Suusdefruus: Bij mij maakt het ook niet uit wat ik doe. Of ik nu zit, lig (overdag) loop opruim of wat dan ook. Hij blijft druk alleen na 23.00 tot 6.30 niet. Maar verder de gehele dag.
even ego bericht.. Met de 20 weken echo is mij verteld dat ik in het ziekenhuis moet bevallen omdat de vorige keer de placenta niet kwam. Moest daarvoor dus naar het ziekenhuis, en daar kwam hij nog wel spontaan. Maar bij de verloskundige is dat nooit verteld, ik wil wel graag thuis bevallen. De vk die bij de vorige bevalling was zei toen dat het niet uitmaakt dat de placenta 1x is vast blijven zitten en dat ik gewoon thuis mag bevallen. Als het nu weer gebeurt en ik word weer zwanger dan moet ik wel in ziekenhuis bevallen. Ik hoop echt dat ik gewoon thuis mag bevallen, ik hoor het vrijdag wel want dan moet ik weer naar de vk. Hebben meer meiden dit mee gemaakt?
Suiker was vanmorgen helemaal super. Het zit dus alleen in de urine en niet in het bloed. Hoef me geen zorgen te maken. Kleine is hier ook actief. Gister toch nog even op paardje geklommen en toen ging hij lekker op mijn blaas liggen drukken. Vanmorgen om 5.30 naar toilet gegaan en toen nog even gaan liggen en het getrappel begon alweer. Succes Rebbel, jij moet al eerder vandaag. Ik moet nog even geduld hebben tot 16.00. Ben wel blij dat ik aan het werk ben, heb ik even wat afleiding. Al voel ik me nog niet jovel.
beterschap meid! ik heb in mijn vorige zwangerschap ook yoga gedaan, maar dit niet af kunnen maken ivm de vroege weeen. moet ook zeggen dat het niet echt wat voor mij was! nu doe ik geen cursus, heb zoiets van ik weet nu wat het is en de vorige keer heb ik het ook zonder gekund. liefs rebbel
succes rebbel en chevenne. hoe laat moet jij rebbel? @jada, leuk kamertje. dat thermobadje lijkt me ideaal, ga het misschien ook kopen. het badje dat we hadden hebben we weggedaan, het was wat viezig geworden van de olie. @marleentje, ik had dat ook bij mijn oudste. die was zo actief! maar 's nachts gelukkig niet.. nu voel ik juist bijna niks. af en toe wat getrappel tegen de onderkant aan, ze ligt met haar voeten beneden. dat is wel een apart gevoel hoor. @hier, net wat proef geboortekaartjes ontvangen. ze zijn zonder tekst, dus kan ik mooi wat uitproberen. verder nu even een ovenschaal halen en vanmiddag visite en later nog een mee-eter..
@ baby voelen: ik voelde de laatste 2 weken de kleine een paar keer per dag. Als ik in bed lag meestal nog 2 minuutjes als ik schuin op mijn zij/buik ging liggen, drukte ze aan die kant tegen mijn buik. Alsof ze zeggen wilde dat ze wat meer ruimte wilde daar. Gisteren raakte ik even in de stress. Ik had maandagmiddag voor het laatst wat gevoeld. Gelukkig gisteren rond 20:00 uur weer flinke karatetrappen. Was weer een opluchting. Vanmorgen heb ik uitgeslapen, omdat ik een late dienst heb vandaag. Ik lag al een tijdje wakker in bed toen ik eerst rechts wat voelde, toen weer links en toen weer helemaal rechts. Alsof ze rondjes aan het draaien was. Voelde heel grappig. Ik ben er ook wel een beetje huiverig voor als ze wat groter en sterker wordt. Het gaat nu soms al best hard. Mijn zus vertelde laatst dat ze tijdens haar zwangerschappen (volgens haar vk toen) bloeduitstortingen heeft gehad aan de binnenkant van haar buik. Als ze hier dan tegen aan kwam deed het erg zeer. Ook hoor je verhalen over gekneusde ribben enzo; ook fijn. Maar goed, tot nu toe kan ik alleen maar genieten van dat gestommel in mijn buik. 's Nachts is ze stil, dus hopelijk zet dat door na de geboorte @echo's: alle meiden die vandaag of binnenkort hun 20 weken echo hebben: heel veel succes en plezier. Geniet ervan!! @aankomen: ik ben tot nu toe 1,5 kilo aangekomen. Ik woog voor mijn zwangerschap 72. De eerste paar weken ben ik 2 kilo afgevallen, tot de 70 en ik zit nu op 73,5. In totaal dus maar 1,5 kilo, maar ik reken die ander 2 er ook maar bij. Ik heb de eerste weken minder gegeten en denk ik dus gewoon eigen vet kwijt geraakt en nu dus 3,5 'babykilo's' er weer aan... @uitstapje: Even verantwoording afleggen: Ik had me niet aangemeld, omdat ik die dag een bruiloft heb 's avonds. Wordt anders een beetje te veel denk ik. @ bevallen: Iemand had het erover of we al nadachten over de bevalling. Ik moet toegeven dat ik daar een beetje huiverig voor ben. Ik wel wel graag thuis bevallen, als het kan natuurlijk. Geeft veel meer rust denk ik. Wel ben ik bang voor uitscheuren enzo. Ik heb nu al vaak last van een geïrriteerde vagina, omdat ik zowat een chronische candida-infectie heb. Ook heb ik regelmatig last van mijn eh... hoe heet dat ook alweer... perineum ofzo (?). Als ik wat vaker op een dag naar de wc moet en dus wat vaker met wc papier daar langs kom dan zitten er soms wat bloedplekjes op het wc papier. Is dus snel open. Ga dat nog wel bespreken met de VK, misschien ligt dat ergens aan... (sorry voor de omschrijvingen...) Verder is mijn zus 3x in bad bevallen. Moet ook wel erg fijn zijn, vangt de weeen wat op, je bent zelf niet zo zwaar in het water en je blijkt minder kans te hebben op inscheuren. Alleen mijn man is hier nog niet zo van overtuigd. Die vindt het een beetje een vies idee dat dan het bloed enzo in het water komt. Maar ja, dat spoel je gewoon weg, in bed moet het eruit wassen Nou, genoeg vieze verhalen. Ga even snel wat boodschapjes doen en dan straks naar mijn werk. Heb er weer zin in vandaag
borstvoeding: Ik heb zelf ook erg gevoelige tepels, maar de borstvoeding was bij mijn zoontje geen probleem. Één van mijn borsten heeft wel een hele periode pijn gedaan, waarschijnlijk door het toeschietreflex, maar hulpmiddelen zijn gelukkig niet nodig geweest (wel in huis gehad). Daarna was ook die borst geen probleem meer. Ik heb tot ruim 13 maanden bv gegeven, en toen wilde mijn zoon niet meer. Als je bang bent dat het niet gaat is het misschien wel een idee om contact op te nemen met een lactatiekundige? Let wel goed op dat je goed begeleid wordt in het begin. In het ziekenhuis lieten ze me aardig aan mijn lot over (niet meekijken met aanleggen) en dat heeft me flinke kloven bezorgd. Ze hadden ook niet gezegd dat je beter 10 min per borst kon geven, om de borst niet al te veel te laten verweken en de tepels te laten wennen... Kwamen ze een beetje laat mee. Dus wel goed om hulp vragen zou ik zeggen! baby voelen: het kan hier een drukte van jewelste zijn, vooral als ik even rustig ben. Gisteren was ik naar yoga en toen was hij/zij echt enorm druk. Ik vind het wel gezellig nu, maar weet ook nog hoe vervelend het aan het eind kan zijn als je een flinke trap krijgt. Blaasontsteking: misschien ga ik ook maar eens een testje laten doen. Wat voel je precies? Want echt pijn bij het plassen heb ik niet, maar ik vertrouw het niet helemaal. Sowieso moet ik rond 30-35 weken een kweek laten maken, omdat ik minder dan een halfjaar geleden een blaasontsteking heb gehad. Bevalling: Ik ben er al wel mee bezig, omdat ik het graag anders wil dan de vorige bevalling. Mijn streven is om thuis te blijven, omdat ik me daar het prettigst voel. Omdat ik me de vorige keer niet goed kon afsluiten ben ik deze keer begonnen met yoga, om precies te zijn gisteren. Ik hoop zo meer bij mezelf te kunnen blijven en niet uit mijn ritme gehaald te worden. De vorige keer zorgden alle binnenstormende mensen (vooral in het zhs) voor zoveel stress dat ik aan de weeënstimulatie werd gezet en dat schoot ook niks op. In bad bevallen denk ik voorlopig nog even niet over na, al lijkt het me ergens wel heel fijn. Ze doen hier ook badbevallingen, dus wat dat betreft kan het. Ik ga er weer eens over nadenken. Vorige keer heb ik uiteindelijk besloten om geen bad in huis te halen, maar dat had achteraf ook niet gekund door gebroken vliezen. Nu is het maar afwachten wat er gebeurt. Mijn man en schoonmoeder zullen erbij zijn, daar heb ik heel veel aan gehad en mijn schoonmoeder is nuchter. Ze weet van aanpakken, kan aardig inschatten hoe de bevalling vordert en ik voel me enorm bij haar op mijn gemak. Hier gaat het verder goed. De yoga gaat denk ik wel helpen, ik moet echt moeite doen om uit mijn hoofd te komen en daar heb ik nu mooi de tijd voor. Afgelopen weekend heb ik geschilderd bij en met mijn schoonzusje en wilde ik meteen wat grotere broeken meenemen. Pas ik die al niet meer! Mijn oude positiekleding is nog wat te ruim, dus ik heb maandag de miss-etam outlet afgezocht naar kleren. Twee broeken, twee rokjes en wat t-shirts, dus ik kan weer even vooruit. Ik heb bij mijn zoontje weinig kleren gehaald en had daar ook niet zoveel behoefte aan. Nu veel meer, en ook juist vrouwelijke kleding, zoals rokjes. Ik vind het wel grappig. Laatste paar dagen vraag ik me ook wel af of het misschien een meisje zal zijn. Mijn man vermoedt het een beetje en mijn schoonvader is overtuigd (maar die was dat ook bij mijn zoontje). Ben benieuwd, in januari weten we het Oja, eindelijk niet meer overgegeven! Sinds donderdag niet meer, en ik vind het heerlijk!
Dag allemaal! Diegene met een 20-wk echo vandaag: heel veel succes & natuurlijk ook heel veel plezier! @borstvoeding: ook ik kan absoluut niet tegen aanrakingen oid aan mijn borsten, maar ik heb mij al laten vertellen dat dat met borstvoeding niet hoeft uit te maken. Alhoewel ik ook iemand ken die gewoon naar werd als de baby uit haar borst dronk. Die werd er bijna depressief van (schijnt te kunnen door hormonen geloof ik) en is er toen mee gestopt. Ikzelf ben wel gemotiveerd om het te gaan doen maar mòcht het allerlei problemen geven en het niet op een redelijke wijze (dus na hulp lactatiekundige etc) op te lossen zijn, dan stap ik toch echt over op flesvoeding. @aankomen: ben vergeleken met mijn startgewicht aan het begin van de zwangerschap 2 kg aangekomen. Ik hoop dat ik niet alsnog tientallen kilo's aankom, maar we zullen zien. @yoga: ik begin over 3 weken, heb er zin in! Verder geen nieuws van mijn kant, alles gaat zo z'n gangetje. De baby schopt bij mij ook best wel veel door de dag heen, gelukkig 's nachts tot nu toe niet. Soms dan voel ik een niet zo'n prettige plek in mijn buik en als ik daar dan zachtjes op druk dan voel ik iets hards eronder. Dat is dan volgens mij de baby. Geinig. En één klaagzangetje: als ik een dag minder goed naar de wc kan dan voel ik mij echt niet lekker. Helemaal strakke buik en opgeblazen en dan kan ik mij niet zo goed bewegen. Niet fijn.
@chevenne: fijn dat je suiker goed is! @yoga: ik deed voor mijn zwangerschap al aan yoga en vond dit heerlijk. Start 5 oktober met de zwangerschapsyoga. @borstvoeding: ik heb me opgegeven voor een voorlichtingsbijeenkomst over borstvoeding op 6 oktober. Ik heb zoiets van: ik kan het natuurlijk altijd gaan proberen, overstappen kan altijd nog. @aankomen: ben nu precies 3 kilo aangekomen en weeg 62. Hierbij nog een foto van mijn buikje van vanmorgen: Bekijk bijlage 12981
@ Suusefruus: Ik zou het eerlijk niet weten. Misschien is het handig om je vk hier even voor op te bellen. @ Marleen: Jeetje! Heb het ontzettend met je te doen zeg! Beterschap! En we gaan vast en zeker fotos maken. Kun je ook een beetje mee genieten! @ Sjalotjuh: Nee, ik niet. Dit is mijn eerste zwangerschap. Ik hoop voor je dat je ook lekker thuis mag bevallen. Ik zou vragen of je vk dit wil bespreken met het ziekenhuis. @ Rebbel & Chevenne: Veel plezier en succes met de 20 weken echo!! @ Sanne: Maakt helemaal niet uit joh! Bruiloft is belangrijker!!! Hihihi. Alvast veel plezier daar! Jeroen heeft het kastje van het internet nu naar beneden verplaatst. Hopelijk blijft het internet nu wel gewoon online. Zo niet? Dan ligt het echt niet aan onze aansluiting. Even afwachten dus. Morgen heb ik de 20 weken echo!!! Al om 8:15. Lekker vroeg, kan me dus ook niet echt opvreten hahahaha. Hoewel ik nu toch wel een beetje zenuwachtig begin te worden hoor!! Hahahaha Dit wordt ook mijn eerste uitwendige echo. Dit zijn de mensen die het al hebben doorgegeven voor het uitje op 19 September: Wel mee ( 8 ) Ankje Blaine Jada1984 LisetteG Marieke11 Wops Suzanne78 Flip Niet mee ( 13 ) Chevenne Eleni Essie79 Lynd Sjalotjuh87 Mispoes Lumea Lefbekkie Rebbel Rodelief Crash Marleentje26 Gewoon Sanne Weet het nog niet ( 4 ) Ladyjoey Momae Aude Mamanama Dit is de link van het cafe: http://www.dinnersite.nl/restaurant/437628/index/ Wil je ook mee? Laat het me dan even weten. Dat kun je ook op het forum doen, maar ook via een PB.
Aankomen: ik ben tot nu toe nog 2 kilo afgevallen tijdens de zwangerschap. Maar dat is niet erg heb reserves genoeg haha. Ankje: ik heb me er maar bij neergelegd dat het niet anders is. En dat het alleen maar slechter gaat worden. Kan nu in ieder geval weer uit bed. Vorige week heb ik 2 dagen volledig op bed gelegen omdat ik er niet uit kon. Het is voor een goed doel en dat houd ik maar voor ogen! Suzanne78: Wat een beschaafd buikje zeg! Dit was mijn buik bij 19 weken haha
Ankje: wel fijn dat je de echo al zo vroeg hebt. We hadden maandag de echo pas om 15.30 pff das een lange dag kan ik je vertellen. Alvast heel veel succes morgen en geniet ervan om jullie klein wondertje te zien spartelen!
@ Marleen: Jou buik groeit ook al aardig zeg! Leuk hoor. Sterkte met je BI! Dit zijn de mensen die het al hebben doorgegeven voor het uitje op 19 September: Wel mee ( 8 ) Ankje Blaine Jada1984 LisetteG Marieke11 Wops Suzanne78 Flip Niet mee ( 13 ) Chevenne Eleni Essie79 Lynd Sjalotjuh87 Mispoes Lumea Lefbekkie Rebbel Rodelief Crash Marleentje26 Gewoon Sanne Weet het nog niet ( 4 ) Ladyjoey Momae Aude Mamanama Dit is de link van het cafe: http://www.dinnersite.nl/restaurant/437628/index/ Wil je ook mee? Laat het me dan even weten. Dat kun je ook op het forum doen, maar ook via een PB.
hoi meiden! we hebben de 20 weken echo gehad en alles zag er prima uit!! alleen is onze frummel nu al erg eigenwijs en wilde niet goed draaien zodat ze het hartje goed konden beoordelen.. uiteindelijk lukte het wel en ook het hartje zag er prima uit, totdat frummel weer in zijn/haar favoriete positie ging liggen! haha! ze konden toen het hartschotje niet goed beoordelen. ze moeten dat schijnbaar horizontaal in beeld krijgen en dat lukte niet, wat ik ook deed! lopen, hoesten, wiebelen.. zover ze het kon zien was het tussenschotje mooi gesloten maar omdat ze dat dus officieel horizontaal moeten beoordelen kijken ze daar volgende week nog een keertje naar als ik toch op controle moet. baalde er wel een beetje van, maar volgens haar was het prima, en zag het er gewoon goed uit alleen ff nog een keertje checken volgens de regeltjes. geslacht was nog steeds hetzelfde! liefs rebbel
Hoi meiden, Alle meiden met een goede 20 weken echo, JOEPIE DE POEPIE. Gefeliciteerd met de goede echo`s. Ik lees wel een beetje mee en reageer soms. Ik wilde iedereen even lekker een knuffel komen geven. Groetjes
@ rebbel, mooi dat alles goed was, en wat een boel eigenwijze baby's hier . Wij mogen vrijdag weer, heb er stiekem wel zin in. @ chevenne, succes met de echo straks. @ baby voelen, ons krummeltje is soms heel actief en andere dagen voel ik hem amper. Hij heeft wel bedacht dat zodra mijn man 's morgens uit bed gaat ik ook wakker moet worden en ligt dan ook gezellig een hele tijd te trappen terwijl ik dan best nog wel even slapen wil . 's nachts is hij wel lief aan het slapen dat scheelt. Heb wel het idee dat er steeds meer gereageerd wordt op mijn stem en die van mijn man als we met hem kletsen begint hij spontaan te trappen. Ik vind het wel reuze gezellig. Gisteren kreeg ik ineens een trap boven in mijn buik, dat was vreemd zeg meestal trapt hij onderin dus was even zeer verbaasd. Heb niet echt het idee dat hij ook naar binnen trapt maar dat komt vast nog wel . @ ankje, ik vind het tot nu toe ook nog maar weinig dames die mee gaan, misschien komen er nog wat bij.
Dag dames, Tis alweer een tijdje geleden maar ik ben dr ook nog! We zijn 3 weekjes in Amerika geweest en ik heb af en toe wel gekoekeloerd hier maar het gaat zo snel! Dus ik ga even egoistisch alleen een ego-berichtje doen. Want in Amerika heb ik een nachtje in het ziekenhuis gelegen omdat ik bloedingen kreeg. Was flinke schrik! Maar gelukkig hield het na een paar dagen op. Vorige week heb ik hier in NL bij de gyn een controle gehad en het blijkt dat ik laagliggende placenta heb. Dat veroorzaakt bloedingen. Zijn er hier meiden die dat ook hebben?? Op zich is het niets ernstigs hoor, het kan nog wegtrekken. Dat hoop ik wel want anders moet ik een keizersnede. En ik mag niet meer zwemmen, badderen, sexen en paardrijden. Dat zijn zo ongeveer mijn 4 favoriete bezigheden dus ik baaaaaaaal als een stekker. Maar ja, tis voor het goede doel he! Geslacht: we moeten nog even geduld hebben tot de 20 weken echo maar ik weet niet of ik het dan hier vertel. Manlief wil het geheim houden. Ik ben erg slecht in geheimhouden..... Uitje: ik ga niet mee. Het wordt gehouden in een hele drukke week en ik wil toch een beetje rustig aan doen. Beebje voelen: sinds een dikke week voel de beeb volop. Manlief heeft in het vliegtuig op weg naar huis de beeb ook aan de buitenkant gevoeld. Dat was wel heel leuk. Kennelijk vind beeb vliegen leuk want hij heeft de heeeeeele tijd lopen schoppen. Alle dames met een goede 20 weken echo: gefeliciteeeeeeeeerd!