Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    We hebben gisteren de 20 weken echo gehad! En alles was goed met ons ukkie! Het is een jongen!!!! Echt super leuk om zo'n kleintje zo zien te bewegen. Hij lag dan ook geen seconde stil en het was best lastig om zo mooie foto's te krijgen.

Ik zag dat jada al op een ander topic heeft gezien dat we een jongen krijgen wat hij staat al netjes in het lijstje! Dank je wel.

Voor diegene die binnenkort de 20 weken echo hebben. Veel plezier!

2. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Mispoes, gefeliciteerd met de goede echo en wat flink dat je het niet wou weten!

Essie: ook van harte gefeliciteerd! Ik zal je nog even pb-en voor het geslacht:)

Marleentje: van harte met jullie jongen! Wat leuk!

Crash en Wops: ik heb al sinds mijn 17 de last van migraine. Eerst had ik het zo één keer per jaar maar de laatste jaren frequenter. Alleen, ik heb er dus juist geen last van als ik zwanger ben. Bij mij is het altijd boven mijn rechteroog en ik ben altijd misselijk en meestal heb ik op voorhand visuele verschijnselen. Ik vind het vreselijk! Migraine vind ik persoonlijk 10 keer (of nog meer) zo erg als weeën.

3. woops

woops Niet meer actief

Update:

Ik heb niets terug gelezen maar zou jullie op de hoogte houden als ik naar de huisarts was geweest.
    Ben net terug en ik moet me verplicht 2 weken ziek melden.
    Dus net de baas gebeld en ja dat was even schrikken, en hun moeten nu ineens alles gaan omgooien.
    Ik ben dus voorlopig 2 weekjes thuis en moet alles op m`n eigen ritme gaan doen.
    Volgende week donderdag moet ik terug en bespreken we hoe deze 2 weken zijn verlopen.

Voor mij ook een schok en had niet verwacht dat ze dat zou zeggen.
    Zit nu weer te huilen omdat ik zomaar thuis moet blijven.
    Nou ja alles laat ik nu bezinken en ga toch maar genieten van deze 2 weekjes verplicht ziek zijn.

Groetjes

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    @ Essie, gefeliciteerd met je goede echo, leuk hoor. En het zelf weten en niet door vertellen vind ik heel knap ik zou binnen 2 tellen mijn mond voorbij praten, vandaar dat wij het niet weten ;).

@ Marleentje, jij ook gefeliciteerd met de goede echo van jullie zoon.

@ lynd, dat is vervelend, gelukkig geen last van, hoop voor je dat het nog weer weg trekt.

@ Ankje, die 2 dagen zijn vast zo om ;). Balen dat internet het telkens niet doet, die kun je toch eigenlijk niet missen.

@ Jada, nog last van je kies bah dat is minder. veel plezier bij de vk.

@ wops, hoe was het bij de ha? Kan hij wat voor je betekenen?

@hier, ik las nog maar een baaldag in, mijn lichaam wil vandaag nog steeds niet zo goed als ik wil :x.

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    @ wops, *knuffel* niet te druk maken gewoon goed uitrusten deze 2 weken en hopen dat je je beter voelt. Zo kan het ook niet doorgaan en misschien voel je je straks als je tot rust bent gekomen (over 2weken) wel veel beter.

6. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Kort ego berichtje hier. Zit op mijn werk en mijn ogen vallen bijna dicht. Herken dit als nodig weer B12 moeten spuiten. Tijdlang niet gehad, had een goed schema met 1x in de 3 weken, maar merk dat de baby gaat mee snoepen en moet sneller spuiten. Ik ben dan echt niet meer vooruit te branden en alles gaat traag. Pfff, ben al aan het bellen met mams of ze vanavond nog een spuit kan zetten.
    Ik kan helaas niet eerder naar huis, omdat ik verantwoordelijk ben voor mijn groep. Misschien dat ik zo maar even mijn hoofd op mijn buro leg en mijn ogen sluit.

Migraine kan ik ook over mee praten. Familiekwaal en heb toen ik met acupunctuur (voor iets anders) begon, een paar flinke aanvallen gehad. Ik voelde eerst mijn kaakspieren verkrampen en dan kwam de aanval. Zelfs gehad dat mijn vriend me van werk haalde en ik met een zonnebril op in de klas zat. Moest dan gaan liggen in het donker en meestal was ik er na een paar uurtjes wel weer. Rond 12 weken zwangerschap ook nog een beste aanval gehad en verder niet meer.

7. @ Marleentje, gefeliciteerd met jullie zoon. Had het inderdaad al ergens gelezen, weet alleen niet meer waar.

@ Wops, balen meid. Maar goed, 2 weken rust zal je goed doen. Rustig aan.

@ Chevenne, vervelend zeg dat je zo moe bent. Werkse en hopen dat het snel iets beter gaat.

@ All, alles was prima bij de VK. Kleine ventje was zo druk, dat zelfs de VK mijn buik heen en weer zag gaan. Bloeddruk was prima 110-60 en baarmoeder lag al boven de navel. We zijn net naar het gemeentehuis geweest om ons kleine ventje te erkennen. Wij zijn nl niet getrouwd en wil wel dat hij straks mijn vriends achternaam krijgt.

8. Hey meiden!

Alles goed hier?
    Bij mij kan het wel wat beter, ben super erg verkouden, het loopt er gewoon uit. Ook Zoë is verkouden dus die slaapt slecht :(hopen dat het snel weer over is.

Gister heb ik het vervolg gehad op de 20 weken echo, nu konden ze wel de niertjes vinden, ook was het bovenlipje dicht. Dus alles is goed (voor zover ze kunnen zien):D Toch wel weer opgelucht.

Voor de rest heb ik eigenlijk niet terug gelezen, waren 30 pag.

Migraine; Kan ik ook over mee praten, heb het al vanaf dat ik in groep 8 zat. De eerste aanval kan ik me nog goed herinneren, moest mijn kamer opruimen en tijdens het opruimen kreeg ik dus migraine. Mijn moeder natuurlijk boos omdat ze dacht dat ik een smoes verzon. Toen ging ik uitleggen wat ik zag (zie altijd soort flubbers en heb altijd een dode vlek) toen ze dat herkende (ze heeft het zelf ook) mocht ik eindelijk in bed liggen.
    Toen ik jaar of 14/15 was had ik 1x in de week migraine. heeft ong. 3 jaar geduurt. Nu heb ik het gelukkig bijna nooit meer.

9. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    @lynd, gefeliciteerd met je 21 weken!

@jada, vervelend zeg, dat je nog last hebt van je kies..

@essie, fijn dat alles goed was. ik heb je een pb gestuurd..;)

@marleentje, gefeliciteerd, een jongen!! en fijn dat alles goed was.

@wops, sterkte meid. ik hoop dat de 2 weken rust je goed doen. en ik weet ook hoe vervelend het is als je thuis moet blijven, maar je moet er het beste van maken. pak je rust, voor jou en je kleintje.

@hier, gister bij de arbo geweest, stond erg snel weer buiten. volledig arbeidsongeschikt.. dat klinkt echt raar, maar goed. ik hoop weer te kunnen genieten van de zwangerschap. en nu bedenken wat ik kan doen om me te vermaken. ben nu druk ideetjes aan het opdoen voor de babykamer en een peuterkamer voor mijn zoon (die nu lekker 2 daagjes naar het kdv gaat, dus even tijd voor mezelf). verder ga ik maar wat kleertjes verkopen via mp en wil ik wat dingen zelf gaan maken voor de babykamer. en ben lekkere recepten aan het opzoeken, heb nu lekker de tijd om te koken.

10. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Een egoberichtje van mij. Ben zo moe dat ik zo maar eens verplicht van mijzelf onderuit op de bank moet!
    Ik heb namelijk vandaag spontaan een geslachtsbepalingsecho laten doen... Want ik kreeg ineens de kriebels omdat wij de 20-wk echo al met 18 weken hebben laten doen en ik in mijn hoofd begon te halen dat ze straks het misschien niet goed heeft gezien... Daarnaast was ik niet tevreden over de beeldkwaliteit van het desbetreffende echobureau. En ik kon zowaar meteen vandaag terecht en heerlijk 10 min naar ons kleine meisje (want ja, het is nog steeds een meisje) kunnen kijken. Véél duidelijker en mooier dan 3 wk geleden, vooral ook omdat ze natuurlijk nu veel groter was. Ze lag heerlijk te bewegen, te smakken en te gapen. Ik ben zo blij dat ik dit even ben gaan doen, het was de 25 euro meer dan waard.

11. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Belle: Hihi, geweldig. Ik zie mezelf ook nog in staat om dat zo plots te doen. Ik ben blij voor je dat je ervan hebt genoten, en dat het nog steeds een meisje is :)

@Ise: Idd, gewoon genieten nu. Niets mee inzitten hoor, dat je niet meer mag gaan werken. Ik zit al thuis vanaf 4 weken. Niet omdat ik echt arbeidsongeschikt ben, maar ivm het CMV-virus. Geen risico's nemen. kHeb me nog geen moment verveeld, maarja school vraagt wel veel van me. Dus ik heb het perfect gepland :D

@Wops: Gewoon effe van die twee weken genieten hoor, samen met je meisje. Beter een week te veel thuis, dan een week teveel werken en complicaties!

@Jada: Fijn dat alles goed was bij de vk.
    Wij moeten ons ventje ook gaan erkennen. Ik had er al papieren voor gevraagd aan de assistente van de gyn, maar ze zei dat het wss nog te vroeg was. Hangt hier af van in welke gemeente je woont. Moet dus morgen maar eens langs het gemeentehuis.

@Chevenne: Jij zal wel blij zijn dat je thuis bent hé. Lekker in de zetel ploffen en er niet meer uitkomen? :) Wel vervelend zo'n B12 tekort, mijn moeder heeft het ook.

Heb ik dat hier al verteld? Kan zijn hoor, sorry dan ... zwangerschapsdementie :D
    Maar sinds een paar dagen schopt de kleine tegen mijn blaas. Jeetje wat een vervelend gevoel. Het gaat even snel en ik voel het even kort als dat hij tegen mijn buikwand schopt, maar dan krijg ik in plaats telkens het gevoel alsof ik heel dringend moet plassen. Gelukkig blijft het bij dat gevoel, en moet ik dan niet echt plassen, maar tis toch niet zo aangenaam.

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    @ Ise, zie je wel dat de arbo mee viel, en dat hij vond dat je nog teveel wilde, het zijn niet altijd van die boemannen. En ik weet heel goed dat het raar klinkt volledig arbeidsongeschikt, maar je moet maar zo denken het is maar voor een paar maand en nu kun je ook je rust pakken zonder de druk van je moet dit of dat.

@ Jada, mooi dat alles weer goed was met de kleine.

@ Belle, grappig dat dat dan zo ineens in je op komt, ben je alleen geweest? En nog steeds een meisje mooi zo.

@ chevenne, he bah ineens zo moe, hoop voor je dat je moeder vanavond kan.

@ erkenning, daar heb ik helemaal geen ervaring mee, ik wilde gewoon een ouderwets gezin en mijn man en ik zijn dan ook vorig jaar getrouwd voordat de fanatieke afbouw van mijn medicijnen ging beginnen zodat ik in ieder geval nog goed van onze trouwdag kon genieten.

Wij mogen vrijdag nog weer voor een echo, ben benieuwd of de kleine dan eindelijk eens mee werkt. Wij willen ook graag een 3d echo laten doen maar aangezien die kleine van ons nog geen 1 onderzoek mee heeft gewerkt wachten we vrijdag nog even af. Als hij vrijdag weer niet mee werkt met de echo doen we het denk ik maar niet het is zo zonde van het geld als krummel met de rug naar je toeligt ;)

13. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    #5073 Essie79, 1 sep 2009
    Laatst bewerkt: 1 sep 2009
    Voor de meiden die zich niet best voelen: heel veel beterschap8)!!!

Jada fijn dat alles goed is met de kleine man:)!! Beterschap met de napijn:(.

Marleen van harte met jullie zoon:)!!!

Nog ff een aanvulling op de echo; dat ik de kleine nog niet zo vaak en goed voel komt omdat de placenta bij mij aan de voorkant ligt! En dat werkt dus als een stootkussen. Maar binnenkort zal ik de baby net zo goed en vaak voelen als iedereen!! Dat was dus een fijne verklaring;)! Verder nog even gehad over de beste weken voor de pretecho: zij zei tussen de 26-28 weken.

Meiden bedankt voor jullie PBtjes :)!!

14. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    De kleine is de boel best aan het verbouwen van binnen.
    Heb mijn collega's aangegeven dat ik zo ontzettend moe was. We hebben samen een broodje gegeten en daarna heb ik mijn slaapbankje vanuit de klas, naar de gymzaal gesleept en heb ik nog een half uurtje gelegen met mijn ogen dicht.
    Ben er wel een beetje van op geknapt. Ze vonden het gelukkig helemaal niet gek.

Straks nog korte vergadering en dan naar huis. Mijn moeder wilde vanavond wel prikken, dus dat scheelt al weer. Morgen 20 weken echo.

15. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Iedereen die zich niet zo lekker voelt: ik hoop dat jullie snel weer opknappen. Gelukkig is het wat minder warm, hopelijk kunnen we dan met z'n allen wat beter vooruit.

@erkennen: wij zijn ook niet getrouwd en hebben dit vorige week laten doen

@baby voelen: ik heb het idee dat onze vent zich heeft omgedraaid en nu ondersteboven ligt. Eerst voelde ik namelijk steeds aan de rechterkant veel gestommel en soms in het midden een kontje (tenminste, dan stak er wat langere tijd iets omhoog in het midden). Nu ineens voel ik hem iets minder, maar juist heel laag bij mijn schaambot en heel hoog bij mijn navel.

16. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @ise: klinkt inderdaad wel raar, volledig arbeidsongeschikt...! Maar fijn dat je het rustig aan kan doen, je zal je zo te horen ook wel vermaken! Geniet maar lekker van de relatieve rust nu het nog kan, ook al is het niet iets waar je zelf voor gekozen hebt.

@hilli: mijn tante zei, dat ze tijdens de zwangerschap ook wel vaker tegen de blaas is geschopt, met als dieptepunt dat ze 's ochtends in bed lag, te lui was om te gaan plassen (ze wel heel erg moest) en dat de baby toen schopte en ze het toen niet kon helpen dat ze in bed plaste.... Dus hou je maar vast! :D
    Bij mij schopt de baby niet tegen mijn blaas, maar hij is wel goed aan het tuimelen: de ene keer schopt hij tegen mijn buik (en zie ik mijn buik bewegen), de andere keer schopt hij tegen mijn ingewanden (zoals op dit moment), wat echt een vervelend en weeig gevoel is. Probeer soms wat in mijn buik te prikken om hem te stimuleren om te draaien, maar daar heeft hij lak aan, haha!

@jeetje wat veel mensen met migraine. Dat lijkt me echt zooo erg...!

@belle: prima toch, dat je lekker voor nog een echo hebt gekozen? Lekker van je kindje genieten!

@hier ben ik weer thuis, heb met mezelf afgesproken gewoon elke dag uiterlijk half drie naar huis te gaan, zodat ik niet elke dag in gewetenswroeging zit over nu wel of nu niet. Als ik niet slaap dan rust ik, wat ik echt hard nodig heb. Gisteren nog met mijn baas gepraat die net terug was van maand vakantie, die vond alles prima, ik moest rustig aan doen (part-time werken, ook als je 'ziek' bent, kan hier niet). Hoop dat ik zo wat meer rust krijg.

17. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik heb zojuist het onderstaande berichtje bij 'borstvoeding' op dit forum gezet, maar ik zet het ook hier, hopende op ervaringen of tips:

Eigenlijk wil ik geen borstvoeding gaan geven, maar heb besloten er toch eerst alles over te willen weten voordat ik er definitief nee tegen zeg.

Ik ben ervan overtuigd dat borstvoeding het beste is voor je baby. Wat mij tegenhoud is echter het volgende: ik ben niet zo 'tepelminded'. Ik heb erg gevoelige tepels, mijn vriend kan er ook niet aankomen zeg maar, en ik lig helemaal verkrampt als hij het wel probeert. En ik denk dat als ik verkrampt borstvoeding ga geven, bang voor die overgevoeligheid, het niet gaat lukken.
    Verder ben ik, juist omdat ik zo gevoelig ben, bang voor tepelkloven e.d. Ik kan eigenlijk niets hebben aan mijn borsten.
    Herkent iemand dit en zo ja, heb jij het wel geprobeerd of doe je het nog steeds? Bestaan er hulpmiddeltjes?
    Alle tips en ervaringen zijn welkom.

18. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ow meiden wat vervelend die migraine! Ik hoop dat jullie er zo min mogelijk last van krijgen!

Vanaf gisteren voel ik de beepjes duidelijk bewegen. Mijn hubbie heeft het ook erg duidelijk gevoeld, zo leuk!
    Nu voel ik de andere goed bewegen. Ik voel het zowel bij mijn maag als zo'n 10 cm onder de navel. Wel grappig, want soms voel ik links bovenaan een schopje en dan weer rechts onder hihi. Maat het zijn er dan ook twee he!

xx

19. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    lynd, goed dat je hebt besloten elke dag om half drie weg te gaan. dat zal een hoop gemaal in je hoofd schelen.

suzanne, ik herken jouw verhaal. ik heb mijn zoon gevoed met tepelhoedjes en heb flink gesmeerd met bepanthen ed (eerste dagen gekolfd). en ondanks dat het allemaal niet van harte ging heb ik 10 weken bv gegeven.
    nu twijfelde ik of ik wel of geen bv zou gaan geven, maar ga het toch doen. begin wel meteen met tepelhoedjes. en bovendien, flesvoeding is zo gekocht.

20. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Tepelhoedjes, zo ver was ik nog niet eens... Ff googelen....

Deel Deze Pagina