Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    @Diana
    Veel succes morgen en een fijne dag!!!
    Welterusten, fijne nacht!!!

Iedereen een fijne dag morgen en meiden met pijn of die ziek zijn, weer veel succes!!!
    Welterusten....

2. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Alweer een kwartiertje langer geslapen, het mag in de krant. Heb altijd ruim een week nodig om te wennen aan het uur.
    Vannacht voor het eerst 3x uit bed geweest om te plassen, dat is nieuw.
    De kleine van ons heeft zich in een voorkeurspositie gewurmt. Het ligt volgens mij al met het koppie naar beneden. Het schopt met de voeten rechts tegen mijn ribben en het bokst met de handjes in mijn linkerlies. Ribben rechts voelen al een beetje beurs.

Vandaag lange dag. Hoop dat ik het allemaal ga redden....

3. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Bedankt voor jullie lieve reacties van de foto.

Hier al vanaf 4 uur wakker. Jeroen ademt heel onregelmatig het hard. Pffff. Daarnaast had ik de kriebels, kon dus niet echt mijn draai vinden.
    Na 1 1/2 uur wakker te hebben gelegen ben ik het zat.
    Jeroen moet er om 7 uur uit om te werken, en dan ga ik er weer in om nog een beetje slaap in te halen. :p

@ Kareltje: Als het goed is, is de bouwvergunning over 2 weken rond! En dan nog de hypotheek. Dus wellicht kunnen ze midden november beginnen met bouwen!

@ Mex. griep: Ik had wel besloten om geen vacinatie de halen. Maar twijfel nog steeds hoor. Weet niet meer wie het zei, dacht Ise. Dat er ook geen goede rede was om het juist wel te doen! Want het lijkt mij als je gewoon gezond bent dat je ook wel weer beter wordt. Je bent alleen even goed ziek, maar je kind merkt er haast niks van.

4. Sjees

Sjees Niet meer actief

Ise,wat kunnen het toch vreselijke horken zijn bij dat uwv :x, gelukkig heeft ie het uiteindelijk zo gelaten.

Kareltje; wil je de groeten doen aan blommeke voor mij? Wat fijn dat ze al helemaal op haar plekje zit in haar nieuwe huis.

Essie, als je al vrijwel nooit ziek bent heb je dus een goede weerstand en zul je ws ook minder vatbaar zijn voor d mex.griep.

Chevenne, al weer een uurtje langer,als je dat elke dag zo doet heb je straks weer een volle nacht slaap :D

Ankje,hopelijk lig je nu weer op 1 oor om je slaapje af te maken

Ik heb vannacht eindelijk redelijk geslapen,ik was er echt heel vroeg in gegaan,want viel bekant om gister en vannacht wel 3 keer wakker gelegen maar toch weer in slaap gevallen,dus ben hier helemaal happy :)

5. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    goedemorgen,

wbt de mexicaanse griep.
    ik heb het gister nog eens goed nagevraagd in het zkh en volgens de gyn is er met alle vk's, gyn's en ha in nederland besloten om iedere zwangere toch te adviseren zich in te laten enten tegen de mex. griep. ze heben hier bij ons in het zkh overleg gehad met de laboranten en die zeggen dat het vaccin echt veilig is voor het kindje mits je het niet in het 1e trimester gebruikt. het is bij dit vaccin namelijk zo dat ze géén levend virus inspuiten! ze kunnen nooit garanderen voor 100% maar dat kunnen ze ook niet als je de griep wel krijgt! of het dan schadelijk is voor je kindje.. ik heb op moment veel last van lucht te kort omdat beepje echt tegen mn longen drukt en daarom loop je dan extra risico met dit termijn om een longontsteking op te lopen als je de mex. griep krijgt. wat ook niet goed voor je kindje is en de tamiflu lijkt ook niet veilig te zijn. ook is het zo dat je baby beschermd is tegen de mex griep bij de geboorte als jij je in laat enten en dat vind ik ook wel erg belangrijk met alle kraamvisite, want voor een pasgeboren baby is het levensgevaarlijk!

bij ons in het zkh was er op een andere afdeling al veel pers. tekort door de mex griep, en ik kom nu regelmatig in het zkh..

ik heb dus besloten om me toch in te laten enten.. het blijft moeilijk, maar in het zh bij ons adviseren ze het echt, dus dan vertrouw ik daar maar op, je moet iets! ;)

6. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    @Rebbel, dus als je je wel laat enten is je beeb ook beschermd? Op zich vind ik dat wel fijn, maar anderzijds ben ik bang voor de gevolgen op lange termijn. Hoeft natuurlijk niks te gebeuren.. maar zou dat mezelf ook niet vergeven..

@Sjees, haha nou he. Alsof ik voor mijn lol thuis zit.

@Anke,ik zie inderdaad niet een hele goede reden om het wel te doen. ja, misschien nu wat rebbel zegt, dat je baby ook beschermd is. Wel handig ivm kraamvisite.

Gelukkig geen last gehad van de mug vannacht ;)

7. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Hoe is het nu met je Rebbel?

8. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    mex griep: in de folder staat ook die ik van de vk heb gekregen dat de kleine ook direct na zijn geboorte is beschermd tegen mex griep. Dus dat is wel een fijn idee vind ik. omdat ze dan al zo vatbaar zijn en voor die kleintjes is het heel gevaarlijk als ze het oplopen. Maar twijfel nog steeds.

9. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @ise en marleen: ja je beepje is idd ook beschermd na de geboorte en dat vind ik wel een hele goede reden om het te doen, omdat je toch veel mensen over de vloer krijgt en die zijn ook van te voren al besmettelijk... de kans dat je kindje er niet doorheen komt is nogal groot als het de mex. griep oploopt..
    ise, het niet zeker weten wat het op langere termijn kan doen is ook iets waardoor ik twijfel, je zou het jezelf idd nooit vergeven.. maar wat als je de mex. griep krijgt en het daar toch iets aan over houdt? dat weten ze net zo goed niet zeker! en wij als zwangere hebben meer kans op ernstig ziek worden ivm je longen en tamifu zou ook niet veilig zijn voor je beepje, maar dan gaan ze toch echt voor de moeder op dat moment.. dus ja als het iets over houdt aan de mex. griep die wij doormaken of aan de tamiflu die we evt zouden moeten gebruiken, zou ik mezelf dat oo niet vergeven dat ik me niet in heb laten enten..

het is en blijft gewoon heel erg moeilijk en ik denk dat iedereen moet doen wat goed voelt.

@ise: het gaat nu goed gelukkig! milan heeft heel wat afgeknuffeld gister! zo lief! :)

10. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ah, wat schattig. Hij zal zijn mama gemist hebben zeg! Hopelijk kan je nu lekker bij hem blijven.
    Ja, het is erg lastig om een keuze te maken. De ha hier (vervanger) zei eigenlijk gewoon als je verschijnselen krijgt even langskomen en dan krijg je er iets tegen (denk tamiflu). Maar dat wil ik al helemaal niet slikken. Als ik nou zeker wist dat ik alleen een milde griep zou krijgen.... Op zich ligt mijn beeb niet hoog, en was dat de vorige keer ook niet zo. Weet niet of dat wat uitmaakt. Lastig hoor..

11. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Misschien is enten minder erg dan tamiflu....
    Haha maar misschien ook niet. jammer dat ik voor deze keuze kom te staan, ben namelijk in deze zwangerschap een heeeeeele erge twijfelkont.

12. Tulli

Tulli Niet meer actief

Goede Morgen dames,

Ik ben even gaan googlen over de mex.griep, heb het net met Jeroen er over gehad, hij denkt dat ik de prik toch maar wel moet halen.
    Mijn eerste gevoel was, het niet te doen....toch denkt Jeroen dat het beter is het wel te doen.
    Moeilijke keuze, zal er nog eens een daggie over denken!

Btw... WOOPS is vandaag 30jaar geworden!!!! Moeten we niet vergeten!

Woops...GEFELICITEERD!!! (had je al gekrabbeld ;))

13. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    op de site van de ggd staat dat je middenrif hoog ligt waardoor je longen wat in de verdrukking komen. op de site www.ggd.nl kun je best veel info vinden vind ik.

ja ik twijfel ook nog hoor, maar ik denk dat ik het wel laat doen, ik vind het ook erg belangrijk dat ons kleintje goed beschermd is in het begin zeker als het te vroeg geboren gaat worden, dan hebben ze al zo weinig weerstand.. en die kans is groot.

14. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ik ga even badderen meiden, tot later!

15. Tulli

Tulli Niet meer actief

Jeetje...ff iets anders!

Zijn kinderen in de herfst vakantie altijd zo vervelend???
    De meiden zijn v.a. afgelopen woensdag bij ons t/m morgenavond, ze zijn al bijna een week vervelend!
    Geen oren, vervelend tegen elkaar, de hele dag (waar je ook bent) aan elkaar plukken, zeuren, alles 100x vragen, ruzie maken etc.etc.etc.
    Sanctie's helpen niet....ben het eigelijk een beetje zat! pfff

Verder zijn het schatjes hoor, en hou ik heel veel van ze! ;)

16. Woops gefeliciteerd :D

Over de mexicaanse griep, ik heb nog geen uitnodiging gehad, maar twijfel ook. Ik ga er nog heel goed over nadenken.

17. Sjees

Sjees Niet meer actief

Woops gefeliciteerd met je 30ste verjaardag!!!!!!

hier ligt de beeb weer heerlijk tegen mijn rib te schoppen,:p
    Rebbel ik heb het idd ook wat benauwder nu,vooral na inspanning zoals lopen,opstaan douchen enz.
    Maar als de baby indaald gaat dat gelukkig ook weer weg en krijg je weer meer lucht.

18. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Gefeliciteerd Woops!

19. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    @Woops
    GEFELICITEERD MET JE 30STE VERJAARDAG!!!
    Maak er een gezellig dag van!!!

@Rebbel
    Ik moet je van Blommeke veel succes en sterkte wensen!!!

@Allemaal
    Jullie moeten allemaal de groetjes van Blommeke hebben.

Ik krijg zo visite en vanmiddag ga ik met een collega op ziekenbezoek bij een andere collega.
    Waarschijnlijk tot vanavond weer! Fijne dag allemaal!!!

Deel Deze Pagina