ben blij te horen dat de lichte krampjes vaker voorkomt bij een (prille) zwangerschap). Voel me weer ietsje gerustgesteld .
@shiningangel, Jemig meid, heel veel sterkte, daar draait nu m`n maag van om, moet er niet aan denken. @all, Poepen is ook m`n grootste probleem op dit moment, vanmiddag even rovisee lax halen, was een tip van iemand. We gaan het maar proberen. Voor de rest is het hier wel goed. Heb voor de 1e keer weer goed en snel in slaap gekomen. En helaas ging die wekker weer veel te vroeg af voor m`n gevoel. Nou vandaag ook m`n werk al op de hoogte stellen, best spannend wel weer. Op dit moment voel ik eigenlijk niet veel, en hopelijk is dat nou juist wel goed. Ben wel onzeker over het zwanger zijn en ben zo bang dat het zich niet goed vasthoud. Nou ja moet ik maar niet aan denken. 8) Ik wens iedereen een fijne dag. Groetjes
Hallo dames, Ik kom me hier ook maar eens melden. Ben nog niet echt gewend aan het idee dat we over 8 maand een bengel in huis hebben die de hele boel op zijn tijd bij elkaar huilt. We blijven realistisch. Vandaag dus 4 week en 4 dagen zwanger. Ik moet me echt bedwingen om het niet aan iedereen te vertellen. Mijn schoonmama, zussen (2 stuks) en de beste vriend van mijn man weten het nu. We vertellen voor de rest niemand nog wat. Schoonmama vertelde dat ze wel zo'n idee had. Omdat ik vorige week een uurtje bij haar op de bank ik slaap was gevallen Vanmorgen moet ik dus de huisarts bellen met het goede nieuws. Daar kan ik vrijdag pas heen, omdat mijn man ook graag mee wil en hij de hele week voor zijn werk van huis is. Ik heb niet ze gek veel bijverschijnselen, brandend maagzuur, ongelovelijk moe en af en toe wat misselijk. Gelukkig heb ik nog niet over gegeven. Als ik bij de huisarts ben geweest, vertel ik mijn leidinggevende het ook, als ik dan vanwege misselijkheid niet kan werken, dan weet hij wat er aan de hand is. Verder vind ik het allemaal doodeng. Ik hoop dat ik van de huisarts snel op controle mag. Ik weet nog niet of ik in het ziekenhuis of thuis wil bevallen. Ik wil wel heel graag borstvoeding geven, als dat wil lukken. Bij mijn zus ging het niet, ik heb me naar aanleiding daarvan wel voorgenomen om er niet te moeilijk over te doen. Wil het niet, jammer dan, gaan we over op de fles. Ik weet zo gauw niet wie de lijst bij houdt, maar ik lees wel even terug, dan stuur ik de dame is kwestie wel een Pb-tje. Van biologie heb ik ook niet zo veel verstand. Ik heb een technische opleiding gedaan. Als je me vraagt hoe een weg aangelegd wordt, kan ik je dat haarfijn uitleggen. Een zwangerschap en opvoeding is daareentegen iets waar ik me nooit mee bezig heb gehouden, tot nu toe dan. Ik hoop dan ook dat jullie de nodige vragen die ik in de loop der tijd heb, kunnen beantwoorden.
@shiningangel jeetje meis heel veel sterkte en een hele dikke knuffel voor jou!!!!! @chrash welkom en probeer er van tegenieten. je vragen kun je hier altijd stellen. @wophs spannend vertellen op t werk,succes @hier gisteren het nieuws aan de a.s opa's en oma's verteld door middel van flessenpost. toen de moeders de brief lazen biggelden de tranen over hun wangen....bij mij dus ook hihi maar ze vonden het super leuk,en kunnnen niet wachten tot het zover is!!! zo weer tijd om te gaan werken fijne dag allemaal liefs
Crasch, gefeliciteerd! Als er iets is wat je wilt weten gewoon vragen dan is er altijd wel iemand die antwoord kan geven. Wops, spannend op het werk vertellen! Succes! Brabants meisje, wat lief die reactie van de moeders! Werkse vandaag! Hier gisteren wat last gehad van misselijkheid en nu nergens meer last van gelukkig. Ben wel onwijs moe maar dat komt denk ik meer door het tijdstip dat ik ben gaan slapen en het tijdstip dat ik vanochtend weer wakker werd van Julian hahaha. Ga even wat in huis doen, tot straks!
Goedemorgen! Aan de nieuwe zwangeren: gefeliciteerd! Las dat vele het grote nieuws al gedeeld hebben! Leuk al die blij reacties! We gaan het waarschijnlijk zaterdag vertellen aan ouders en schoonouders. Ben nog een T-shirtje aan het maken voor ons dochtertje. Benieuwd hoe snel ze het door hebben...
Goeiemorgen allemaal!!! Ik kom me ook melden bij de januari mama's!! Gisteren getest en ja hoor!! Voor de tweede keer zwanger! Ik vind het echt weer spannend. En ook weer net zo onwerkelijk als de eerste, alleen geloofde ik het wel direct nu toen ik het streepje zag. Bij de eerste had ik nog zoiets van : een positieve test .. en nu? Betekend dat nou dat ik zwanger ben?? Haha Hopelijk kan ik er een beetje tijd voor vrij maken om hier mee te kletsen, maar ik weet al dat het lastig gaat worden omdat ik veel kwijt ben met Can (onze eerste). Oh ja, mijn gevoel zegt nu al dat dit een meisje wordt, heel raar. Ik kon me nooit voorstellen dt je dat gevoel kon hebben, want bij de eerste had ik een idee, maar direct dus dat gevoel. Maar ja ik kan er natuurlijk ook hardstikke naast zitten, maar dat merken we over een poosje wel, want we willen wel weten wat het wordt strakjes.
Hoi allemaal, gefeliciteerd voor alle nieuwelingen! Hier toenemend moe en vlagen misselijk. Met name als ik lichamelijk iets moet doen (stofzuigen.. ) wordt ik heel misselijk. Verder veel steken en trekken in mijn buik. Denk nog steeds dat ik ieder moment ongesteld ga worden. Hier ook het nieuws verteld aan ouders. Vond ik heel spannend (ongepland en alleenstaand) omdat het wat gecompliceerd is en ik bang was voor veroordeling. Viel allemaal gelukkig heel erg mee. Pff, wel spannend hoor al dat vertellen. Hebben jullie dat ook? Dus ook de geplande zwangerschappen... dat jullie zo zenuwachtig zijn om het te zeggen? Fijne dag allemaal liefs Klavertje
goedemorgen! welkom crash, je kan niet overal verstand van hebben toch, dus bij vragen: kom maar op! @shiningangel, jeetje meid wat ontzettend naar! heel veel sterkte de komende tijd! @all: hoe is het met jullie? @hier: alles nog steeds goed! ga straks denk ik nog een testje kopen, voor de zekerheid... nog niet misselijk, wel nog steeds er moe en ik heb het idee dat mn buikje groeit (wel erg snel, maar kan denk ik wel toch bij een tweede?)
@klavertje : Ja, volgens mij is iedereen wel gespannen als je het je ouders gaat vertellen, ik wel in elk geval, maar wel een hele leuke spanning hoor. Ik kan ook niet wachten om het m'n ouders en schoonouders te vertellen!! EIgelijk om het uberhaupt aan iemand te vertellen, want niemand weet het eigenlijk nog!
@Klavertje77: positieve reacties! Goed zo. Het komt vast helemaal goed. Geniet ervan. @shiningangel: wat droevig. Sterkte! @surf: ik merk ook al dat mijn buikje wat dikker wordt. Maar voorlopig zoek ik wat ruimere broeken om aan te doen. @Anique: proficiat en welkom!
thuis zit ik overdag met mn knoop open, en 's avonds lekker in mn joggingbroek en naar mn werk idd de normaal iets te ruime broeken
Shineangel: Wat een verdriet! Heel veel sterkte...... Nieuwe meiden; Gefeliciteerd en welkom! Hier; Ook wij hebben het gisteren verteld aan de ouders. De broers en zussen horen het wat later als ik mijn eerste echo's achter de rug heb. Want in ons geval is iedereen heel afwachtend. (en logisch) Ik had dus een nr van OUders van nu laten bedrukken met een foto van onze dochter en daarbij de tekst HOERAAA, IK WORD EEN GROTE ZUS. Het grappige was dat ze dachten dat onze dochter model was geworden en niet eens de link legden dat ik zwanger ben. Maar toen eenmaal het begrip er was waren ze superblij voor ons. MIjn moeder gaat ook volgende week met me mee naar mijn echo want ik durf echt niet alleen! Verder hier nog steeds super-misselijk, zere boobies, af en toe wat steken en een licht bollend buikje. Dus voel me nog steeds super zwanger. Nu ga ik mijn 'kritieke' weken in dus het wordt nu echt spannend..... Maar we blijven positief! Dikke knuffel voor iedereen!
@noname: ja dat wordt nu wel spannend voor jullie zeg! maar je voelt je nog op en top zwanger, dus dat is iig een goed teken. Volgende week de echo ,wanneer heb je m? kan me voorstellen dat je liever neit alleen gaat. ik zal zeker voor je duimen dat het dze keer allemaal goed mag gaan!!! heb vetrouwen (ook al is dat heel moeilijk...)
HoiHoi!! Ik kom me ook aanmelden voor de januari mama's! Heb gister op moederdag een DIKKE positive test gehad! de positive streep stond er eerder dan de controle streep! Volgens de berekeningen ben ik op 15 januari uitgerekend. Op 11 juni heb ik de echo. Dit is mijn 2e kindje en 3e zwangerschap. Mijn miskraam was de dag voor oudjaarsdag opgang gekomen. Ik vind het nog wel heel spannend allemaal want ik wil niet dat het nog een keer fout gaat (Wie wel?!?!) Wij vertellen het nog aan niemand, vanwegen de vorige miskraam. We willen nu wat zekerheid hebben. Heb eigenlijk nog weinig kwaaltjes, wel gevoelige (.)(.) maar voor de rest eigenlijk niks Hebben jullie ook al ergens een lijst? Lijkt me leuk om erop te komen
Welkom alle nieuwe zwangeren en natuurlijk gefeliciteerd! Shineangel, sterkte meis! Vanaf gisteren ontzettend ziek, flinke diarree en op het randje van overgeven. Mijn hubbie heeft ook last van diarree dus of het nu aan de zwangerschap ligt....geen idee. Verder voel ik nog steeds steekjes bij mijn liezen. Mijn gespannen borsten word steeds minder Liefs Nikkie
Een boel nieuwe erbij, gefeliciteerd allemaal!! @noname, ik kan het me voorstellen dat je graag je moeder mee hebt. Spannend hoor. Ik ben zelf niuet zo bang voor deze echo, maar juist voor de 20 weken echo, zo zie je maar hoeveel invloed eerdere ervaringen hebben terwijl onze kansen in principe allemaal gelijk zijn. Leuk ook dat zoveel het al verteld hebben, mijn moeder wist het meteen al, maar de rest heb ik het nog niet verteld van de familie dus. Wilde het gister ook doen aan mijn schoonmoeder maar heb het toch niet gedaan Toch even wachten nog.
Even een vraag. Wie van jullie had er met 4 weken al last van zwangerschapsklachten? Ik heb zelf, naast een beetje vermoeidheid, nog nergens last van. Ik verwacht toch dat deze zwangerschap ongeveer hetzelfde zal zijn als de vorige, dan kan het (qua misselijkheid) alleen maar meevallen, maar toen begon ik met 6 weken misselijk te worden....
@anique: ik ben ook vooral moe, dat had ik ook bij Thijmen. misselijkheid kwam vanaf week 6, dus dat komt mssn binnenkort verder voel ik niet heel veel, wel wat duwend gevoel in mn buik, en af en toe het gevoel dat mn borsten meer aanwezig zijn zeg maar, maar zn doen geen pijn ofzo. had ik bij thijmen precies zo