Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Zo net de assistente van de huisarts aan de tel gehad ivm mijn urine dat op kweek is gezet. Nou geen blaasontsteking maar er zaten wel suikers in urine. Ze heeft mijn vk gebeld en nu besloten dat ik aanstaande maandag opnieuw glucose moet prikken nu wel nuchter ivm kans op zwangerschapssuiker. Waarschijnlijk is dat het niet want vorige week is mijn suiker nog geprikt en die was perfect 5.1 niet nuchter. Maar omdat de kleine zo groot is willen ze het toch nog eens nakijken.
    We wachten dus af.

Mex griep: ik neig nu naar wel inenten omdat de kleine dan ook meteen beschermd is tegen mex griep. En voor pasgeboren is het heel gevaarlijk als ze het krijgen. Zo denk ik er nu over.
    En mijn huisarts gaf ook aan dat de risico's van mex griep groter zijn dan van het inenten zelf.

2. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.433
    113
    @ ise, ja heb ik ook, drink van mijzelf eigenlijk nooit zoveel en tijdens de zwangerschap wel meer. En de laatste paar weken drink ik voor mijn gevoel echt mega veel, heb regelmatig echt dorst zal er wel een beetje bijhoren denk ik.

@ Belle, mooie buik hoor, mijn buik is al veel groter, de afgelopen week had ik gewoon het idee dat hij met de dag groter werd, voelt dan ook vervelend als ik veel of te snel loop en sinds vandaag is dat weer minder dus hopelijk weer even gestopt met groeien.

@ marleentje, zo blijf je zoet met alle onderzoeken, op zich wel jammer dat er niks uit de kweek kwam, ga er tenminsten vanuit dat dat was gebeurd vanwege klachten, want nu weet je nog niks meer.

3. woops

woops Niet meer actief

Hoi,

Iedereen bedankt voor de felicitatie`s.
    Nou mijn grootste kado zit momenteel nog in m`n buik en heb van m`n mannetje een mooie bos rozen gehad (30 stuks)

4. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    woops: nog gefelicteerd met je verjaardag! Wat een mooie bos doet je altijd goed!

5. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Zojuist belde de vk krijg nu 8 dec bekkenonderzoek bij de gyn in het radboud om te kijken of ik ook een vergroeiing heb in het bekken. Mocht dit het geval zijn dan word het een keizersnede.

6. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ja dat vid ik ook een goede reden idd! hoor net dat er weer een meisje van 16 is overleden aan de mex. griep. ik ben er nu zeker van ik ga mezelf en zoontje laten inenten.

woops van harte gefeliciteerd!!

7. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    dat je kindje toch de bmr prik nodig heeft lijkt me logisch want die enting heb jij gehad toen je niet zwanger was! ;) de gyn heeft mij verteld dat je kindje ook beschermd is de eerste maanden omdat hij/zij de stoffen krijgt via de placenta. dat lijkt me eigenlijk wel logisch, dus heeft dan niets met borstvoeding te maken.

ook heeft mijn gyn verteld dat je hier in ned met een niet levend virus wordt ingespoten.. waar heb jij de info vandaan dat dat wel zo is? moeilijk hoor al die verschillende verhalen

toch is er nu weer een meisje van 16 overleden aan de mex. griep en wij als zwangere lopen meer risico, dat baart me toch ook wel zorgen, ook zeker voor mijn zoontje van 1,5 je hoort er weer steeds meer over.

8. Sjees

Sjees Niet meer actief

Inenten@ ik hoefde het dus niet zelf te vragen maar heb gewoon een oproep gekregen, ik neig nog steeds naar niet inenten,vind het risico zoals essie ook beschrift gewoon te groot.

dorst@ ja hier ook echt heel veel! Mijn man zei gister dat ik me maar op suiker moest laten testen,volgens hem zit ik nonstop met een glas drinken in mijn hand.

Fijn marleentje dat ze je bekken gaan bekijken dan weet je tenminste straks waar je aan toe bent!

Meiden ik heb een beetje vreemd verhaal maar weet even niet goed wat ik ermee aan moet en het zit me ook niet heel lekker.

Zojuist kwam er een buurman aan de deur waar we goed mee overweg kunnen en die wilde mij iets vertellen,het ging om het volgende;
    Naast ons hebben wij echt heel veel gedonder met de buren gehad want het waren vreselijke aso's sinds een paar maanden zijn ze gescheiden en die vrouw is weggegaan en die man is er blijven wonen,nou hadden we behalve regelmatige klusherrie niet zo veel last van hem en we groeten elkaar wel netjes op straat,dus ging best zo.
    De laatste tijd zag ik wel veel vreemde mensen daar naar binnen gaan maar ja hij heeft ook zijn prive en dacht er dus niet zo veel van behalve dat het wel vreemd was dat ie normaal nooit visite had en nu in ene de deur zo'n beetje wordt platgelopen.
    Zojuist sprak onze aardige buurman dus de 'klus'buurman en die vertelde hem doodleuk dat ie hoeren in zijn huis heeft zitten,hij heeft zijn slaapkamers omgebouwd en die verhuurd ie aan hoeren die dus hun 'bezoek'daar ontvangen, nou ja!!!!!!!
    Ik vind dit dus echt geen prettig idee en volgens mij is dit toch illegaal??/
    En je weet me god niet wat voor figuren er allemaal over de vloer komen daar ik woon nu dus gewoon naast een hoerenkast en dat met een klein beebje op komst vind ik gewoon een afgrijselijk idee.
    Ik ben echt een beetje sjaggie en van slag nu en weet even niet wat te doen en of ik hier wel iets tegen kan doen.
    Misschien hebben jullie tips.
    Sorry voor dit vreselijke stomme,rare verhaal maar weet echt niet wat ik hiermee moet.

9. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    rebbel: mijn huisarts en vk zeggen allebei ook dat je kindje beschermt is doordat de enting ook via de placenta bij je kindje kotm. En dat als je de mex griep krijgt dat dit schadelijker is voor je kindje als dat je je in zou enten. Ik neig dus ook meer naar wel inenten. Dit omdat je kindje dus de eerste maanden wel beschermd zou zijn en als pasgeborene heel kwetsbaar zijn en mex griep dan heel gevaarlijk kan zijn en met kraamvisite enzo vind ik het wel een prettiger idee dat mijn kindje daartegen beschermd is.

10. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @marleentje:ja zo denk ik ook, ze hebben idd tegen mij ook gezegd dat het net zo goed niet bekend is wat het voor schade aan je kindje kan brengen als je de mex. griep krijgt en ook dat tamiflu wel schadelijk kan zijn voor het kindje.. en als je flink ziek wordt zul je dat wel nodig hebben.

11. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    rebbel: ja ik heb precies hetzelfde verhaal gehoord van de vk en huisarts. Ja mocht je complicaties krijgen bij mex griep zoals longontsteking moet je weer andere medicatie en is erg slecht voor de kleine. Net zoals dat je zelf koorts krijgt is slecht dat kan zelfs een vroeggeboorte opwekken.

12. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

@Sjees: meld misdaad anoniem?? Nee... weet het niet. Jullie wonen in een koopwoning toch? Anders zou je namelijk nog de woningbouw erop af kunnen sturen. Als het verder geen overlast veroorzaakt zou je kunnen overwegen om het zo te laten. Maar goed: het is heel simpel, dit is verboden want je hebt een vergunning nodig om een hoerenkast te hebben. En op zich denk ik niet dat je kindje direct "gevaar" loopt, maar het trekt natuurlijk wel bepaalde figuren aan.

13. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    sjees: wat een vreemde praktijken zeg! Zou het ook melden hoor want je mag dat niet zo doen zonder vergunning en ik neem an dat hij die niet heeft. Of ik zou met je buurman een gesprek aan gaan hoe het nu precies zit.

14. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @marleentje: ja en omdat ik meer kans heb op een vroeggeboorte wil ik het ook doen,omdat die kindjes veel vatbaarder zijn..

@sjees: jee wat een verhaal en als je de politie belt??

15. Sjees

Sjees Niet meer actief

Tjsa ik zou normaal ook zoiets hebben van laat maar gaan als ik er verder geen last van heb,maar ik vind de situatie nu met een kleintje op komst toch anders, je hebt nu een bepaalde verantwoordelijkheid en je weet idd niet wat voor figuren het allemaal aantrekt.

Ik weet ook niet of je hier de politie voor kan bellen,maar dat doe ik zowieso niet nu meteen want dan weet ie gelijk wie zijn mond voorbij heeft gekletst en ik wil geen heibel tussen buren veroorzaken,dus ik wacht daar nog even mee.
    Ik zal straks als mijn man thuis komt ook eens overleggen met hem wat hij ervan vind.

Naar de buurman zelf ga ik echt niet het was altijd al een rare man en ik ben blij dat alle heibel en gedonder eindelijk over is dus geen zin om weer ruzie te krijgen en niet rustig en fijn in mijn eigen woning kan wonen

tsja vind het een lastige stomme situatie

16. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    nou sjees daar zou ik ook niet graag naast wonen. is ook nog eens illegaal ja..

jeetje, ik weet het nu echt niet meer. het is zo dubbel. wat zou een vaccinatie kunnen aanrichten? weet iemand dat? in principe maak je door de vaccinatie anti-stoffen aan, dat kan toch ook weer niet schadelijk zijn, of wel?

17. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Ise: ik denk weinig want een gewone griepprik richt ook niets aan. En ik denk dat we deze prik ook een heel eind zo moeten zien. Denk ik hoor kan het helemaal mis hebben maar zo vergelijk ik het een beetje.

18. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @sjees: ik denk wel dat je er de politie voor kunt bellen, en dat kan evt. ook anoniem.

@ise: ja dat is dus de vraag die iedereen heeft.. en niemand kan daar voor 100% op antwoorden. maar de griep krijge zal ook niet goed zijn zeker wanneer je tamiflu nodig hebt.. maar iedereen moet echt de keuze voor hem of haar zelf maken. het idee dat mijn kindje beschermt is de 1e paar maanden trekt mij wel over de streep, zeker ook omdat ik kans heb op een vroeggeboorte.. je kan ook wel tegen kraamvisite zeggen dat ze weg moeten blijven als ze hoesten, maar vaak zij ze al eerder besmettelijk voor ze zelf klachten hebben.

19. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    derde keer dat ik dit bericht type. Gek word ik, stekker van internet gaat er steeds uit. ooooohw.
    Vanavond nog even met vriend overleggen, hij vindt volgens mij dat ik me wel moet laten enten. Dus het vaccineren is de eerste 2 weken van november?

20. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    ise: ja klopt je krijgt 2 vaccinaties begin november de 1e en dan moet er minimaal 3 weken tussen zitten en dan de 2e.

Mij trekt het inderdaad ook over de streep dat de kleine dan ook beschermt is bij zijn geboorte vind dat een veiliger idee met al die visite en zo en ze zijn zo kwetsbaar in het begin.

Deel Deze Pagina