijd om er over na te denken.

fijne avond allemaal!!

2. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    zwangerschapsdagboek is ook een goed idee!

3. Sjees

Sjees Niet meer actief

ja daar zat ik ook over te denken, moet alleen even kijken waar ik zo'n boek kan kopen

4. Bij verschillende boekhandels, ik wil er ook één aanschaffen. Heb ze al wel bij de V&D zien liggen.

5. Sjees

Sjees Niet meer actief

Dank je voor de tip ga ik morgen even kijken!

6. Wij hebben hier al wel nagedacht over babynamen, maar nog niet concreet iets in gedachten. We hebben al wel gekeken naar een babykamer, maar verder nog helemaal niets aangeschaft. Durf eigenlijk nog niets te kopen, eerst maar eens de echo afwachten. Kijken of alles goed is.

@1985breezer, ik had je al gefeliciteerd in NOD mei, maar hierbij nogmaals gefeliciteerd meid. Welkom bij de januari mama's, ik ga je meteen in de lijst zetten.

7. Tulli

Tulli Niet meer actief

@ Breezer, GEFELICITEERD, geniet ervan!!! Hopen dat je een mooie zwangerschap tegemoed gaat! ( geld voor iedereen natuurlijk)

@Allemaal...jeeh wat hebben jullie weer veeeel geschreven, kan dat niet bijhouden hoor! ;) Wij (lees vooral ik) hebben het wel eens over namen, iets kopen...dat durf ik ECHT nog niet aan te denken! Doe dat dus ook nog zeker niet! Dat komt wel, eerst die 12 weken maar afwachten!
    Ik ben wel het type die trekt een weekend uit, en in dat weekend schaft ze alles in 1x aan.
    Dagboek heb ik ook aan gedacht, bijna gekocht, maar laten staan, ik bedacht me dat ik dat toch niet ga volhouden!
    Verder gaat het hier lekker, voel me eigelijk best goed! Af en toe vlaag met misselijkheid, maar dat verdwijnt snel, moemoemoemoe & (.)(.) zijn gevoelig/gespannen, stabiel dus! Maar zeker geen kort lontje, ben stik goed gemutst! :D

8. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Hoi Meiden!
    @ Breezer: Yay meid geweldig! Welkom hier! Hoop dat de andere mEI-mEIden ons ook snel volgen!
    @LadyJoey & Ise & Jada: Hihi, ik heb al een hoody gekocht met gitaartjes en sterretjes erop (ik ben een rock-chick en die kon ik echt niet laten liggen!) ondanks dat we tuurlijk nog lang niet weten wat het wordt. En waarom niet, we voelen ons super en ook supergelukkig en dat uiten we ook gewoon!!

Overigens heb ik in de afgelopen jaren al een hoop gekocht wat ik alvast niet kon laten liggen. In het ergste geval blijft het gewoon liggen tot de volgende geslaagde poging, ja toch. Aan de andere kant kan ik de terughoudendheid van sommigen begrijpen, als ze meerdere mk hebben gehad of het heel lang heeft geduurt of door medische indicaties, maar ik ga echt niet 1/3 van mijn zwangerschap lijdzaam zitten afwachten. Dat is zo jammer van de mooie kostbare tijd! Ik zou willen zeggen probeer er met grote teugen van te genieten lieve meiden!!

@ Zwangerschapsagenda: Ik heb die van Anne Geddes en ik zit er gewoon lekker met een fineliner in te kladden en kalken hoor! Ook al kan het nog mis gaan dan nog is het mijn zwangerschapsagenda (en dat ben ik dus nu) en dan koop ik desnoods gewoon een nieuwe hoor, ik laat me door geen enkele negatieve gedachte weerhouden :)!

Slaap lekker!!!
    Dikke kus!
    Sue

9. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Lief! Knuffie terug

@ Lynd: Kan me voorstellen dat het wat verdacht wordt gevonden dat je zo vaak naar de wc gaat :D . Misschien even stiekum een sleutel bij laten maken ;) .Ik heb trouwens in een ontwikkelingsland in Azie gewoond, maar daar kreeg ik wel foto's mee vd echo, dus er is nog hoop. Lees nu je berichtje over je ongerustheid na de echo. Het is ook nog een hele vroege echo meis, het is niet zo gek dat ze nog niet veel konden zien.
    @ Nour: kan me zo goed voorstellen dat je het misselijk zijn er voor over hebt. En had ik ook bij de zwangerschap van m'n dochter....tandenpoetsen ging bijna niet meer, vooral niet bij de achterste kiezen....blehhh. Goed blijven tandenstoken of flossen, scheelt weer gaatjes.
    @ LadyJoey: beterschap, hoop dat je snel weer wat beter wordt *overhandigt een fruitmandje*. I
    @ Nikkie: Ik hoop met je mee [-o< op heel mooi nieuws. Vier jaar meis....wat een enorme tijd.
    @ Lovelylonnes: ik zit al heel erg na te denken over hoe ik dat ga doen met de misselijkheid op m'n werk (ben nu nog niet misselijk). Ik zit namelijk nog in m'n proeftijd....maarja denk toch dat als ik een goede echo heb het ze toch maar vertel. Lastig hoor allemaal. Bij de zwangerschap van m'n dochter at ik de hele dag door crackertjes. Een beetje gevulde maag houden was het enige dat bij mij hielp. Het is uitproberen wat voor jou helpt.
    @ breezer: gefeliciteerd en welkom :D
    @ namen en babyspullen: k ben eigenlijk altijd bezig met denken over namen, ook als ik niet zwanger ben :oops: . Voor een jongen zijn we er eigenlijk al uit, voor een meisje nog niet. Qua babyspullen heb ik nog heel wat omdat we al een kindje hebben. Had afgelopen december (was toen ook zwanger, maar bleek MA) een buikband gekocht, maar heb ik helaas nog niet gedragen dus.

Nou welterusten allemaal. Het is alweer veel te laat geworden zie ik.

10. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    jeetje een dagje niet geweest, moest werken gister en weer een hoop bij geschreven zeg...
    Lynd: wat vervelend dat er nog niet veel te zien was, hpelijk volgende week wel!
    @babynamen: moeilijk hoor, een meisjesnaam hebben we al wel (hadden we nog van de eerste) en een nieuwe jongensnaam moeten we nog gaan bedenken, maar dat vinden we wel erg moeilijk!
    @spulletjes hebben we allemaal al, moeten alleen voor Thijmen een nieuw kamertje maken...
    @misselijk zijn: tot nu toe nog niet, bij Thijmen werd ik het pas vanaf de 6e week ongeveer, nu al wel wat brakkig en vooral erg moe! gister na het werk was ik ook gesloopt!
    @alles wat ik alweer vergeten ben, welkom voor de nieuwe dames, sterkte voor de meiden die in spannende afwchting zitten van een (tweede) echo, sterkte voor alle zieken en misselijken onder ons!
    @hier lijkt het toch nog steeds goed te gaan :) maar heb pas echt vertrouwen als ik een echo heb gehad, dat bloedverlies zit me nog niet helemaal lekker, zoals jullie wel begrijpen denk ik...

11. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Hee meiden,
    vanochtend weer zwangerschapstestje ertegenaan gegooid, was onzeker na die echo gisteren. Gelukkig mooi dikkere streep dan maandag, dus het gaat nog steeds de goede kant op!

Namen en spulletjes durf in nog niet mee bezig te zijn na vorige keer (vmk). Eigenlijk heeft Sue natuurlijk gelijk dat als niet voor nu, dan voor een volgende keer, en ook met dat je niet een derde van je zwangerschap wil doorbrengen met bezorgd zijn. Toch vind ik het moelijk om het los te laten. Sterker nog, ik maak me ook al zorgen over na week 12, want tot die week zal ik hormonen moeten slikken, en ik zal het heel eng vinden om opeens zonder te zitten. Ik bedacht me ook dat er zo altijd wel wat zal zijn, als je kind geboren is ben je bang dat het een virus krijgt of aan wiegendood sterft, daarna dat het onder een auto komt, daarna dat het de verkeerde vriendjes krijgt etc... Dit zal wel het leven van een ouder zijn, eindeloze verantwoordelijkheid en zorgen. Ach ja, hoort erbij :)

12. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    pff toch net weer wat bruinverlies hier... ik hoop zo dat het goed blijft gaan...

13. shiningangel

7 mei 2009
    22
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben al enige tijd bekend op dit forum maar nu even onder een andere naam :D. Ik heb inmiddels 2 kinderen in de leeftijd van bijna 2 jaar en 9 maanden.... En nu ben ik dus zwanger van nr 3... Zijn er nog meer mama's met al een derde op komt en ook nog zo dicht op elkaar?

Iedereen hier wel alvast van harte met jullie zwangerschap. Ik ben nog geen 2 weken zwanger op dit moment dus nog even afwachten hoe het gaat verlopen, wel ga ik alvast weer meeschrijven met jullie :D

liefs

14. shiningangel

7 mei 2009
    22
    0
    0
    Ik lees al over namen en spullen en dergelijke... Ik ben er nog helemaal niet mee bezig, ik ben nog aan het verwerken dat nr 3 al zo spoedig op nr 1 en 2 volgt :D haha...

15. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    gefeliciteerd shiningangel!
    met 2 weken bedoel je zeker 4 of niet? wanneer ben je uitgerekend?
    hier nog geen derde kindje, maar wel zwanger van de tweede... is nog erg spannend ivm bloedverlies enzo, maar gaan nog van het positieve uit voorlopig ;)

16. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    was het niet helemaal gepland dan?

17. shiningangel

7 mei 2009
    22
    0
    0
    hallo,

nou ik weet wanneer we gevreeen hebben en dat maakt dat ik nog maar 2 weken zwanger ben maar goed je krijgt er wat kado dus dan zou het 4 weken zijn maar goed dan ga ik weet overtijd :D haha.. Gepland nee niet echt, we hebben een ongelukje gehad en tevens de volgende ochtend een morning after pil gehad, ondanks dat, wel zwanger... Het idee is wennen, kindje wel zeer gewenst hoor alleen hadden we graag ( voor zover je kunt plannen) een derde gekregen als de jongste naar school zou gaan.

18. Iva

Iva Actief lid

26 mrt 2009
    231
    1
    0
    Jeetje, er is aardig wat bijgekletst hier zie ik.

Surf, ik had van de week ook wat bruinverlies... maar het is weer gestopt, hoop bij jou ook snel. Mij werd verteld dat bruin meestal niet erg is. Het komt bij mij door de verstopping denk ik, heb je daar ook last van? Het kan ook wat oud innestelbloed zijn, maar ik weet hoe je je voelt... niet leuk. :|

Heb vandaag wat meer buikpijn dan tot nu toe, straalt ook uit naar de rug en liezen, maar ik ga er vanuit dat het groeipijn is... pfff dan ben ik vijf keer eerder zwanger geweest en toch weer onzeker :D lijkt wel of ik ook niet eens meer weet hoe het toen precies voelde. Weet alleen dat ik vaak onterecht ongerust was, dus zal nu ook wel weer ;)

19. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    @Surf: Ik duim met je mee...Jeetje... Ik hoop ook echt dat het goed gaat! Stress is niet goed he, dus als jij zsm een echo wil, dan moeten ze die gewoon toestaan hoor!

Babyspullen/namen: Ik heb al wel wat spulletjes... en dat zijn vooral spulletjes die mn hubbie voor me heeft gekocht tijdens de vorige zwangerschappen of wat ik nog had van mezlef van vroeger... maar dat is allemaal maar klein spul (kleertjes ed).
    Namen voor meiden weten we al... hebben we twee. Namen voor jongens vinden wij echt megamoeilijk... We hebben er wel twee, maar een jongensnaam lijkt heel veel op een meisjesnaam, en laten we dat allebei toch echt de mooiste namen vinden... Maar goed, nog tijd genoeg om daar overna te denken!

Sue: Ik probeer inderdaad die instelling neer te zetten. Echter door mn krampen die ik heb, maak ik me toch zorgen. Ik weet niet eens of het de krampen zijn die ik ook had toen ik een mk had, maar gewoon het idee krampen... Wanneer we voorbij de 6 weken zijn en we dinsdag en aan het einde van de maand een goeie echo hebben gezien, durven we meer te gaan genieten. De vorige keer was het gestopt met de 5 weken, door een te kort aan hormonen, dus als we nu een groeiend kindje zien, zijn we door de dolle heen en gaan we er 100% voor ;)

Verder ben ik nog steeds ziek thuis... bedrijf wil eigenlijk dat ik morgen ook nog thuis blijf, maar dat zie ik denk ik niet zitten... verveel me kapot thuis, ziek zijn is nix voor mij ;)

Kus

20. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @shiningangel: jeetje dan is het echt wel een wondertje, zelfs na de morning afterpil gewoon blijven zitten, lekker eigenwijs! ;)
    tja en plannen blijft natuurlijk lastig, je kan hooguit plannen wanneer je begint, maar zelfs dat nog niet altijd blijkt zomaar weer hihi
    @iva:ja hoop echt dat het weer stopt, helemaal natuurlijk na het weekend (toen dacht ik echt dat het einde verhaal was) en paar dagen niets, kreeg weer wat vertrouwen, maar nu is dat helemaal weer weg... pff, wil een echo, dan kan ik zien of er iets zit...

Deel Deze Pagina