ff snel een berichtje: Beterschap voor iedereen die zich niet lekker voelt... Verder heb ik gisteren mijn buik zien bewegen, voor het eerst. Was echt super leuk! Was op mijn werk, door mijn kleding heen. Sowieso voel ik al zeker 10 dagen lang elke dag een hele boel. Als ik er even voor ga zitten of achter de pc zit. En dan ook echt heel hard. Alleen sinds gisterenavond heb ik niets meer gevoeld. Vind het wel eng. Al weet ik dat het voor komt. Hopelijk komt er vanavond nog actie in mijn buik, ben ik weer gerust gesteld...
Lynd hartstikke goed, pak je rust!! Ise, ook voor jou hetzelfde! Bedenk je dat het tijdelijk is! Belle heerlijk dat je je meissie weer ff gezien hebt, en beter ook nog deze keer!!
@suzanne ik heb zelf ook hele gevoelige tepels en wil ook niet dat mijn man ... nou ja je weet wel. maar je eigen kindje aan de borst is zoiets anders en zo mooi. en voelt helemaal niet hetzelfde, de eerste keer is wel raar maar dat komt door het toeschietreflex van je borst(om de melk eruit te persen) maar echt ik raad je aan het iig te proberen het is zo bijzonder!!!!ik ben ook pas een maandje gestopt met voeden van mijn zoon van 13 maanden. het is het proberen echt waard, voor vragen kan je altijd pb-en. liefs nickyz
hoi meiden, ik lees dat er een paar goede 20 weken echo's zijn! super! wij mogen morgen!!! pfff.... spannend! ik heb vanmorgen mijn urine na laten kijken bij de ha omdat ik gister avond weer flinke steken en harde buiken had en ik heb dus een flikse urineweginfectie! dus een kuurtje gehad, wel fijn dat ik nu weet dat de harde buiken daar ws door komen! alleen heb er wel veel last van zeg... de pijn sstraalt steeds door naar mn rechterzij en rug. liefs rebbel
Kunnen we elkaar alweer de hand geven Rebbel. Heb sinds zondag ook een kuur voor bo. Buikpijn is gelukkig al een stuk minder en heb al iets minder aandrang. Wel veel last van mijn maag door de ab. Ik heb vanmiddag dus nog even op mijn werk gelegen. Ik ben naar huis gegaan met knallende koppijn en ben er ook wat misselijk bij. Weet ff niet zo goed wat ik er allemaal van moet denken. Ik kruip zo mijn bedje in en hoop dat ik dan wat opknap. Mijn injectie moet maar even wachten, want als ik nu overeind kom, knalt mijn hoofd uit elkaar. Morgenvroeg bloedprikken voor de suiker en 's middags 20 weken echo.
Hoi allemaal, tijd geleden dat ik hier geschreven heb maar ik lees wel altijd mee hoor! Zie dat er wat meiden in de ziektewet zijn, niet schuldig voelen hoor.. kun je niets aan doen.. Je beebje is het belangrijkste! Hier alles wel ok, vrijdag de 20 weken echo.. Erg veel zin in, ben benieuwd of de voorspelling met 13 weken van de echoscopiste uitkomt en het nog steeds een meisje is.. Verder controle bij de vk gehad, alles was goed. Vast wat dingen over de bevalling doorgesproken omdat mijn vorige niet zo vlotjes was verlopen.. Ik krijg met 30 weken een groeiecho (mn eerste was 8 pond met 39 weken) en een liggingsecho rond de 35 weken omdat de 1e als sterrekijkertje lag en dit zeeeer pijnlijk was.. Verder 6 kilo aangekomen tot nu toe.. Is dat een beetje hetzelfde als de rest hier? Ik ga btw niet mee met het uitje! Maar wel heel veel plezier voor allen die meegaan!
Rebbel en Chevenne: allebei veel succes bij de 20 w echo morgen! Bruidje: jij vrijdag ook veel succes. Ik ben ook wel benieuwd of het dan nog steeds een meisje blijkt te zijn. Dertien weken is echt wel vroeg zeg om al iets over het geslacht te horen. Meiden die last hebben van harde buiken, BO, migraine, e.d.: veel sterkte! Vandaag had ik een gesprek met mijn baas (inhoudelijk) en toen ging beebje heel veel schoppen, hihi, zal van de adrenaline geweest zijn.
Voor degenen met een goede echo: gefeliciteerd! En wie nog mag: veel plezier! Wij mogen ook pas maandag, dus ben nu wel heeeeeeel benieuwd! Hier gaat alles redelijk....heb wel behoorlijk last van mijn rug en bekken, dus ben benieuwd hoe zich dat gaat houden. Loop al 15 jaar bij een fysio/kraker, maar dan meer preventief. Nu kan ik soms echt even niet lopen van de pijn Verder voel ik ons Ukkie wel lekker, mijn man heeft het ook 1x gevoeld, maar het zit alleen onderin. Waarschijnlijk ligt de placenta weer voor, zoals bij mijn dochtertje. Borstvoeding: ik weet het niet.....bij mijn dochtertje lukte het niet,mede dankzij het feit dat zij zo groot en zwaar was en dus al in het ZH bijgevoed was met fles....en te laat aangelegd....en na een keizersnee duurt het langer voordat het op gang komt. Resultaat:krijsende baby, pijn, huilende/gestreste mama....ik heb dus 6 weken gekolfd. Dus wat nu? Proberen? Meteen kolven? Of er niet eens aan beginnen? Pfffff
@ Rebbel en Chevenne heel veel succes morgen met jullie 20 weken echo @ All, heb wat foto's van de babykamer toegevoegd. Is natuurlijk nog lang niet af, maar de meubels staan erin en het behang zit erop. Slaap lekker allemaal.
Nou heb weer internet hoor! Morgen gaat Jeroen een andere kabel trekken en het kastje naar beneden verplaatsen omdat het signaal dan beter zou zin (terwijl het al ruim een jaar zo staat bij ons). Maar goed, hopelijk is het probleem nu opgelost. Nu even lekker bijlezen! @ Jada: We zouden graag willen weten wat het wordt. En ja ik vertel het hier ook. Ik kan dat soort dingen absoluut niet voor me houden hoor!! Hahahaha Super dat alles goed was bij de vk!!! @ Marleen: Gefeliciteerd met een goede en mooie echo! En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap van een jongen!!! Leuk hoor!! @ Wops: Wat naar zeg!! Verplicht thuis blijven is nooit leuk. Maar zo kun je wel lekker rustig aan doen en hopen dat het snel over is! Dikke knuffel van mij!!! @ Chevenne: Hoe is je dag verder verlopen? Hopelijk ging de tijd een beetje snel zodat je lekker thuis kan hangen. @ Sjalotjuh: Wat een opluchting moet dat zijn zeg!!! Nu lekker genieten van je gezonde kind! @ Uitje: Ik heb tot nu toe nog maar 8 mensen, zijn er niet meer mensen die toch nog mee willen??? Ik voel al een paar dagen wat rommelen in mijn buik. Soort plopjes. Soms zelfs zulke harde plopjes dat ik het kan voelen op mijn buik (ook Jeroen). Ik dacht altijd dat het kindje was, maar nu ga ik toch twijfelen of het misschien toch mijn darmen zijn. Wat stom he? Ga nu opeens twijfelen. Herkennen jullie dit? Is het toch mijn kindje of mijn darmen . Dit zijn de mensen die het al hebben doorgegeven voor het uitje op 19 September: Wel mee ( 8 ) Ankje Blaine Jada1984 LisetteG Marieke11 Wops Suzanne78 Flip Niet mee ( 11 ) Chevenne Eleni Essie79 Lynd Sjalotjuh87 Mispoes Lumea Lefbekkie Rebbel Rodelief Crash Weet het nog niet ( 4 ) Ladyjoey Momae Aude Mamanama Dit is de link van het cafe: http://www.dinnersite.nl/restaurant/437628/index/ Wil je ook mee? Laat het me dan even weten. Dat kun je ook op het forum doen, maar ook via een PB.
Ankje is vast en zeker de baby!! Rebbel en Chevenne allebei veel succes en plezier met de echo morgen! Rebbel beterschap! Bruidje fijn dat alles goed is! Ik ben tot nu toe ong. 4 kilo aangekomen. Mamanama ik zou als je het mij vraagt gewoon weer proberen (en dan meteen goed). Misschien lukt het nu wel!! Hier: nog steeds in een heerlijke roes na de mooie echo van gisteren! Bedankt allemaal voor jullie leuke berichtjes!
Hier ook even mijn vraag, want ik word er ondertussen een beetje moe van.. Ik ben erg blij dat ik mijn meisje al goed voel hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ze is de afgelopen dagen zo enorm actief, dat ik bijna niets meer kan doen zonder dat ze volledig 6x rond mijn buik tuimelt en de boel in elkaar schopt.. Als ik loop voel ik haar, als ik stil zit voel ik haar schoppen en als ik naar bed wil of in bed lig, lijkt ze wel in de bloei van haar kleine leventje te zijn, want het is net of ze elke avond een knal feest bouwt wat duurt tot een uur of 1.. Meestal is ze 's nachts wel vrij rustig, maar nu was ik er vannacht even uit en het feest begint weer van voor af aan.. Is het wel normaal dat ze zo enorm actief is? En hebben meer dames "last" van zo'n enorm actief kind in hun buik?
goedemorgen! dank jullie wel voor het succes wensen, ik vind het wel spannend, maar we gaan ervanuit dat alles goed is met ons beepje! @jada: mooi kamertje meid! @bruidje: ik ben ongeveer 4 kilo aangekomen. liefs rebbel
@jada: wat fijn dat jullie zo opschieten met de babykamer! Wij zijn nog met de basis bezig: achterkant kastenwand (die kamer in twee delen deelt) behangen, troep opruimen etc Kan niet wachten tot we er meubeltjes voor kunnen gaan kopen en inzetten! @suus: onze baby is ook echt actief, met wel als verschil dat ik 's avonds gewoon in slaap kan komen. Het is wel raar: als ik in bed stap trapt hij nog vrolijk rond, maar als ik me eenmaal omdraai om te slapen voel ik hem niet meer/let ik er niet meer op/ben ik misschien te snel weg. Ik slaap wel slecht met veel wakker worden, maar heb dat (nog) niet op het schoppen van het kind kunnen herleiden. Overdag is het wel een drukte van jewelste, in elk geval zolang ik stilzit (als je beweegt wieg je het kindje daarmee in slaap), en tuimelt meerdere keren per dag: dan schopt het weer tegen mijn buik, dan weer tegen mijn ingewanden aan de achterkant. Ik vind het nog goed uit te houden, maar ben een beetje bang voor als hij sterker wordt, haha! Overigens heb ik vanchtend gelezen in een tijdschift dat baby's soms hetzelfde ritme houden als in de zwangerschap: als je 's avonds om 19 uur altijd rustig ging zitten na een actieve dag, dan wordt de baby in je baarmoeder op dat moment actief (het wordt niet meer in slaap gewiegd). Na de geboorte kan het dan ook zijn dat de baby 's avonds om 19 actief wordt, omdat het dat ritme heeft aangeleerd. Hmm, dus eigenlijk zouden we 's avonds moeten gaan sporten of wandelen, dan is het dadelijk misschien lekker stil 's avonds
Ankje: helaas kan ik niet mee met het uitje dit ivm extreme BI Loop nu al op krukken en heb een rolstoel staan dus dat gaat niet echt lukken anders het ik het leuk gevonden! Suusefruus: ik herken het hoor! Onze boy is ook mega druk! Dat ik af en toe denk ga toch slapen haha. Ik voel hem heel de dag hij is nog geen vijf minuten rustig alleen 's nachts slaapt hij gelukkig. Het eerste half uur dat ik op bed lig is hij nog druk en daarna voel ik hem nauwelijks meer tot 's morgens en dan is het weer heel de dag feest haha! Chevenne en Rebbel: veel plezier met de 20 weken echo! Natuurlijk ook voor andere meiden die vandaag de 20 weken echo hebben! Wops: Wel balen dat je thuis moet blijven maar de kleine en jij zijn nu het belangrijkste! Ik baal ook zit nu ook al thuis met extreme BI en werken zal er niet meer in zitten voor mijn verlof dus dat word helemaal een lange tijd. Gelukkig is er ZP
Lynd: dat klopt dat de baby vaak hetzelfde ritme aanhoud als hij geboren is. Ik merk dat vaak in kraamgezinnen (ben zelf kraamverzorgende) En vaak zijn kinderen rond dezelfde tijd wakker, onrustig, huilerig als dat ze bij je in de buik aan het spoken waren. Dus dat klopt in 99% van de gevallen echt. Moet zeggen ik ben blij dat hij 's nachts rustig is en overdag erg druk. Dat mag hij zo aanhouden hoor na de geboorte!
Dat is het hem nou net.. Ook als ik in beweging ben, blijft ze aan de gang.. Of ik nou aan het lopen, opruimen, sporten of wat dan ook aan het doen ben, ze is actief.. Natuurlijk vind ik het super dat ik haar zoveel voel, maar soms wil je ook wel eens slapen zonder trappen te moeten incasseren ondertussen..