Hoi meiden, WE ZIJN ZWANGER!!! Ik blijf maar janken en kan het niet geloven. Nu mag ik eindelijk een keer meebabbelen in een mama`s forum. Het is allemaal nog zo onwerkelijk en er gaat van alles door m`n hoofd. Blij, gelukkig, angst, ongeloof enz enz. Net kwam mannetje thuis met een grote bos roze voor mama-dag, want ja ik ben nu mama in spe. Nou dan staan we dus weer samen te janken, zo raar. Op het moment heb ik veel buikpijn/krampen en dat vind ik dan wel weer heel eng en loop ook steeds in m`n broek te koekeloere. M`n borsten staan zowat op klappen en m`n tepels doen zo`n pijn, vooral onder de douche straal. Ja emotioneel ben ik ook, te erg voor woorden. En lekker lui ben ik. Morgen gaan we m`n ouders vertellen dat ze opa en oma worden van hun 1e kleinkind. Allemaal zo nieuw en onwennig. M`n uitgerekende dag zou nu op dit moment 15 Januari zijn. Borstvoeding geven is geen optie voor mij, heb een borstverkleining gehad en dat dat lukt is maar heel klein. We willen wel heel graag thuis bevallen. Groetjes Test nogmaals, nu opgedroogt: M`n temp.-kaartje: De bos roze die ik van m`n mannetje heb gekregen voor mama-dag is spe:
@Wops: Gefeliciteerd! Mooie bos rozen hoor Al jouw 'kwaaltjes' heb ik ook, vooral die steken en krampen. Ik heb ook steeds schrik dat ik toch ongesteld ga worden ofzo.
Hey dames, @ Bloem en Hilli, PROFICIAT!!! @all, Ik ben sinds gisteren ook erg onzeker of alles wel goed gaat. Bij de zwangerschap van mijn zoon, was ik de eerste 16 weken zoo ziek, dat ik wel wist dat het goed zat, maar nu heb ik zowat nergens last van......eng hoor. Zou bijna hopen op die misselijkheid, zodat ik niet zo in twijfel zat. Ook mijn borsten zijn niet meer zo gespannen als aan het begin van de week. Nouja, kan niks meer doen als afwachten he? Maar valt niet mee. Vorige keer voelde ik me hartstikke zwanger, maar bleek bij de 12 weken echo dat het hartje al gestopt was bij 8 weken. Het zijn dus voor ieder van ons zeer spannende weken zo, maar we trekken mekaar er wel doorheen, toch? Morgen is het moederdag, altijd leuk, ben benieuwd of de kleine wat voor me heeft gemaakt ofzo. (met hulp van papa natuurlijk) @all, mag je trouwens wel of niet gerookte zalm eten???? Weet het niet meer......
Ja pppffff ik heb er ook erg veel last van. Vanmiddag rond 1 uur kon ik zelfs niet rechtop staan omdat het zo`n pijn deed. Toen was ik erg onzeker, mannetje meteen internet afgezocht en het hoort er bij als je overal leest. Toch erg eng vind ik het. @mispoes, Gerookte zalm mag wel maar dan vers van de viswinkel en niet voorverpakt uit de supermarkt, heb ik gehoort.
@Wops: Ja ik vind het ook heel erg eng, want het voelt gewoon echt aan als pijn die ik heb als ik ongesteld moet worden!Als het er bijhoort, neem ik het er graag bij. Zoals de duivels maar wegblijven @Mispoes: Kan natuurlijk wel hé. Elke zwangerschap is anders. Ik heb ook al gedacht, waarom ben ik niet gewoon misselijk, dan weet je gewoon dat het goed zit Langs de andere kant; kan je niet veel meer doen en genieten als je geen last hebt van misselijkheid?
Wops (en partner) PROFICIAT!!! @Hilli, ja je hebt gelijk ook, elke zwangerschap is anders, maar je wordt er zo onzeker van elke keer. Beter maar gewoon genieten en afwachten tot de 1e echo. Wanneer gaat het hartje kloppen? Ongeveer?
Ohja, las het net idd bij het kopje "zwangerschap" van week tot week. Toch bedankt. Hebben jullie trouwens al een kijkje genomen op de chinese geslachtenkalender? Vorige keer zou het bij mij een jongen zijn, en dat was ook zo. Nu zou het dan een meisje zijn.... Leuk! En nog wat, (misschien een beetje op de zaken vooruitlopend) maar willen jullie het geslacht weten of blijft het een verrassing tot de bevalling?
Wops en hili heel erg gefeliciteerd!!!!! Het hartje kun je idd vanaf week 6 horen,maar bij sommige ook pas later... Las dat meerdere met moederdag gaan vertelen van de zwangerschap, ook wij gaan het met moederdag vertellen aan mijn schoonouders, de rest van de familie moet nog wel even wachten, ik was vandaag bij mijn oma op haar verjaardag en ik vond het zoooooooo moeilijk om mijn mond te houden, maar tis gelukt. Verder heb ik het vandaag erg zuur en kan absoluut niet tegen de geur van koffie,en moet er ook niet aan denken om het te moeten drinken, apart is dat hoor,normaal gaat een lekker bakkie er altijd wel in. Wel een voordeel is dat ik ook niet aan vette dingen enz moet denken,maar echt bereveel zin in fruit enz heb..dus dat is alleen maar positief! Nou hoop dat iedereen een fijn weekend heeft! liefs
Wij houden het hier nog even stil. Wil sowieso de eerste echo hebben gehad. Verder willen wij het geslacht wel weten, wilden we de eerste keer ook. Vind het wel handig om de kamer en de kleren en alles op aan te passen. De chinese kalender heb ik ook bekeken en het zou dit keer weer een jongetje worden maar de vorige keer zou het een meisje worden en dat is toch echt duidelijk een jongetje geworden Denk dat wij gewoon bij die 10% horen.
@ingrid130, hahah, ja lijkt me idd duidelijk een jongetje ja! Ach, toch grappig om het te bekijken. Natuurlijk klopt het lang niet altijd, dat zou betekenen dat iedereen van dezelfde leeftijd die in dezelfde maand is zwanger geraakt, allemaal een kindje van hetzelfde geslacht zouden krijgen.....(is het nog te volgen? :S) Ik zou de eerste echo graag bij 7 weken hebben, dan zou er dus al wel een kloppend hartje te zien moeten zijn. Ben overigens benieuwd of ik er deze keer weer een heel andere smaak op na houd..... Die was met vorige zwangerschap echt helemaal omgedraaid. Vond dingen lekker die ik eerst juist NIET lekker vond....
Ik volg je nog helemaal! Lijkt me wel grappig als het dit keer ook niet klopt, hebben we een jongen en een meisje! Maar 2 jongens vind ik ook weer leuk dus eigenlijk maakt het niet uit Ik krijg volgens mij bij mijn eerste afspraak ook meteen een echo dus dan zou ik 7+ weken zijn. Dat met die smaak herken ik wel, voordat ik de eerste keer zwanger werd was ik gek op augurken toen ik zwanger was heb ik ze haast niet meer gegeten en nu nog steeds niet vaak. Heb nu nog niet dat ik iets niet meer lust of echt ergens zin in heb, vorige keer had ik dat met fruit. Kon het de hele dag wel door eten. Wilde nog iets neerzetten maar ben vergeten wat Komt straks wel weer denk ik....
@ Wops, meid wat een goed nieuws, gefeliciteerd. Ik las weleens mee in temperatuurkaartjes, die van jou heeft ook een mooie stijgende lijn @ Mispoes, Hillie, gefeliciteerd en welkom bij de januari mama's.
hey hey, Ik kwam ook even kijken, ben hartstikke moe... Vandaag ff met mn moeder boodschappen gedaan en naar de stad geweest. Hubbie en mn pa hebben alle meubels uit elkaar gedraaid en de garage en tuin opgeruimd en ingepakt... We zijn nu echt bijna klaar. Verder hebben we ook besloten dat we het helemaal niet erg vinden om ons kindje in een chalet te krijgen, ik ben zelf ook in een houten huisje geboren, dus daar ga ik me ook geen zorgen meer over maken!! Hahaaaaaa! Voel me vandaag echt super sterk in mn schoenen staan, en had straks mn eerste kokhals waarbij ik moest slikken om t maar ff netjes te zeggen... Dat gaf ook wel een gerust gevoel Liefs!
Voor de nieuwe meiden, willen jullie een kijkje nemen op onze eigen site http://www.everyoneweb.com/januari2010/. Wil je ook op de site? Stuur me dan een PB, met je gegevens. Ook voor de andere dames, mochten jullie een afspraak hebben die nog niet op de agende staat geef het door. Ook diegene die meedoen met Moeders voor Moeders kunnen me een PB sturen.
nieuwe mama's gefeliciteerd! die steken achter/bij het schaambot heb ik ook weleens. dat schijnt normaal te zijn.
Hoi meiden, Inderdaad nog even helemaal niet te bevatten dit alles. Heb net het 1e kado-tje gekregen van de baas van m`n mannetje, gewoon als gebaar. Ik probeer zoveel mogelijk positief te zijn, vind het wel eng om pijntjes te voelen omdat ik dan weer bang ben dat het juist niet goed is. Fijn te horen dat die krampjes er gewoon bij horen. Ik wens iedereen een hele mooie en bijzondere mama-dag toe. Ik noem het nu nog niet moederdag maar echt speciaal mama-dag en voor m`n moeder wordt het moeder-oma-dag. Groetjes