Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Eleni prachtige buik! Dacht ff dat die vlekken op m'n beeldscherm zaten;). Fijn dat het huis mooi wordt en je je vriend vanavond weer ziet!!! Geniet ervan!!!

2. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @eleni: thanks en mooi buikje meid!!

@chevenne: meestal trekt een harde buik snel weer weg, paar sec. dat is iig wel de bedoeling. en als het niet pijnlijk is, is het goed hoor meid. het is wel zo dat je van blaasontsteking ook flinke harde buiken kunt krijgen die door kunnen zetten in weeen, niet om je bang te maken, maar wel op tijd even na laten kijken als je denkt een blaasontsteking te hebben ;)

3. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Heb dan denk ik nog geen harde buik gehad. Heb een strak gespannen buik na het werk. Zal wel een combinatie van groei en vocht vasthouden zijn. Houdt ook wel een paar uurtjes aan.

4. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @harde buiken: afgelopen dinsdag ging ik met een vriendin en de hondjes wandelen. Op een gegeven moment kreeg ik echt last van mijn buik (zeurderige pijn) en de buik was ook kei hard. Sindsdien heb ik er best veel last van gehad, vandaag gelukkig wat minder. Ik heb dit vaker als ik 'actief ben', bijvoorbeeld in het huis van alles doe enzo. Meestal trekt het weg zodra ik ga zitten of liggen, dat stelt me dan weer gerust. Maar het is me nog steeds niet duidelijk of dit bandenpijn is of niet. Bandenpijn herken ik wel in de vorm van: soms, als ik snel op sta of moet hoesten of niezen en dan zo'n steek aan een kant van je buik. Best pijnlijk, maar trekt na een paar seconden weg.

5. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Chevenne dat heb ik ook! Een opgezet gevoel en m'n buik voelt heel hard aan. Vandaag ook al de hele dag.....

6. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Herkenbaar dus. Ik kan niet echt plaatsen wat het is. Doet niet zeer, maar voelt niet lekker. Beetje het gevoel dat je teveel hebt gegeten en daarna een opgeblazen buik hebt. Misschien zijn het ook wel de darmen, die er voor zorgen.

7. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Tsja, ik hou het er maar op dat het gewoon goed groeit allemaal :).

O meiden ik heb echt de zenuwen voor de echo..............ben er helemaal chagrijnig van al de hele dag. Naar gevoel bah.

8. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ik ga heerlijk ouderwets een legpuzzel van 1000 stukjes maken met mijn vriend. Had ik even zin in.
    Heb net even flink lopen knetteren tegen hem, dus nu maar weer een beetje de rust erin.

9. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    @rodelief, schrikken zeg! gelukkig is alles goed met de baby. is de pijn al weg?

@chevenne, beterschap. is het BO?
    o ja, heb je een jas gekocht? ik moet er ook naar op zoek, krijg 'm van mijn vriend.

@meiden die wachten op de 20-weken echo, succes.

@kleertjes, ik heb maat 50 en 56. moet van 56 nog wat broekjes, heb er daar maar 1 van. voor mijn zoon was maat 50 nog te groot dus verwacht dat voor deze baby 50 wel goed zal zitten, heb er ook niet heel erg veel van.

10. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Heb vandaag mijn nichtje van 5 op visite. Ze blijft hier 1 nachtje slapen.
    Het is zo’n schat en een knuffel kont. Soms dan komt ze tegen me aan hangen en dan knuffelt ze me buik en geeft ze kusjes erop. Echt zo lief!!!
    Ik heb voor haar veel Dora dvd’s, daar is ze helemaal gek op. Zit ze me op een gegevens dood leuk te vertellen dat ze hoopt dat ik een meisje krijg want dan kan zij ook naar de meisjes dvd’s kijken. Echt een wijsneus hahahahaha.
    Ga haar even uit bad halen, anders heeft ze allemaal rimpeltjes hihihi.

@ Rebbel: Ik zal dan toch proberen om de ene dag te stofzuigen en de andere dag te dweilen bijvoorbeeld. Rustig aan doen hoor!!

@ Blaine: Ik hoop dat je het leuk hebt gehad op het festival. En dat het niet te vaak geregend heeft.

@ Nikita: Welkom terug en fijn om te horen dat je een lekkere vakantie hebt gehad.
    We kunnen elkaar de hand schudden, want ik heb ook donderdag de 20 weken echo!
    Ik moet om 08:15 en jij?

@ Chevenne: Hahahaha, zou dat gezicht wel gezien willen hebben van de verkoopster hahahaha.

@ Eleni: Zo!! Je gaat ons afsteken met je mooie buik! Mooi hoor!

@ Suzanne: Ik heb nog veel last van bandenpijn, en dan heb ik inderdaad ook last als ik te snel op sta of als ik moet niezen. Maar ook als ik te veel heb gedaan.

@ Harde buiken: ’s Avonds heb ik wel eens last van harde buiken. Maar dat doet geen zeer. Gewoon een klein naar gevoel. Beetje het gevoel als ‘opgezet’ of ‘te veel gegeten’.

Dit zijn de mensen die het al hebben doorgegeven voor het uitje op 19 September:

Wel mee ( 8 )
    Ankje
    Blaine
    Jada1984
    LisetteG
    Marieke11
    Wops
    Suzanne78
    Flip

Niet mee ( 10 )
    Chevenne
    Eleni
    Essie79
    Lynd
    Sjalotjuh87
    Mispoes
    Lumea
    Lefbekkie
    Rebbel
    Rodelief

Weet het nog niet ( 4 )
    Ladyjoey
    Momae
    Aude
    Mamanama

Dit is de link van het cafe: http://www.dinnersite.nl/restaurant/437628/index/
    Wil je ook mee? Laat het me dan even weten. Dat kun je ook op het forum doen, maar ook via een PB.

11. woops

woops Niet meer actief

Hoi,

Ik wilde even een berichtje plaatsen.
    Zo`n leuk en geweldig berichtje.(vind ik zelf :))

Ik lag net op de bank en ik voelde ons meisje weer heerlijk actief wezen, heb de hand van m`n mannetje gepakt en erop gelegt waar ze zo bezig was.
    Hij ging toen een beetje kriebelen en ineens kwam ze na een 15 min. helemaal naar de hand van m`n man.
    Een hele dikke bult kwam er op m`n buik en het deed gewoon zeer, zo dat ze duwde.
    Ze wilde volgens mij echt helemaal in de hand kruipen.
    M`n man doet z`n hand eraf en weg gaat ze.
    Zo lief.
    Vind het zo fijn dat m`n mannetje nu zo ook al kan ervaren wat ik ervaar maar dan anders.
    Heerlijk, we genieten echt van zulke momenten.
    Ik zwijmel er nog van.

Wilde ik even kwijt. :D

Fijne avond allemaal en alvast een fijne zondag.

12. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Geweldig Wops! Dat heb ik nog niet mee mogen maken. Bij mij schopt ze gewoon dat het een lieve lust is, maar komt niet speciaal naar mijn hand of die van mijn man toe. Wel schopt ze heel hard als ik met mijn buik tegen het bureau aanzit, of tegen het aanrecht sta.

Ik weet niet meer precies wie wat zei, maar dat gevoel van harde buiken of gespannen buik heb ik ook best wel de laatste dagen. Ik vind het niet echt fijn en soms een beetje eng omdat ik het niet kan plaatsen. Het houdt wel langer aan dan en paar seconden, maar trekt wel op een gegeven moment weer weg. Geen idee of dat dan een harde buik is? Ik herken ook dat gevoel als je net hebt gegeten, dan is het ook een kramp. Maar dat zit dusdanig aan de zijkant dat ik denk dat het mijn darmen zijn. Fijn om te weten dat ik niet de enige ben!

Ik was vandaag uit eten en de serveerster vroeg hoe lang ik zwanger ben (ik zeg: vijf maanden), vroeg ze: waar zit het dan? Ha ha ha. Ik trok nog even mijn trui omhoog, zo van: kijk, er zit echt wel wat. ;) Ik zal morgen ook weer eens een buikfoto maken.

Nou meiden, slaap lekker allemaal. Volgende week een spannend weekje voor een aantal van ons: veel 20-wk echo's. Ben benieuwd.
    Kus!

13. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
  14. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @belle: n.a.v. je post: worden zwangerschapsmaanden nu echt in kalendermaanden gerekend of in maanmaanden (28 dagen)? Ik lees verschillende dingen en vind het allemaal vrij verwarrend!

15. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Goedenavond dames,

Ik ben al de hele avond aan het speuren naar geboortekaartjes. En sjee wat een keus, maar WAT EEN PRIJZEN!
    Ik heb een leuke gezien, maar ben dan 150 euro kwijt voor 50 kaarten :$ .
    wel met alle kosten erbij (envelope enzo) maar dan nog.Wat een geld zeg.Is dat 'normaal'?
    Wat vinden jullie een redelijk bedrag en welk budget hebben jullie hiervoor?

Liefs, Florida

16. woops

woops Niet meer actief

#4996 woops, 30 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 aug 2009
    Wij hebben onze geboorte kaartjes toevallig afgelopen week besteld.
    We komen voor 100 kaartjes uit op 221 euro.
    Het is veel maar wel een kaartje wat we alle2 heel mooi vinden.
    Hier zit ook envelope bij.
    Onze bedankjes worden ook in dezelfde stijle en die komen op 100 stuks 145 euro.
    Het is allemaal wel duur, maar heb het er voor over.
    Wij doen het ook bij een offieele drukker dus betaal je zo ie zo 55 euro drukkosten, maar dan kom je hier wel weer in het weekelijkse krantje, dat weer wel.

Maar je hebt ook wel goedkopere kaartjes hoor.
    Misschien moet je eens op deze link kijken, dat gaat per categorie type kaartje en veel verschillende prijzen.
    Je kan er ook enkele gratis als proefdruk thuis laten komen.
    http://www.geboortekaartjes.nl/geboortekaartjes.php?type=collecties

Succes met zoeken.

17. Belle1978

Eh, geen idee eigenlijk. Mijn zwangerschapsdagboek zegt dat ik nu 5 maanden ben, dus ik hou dat gewoon aan. Meestal zeg ik maanden & weken. Kan iemand zelf kiezen hoe ver ik ben :)

18. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal. Ben al een poos wakker, maar lig nog lekker lui in bed. Ga zo opstaan. Buik voelt nog steeds een beetje vreemd, dus ik denk dat ik straks toch de ha post even ga bellen.

19. Belle1978

Sterkte, ben benieuwd of je idd toch een blaasontsteking hebt.

20. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    @ Belle: Ben benieuwd naar je foto! Ik ga er volgende week 1 maken, dan ben ik 20 weken.

@ Chevenne: Mooie jas zeg!!

@ Lynd: Daar was ik ook tegen aan gelopen bij de vk. Ze rekenen 1 maand met 4 weken. Dus iederen 4 weken is 1 maand. Ze had een grote poster hangen met de maanden erop hoe de buik groeit. En daar stonden 10 maanden op. Ik zei dus dat ik dacht dat we maar 9 maanden zwanger zijn. En toen vertelde ze mij dus dat ze voor 1 maand 4 weken rekenen.

@ Florida: Het kost inderdaad een hoop. Ik zag laatst een kaartje van 1,45 per stuk. En hoe meer je afnam hoe goedkoper het werd.
    Volgens mij kun je ook zelf een kaartje maken bij de Hema.nl maar dat weet ik niet zeker. Hema heeft meestal leuke dingen op dat gebied.

Dit zijn de mensen die het al hebben doorgegeven voor het uitje op 19 September:

Wel mee ( 8 )
    Ankje
    Blaine
    Jada1984
    LisetteG
    Marieke11
    Wops
    Suzanne78
    Flip

Niet mee ( 10 )
    Chevenne
    Eleni
    Essie79
    Lynd
    Sjalotjuh87
    Mispoes
    Lumea
    Lefbekkie
    Rebbel
    Rodelief

Weet het nog niet ( 4 )
    Ladyjoey
    Momae
    Aude
    Mamanama

Dit is de link van het cafe: http://www.dinnersite.nl/restaurant/437628/index/
    Wil je ook mee? Laat het me dan even weten. Dat kun je ook op het forum doen, maar ook via een PB.

Deel Deze Pagina