@ alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd en welkom Ik heb sinds vanochtend last van bruinverlies, wie heeft dit ook of al gehad? Gaat dat wel goed?
@jvs: ik heb het ook gehad... vorig weekend heel veel, dacht toen echt dat het over was, was eerst helder rood, de dag erna flink bruin toen een paar dagen niets, donderdag weer een heeeeel klein beetje bruin, en daarna weer niets.... tot nu toe gaat het nog goed, ben wel erg onzeker... hopelijk snel een echo ik weet nog wel van mn eerste zwangerschap, toen heb ik ook twee keer heeeeeel licht bruinverlies gehad, en dat is helemaal goed gekomen!
@ surf: Tnx Ik las net dat het niet zo erg is, soort opruiming van je lichaam. Dan hopen we maar op t beste! De 25ste naar de vk, dan zullen we het zien.
@Shine-angel, veel sterkte komende tijd. @Noname, ik kan me voorstellen dat je het spannend vind. Ik vind het wel ontzettend dapper dat je het nu al aan je ouders hebt verteld. Aan de andere kant heb je nu natuurlijk uit je hele familie alle steun. Wat Surf ook al schreef, je voelt je wel zwanger, dus goede hoop. @Sjalotjuh, wat een mooi cadeau heb je voor moederdag. Gefeliciteerd!!! @Anique. Ik was vanaf vorig weekend al erg moe, dat is bij 3,5 week erg snel. Hopelijk valt de misselijkheid voor je mee. @Jvs, gelukkig krijg je snel een echo, misschien dat het dan wat meer rust geeft. @Hier. Ik ben er vandaag de hele dag al mee bezig. Ben gewoon bang dat mensen aan me kunnen zien dat ik zwanger ben. Vanmorgen de huisarts gebelt en ben meteen doorgestuurd naar de verloskundige. Die heb ik dus ook meteen gebeld. 5 juni 1e afspraak. Ik moet nu ook al een afspraak met de echo-dame maken. Die komt daar in de praktijk elke woensdagavond. Mag bij 10 weken een echo laten maken. Moet ik nog wel een afspraak voor maken.
Wanneer vertellen jullie het aan een leidinggevende op het werk? Ik weet niet zo goed wanneer je dat het beste kan doen. Hij/zij zal het wel geheim moeten houden. Ik wil het niet te vroeg vertellen, maar wat nou als ik heel erg misselijk wordt, is ook zo lullig om via de telefoon te zeggen.
de vorige keer vertelde ik het mijn collega's met 6/7 weken ongeveer geloof ik. ik ben zelfstandige in een samenwerkingsverband, dus 'mijn baas' bepaalt toch niet wanneer en hoeveel ik werk, dat maakt het een stuk gemakkelijker. ik vond het gewoon leuk om al te vertellen. ik zou als je nu al erg misseluijk bent, niet te lang wachten met vertellen, denk dat je meer begrip krijgt als je vertelt dat het door de zwangershcap komt, dan als je alleen zegt dat je niet lekker bent...
@Surf, bednkat voor je antwoord. 6/7 weken is wel erg snel hoor. Ik heb op dit moment (nog) geen last van extreme misselijkheid en kan er gewoon mee werken. Dus ik hoef er ook niet voor thuis te blijven. Af en toe wat misselijke vlagen, heb meer last van brandend maagzuur. Dus ik denk dat ik nog even wacht. Heb me inderdaad wel voorgenomen, dat als ik echt enorm misselijk ben, dat ik dan wel vertel dat ik zwanger ben tegen mijn leidinggevende. Het is hier wel de gewoonte om het pas bij 12 weken aan de hele afdeling te vertellen. Dat is precies op ons jaarlijkse afdelingsuitje, heb ik mooi de hele afdeling bij elkaar. Hahahaha, hij wordt toch niet blij met mij. We hebben in september/oktober 5 weken vakantie geplant. Daarna mag ik 6 weken werken en dat wil ik graag met zwangerschapsverlof (ca. 6 weken voor die tijd).
Anique, geen zwangerschap is het hetzelfde dus deze keer kan je ook helemaal nergens last van krijgen. Ik ben gisteren met vlagen een beetje misselijk geweest maar meer ook niet. Nu ook nergens last van dus ben er wel blij mee. Over de buik, als je eerder zwanger bent geweest dan is je buikwand en buikspieren al opgerekt geweest en ook nog slapper waardoor je buik eerder gaat groeien. Alle nieuwe zwangeren, welkom en gefeliciteerd!!! Verder is mijn geheugen echt een zeef dus sorry als ik iets of iemand ben vergeten.
ik kom ook even gezellig mee kletsen 8) . Heb gisteren mijn ouders en zusje op de hoogte gebracht dus hoef nu niet bang meer te zijn dat ze het op internet lezen . Ik zal me eerst even voorstellen. ik ben Ingrid 30 jaar en zwanger van ons eerste kindje en vind het dus allemaal erg spannend. 5 januari ben ik uitgeteld en 28 mei moet ik de eerste keer naar de verloskundige en 17 juni de eerste echo. Wat duurt dit nog verschrikkelijk lang voor mijn gevoel. Ik zou zo graag weten of alles goed is, omdat ik al jaren veel en zware medicijnen heb geslikt ben ik toch bang dat er ergens iets mis is. Ik ben natuurlijk wel lang genoeg gestopt voordat we gingen proberen, maar toch is er ergens een deel van je wat erg twijfeld. Zo heb ik voor een eerste berichtje wel genoeg gekletst. groetjes Ingrid ps. hoe komt de info op de lijst?
Hey meis...lees af en toe nog mee bij de mama`s jan 2010... Heel veel sterkte, heb hetzelfde gehad met 5 weken... Niet leuk, maar we zijn nu weer begonnen voor de volgende ronde... Een dikke knuffel voor jou... Liefs Sas
Dat geldt zeker ook voor mensen die vroeger veel zwaarder waren als ze nu zijn? Ik ben van 90 naar 65 kilo gegaan en weeg nu ongeveer 75.. Kan het kloppen dat het bij mij ook allemaal wat uitgerekter al is?
zo net lekker buiten geweest met mn kleine mannetje! het waait wel erg hard, als ie achter zn karretje liep, had ie moeite om rechtop te blijven staan haha mn broertje net langs geweest, die kon zaterdag niet komen op zn verjaardag, dus nu even gezellig een uurtje geweest, en ik heb heel goed mn mond kunnen houden, pff wel lastig hoor! vorige keer wisten mn broers het al 2 dagen na de test en nu is het al 2 weken later... mn ventje ligt inmiddels weer te tukken, dus ik ga even strijken en de was opvouwen bah, maar moet gebeuren... tot later!
Hallo Dames, Ik heb gisteren op moederdag het mooiste cadeau gehad wat er maar te wensen valt een mega positieve test. En dat precies 2 maanden na de curretage van een miskraam. En daarvoor ruim 1,5 geen enkele zwangerschap. En dan nu weer lekker zwanger. Wonderen zijn de wereld nog niet uit! Zou iemand me op de lijst willen zetten? Uitgerekende datum 18-01-2010 1e kindje en heb 2 juni de 1e echo! Liefs Marleen
Hey Meiden! Gefeliciteerd aan alle nieuwe! Dat zijn er een hoop inmiddels! Top!!! Geniet ervan! Nog eventjes en januari 2010 mama's is vol...hihi..zijn alle datum's weggegeven, gaat toch wel erg snel! @ Jada, hier is alles goed hoor, ben erug moe!!! Voel me ook wel echt zwanger. De MvM flessen die geur kan ik goed hebben, vind het niet vies hoor! Krijg bijna elke dag de fles helemaal vol! Zijn hier nog nieuwe moeders...die zich al hebben/of gaan aanmelden voor moeders voor meoders???
Hey hallo dames, Bedankt voor jullie lieve berichten. Ook al was het niet gepland, toch is het wel naar, je went er zo snel aan dat je zwanger bent. Maar over een paar jaartjes gaan we het gewoon alsnog proberen. Alle nieuwe aanstaande mama's van harte met jullie zwangerschap.
Hallo meiden, Heb eigenlijk nog niet terug gelezen wat er allemaal verteld is, jullie babbelen zoveel af. Vandaag verteld op m`n werk, en het was een groot succes, alleen maar blije en leuke reactie`s. Heb het niet droog kunnen houden, maar nu lijk ik het toch onder controle te hebben. Vanmorgen de huisarts gebeld over de afspraak die we donderdag met de gyn. hadden staan ivm onderzoeken omdat zwanger worden niet lukt. Nu op de valreep dus toch zwanger. Donderdag gaan we dus toch naar de gyn. en dan zie ik verder hoe en wat. Heel heel misschien een echo, ik hoop het ook al is er nog niet veel op te zien, het lijkt me al zo mooi. Voor de rest alles goed hier. Op zich weinig klagen hier. Ben vandaag met roosvicee laxo begonnen en ik kan nu weer lekker naar de wc, de darmen zaten me echt in de weg, had al 3 a 4 dagen niet naar de wc geweest. Dus misschien een tip die ook moeilijk naar de wc kan. Ben wel lui/moe, en als ik ga liggen slaap ik niet, beetje vaag maar goed. Ik zit bij een afslankclub zeg maar en die gan ik vanavond opzeggen dus ik ga niet meer lijnen maar gezond eten. Kunnen jullie trouwens goed eten of toch niet. Ik zit snel vol heb ik het idee, heb best wel trek als even niet gegeten heb, maar als ik begin dan heb ik naar een paar hapen ook weer genoeg. Heb ook blosjes op de wangen, best leif ziet dat eruit, heeft iemand dat nog meer? Net bij een vriendin geweest en heb een AngelSounds gekregen, leuk he, heb er nog niets aan maar ga hem zeker gebruiken als ik het hartje kan horen. Nu ga ik stoppen en straks even terug lezen denk ik. Iedereen veel geniet-plezier van de zwangerschap.
Zo wat een hoop nieuwe meiden. Gefeliciteerd allemaal Ben sinds 3 dagen de hele dag misselijk, met vlagen eigenlijk. Kan wel gewoon eten en hoef nog niet over te geven, maar een lekker gevoel is anders