Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @ Rodelief, jeetje meid dat is schrikken, fijn dat het nu iets beter met je gaat

@ Rebbel, je moet ook niet te veel hooi op je vork nemen. Is makkelijk gezegd, weet ik. Maar het is voor je eigen gezondheid en voor die van je kleine.

Over geboortekaartjes, heb nu 1 proefdruk binnen via geboortekaartjes.nl en heb er nog 2 gezien. Je zit minimaal op 100 euro, maar we moeten nog even kijken hoeveel kaartjes we nodig hebben.

@ All, verder weinig teruggelezen. Fijne zondag vandaag!

2. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hai meiden,

Even een vraagje over de babydozen.. hebben jullie ze aangevraagd? En zo ja, welke zijn er allemaal? :D

Geboortekaartjes : Ik ga ze zelf in elkaar knutselen! :)

3. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Geboortekaartjes: wij hebben onze trouwkaarten & bedankkaarten bij trouwpost.nl gemaakt (zelf foto gedownload etc) was heel mooi. Zij hebben geloof ik ook een geboortekaartjessite. Goede service: kaarten snel in huis, proefdruk aanvragen gaat heel makkelijk en toen wij niet tevreden waren over de kaarten kregen wij zonder al teveel gezeur nieuwe kaarten thuisgestuurd. Ik verwacht dus van de geboortjekaartjes dezelfde service, prijs/kwaliteitverhouding.

4. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ik ben inmiddels bij de post geweest. Uit de urine bleek niet duidelijk een ontsteking, maar omdat ik zo vaak moet plassen, zit de urine daarvoor te kort in de blaas. De klachten waren overduidelijk en heb een kuurtje voorgeschreven gekregen. Een week lang, 4 tabletten per dag, joepie! :x
    Als klap op de vuurpijl zat er ook weer suiker in de urine, dus moet volgende week weer contact opnemen met de huisarts.

5. Belle1978

Ik heb nog even gekeken, de site is: geboortepost.nl
    Kaarten kosten 1,67 euro per stuk, inclusief enveloppe. Vele designs, je kunt vanalles aanpassen en maken en dus ook weer met eigen foto's werken.

6. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Eleni: ik heb gisteren die van Felicitas opgehaald. Zitten enkele tijdschriften in, een knuffel, proefzakje pampers, een fopspeen, een flesje en enkele kortingsbonnen (o.a. van Etos, Miss Etam en een aanbieding van Center Parcs).
    @Chevenne: balen zeg, van de kuur én van de suiker erin…. Heb je dit dan al eerder gehad, die suiker in je urine?
    @Geboortekaartjes: zijn we nog niet mee bezig geweest. Ik denk dat ik in september/oktober eens ga snuffelen....

Zo, morgen weer gaan werken na vier weken vrij.... Zie wel uit naar de aandacht die mijn buikje gaat krijgen, haha.

7. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ik heb toen ik 12 weken was ook suiker in de urine gehad. Moest toen de volgende dag weer laten controleren en nuchter prikken en toen was het allemaal prima. Vandaag was het weer zo, dus moet weer naar de huisarts bellen.

8. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Chevenne: Wat je omschrijft lijkt me idd een blaasontsteking. Effe wat urine op de kweek laten zetten. Dan weet je het zo.
    Wat gemakkelijk ség, als je moeder een doktersassistente is :)
    Lijkt me trouwens wel een mooie vest seg.
    Wat heeft dat voor effect op je zwangerschap of gewoon in het algemeen? Als je suiker hebt in je urine?

@Sanne: Idd, de maten zijn heel verschillend per winkel. De kleertjes van Bambino bijvoorbeeld, vind ik echt klein uitvallen.

@Lynd: Wat stom ség, dat jullie die dag moeten inhalen op een zaterdag!

@Rebbel: Het gaat helemaal goed komen bij jou hoor! Ik ben er zeker van!
    Meid,wel rustig aan doen als je harde buiken krijgt hé. Je kan beter een uurtje gaan liggen in plaats van een uur langer iets te doen!

@Winterjasje: Kopen jullie ook een 50? Van Nikkie vind ik dat heel normaal, zou het zelf dat ook doen. Maar kdenk dat ik maar beter een 56 ofzo koop? De kans is toch veel groter dat hij die dan aankan hé.

@Essie: Heb je al foto's van de kamer? :D Ik ben al benieuwd, hihi :D

@Eleni: Wow, dat is echt ideaal hé, dat je je kindjes mee mag nemen dan. Echt goed!
    Je buik begint hard te groeien!

@Wops: Dat heb ik hier ook al gehad met mijn twee mannetjes ;) Zo gek hé, die bult. Maar o zo leuk :D
    Ga je ons je kaartje laten zien? Of is het een verrassing?

Ik maak de tussenstand weer wat goed!
    De echo was goed :D Alles was perfect en we konden heel duidelijk zien wat het is :) Geen twijfel mogelijk. We krijgen een prinsje :D Mijn gevoel was juist :) Ik was nog meer verrast door hoe blij ik was toen ik het zag.
    Ik besefte pas dat alles goed was en dat we een prinsje krijgen toen we net buiten de praktijk kwamen. Ik ben daar dan ook in tranen uitgebarsten. Wel van blijdschap hoor. Alle stress kwam eruit denk ik :D

Gisteren zijn we al wat kleertjes gaan halen en andere spulletjes, maar nu speciaal voor een zoontje. Ik vind het echt zo geweldig :D Hihi

Het grootste 'probleem' is de naam. We hebben er alle twee geen enkele in gedachten. Dat gaat nog wat worden :)

Ik moet trouwens echt stoppen met rompertjes te kopen. Ik heb er al genoeg in maat 50-56 en 62 :D van 68 kunnen er nog wel een paar bij, maar ook niet veel meer :)

@Jada: Op de echo ligt mijn kleine man er ongeveer bij zoals die van jou :D Ook helemaal dubbel.

9. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Ook maar eventjes de spulletjes die we gisteren gekocht hebben showen :D Hihi, kben nog zo trots :D

10. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.217
    1.282
    113
    Centrum België
    Hallo dames,

Ondertussen weer 3 weken geleden dat ik ben langsgeweest – we hebben een heerlijke vakantie in Frankrijk gehad! Helaas gedaan met de lol nu en vanaf morgen opnieuw aan het werk…

Ben diagonaal door alle berichtjes geweest – excuus dat ik niet op iedereen reageer. Heb wel gezien dat er ondertussen al een boel onder ons weten of het een jongen of meisje wordt!
    Bij ons zal het volgende echo blijken. Heb vrijdag een controle gehad en alles ok, zo ook resultaat van de nekplooimeting & triple test (minder dan 1 op 10.000)

Heb het idee dat de kleine al een redelijk karaktertje heeft ;): vorige echt lag hij/zij geen seconde stil en heeft de gyn 20 minuten moeten proberen proberen om een mooie foto te krijgen. Deze keer zwom ie heel de tijd weg en de beentjes gekruist, dus het geslacht was niet te zien (niet erg, want vriendlief was er toch niet bij…)

Heb ook al foto’s van leuke kleertjes etc zien voobijkomen. We hebben hier nog niets gekocht – moeten binnenkort toch maar eens beginnen rondkijken, maar eerst moeten we de kinderkamer maar eens in orde brengen!

O jee, het is al een langer bericht geworden dan ik dacht! Ik ga snel weer aan de klus!

Groetjes,

Kwek

11. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @ Geboortekaartjes: even een tip...doe ermee wat je wilt! Kijk bij geboortekaartjes ook wat voor werk je nog moet doen als je ze eenmaal hebt. Ik weet dat vrienden van ons een geboortekaartje hadden, waarbij nog een lint door alle kaartjes moest worden gedaan met naam en datum erop en dan alles strikken.....was het laatste waar ze zin in hadden na een heftige bevalling!
    De enveloppen krijg je ruim van te voren, dus die kan je alvast schrijven. Verder is een kaart in een envelop stoppen, of een velletje inleggen in een zelfgemaakte kaart dan misschien handiger. Dus denk aan leuk, maar vooral praktisch! :)

@ echo: wordt nu toch wel heel benieuwd naar ons Ukkie! Wat zou het zijn?? Nog 1 weekje wachten (als het zich dan wil laten zien!)

@ Jasjes e.d.: koop liever maat 56....als je baby enigszins aan de grotere kant is (en tegenwoordig worden baby's over het algemeen groter!) dan is 50 zo te klein.

@ Kwek: fijn dat de nekplooimeting e.d. zo goed waren!

@ Eleni: lekker dat jullie huisje nu opschiet. Nog even en je kan er in! Hier binnenkort een 'grote' verbouwing, d.m.v. een dakkapel op zolder!

12. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ik koop eerst geen jasje. Lijkt me zo'n gehannes, zo'n klein hummeltje in een jasje proppen. Koop een wikkeldoek van lodger oid. Die kun je ook goed gebruiken in het autostoeltje. Als het kindje wat groter is, dan koop ik wel een jasje.

Ik vind het heel moeilijk qua maten. Ik denk dat ik alles in 56 haal. Mijn vriend en ik zijn behoorlijk lang (2.04 en 1.84) en waren bij de geboorte ook allebei erg groot en zwaar. Vraag zeker woensdag bij de echo hoe de groei verloopt, of de kleine dan al voorloopt op schema.

Ik heb nog geen doos aangevraagd. Was nogal bang voor zo'n hostess. Heb daar geen zin in. Maar heb me gister bedacht dat we toch wel gaan verhuizen op den duur ;)

Ik heb geen idee of de suiker kwaad kan. Zal het hier even plaatsen bij de vk.

13. Belle1978

@Hilli: gefeliciteerd met je zoon! Geweldig nieuws is dat hè? Om te weten wat het geslacht van je kindje is. Ik ben nu erg benieuwd hoe onze kindjes straks allemaal gaan heten en of er mensen zijn die dezelfde naam hebben gekozen... Maar goed, dan loop ik wel erg op de zaken vooruit.

Wij hebben vandaag een begin gemaakt met de babykamer. Moest wel omdat mijn man morgen met een studie begint naast zijn fulltime baan en hij daar zoveel mogelijk tijd voor moet hebben. Dus het was opruimen geblazen! En omdat de gordijnen morgen komen moest ik ook al 2 muren schilderen... roze... hi hi hi. Nu maar hopen dat de echoscopiste zich niet vergist heeft. Verder doen we niet zoveel met die kleur hoor, maar we hebben een redelijk heftig behang op één muur en wilde een warme tint ernaast...
    Ben nu helemaal geslòòpt terwijl de woonkamer nog vol troep staat.

14. Nikita33

Nikita33 Actief lid

7 nov 2008
    196
    1
    0
    @ Ankje: Ik heb om 9.45 volgens mij de echo, spannend :D Hoe laat is het uitje eigenlijk? Ik moet van 13.00-15.00 op mijn werk zijn.

Over maten. Ik heb een paar dingen in 50/5656 maar focus me het meeste op 62/68. Een flinke baby past niet zo heel lang in 50/56 heb ik gehoord en vooral pyama's omdat ze nog zo klein zijn, veel slapen etc. Broekjes, truitjes etc heb ik het meeste in 62 en 68

15. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Hilli van harte gefeliciteerd met je zoon:)!! Wat geweldig joh!!! En wat een leuke mooie kleertjes heb je gekocht;)!! De foto van onze babykamer komt nog, het is nu geschilderd en de meubels staan er, maar voor de rest nog een btje kaal dus. Komt goed;)!

Belle gaaf hoor roze muren:)!!!

Kwek mooi dat je vakantie leuk was, welkom terug.

Geboortekaartje ontwerpt dus een vriendin van me, dus kan over dit onderwerp niet echt meepraten:D. Succes ermee allemaal:)!!

Chevenne beterschap:(!!

Hier: nog ff volhouden tot morgen 18.00..............echo8)!!

16. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Nog gefeliciteerd Hilli met de goede uitslag van de echo. Leuke kleertjes heb je gescoord.

Ben alvast in bed gekropen. Voel met niet echt geweldig. Hoofdpijn, misselijk en buikpijn. Kan het beste maar lekker uitrusten, want morgen begint de werkweek weer.
    Morgenmiddag hebben we een gezellig samenzijn met alle collega's van de vereniging. Onder genot van een hapje en een drankje en een klein buffetje. :)

17. woops

woops Niet meer actief

#5017 woops, 30 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 aug 2009
  18. @ Hilli, wat leuk, gefeliciteerd met jullie zoon. Die echofoto is idd precies net zoals onze echo met 18 weken. Grappig he, hoe die kleintjes kunnen liggen. Die foto's die je hebt geplaatst van de kleertjes, linksboven dat truitje heben wij ook. Nog een overeenkomst!!

@ Wops, wat super dat je al die kleertjes zo kon overnemen, scheelt ook weer

@ Belle, leuk een roze kamer. Succes verder met de babykamer.

@ Kwek, fijn dat je zo van je vakantie hebt genoten. Werkse morgen

@ Chevenne, beterschap meid, hoop dat je snel weer een beetje opknapt.

@ Meiden metde 20 weken echo, heel veel succes morgen!!

19. Tussenstand:

Jongens:
    Chiquita
    Jada1984
    Eleni (Tweeling)
    Lynd
    Diana78
    Sjalotjuh87
    Suzanne78
    Hilli

Meiden:
    Ise
    Belle1978
    LisetteG
    Choco
    Ada1983
    Suusefruus
    Justfem
    Wops
    Gewoonsanne

Geheimhoudend/Onwetend:
    Marieke11
    Nikkie80
    Noname
    Lumea
    Rebbel (via PB)
    Florida13

20. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Hilli, gefeliciteerd met jullie zoontje! En wat een leuke kleertjes heb je gekocht!

Wops, jij hebt ook al zulke mooie kleertjes voor jullie meisje!

Over geboortekaartjes: ik heb net mijn droomexemplaar ontdekt op internet en mijn vriend vindt het ook heel mooi. Dus als met de 20 weken echo alles goed blijkt te zijn, dan gaan we een proefversie bestellen. Als we het geslacht zeker weten moeten we ook nog eens goed over de naam nadenken. Als het aan mij lag, ik ben er al uit voor beide geslachten, maar mijn vriend twijfelt nog aan de meisjesnaam.

Deel Deze Pagina