Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Jeroen ligt inderdaad nog steeds braaf in zijn bed. Hij heeft het echt flink te pakken.
    Als hij niet zo lekker is gaat hij nog wel computeren enzo, maar nu echt niet. Hij heeft nog steeds koorts 38,5.

Hoop niet dat het de mex. griep is. Maar mocht ik toch de griep hebben moet ik bellen en wordt ik getest. Maar ze hebben me wel erg duidelijk gezegt dat als ik de mex. griep krijg of de gewone griep krijg heeft mijn kindje in mijn buik er GEEN last van.
    Alleen als je ernstige complicaties krijgt zoals braken (uitdrogings verschijnselen).

Heb me trouwens wel aangemeld voor de vacinatie.

2. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ja, ga je het toch doen anke? Ik weet het nog niet, maar denk het niet.

Sjees, ik mag van mezelf vanaf volgende week gaan wassen :). Heb er wel zin in hoor, al die kleine kleertjes. Haha, klinkt vast gek dat ik zin heb in wassen.

3. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Ja de complicaties die je kunt krijgen als je de mex. griep krijgt vind ik erger dan de vaccinatie.

Maar blijf het wel moeilijk vinden hoor. Het is geen makkelijke keuze.

4. Sjees

Sjees Niet meer actief

ise,vind ik niet gek klinken hoor,ik had er zelf ook zo'n zin in en het geeft een heerlijk gevoel als alles schoon is!

5. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Ik ga ook alles eerst wassen en strijken voordat het in de kast verdwijnt.

Ik ga nu even op bed liggen. Tot zo!

6. woops

woops Niet meer actief

Hoi,

Ik zwaai even een keertje. :p
    Beetje afwezig de laatste tijd. :)
    Hopelijk gaat het met iedereen goed en mis ik geen belangrijk nieuws. :D
    De zwangerschapscursus heb ik vandaag definitief afgemeld, heb er de kracht echt niet voor om elke donderdagvond op pad te moeten. :(

Groetjes

7. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    wij zijn al begonnen met wassen en strijken, maar zo na 3 wassen zijn alleen de grote, speciale dingen nog over (voetenzak, slaapzakken, wipstoelbekleding etc.) en daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin meer in :D Ach ja...

Jammer, Woops, dat je dat af moest bellen, maar wel goed dat je je eigen grenzen kent. Wij gaan vanavond wel voor het eerst naar zwangerschapscursus. Is ook maar 4x en we mogen zelf de tijdstippen kiezen. Prima geregeld dus. Ben erg benieuwd!

Ik vind de buik van Sjees helemaal niet zo bescheiden, tenminste, het is toch overduidelijk een zwangere buik.... Zou niet weten wat we anders moesten verwachten? Zal ook weer eens een foto van mijn buik maken, die groeit ook gestaag verder...! Mooi naar voren, dus het is mooi meegenomen dat ik niet in de breedte uitdij, haha!

8. woops

woops Niet meer actief

Hier was het dus vorige donderdag de 1e keer en is t/m 10 december elke donderdag.
    Nu waren de cursussen pas om 21:00 en ik ben dan echt te lam om nog op pad te moeten.
    Jij veel succes bij de cursus, hopelijk is het heel leuk en gezellig.

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.433
    113
    @ wassen, afgelopen weekend heeft mijn moeder alle babyspullen mee naar huis genomen, en zondag belde ze al dat alles gewassen was en ze alleen nog moest strijken. Dus we gaan denk ik, de babykamer snel helemaal schoon poetsen en de schone spulletjes in de commode pakken.

@ woops, jammer dat de cusrus pas zo laat is, kan me voorstellen dat je dan geen zin meer hebt. En de kleine gaat er echt wel om komen of je nu wel of niet een cusrus volgt ;).

@ sjees, wat een rot situatie, snap dat je daar niet echt blij van wordt, hopelijk ga je er niet teveel last van hebben en anders echt bellen hoor, er zijn niet voor niets wetten en regels.

10. Hey meiden!!

Heb al een hele tijd niet gereageerd... Jullie kletsen ook zoveel:$ Meer dan 10 pag. op een dag is voor mij te veel hoor! :):p
    Ik hoop dat er geen vervelende dingen zijn gebeurt, maar voor iedereen die het nodig heeft, een dikke knuffel!

Afgelopen vrijdag hebben we de 3D echo gehad, ohhhh wat een droppie :D:D ook hebben we zijn piemeltje in 3D gezien. Echovrouwtje zei dat je dat niet vaak ziet, onze knul is dus lekker trots op zijn dingetje :D8)

Hier gaat het wel goed, alleen super veel last van mijn rug. De vaatwasser in en uit ruimen is eigenlijk al teveel. Kan niet eens even stofzuigen ofzo. Gelukkig helpt me mannetje wel in het huishouden.
    Voor de rest gaat het gelukkig wel goed.

Gister waren we 2 jaar getrouwd, dus vanavond gaan wel lekker gourmetten (of hou je dat ook schrijft) Wat gaat de tijd hard zeg, ik weet onze trouwdag nog als de dag van gister.
    Zelfde is trouwens met de bevalling van Zoë, weet ik ook nog als de dag van gister.

Ik las dat bij jullie het gewicht al geschat word, of is dat alleen met een echo? Ik ben ook wel benieuwd hoe zwaar onze knul zal zijn.
    Zoë hadden ze geschat op 3500 gram, bij de geboorte (4 dagen overtijd) woog ze 3200 gram.

Nou dit was um weer voor deze keer. Ik ga probeeren jullie bij te houden.

11. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hai meiden,

Sjalotjuh: hihi, wij hebben er ook een die erg trots is op zijn pielemansje! :D :p In 3D hebben we hem maar niet bekeken .. 2D was al duidelijk genoeg, haha! Lag jullie ventje er goed voor?
    Nog gefeliciteerd met jullie anniversary! :)

Ankje: Beterschap met je mannetje! Hopelijk is hij snel weer op de been!

Sjees: Ik moest flink wat pagina's terug om te zien wie je was, maar ik weet 't nu .. :D Mooie buik meid, erg bescheiden ook!! :)

Woops: Ik had het ook niet gekund meis... 21.00 uur is best laat! :( Tegen die tijd ben ik ook al helemaal uitgebrand! Goed dat je je grenzen aan hebt gegeven! ;)

Intake kraamzorg: Wie heeft 'm al gehad?
    Bij ons kwam er gisteren een lief vrouwtje van de kraamzorg voor het intake gesprek! Ik heb er een goed gevoel bij! Ik krijg twee kraamverzorgsters (waarvan één een stagiare is) en 64 uur zorg! :)
    Ik moet wel zeggen dat sinds zij geweest is, ik een beetje een angstig gevoel heb gekregen! Begin nu toch wel bang te worden voor wat komen gaat! :) Alles drong in een keer door toen de kraamzorg het had over hechtingen, bloedverlies, couveuses (ivm kans vroeggeboorte), ontstekingen enz. enz...:$
    Het kraampakket wat ik gekregen heb wordt ik ook niet echt vrolijk van... nooit gedacht dat kraamverbanden zo groot waren!!! Ik wordt er gewoon eng van... brrr :( :)

Striae: Iemand hier die er last van heeft?
    Ik sinds een week behoorlijke jeuk op mijn onderbuik.. met vlagen doet het ook echt pijn! Toen ik vanmorgen wakker werd zag ik het! Precies op de plek waar het jeukte vormen zich nu mooie zebra streepjes!! :$
    Ik dacht altijd dat ik dat niet zo'n probleem zou vinden.. maar nu ik het heb vind ik het eigenlijk toch niet zo heel leuk... :(
    Om maar weer even cliché te doen : uiteindelijk krijg ik er wat moois voor terug....

(nu ik het zo even terug lees vind ik het allemaal maar negatief overkomen!! Maar het is wel lekker om even je frustraties kwijt te kunnen!)

Hoe is het voor de rest met iedereen? Hopelijk goed met niet al teveel klachtjes!

Onder het bericht nog even een nieuwe buikfoto!

Liefs Eleni

12. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Woops: Jammer dat het voor jou niet echt lekker is zo’n cursus. Maar wel goed dat je je grenzen steld.

Lynd: Ik vind Sjees buik ook niet bescheiden. Het is een lekkere zwangere buik met een mooi meisje erin! En ze draagt het ook mooi van voren.

Sjalotjuh: Leuk dat je het goed hebben kunnen zien op de echo. Toch weer een duidelijker bevestiging dat het een jongetje is he?
    Lekker rustig aan doen met je rug hoor. Je hebt er maar 1.

Striae: Ik heb nog geen last van striae’s op mijn buik, maar ik kreeg ze al vrij vroeg in de zwangerschap aan de binnenkant van mijn bovenbenen.
    Vond het echt verschikkelijk, maar heb het nu geaccepteerd. Hopelijk vervagen ze snel.
    Wel heb ik jeuk en soms pijn in mijn buik. Lijkt wel of het van binnen uit scheurt. Merk echt dat ze nu flink gaat groeien. Tenminste zo voelt het.

13. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ik ben slecht. Ik laat het eten voor wat het is en haal straks een patatje... wil eigenlijk een kroket erbij maar zag laatst op tv dat daar toch wel hele vieze dingen in zitten. Weet eigenlijk niet of ik dat moet/wil geloven.

14. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Anke, dat gevoel alsof het scheurt van binnen, is dat ook wel een beetje een brandend gevoel? Zou dat van het groeien zijn?

15. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Nou het is niet echt branden met echt alsof je buik op ontploffen staat. Soms met steken.
    Volgens de vk is dat ook weer een soort banden pijn, maar dat komt omdat ons kleintje nu een groeispurt maakt.

Wat had je gehoord over de kroket dan?

16. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    was bij expeditie robinson, moesten ze iets heel vies eten maar weet niet precies meer wat. Toen zeiden ze dat dat ook in de kroket zit..

17. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Expeditie robinson kijk ik ook! Vanavond weer!

Ze hadden dat inderdaad gezegt. Maar er zitten nog veel meer rare dingen in een kroket. Ik let daar absoluut niet op.
    Het is lekker en daar gaat het om hahahaha.

Ik denk dat wij ook zoiets gaan eten vanavond. Jeroen is niet lekker (eet wel vanalles gelukkig), en ik ben ook niet echt op en top. Geen zin om te koken dus.

Wordt dus nog een verassing wat wij gaan eten.

18. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Haha, ik denk dat het uiteindelijk ook wel een kroket wordt..

Eet smakelijk dan he, hoor wel wat het geworden is ;). Enne, beterschap.

19. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Sjees, mooie buik, ik heb dat jurkje in het paars, die zit zo lekker!

Maar in kroket zit toch niets raars? Ik dacht altijd dat het gewoon gemalen vlees was of zo?

20. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Nee? Dan neem ik dat bij deze van je aan ;). Ga ik nu lekker een kroketje halen. Tot vanavond!

Deel Deze Pagina