Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik kreeg net een telefoontje van de vkpraktijk. had me via internet aangemeld en dan zou ik gebeld worden voor een afspraak. dus vandaar. ik vertellen over het bloedverlies en of ik mssn eerder een echo kan krijgen. Dit gaat ze overleggen met de echoscopiste en ik word vanmiddag terug gebeld...
    ze zei dat het nu nog te vroeg is, maar toen vroeg ik of het volgende week mssn kan en dan gaat ze nu overleggen...
    pff spannend...
    ondertussen niet echt bruinverlies meer, wel een beetje duwende buikpijn

sorry voor al dat ego gedoe, maar maak me best wel erge zorgen... :(

2. klavertje77

30 apr 2009
    86
    0
    0
    Hoi allemaal,
    ben nieuw hier, maar wil me graag aanmelden voor de januari mama's. Ben onverwacht zwanger en zal het grotendeels alleen moeten doen. Bijna niemand weet het nog en ik wil nog even wachten met vertellen tot ik me wat zekerder voel over de zwangerschap en de hele situatie. Desalniettemin wordt ik steeds blijer! Ben inmiddels erg onzeker en voel ieder pijntje en ben steeds bang dat ik een miskraam krijg. Maar als ik hier terug lees zie ik dat iedereen dat heeft.
    Kan nog even niet onthouden wie er allemaal schrijft hier, maar wil graag mijn gegevens doorgeven:
    5 januari uitgerekend, ziekenhuisbevalling, fles of borst nog niet over uit, 1e kindje. 2 juni eerste echo.

De reden dat ik het nog niet verteld heb aan mijn omgeving is omdat ik toch bang ben voor negatieve reacties en vooroordelen. Maar weet dat als ik een kindje krijg ik het helemaal ga redden. Klets dus gewoon helemaal blij met jullie mee.

liefs Klavertje

3. klavertje77

30 apr 2009
    86
    0
    0
    ik heb een opgeblazen buik, denk van het vele eten wat ik nu doe. Beetje een vlak voor ongesteldheid-buik.

4. klavertje77

30 apr 2009
    86
    0
    0
    @ surf, kan me voorstellen dat je onzeker bent daarover. Toch heb ik wel gehoord van echo's rond 6 weken die geslaagd zijn hoor! Wie weet kan het snel.

5. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Lieve surf,

Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt... Denk aan jezelf en geef eerlijk aan bij de vk wat je wil en denkt, oke?

Klavertje, jeetje, dan komt dit dus heel onverwacht voor jou. TOch super gefeliciteerd he!

Kus

6. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Hey lieve meiden!
    Ik las mijn bericht van gisteren terug en hoop niet dat iemand zich aangesproken voelde, was misschien op sommige punten wat hard, ik snap heel goed dat sommigen terughoudend zijn in kopen van spulletjes en vertellen. Ik voel me ook zo emo.
    Vanmorgen stond ik op en ik moest meeen huilen. Vervolgens ga ik naar de wc, plas ik en daarna kon ik meteen weer verder met huilen... Was ik vergeten in een potje te plassen voor MVM. Om 9 uur hebben we samen een test gedaan en die was maar heeeeel lichtjes positief. Voor de consulente meer dan voldoende, maar ik zit nu echt met mega twijfel. Ik wil naar de KV rennen om een nieuwe test te gaan halen. Hebben meer meiden zo's onduidelijke test van MVM? Het was dus niet met ochtendurine maar iets van een half uur daarna van een glas thee dat ik heb gedronken, maar dan nog, ik had het heel anders verwacht.
    xxx

7. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Hey hey,

Ik voelde me niet aangevallen hoor, en logisch dat je hartstikke blij bent! Ook vooral zijn!
    Kan me voorstellen dat je van zo'n lichte test schrikt, maar aan jou verhaal te horen, heb je geprobeerd om urine op te wekken door veel te drinken, waardoor je urine gewoon veel minder geconcentreerd is... Als je zelf zekerheid wil, kun je morgenochtend met ochtendurine nog een testje doen, en dan zul je zien dat er weer een dikke vette streep staat!

Kus en digiknuff voor jou!

8. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Dankjewel lieverd, pfff ik voel me vandaag voor het eerst ook zo misselijk en emo. En moe! Daardoor voel ik me weer wel wat beter aangezien ik dan toch echt wel zwanger moet zijn.
    Ik kruip over een half uurtje gewoon mijn bed in hoor, maar eerst even boodschapjes doen!

Een dikke Digi-hug terug voor jou! xxx

9. Iva

Iva Actief lid

26 mrt 2009
    231
    1
    0
    Euh ja, behoorlijk zelfs... Het zijn echt mijn darmen die luier worden en omhooggedrukt worden hoor, maar het zet zo enorm uit! Het scheelt ook dat ik al vijf voldragen zwangerschappen heb gehad, mijn buikwand heeft niet zoveel rek meer zeg maar :p Ik plaats zo wel foto's, eerst even de kinderen naar school brengen.

Klavertje, welkom hier. Ik kan me voorstellen dat je terughoudend bent hoor. Ik weet een beetje hoe het is om kinderen/ een baby alleen op te voeden, mijn toen nog jongste was negen maanden toen ik ging scheiden. Later kreeg ik een nieuwe relatie en ik raakte vrij snel zwanger... het leek er de hele zwangerschap op dat ik alleen zou komen te staan met die nieuwe baby, maar ik wist dat ik het kon. Je krijgt een soort oerdrang dan. Uiteindelijk is het bij mij wel goed gekomen, maar goed, op dat moment wist ik niet anders dan dat ik er alleen voor stond. Sterkte met alles, maar je klinkt nu al zo sterk... dat gaat helemaal goed komen ;)

Overigens ben ik ook terughoudend, als je je zesde kind (althans dat was al zo vanaf dat ik de derde kreeg) krijgt denken mensen automatisch dat het een 'foutje' of 'ongelukje' is. En ze menen dat ook rechtstreeks te moeten vragen. Of denken dat je zwaar religieus bent en dat ik een huishouden van Jan Steen heb. Zo lomp. Maar nee, dit kindje is helemaal bewust gekomen, ik ben niet gelovig, ben een gewone eigentijdse moeder en ik ben er dolblij mee en hoop dat alles goed mag gaan [-o<
    :D :D Maar ja, dat schijnt in deze tijd niet meer te kunnen :rolleyes:

10. Iva

Iva Actief lid

26 mrt 2009
    231
    1
    0
    oeps verkeerd

11. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    waaauw hier een januari mama 2009, ik wil je allen een super fijne zwangerschap toewensen,voor je het weet hebben jullie,jullie kleine in handen,het klinkt nog ver weg,maar pff de tijd gaat echt snel,
    Liefs

12. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik laat het jullie vanavond weten hoe of wat... ik moet nu naar mn werk...

klavertje welkom! natuurlijk gefeliciteerd ondanks dat het niet helemaal gepland was! geniet er van!

13. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Hey hey,

wil dit toch even kwijt.... kreeg een sms van mn mannetje...
    Stond in:
    Hey lieve schat, ik wil gewoon even kwijt dat ik superveel van je hou en je nooit meer kwijt wil en ik ben echt blij dat ik papa wordt hvj dikke kus je mannetje

Lief toch!!!! Helemaal in love weer!

14. Iva

Iva Actief lid

26 mrt 2009
    231
    1
    0
    Buikfoto's:

De dag van de test (3 weken + 4 dagen):

Vandaag (5 weken):

15. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Gaat goed Iva!!!! Super he!

Ik ben hier dus nu behoorlijk aan het twijfelen zeg...
    Ik ben onzeker over mn uitgerekende dag, raar toch? Maar het zit als volgt:
    1 april Eerste dag laatste ongi.
    16 april (100% zeker) eisprong (want anders was ik nu ni zwanger hihi... weinig activiteit gehad zeg maar)
    30 april posi test.
    Normale cyclus is 33 dagen.

Als ik dat invoer, 1 april - 33 dagen... kom ik op 10 jan en soms zelfs 11 jan uit.
    Maar als ik invoer dat ik 16 april mn sprong had, dus 1 april - 29 dagen, dan komt er 7 jan uit... Ik heb geen idee wat ik nu moet aanhouden voor de gyn om zo compleet mogelijk te zijn!
    Iemand advies??

16. Iva

Iva Actief lid

26 mrt 2009
    231
    1
    0
    Ik hou ook de eisprong aan, dus kom ik uit op 7 januari (net als jij hihi). Als ik uitga van de eerste dag laatste menstruatie kom ik uit op 2 januari. Ben ik wel vijf dagen verder, maar ik had toen volgens mij echt geen eisprong...

Maar ik denk bij jou dat de gyn het sowieso nakijkt met een echo.

17. klavertje77

30 apr 2009
    86
    0
    0
    hoi allemaal, wat gaat het snel hier zeg met de verhalen!
    Bedankt voor de reacties. Iva, ik voel me ook sterk en dat oer gevoel zit er al. Nu nog anderen vertellen.
    Wat een enorme buik heb je al zeg! jemig! Kan je niet meer verbergen lijkt me.

@suekes, die vrouw van MvM vond het voldoende toch? Zou het niet zo zijn dat zij wat zou zeggen als ze het niet vertrouwde? Ze zal er wel ervaring mee hebben. Hoop dat het gewoon wat verdund was.

@ladyjoey, ookal heb je je eisprong gevoeld, toch die eerste dag van laatste menstruatie aanhouden. Mijn dokter zei dat je namelijk nooit weet wanneer het zaadje het eitje heeft gevonden, hoe lang het duurt voor de innesteling klaar is (kan soms een paar dagen ronddolen) etc. Dus kom geloof ik bij jou ook uit op 7 of 8 jan.

Hier wat misselijk, maar kan ook komen door mijn gevreet... :) En moe en lui. Middagdutjes, maar heb het gevoel daardoor extra moe te worden. Heeft iemand daar ervaring mee? Is het niet te vroeg om al te gaan slapen op al die momenten dat ik daar zin in heb?

liefs Klavertje

18. klavertje77

30 apr 2009
    86
    0
    0
    op bellyfashion kom ik bij jou uit op 5 januari trouwens!

19. klavertje77

30 apr 2009
    86
    0
    0
    op bellyfashion kom ik bij jou uit op 5 januari trouwens!

20. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Jeetje Iva, inderdaad, wat een buikje al! Ik zie op de foto dat je ook al een elastiekje moet gebruiken, niet zo handig als je nu al niet meer in je kleren past! Hier niet zo dramatisch, ben ook nog maar net over 4 weken, maar al mijn broeken zaten vrij ruim omdat ik onlangs 4 kilo ben afgevallen (ongewild), en nu moet ik hier op mijn werk ook met mijn knoopsgat open zitten. Snel dichtdoen als er iemand binnenkomt, haha!

@sue, ik zou me echt geen zorgen maken als ik jou was, in een half uur (zeker als je erbij drinkt wat het verdunt) kan de hormoonconcentratie in je urine echt niet hoog zijn! Ik zou morgen inderdaad nog maar eens testen!

@all: over de datum: zou gewoon alle gegevens en gedachten uitspreken naar de gyn of arts, die weten wel wat ze ermee moeten. Bovendien kunnen ze aan de hand van de grootte van het kindje toch ook kijken hoe lang het zich al aan het ontwikkelen is? Er zijn sowieso niet veel mensen die op de uitgerekende datum bevallen, dus maakt eigenlijk niet zoveel uit (behalve voor verlof!)

Deel Deze Pagina