Ja dat vind ik dan ook weer wel marleentje. En inderdaad zoals rebbel zegt, mocht ze bijvoorbeeld wat eerder komen, dan is ze nog zo vatbaar en kwetsbaar. Mijn vriend heeft een aantal collega's die thuis zitten met (hoogstwaarschijnlijk, 99% zeker) mex. griep, en ook clienten die het hebben. Wil er dus wel goed over nadenken.
de assistente van mijn ha heeft gebeld en ik krijg een oproep thuis gestuurd voor mezelf en ons zoontje. ze had het erover dat het ergens half november zal zijn.
Hallo, ik ben nieuw hier en ook uitgerekend in januari! Ik val gelijk met mn neus in de boter met zo'n zorgwekkende discussie over wel of niet vaccineren. Zelf doe ik het vooralsnog niet. Ik ben net 2 weken geleden een week ziek geweest, geen koorts, maar wel keelpijn, hoesten en geen stem meer. Gelukkig is het vanzelf overgegaan. Wel heb ik continu gecontroleerd of ik geen koorts kreeg, want dan had ik me meer zorgen gemaakt. Van de ha heb ik niets gehoord, maar ik heb sowieso meer vertrouwen in de verloskundigen dan in mijn ha.
Marleentje26: Mij trekt het inderdaad ook over de streep dat de kleine dan ook beschermt is bij zijn geboorte vind dat een veiliger idee met al die visite en zo en ze zijn zo kwetsbaar in het begin. Dat weet je dus niet!!!! Daar gaat het mij juist om; waar halen ze de wijsheid vandaan als het niet 'evidence based' is?!?!?!?! Er is naar mijn idee onderzoek nodig om uberhaupt zulke uitspraken te mógen doen, dus belachelijk!
Ranja welkom hier en van harte! Is het een jongen of een meisje? Of is het een verrassing of geheim? Sjees politie inschakelen zeg ik (anoniem!!). Het is vast al meer buren opgevallen dus waarom zou hij jullie meteen verdenken? En trouwens, als iedereen zo denkt kan hij dus gewoon z'n gang gaan met z'n illegale praktijken. Hij moet aangepakt worden:x! Woops prachtige rozen! Heb je verder ook een leuke dag? Hier ff wat minder allemaal.....had dus gesprek ivm m'n opleiding/werk; nou het is dus nu de vraag of ik tijdens mijn verlof wel naar school mag omdat dat officieel ook werk is..... Stel dat er geen mouw aan te passen is, dan moet ik dus gewoon het verlof stopzetten en heb ik er geen recht meer op en dus minder dan 16 weken. Ik ga nl echt niet mijn opleiding uitstellen als ik gewoon in staat ben om het af te maken! Maar goed ik zie het nog wel. Vervolgens word ik gebeld door het echoburo dat de echo niet doorgaat vrijdag omdat die vrouw met een rugblessure zit door een val!! Heel erg voor haar natuurlijk, maar wat baal ik daarvan! We zouden daarna lekker uit eten gaan en dan zaterdag met m'n schoonouders en vader naar de dvd gaan kijken. Nou het feest gaat dus niet door. Nu wordt het de 3e om 21.00, dus gelukkig niet al te lang daarna..... Nu ga ik eten, kijken of het een beetje te hachelen is (werk).....
Heb toch iets niet lekkers gegeten!! Ik moest alleen eten, en had zin in hutspot (nog nooit gemaakt) dus dacht ik neem een kant en klaar maaltijd. Nou, het zit me echt hoog en zoveel heb ik niet op. Spoel het zo maar even weg met wat warme choco en iets lekkers erbij . Dat vlees oogde ook nog wat roze, hoop niet dat ik écht iets verkeerds op heb. Weet nu ook weer waarom ik nooit een k&k maaltijd neem
essie: dat zeggen hier de huisarts en de vk. Dus mag er van uitgaan dat dat klopt. Ik denk dat iedereen gewoon moet doen waar zij zich goed bij voelt. De een kiest er wel voor de ander niet. Ieder zijn recht! Daarnaast is het niet mijn bedoeling om mensen hier in te beinvloeden in hun keuze ik schrijf alleen welke voorlichting ik heb gehad en die deel ik mede. En ben niet de enige die die voorlichting heeft gehad! Ieder moet zijn eigen afweging maken wel of niet dat is voor iedereen anders. Ranja: welkom wanneer ben je precies uitgerekend?
bedankt voor jullie hulp&tips Ranja@ welkom hier en klets lekker mee zou ik zeggen! ise@hoop ook dat je niets verkeerd hebt gegeten,ik ben ok niet zo dol op die kant en klaar dingen,maar het is wel makkelijk af en toe,en van sommige(vooral die vd deen) zijn op zich wel te doen,al is het natuurlijk nooit zo lekker als verse zelfgemaakte etentjes
sjees, hoop het ook niet. Zal vast wel goed zijn hoor, maar als vlees niet helemaal bruin is word ik toch onzeker. Heb gelukkig maar 1 stukje op. Het was trouwens hacheevlees. Dat wordt misschien niet heel erg bruin. Heb je al overlegd wat je gaat doen met de situatie met de buurman? Vervelend hoor.
Ranja welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugde. Ik ben ook wel benieuwd naar het geslacht van je kindje. Of hou je het geheim? Sjees, ik zou ook de politie bellen. Ook al zou je niet zwanger zijn, vind het gewoon niet kunnen. Essie, jeetje meis het zit je niet meer vandaag. Wanneer hoor je hoe het nu verder gaat met opleiding, werk etc? Hier (te) druk geweest, alle ramen gezeemd, was hard nodig en alle bijna dode planten van het balkon in een vuilniszak gedaan. Ook nog geveegd, dus nu ga ik de hele avond niets meer doen.
@Ranja Welkom hier! Let op er wordt hier veel gekletst, is wel héél erg leuk! Veel plezier! @Sjees Wat een verhaal zeg, zou ik toch ook van schrikken. Ik zou denk ik ook anoniem de politie inschakelen. Veel succes ermee meid! @Essie Wat een vervelende situatie van je werk/school zeg. Hopelijk komen jullie eruit. En wat jammer van de echo zeg. Gelukkig kan het volgende week, maar je moet wel alle plannen wijzigen, jammer hoor. Ga even lekker douchen, tot zo!!!
Marleen het is natuurlijk niet tegen jou bedoeld he, voor alle duidelijkheid. Het gaat er mij om dat ze dat naar mijn idee gewoon niet kunnen verkopen! En dat vind ik geen goede zaak. En zeker moet ieder doen wat haar het beste lijkt. Ik wens jullie ook allemaal veel succes met het nemen van de beslissing, want lastig is die!! Jada tjsa, ze gaan het uitzoeken en dan hoor ik het (dus hopelijk heel vlug!). Lekker uitrusten hoor, hoop dat je vanavond geen last hebt van harde buiken8)! Ise bah, klinkt niet lekker zeg. Hier ook niet lekker gegeten, maar ja....dat weten we van tevoren. Is vaker niet lekker dan wel!
Hey allemaal, Ik ben weer thuis. Vanochtend controle gehad bij de verloskundige en alles was helemaal goed. De kleine ligt ook al goed, maar nog niet ingedaald. Hij lag wel erg hoog, en dat kan wel verklaren waarom ik het soms wat benauwd heb. Ach, gaat ook wel weer over als hij indaald Ijzergehalte was wel laag maar nog net binnen de norm. Ben nu toch maar begonnen met Floradix omdat ik me wel allemaal moe voelde en de verlos nu ook aangaf dat het toch met die lage waarde te maken kon hebben. Qua vaccinatie vertelde zij me dat ze het toch aanraadde. Ook inderdaad vanwege de antistoffen die je je kleintje meegeeft op die manier, maar de uiteindelijke keus was aan mezelf. Volgens haar zouden volgende week de oproepen verstuurd worden, maar ze raadde ook even aan om toch de huisarts te bellen om te controleren of ik wel als zwanger geregistreerd stond in het systeem van de huisarts. Zo ja, dan volgt de oproep vanzelf. Ik twijfel nu dus nog steeds wat ik moet doen Ow ja, en ze gaf ook aan dat er op dit moment gewerkt word aan een landelijk protocol om alle kindjes in de leeftijd 0 tot 4 jaar ook te laten inenten. @ Ankje: Wat fijn dat de bouwvergunning rond is. Als ze midden november beginnen hoe lang zullen ze dan bezig zijn voor het klaar is? @ Woops: Van harte gefeliciteerd. 30, weer een nieuwe mijlpaal @ Blaine: Ja, qua matras kan dat inderdaad een optie zijn. Ik denk dat ik het gewoon nog even op zijn beloop laat voorlopig. Op zich hoef ik die beslissing toch pas bij 37 weken genomen te hebben. Voor die tijd mag je zowiezo niet thuis bevallen, hoge BMI of niet Fijn dat de sollicitaties op zih goed gingen. Ik zal voor je duimen dat het iets positiefs oplevert! @ Ise: Ik heb inderdaad ook heel veel dorst. Gewoon water drinken, kan geen kwaad. @ Sjees: Je zou het nummer kunnen bellen van "meld misdaad anoniem". Ik zou het ook geen prettig idee vinden hoor als zich dat naast je afspeelt @ Ranja: Welkom Liefs, Diana
Essie, hoop ook dat je snel wat hoort. Nee nu geen last van harde buiken, alleen last van lage rugpijn, gisteren ook al.Straks even een warme douche moet wel helpen Ik heb ook veel dorst. Op het werk drink ik veel thee, maar thuis weer veel water. Kan geen kwaad.
Bedankt allemaal voor het warme welkom! Ik volg nog niet alle verhalen, vrij ingewikkeld die verhaallijnen door elkaar, maar hoop er snel in te komen. Ik ben 29 januari uitgerekend en het is een meisje! En naast de vk en gyn zijn jullie nu de enigen die het weten! We weten het nu 6 weken en ik ben er al flauw van om het voor me te houden. Ik probeer nu nog een leuke manier te verzinnen om het alsnog aan onze (schoon-)ouders te vertellen en daarna mag iedereen het weten. @Woops: nog gefeliciteerd! 30 is de mooiste leeftijd die er is (tot ik 31 word volgend jaar ).
@Ranja1 Lijkt mij idd ook erg moeilijk als je weet wat het wordt om het dan voor jezelf te houden. Kan het me helemaal voorstellen dat je het alsnog wil vertellen, veel plezier ermee! Wij weten het helemaal niet, verassing tot het eind toe...
Ranja haha helemaal mee eens (ben de 14e 30 geworden). Wij hadden eerst ook het idee om het geslacht voor onszelf te houden, maar vonden dit eigenlijk niet zo leuk dus hebben het binnen 2 weken toch verteld. Geen moment spijt van gehad, en wat is het heerlijk om over 'je ventje' etc te kunnen praten! De ouders vinden het ook geweldig om het te weten! Zijn jullie al uit de naam? Wij wel! Jada (als je wil) kan je de datum van de 3/4d echo op 3 nov. om 21.00 zetten? Wat is de site trouwens mooi!!! Enne, ben je nog/al aan de schilder?
@Mex. griep/ Essie/Ise: ja, ik moet ook steeds denken aan die DES-dochters. In die tijd dachten ze ook alleen zwangere vrouwen te helpen om een kans op een miskraam te verminderen, maar niemand wist dat HUN dochters dus op de lange termijn onvruchtbaar zouden blijken te zijn.... Ik twijfel nog steeds enorm... @Belle:mooie buik zeg! @ Woops: gefeliciteerd met je verjaardag meis! @Ranja; welkom
Heb eigenlijk niet zo veel zin om wat te schrijven.. Mannetje is net 2 uurtjes thuis en ligt alweer op bed. Morgen om half 4 de wekker.. Hij moet naar het buitenland en is pas donderdag weer terug.. En hij is morgen nog jarig ook.. Viert het pas zaterdag en krijgt dan van mij ook de pretecho, maar leuk is anders.. Gelukkig neemt hij de camera mee die we van Eyeworks hebben gekregen in verband met het tv programma, dus hij kan ook leuk dingen opnemen.. Was leuk zaterdag, maar erg vermoeiend.. We hadden het startinterview wat 4 uur duurde en daarna zijn we nog even naar mijn paard geweest. Zaterdag zullen ze ook bij de pretecho zijn.. Dan zijn ze er niet de hele dag.. Heb net zijn tas klaar gemaakt en de laatste dingen zitten in de wasdroger.. Naja, de dag is vast voorbij voordat ik het door heb Nog even broodjes maken voor hem zo en een lief briefje in zijn trommel stoppen @ Enting Wij doen het niet, we durven het niet aan, juist omdat alle berichten zo tegenstrijdig zijn.. Ik heb een bere goeie weerstand en ben nog geen moment ziek of snotterig geweest tijdens de zwangerschap en heb ook geen bekenden of collega's die ermee in aanraking zijn geweest, dus ik geloof het allemaal wel.. @Woops Gefeliciteerd meid! Duurt voor mij gelukkig nog een jaar of 4