Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Dag allemaal! Welkom en gefeliciteerd voor alle "nieuwen" hier!
    Ik heb zelf vandaag de intake gehad van Moeders voor Moeders. Ik heb al meer dan genoeg HCG in mijn urine dus vanaf het weekend doe ik mee.
    Ik merk wel dat ik de hele tijd heel onrustig en verdrietig wordt van alle negatieve verhalen op internet. Ik was net iets aan het googelen, kom ik bij een verhaal uit van een kindje dat vlak voor de geboorte is overleden! Wow! Ik zit hier nu met een brok in mijn keel. Nog even en ik verbied mezelf helemaal om nog op internet te zoeken. Terwijl ik eigenlijk mij de hele tijd heel gelukkig voel... Ik ga zo maar eens naar bed, welterusten allemaal! Liefs, Belle

2. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Hallo allemaal ik ben ook een "nieuwe" :)
    Ik wil me graag bij jullie aansluiten als januari mama. Ik heb al een zoontje die net 2 zal zijn als dit kindje geboren word.
    We zouden eigenlijk na de vakantie (ergens in juli) beginnen aan een tweede kindje maar dat liep even anders 8)

3. Daar wordt je idd heel verdrietig van. Ik lees vanalles op internet, normaal ben ik helemaal niet onzeker. Maar als je de verschillende verhalen leest, word je toch wel een beetje onzeker.

Tot wanneer doe jij mee aan MvM? Dan zet ik dat er bij op de site

4. Welkom bij de januari mama's en gefeliciteerd.
    Zou je je gegevens willen doorgeven via een PB.
    Kijk maar even op deze site: http://www.everyoneweb.com/januari2010/

5. klavertje77

30 apr 2009
    86
    0
    0
    Hoi allemaal, ik onthou nooit wie wat heeft geschreven! Maar alle nieuwelingen: gefeliciteerd!
    @ shini: zou er nog maar niet te zeker van zijn dat het een mk is. Zoiezo geloof ik dat ze een echo moeten maken om te kijken of je baarmoeder weer helemaal leeg is. Bloed je nog? En heb je ook krampen gehad? Sterkte morgen in ieder geval!

6. klavertje77

30 apr 2009
    86
    0
    0
    @ladyjoey, bedankt voor je lieve woorden! Voel me wel sterk met allemaal fijne mensen om me heen. Alleen vind ik het soms verdrietig dat de eerste reactie altijd een shock is en niet zoals het in een ' normale' situatie is, gewoon vreugde. Maar de vreugde komt later wel hoor.

@klachten: darmen rommelen hier ook enorm. Aanvallen van misselijkheid heel erg, snel ook weer weg. Voelt soms net als voedselvergiftiging hebben jullie dat ook? Omdat ik dan ook neiging heb tot diaree enzo.
    Zijn jullie ook zo emo? Ik kan steeds in huilen uitbarsten, ken ik niet van mezelf.
    En moe ook, vroeger wakker, met name om te plassen.
    Sommige dagen wat minder last dan andere dagen.

Ego bericht en weet niet meer wie wat allemaal schreven.... Maar lees alles wel en wens iedereen veel succes en niet teveel liefde met wcpot.

liefs klavertje

7. woops

woops Niet meer actief

@ shiningangel,
    Nou spannend en onzeker, maar ik denk dat jij 1 van die meiden bent die bloed verliezen en toch zwanger zijn.
    Ik duim voor je meid, succes vandaag.

@all,
    Vind het moeilijk om op iedereen te reageren, lukt me niet goed.
    Pak er elke keer maar een uit waar ik op antwoord, hopelijk vinden jullie dat niet erg.

Alle nieuwe zwangere meiden,
    Van harte gefelciteerd.

Hebben jullie ook zo`n twijfel gevoel over zwangerschap.
    Dat het wel goed gaat
    Dat het gezond is
    Bang om dingen te doen, omdat het er dan af komt
    Enz enz

Ben niet heel de tijd onzeker hoor, maar zo met vlagen dat ik denk, ben ik wel echt zwanger.
    Voor de rest geniet ik enorm van alle aandacht van iedereen en de kado-tjes die ik al heb gehad, zo lief allemaal.
    Donderdag gaan we voor de 1e keer naar de gyn. en hopelijk krijg ik een echo als zie ik maar dat er echt een Pooh in m`n buikje zit.
    Gisterenavond heeft MvM me al terug gebeld en volgende week dinsdag komen ze en is het weer even spannend, weer een testje en als die goed is kan ik meedoen.
    Ik moet weer gaan werken en heb geen zin, zou het liefst op m`n bedje liggen, lekker luieren.
    Kan m`n gedachte niet bij m`n werk houden, en dat is wel belangrijk.
    Gisteren heb ik het trouwens ook al op het werk verteld en alleen amar leuke en blijde reactie`s dus das allemaal wel helemaal toppie.

Ik moet nu echt gaan tot vanmiddag en anders tot morgen weer.

Iedereen een fijne dag en zag dat er meiden vandaag al een echo krijgen, spannend en succes.
    Met welke week gaat het hartje kloppen eigenlijk?

Groetjes

8. bloem24

bloem24 Actief lid

13 mrt 2009
    365
    0
    16
    haarlem
    Allereerst alle nieuwe zwangeren onder ons gefeliciteerd!!

@shiningangel, oooh meid wat spannend ik ga voor je duimen ik hoop het zo voor je dat alles goed is!

@klavertje77, ik heb ook last van moeheid, en ik ben ook al zo vroeg wakker iedere dag gelukkig ben ik nog niet zo misselijk dat ik moet rennen naar de wc maar wat niet is kan nog komen want ik ben pas 4 weken.

@wops, ja ik ben ook heel onzeker het is allemaal zo pril, maar we moeten wel positief blijven en ik ben ook heeeeel voorzichtig.

@ all, ik ga vandaag me gyn bellen ben benieuwd wat ze gaan zeggen en wanneer ik een eerste echo krijg.

9. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ja, dat heb ik precies hetzelfde. Ben ook wat emotioneler en sentimenteler :)
    Ik doe tot 27juli mee aan MvM.

10. Wat gaat het hard hier zeg! Kan het moeilijk bijhouden.
    Zondag was onze wasmachine stuk gegaan, de tommel was log gegaan (ofzo) maar gelukkig is ie vandaag gemaakt :D er was een veer afgebroken ofzo. Haha lekker duidelijk heh!
    Gister hebben wij het verteld aan onze ouders. Mijn ouders dachten het zondag al omdat ik geen biertje nam...
    We wouden het eigenlijk pas zeggen na de echo maar we gaan tussendoor naar meetings waar mijn ouders ook heen gaan, en als ik dan ook geen biertje drink dan valt het wel erg op. Dus hebben we het gister maar veteld, ze vonden het natuurlijk hartstikke leuk, alleen ze waren wel 'voorzichtig'. Ook mijn schoonouders hadden het verwacht, maar ze durfden er niet echt om te vragen vanwege vorige miskraam.

Wel heel leuk, nu ben ik gelijk met mijn zus zwanger, zij is 16 dec. uitgerekend van haar 1e.

Is het misschien een idee om op 'de lijst' ook neer te zetten waar je vandaan komt? provincie ofzo?

Jeetje, dacht even snel te reageren, maar tis tog wel een heel verhaal geworden.

11. Hebben jullie dat ook dat je elk dingetje in je buik eng vind?

Ook heb ik best veel slijm verlies, dus elke keer als ik wat voel lopen dan ga ik naar de wc omdat ik zo bang ben dat het bloed is ofzo. Hebben jullie dat ook? Hoort dat slijmvelies er bij? Volgens mij had ik het bij Zoë niet.
    Sorry voor het vies verhaal.

12. Crash

Crash Actief lid

20 apr 2009
    148
    0
    0
    Ambtenaar
    Gelderland
    @Jada, als het goed is heb je van mij ook een pb-tje gehad.

Ik heb me gisteren aangemeld bij moeders voor moeders en ze belden gisteravond meteen op. Vrijdag komt ze lang voor een intake. Ik hoop dat ik genoeg HCG heb. Maar dat horen we vrijdag natuurlijk.

@hier, vanmorgen direct na het ontbijt ineens een aanval van misselijkheid gehad. Op mijn werk heb ik het meteen aan mijn leidinggevende verteld. ik wou het hem vertellen vorodat ik ook echt ziek thuis zit vanwege en eventuele misselijkheid. Dat stelde hij wel heel erg op prijs. Nu is de misselijheid gelukkig weer weg. Ondertussen is mijn man helemaal trots op zijn superzaadjes. De verloskundigenpraktijk vond het ook erg bijzonder op 32 jarige leeftijd na 17 jaar pil in 1 keer zwanger. Ik kan het nog steeds niet geloven.

@Sjalotjuh. Die provincie vind ik inderdaad ook wel een heel leuk idee. En dat slijmverlies heb ik inderdaad ook al. Al vanaf een week voor NOD. Maar ik vind het niet zo eng. Hoort erbij zegt mijn boek.

Ik heb trouwens nu wel enorme last van een zeurdirig gevoel dat richting mijn liezen trekt. Hebben jullie dat ook?

13. Crash

Crash Actief lid

20 apr 2009
    148
    0
    0
    Ambtenaar
    Gelderland
    Sjalotjuh, toffe website. Hier ook zo'n autoliefhebber. Niet helemaal het model waar jullie daar mee rondrijden. Maar het heeft wel 4 wielen. Euh, behoorlijke grote wielen. Wij rijden in een amerikaanse pick-up. Daar gaan we eind van de maan terrein mee rijden. Weet nog neit of ik mee ga, in verband met eventuele misselijkheid. Dan heb ik er namelijk niks aan.

14. @Crash; Gelukkig dat je misselijkheid weer weg is! Het is inderdaad wel bijzonder dat je in 1 keer zwanger bent geworden na 17 jaar de pil!
    Met Zoë was ik ook in 1 keer zwanger, maar ik had geen 17 jaar aan de pil gezeten! ik ongeveer 4 jaartjes.
    Zeurderig gevoel heb ik alleen als ik mijn buik op een of andere manier aanspan dat ik een soort steek ofzo in mijn liezen krijg.
    Waar ga je naartoe dan met de pick up? Wij gaan namelijk ook einde van de maand (met pinkster) weg met de buggy's (ook auto's) Wel grappig! nog een autoliefhebber.

15. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ Alle Januari mama's GEFELICITEERD! geniet ervan

16. Sjees

Sjees Niet meer actief

Hoi Allemaal,

Jemig wat is er weer veel geschreven,en wat veel nieuwe Januari mama's, allemaal heel erg gefeliciteerd!

@marieke, ik doe ok mee met MvM, en ik vind die stank ook wel meevallen,moet ik zeggen,hield de eerste paar keren heel erg mn adem in als ik die dop open draaide maar dat is eig.helemaal niet nodig ;-]]

@hili wat lekker dat je nu al vrij bent zeg,dan kan je heerlijk rustig aan doen en genieten van je hele zwangerschap, wat een luxepositie zeg!

@Ingrid bedankt voor het succes wensen vandaag, ik hoorde alleen van een vriendin die in de zelfde praktijk zat als waar ik ga dat ze daar heel geen echo apparaat hebben,terwijl de huisarts dus had gezegd dat ik ws meteen een echo ging krijgen, ik ben dus erg benieuwd wat er vandaag wel en niet gaat gebeuren, nou ja en als ik niet meteen een echo krijg,moeten we gewoon nog maar even geduld hebben.

Hier is de misselijkheid iets minder nu gelukkig, komt nu in vlagen en niet constant dus dat scheelt wel!Verder voel ik me prima,ook de moeheid is iets minder,maar ga wel elke dag voor of na het eten even een uurtje liggen.

17. Crash

Crash Actief lid

20 apr 2009
    148
    0
    0
    Ambtenaar
    Gelderland
    Bedankt Flexgirl en Lisette!!

Wij gaan met hemelvaart naar Frankrijk 4X4 rijden, is best een ruw terrein daar. Ik vind het wel eng. Kan het hele weekend niet douchen. Het hele weekend in de modder. Eerst maakte me het natuurlijk nooit uit, was altijd erg ranzig na zo'n weekend. Nu vind ik het eigenlijk een beetje eng. Om het hotsen en botsen maak ik me niet zo druk. Kleine uk zit als het goed is toch in een zakje en bungelt lekker mee. Mijn man wil graag dat ik mee ga. Ik heb een slag om de arm gehouden, dat ik misschien niet mee ga.

Oh ja, we hebben onze kleine gisteravond tot kleine Uk gedoopt.

@Lisette, misschien zijn er bepaalde tijden dat er iemand echo's komt maken? Dat zou ik de praktijk waar wij heen gaan ook zo zijn. In ieder gevel veel succes vandaag.

18. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Goede morgen dames!!

supergoed geslapen vannacht.
    Ik ging om 21.00 naar bed!!!!en werd om 9.00 wakker!!!!!!
    Daarna effe boven de wc gehangen en nu voel ik me weer supergoed!!
    vanavond werken pfff

XXXX Breezer

19. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    Hoi alle meiden en alle nieuwe januari mama's, ik ben weer terug van een weekje vakantie en zie dat jullie een hoop gekletst hebben hier, gezellig hoor.

Helaas heb ik ook gelezen dat sommige ons al weer hebben moeten verlaten en dat er nog enkele dames in spanning zitten, voor jullie allen heel veel sterkte en heel veel positiviteit.

@de dames met vandaag hun eerste echo, spannend en heel veel succes, dat jullie maar een geruststellend beeld op het scherm mogen zien verschijnen.

@MvM: ik heb afgelopen zaterdag de consulente op bezoek gekregen de test spatte er binnen nog geen seconde vanaf, dus voor mijn gevoel zit het nu allemaal wel goed. De geur van de flessen kan ik nu goed verdragen, valt me erg mee, maar kan me voorstellen dat als ik die geur had geroken tijdens de zwangerschap van Noa dat ik het dan niet had volgehouden, daar was ik echt te beroerd voor.

@vertellen: hier weten alle directe familieleden het nu, vooral omdat Noa het elke keer gelijk verteld, is wel leuk ze is heel erg enthousiast. Ook heb ik het gisteren aan mijn baas verteld, hij was erg blij voor me, ik had niet anders verwacht, hij wist al dat we al een tijd bezig zijn voor een tweede.

@klachten: weinig klachten tot op heden, gelukkig maar. Wel sinds gisteren af en toe wat misselijk, nu en dan wat groei pijntje in mijn baarmoeder en ik ben wat sneller moe als anders. Ik slaap wel diep en droom ook veel de laatste dagen. Maar ik klaag niet. Voor de meiden die zich erg beroerd voelen, ik hoop dat jullie je snel beter voelen en hou hoop ik was heel beroerd mijn eerste zwangerschap maar na precies 12 weken was het bij mij over en had ik verder een voorbeeldige zwangerschap met geen klachten. ;)

@hili: zo dat is lekker relax zo lang vrij, dat hebben jullie in belgie wel goed geregeld, was dat hier in NL ook maar zo ;)

@sjalotjuh87: Echt geweldig om je hier ook te zien, hopelijk mogen nog een paar dames ons uit het clubje volgen naar de januari mama's ;)

@shiningangel: het klinkt alsof je idd 2 bevruchte eitjes had waarvan er 1 is afgestoten, want ik weet dat bij een mk het HCG vooral bij zo'n vroege al heel snel minder wordt en het streepje heel vlug vervaagd, als ik jou hoor is het juist vetter geworden, even bellen naar je HA of naar de VK (die kun je over vragen over zwanger zijn altijd bellen), ws wordt je doorverwezen voor een echo. Ik duim voor je meis. Je zou zeker niet de eerste zijn met zo'n begin van de zwangerschap. Hopelijk kun je lekker hier bij ons bij blijven ;)

@Wops: echt heel gezellig dat je nu ook bij de januari mama's mag meekletsen en heel veel succes a.s. donderdag ;)

@Belle1978: helaas gebeuren zulke dingen, niet te lang over nadenken en probeer er gewoon van uit te gaan dat jij niet het ongeluk zult hebben om tot 1 van die paren te behoren waarbij het jammer genoeg zo moet eindigen.

@degene die niet gepland zwanger is (sorry ik weet even niet meer wie dat was): bij mij was mijn eerste zwangerschap niet gepland, uiteindelijk zijn de vader en ik nog wel een jaar bij elkaar gebleven, dit liep echter uit op een mislukking. Ik ben echter ondanks dat ik er veel alleen voor stond, heel erg gelukkig met mijn dochter en we zijn 2 handen op 1 buik. En ik hoop voor je dat je familie je zal bijstaan in de tijden dat je het nodig hebt. Ik geloof er in dat je het er net zo goed van af zult brengen als ik ;) Van harte gefeliciteerd!

@VK die ga ik vandaag eens bellen voor een afspraak :), ik wilde eigenlijk de VK-praktijk die ik bij mijn dochter had, maar die werkt niet meer hier in de omgeving, ik ga nu naar een andere op aanraden van een goede vriendin.

Zo voor de rest weet ik even niet meer wat er allemaal geschreven is, dus ik stap hier maar gewoon weer in :)

@Jada1984: ik stuur je even een pb-tje met de datum van MvM

20. @ Crash ik heb van jou geen PB gehad :(
    Wil je deze nog een keer sturen

@ Justfem, je staat erbij met MvM ;)

Deel Deze Pagina