Januari 2010 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door cruella, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woops

woops Niet meer actief

Vanavond ga ik helaas niet met m`n mannetje maar met m`n collega`s.
    Groepje van 8 personen altijd zo gezellig.
    Op het laboratorium waar ik werk, staan niet zoveel mensen.
    Doen we altijd 1x per jaar aan het einde van het jaar, maar omdat ik dan echt hoogzwanger ben hebben we het vooruit gezet. :D

2. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Woops leuk dat het vervroegd is zodat je nog 'normaal' mee kan:)! Geniet ervan; je haar zit iig goed;)! Dankje voor je knuffel;)!

Marleen bah zeg jij ook al:(. Alleen is het bij jou vooral lichamelijk als ik het zo lees... Beterschap:)!

Sjees ook voor jou sterkte:)!

:DIk heb zoooooooooooooo gelachen dat ik eigenlijk instant van mijn sombere gevoel af was. Let op: m'n vriend kwam uit z'n werk en ik zag het gelijk; die heeft wat opgesmeerd vanmorgen. Toevallig had ik het al zien staan in de badkamer, een proefmonstertje 'zelftanner' voor mannen. Nou, misschien raad je het al, z'n hele kop was oranje!!!! En daar heeft ie dus de hele dag mee gelopen. Je kon me echt opvegen! "Ze zeiden wel wat heb je een bruine kop", hahahaha! Nou het was echt niet bruin maar oranje. En dan met zo'n hele rand tot waar ie gesmeerd had hahaha!!!! Hij had niet door dat het een bruiningscremetje was. Hihihi!! Hij heeft het er gelijk afgewassen en ik zei dus; toch maar laten staan he al die cremetjes enzo. Laat dat maar aan ons vrouwen....Hilarisch niet?!:D

3. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @essie: haha!!! :D In elk geval goed om je humeur mee op te krikken!! Wel zielig voor je mannetje, hoor :D

@veel plezier vanavond, Woops!

@marleentje: knuffel, meid! Zulke baaldagen hebben we allemaal, ik vrees dat het er een beetje bij hoort. Ik barst tegenwoordig elke dag (!) wel in tranen uit om het een of het ander, wordt ook een beetje moe van mezelf (hoe moet mijn man zich dan voelen?!?).

Al dat gepraat over appeltaarten.... heb ik eigenlijk ook wel zin in. We hebben net veel appels gehaald uit de tuin van mijn oma afgelopen weekend, misschien toch nog maar even de keuken in vanavond... Njammie!
    Het eten staat trouwens nu in de oven: een vegetarische winter overschotel met bruine bonen, wortel, appel, ui, mosterd, wijnazijn, etc... Klinkt een beetje suf, maar is echt superlekker!!

4. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Heb niet alles teruggelezen. Was erg moe de afgelopen dagen, dus na werk gauw in mijn mandje gekropen.
    Las iets over pijn rondom schaambot. Dat heb ik ook, met name dus met lopen, naast pijn in mijn linker bil/zitbeenknobbel. Zijn bekkenklachten. Ook pijn in het schaambot hoort daarbij. Vanmiddag weer wezen oefenen bij de fysio en heb op zo'n rond kussentje gezeten. Kon daarop heerlijk mijn bekken bewegen. Wil eigenlijk zelf ook eentje hebben. Eens kijken wat ze kosten.
    Ik probeer mijn bekken stabiel te houden, door mijn bekkenbodemspieren te strak aan te spannen. Dat moet ik afleren.

5. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    essie: het is inderdaad vooral lichamelijk maar daardoor voel je je helemaal niet top. Dus ook geestelijk vindik de zwangerschap steeds zwaarder worden.
    Haha dat is een giller ik zou ook niet meer bij komen vind het al leuk om te lezen helemaal als je dan er nog een beeld bij hebt haha

sjees: ik ben net even snel naar de winkel geweest om spullen voor appeltaart te gaan halen. Dus vanavond ga ik een lekkere appeltaart bakken misschein knap ik daar van op.

Lynd: ja ik kan de laatste 2 weken ook echt overal om huilen niet normaal wat die hormonen wel allemala niet met je doen.

6. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Hoi dames,
    Dit wordt ons geboortekaartje.
    Het is gemaakt van heel dun hout 1,5 mm dik, en het hertje is uit fineerhout uitgeknipt. Rechts naast het hertje komt van boven naar beneden, in bruine letters de naam (met een stempel). De achterkant zie je ernaast liggen. Dit is een voorbeeld; van het echte kaartje wordt de uitlijning ietsje anders. Het is wel zo dat de gegevens als geboortedatum, geboortetijd en gewicht uiteraard pas later met de hand ingevuld worden. Dit vonden wij ook wel weer wat hebben!

Bekijk bijlage 24983

7. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    chevenne: ik heb nadat ik bij de fysio op zijn gymbal heb geoefend zelf een gymbal (soort grote skippybal) gekocht en moet zeggen dat werkt echt heel goed! De druk is dan van je bekken af als je daar op zit. Je kunt er ook goed oefeningen op doen. Zag die gym ballen van de week bij het kruidvat liggen voor 5,00 euro.

8. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Marleentje: bedankt voor de tip; wellicht is zo'n gymbal ook voor mij geen slecht idee....

9. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Marleen ik weet zeker dat je gaat opknappen van de appeltaart;)!! Hmmmmmmm!!! Geniet ervan:)!!

Suzanne mooi en origineel8)!

Autozitjes: welke hebben jullie???????

10. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Autozitje? Ehm.... wij zetten 'gewoon' de maxicosi erin???

11. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    @Pijn schaambeen voorkant
    Ik heb het an de fysio en de VK gevraagd en dat is nou het fijne gevoel van het verweken van je bekken..
    Begint rond de 28e week.. Ik kan erdoor niet eens meer normaal een broek aan trekken als ik sta, moet echt gaan zitten..

12. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    @Autozitje
    Wij ook de maxi cosi, het enige autozitje waar ze in mogen tot 9 maanden..
    De rest is allemaal vanaf 9 maanden en een bepaald aantal kilo's..
    Nog niet aan het autozitje dus ;)

13. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    @Taart
    Mijn vriend viert morgen zijn verjaardag.. Heb net de appeltaart uit de vriezer gehaald die we al eerder gemaakt hadden en ga zo een monchou taart maken :)

14. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Lynd: Tot nu toe lijkt het gewoon de griep. Maar om dat zeker te weten zouden we het moeten testen, maar dat doen we niet.
    Zolang hij niet benauwd en kortademig wordt is er niks aan de hand.
    Ik begin nu ook langzamer hand ziek te worden. Dat was te verwachten. Gelukkig geen koorts.
    Heb lekker dingen in huis dus komt helemaal goed met ons! Bedankt!

Suusefruus: Spannend voor je zeg! Wel erg fijn dat je met je kindje alles lekker gaat. Nu de bevalling nog he?

Essie en Marleentje: Sterkte ermee. Dikke knuffel van mij (zonder de bacteriën dan he)

Sjees: Nou das toevallig zeg! Lekker hoor, heb je 2 taarten! Jammie.

Essie: Whahaha! Ik denk dat ik ook helemaal in een deuk zal liggen.
    Zo zie je maar weer dat mannen niet zonder de vrouwen kunnen hahahaha.

Pijn rondom schaambot: Heb ik ook al een tijdje last van. Komt inderdaad door de bekken-klachten. Rustig aan doen, en als het erg pijnlijk is een warme douche of bad nemen helpt.
    Je mag natuurlijk ook een keertje een paracetamol nemen ZONDER CODEÏNE.

Suzanne: Ik sta iedere keer versteld van jou knutselkunsten. Wat een ongelofelijk mooi en uniek kaartje zeg! Wauw!!!

Autozitje: Wij hebben ook een maxicosi. Later halen we wel een autostoeltje.

Even een vraag over luiers.
    Ik zag laatst bij de kruidvat (wil daar luiers halen) heel veel verschillende maten met benamingen.
    Wat houd wat in en hoe weet je dat je de goede maat hebt?
    Wat halen jullie voor het begin en hoeveel?
    Voor ’s nachts haal ik toch pamperluiers want hoorde dat dat meer op kan nemen en dus niet het hele bed nat wordt.

15. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Wij hebben een Römer autostoeltje. In het onderstel van onze teutonia wagen, zit standaard een adapter voor het Römer stoeltje. Met 1 klik zit hij er dan op.

Het was zo'n kussen waar ik op had gezeten:
    Fysiowebwinkel.nl#

16. Sjees

Sjees Niet meer actief

Essie,whhahaahah oh ik pies gewoon bijna in mijn broek hiero,wat een giller!
    Zo is Alain een keer naar zijn werk gegaan met op al zijn nagels een anders kleur nagellak,
    Mijn zusjes waren langs geweest en hadden zijn nagels gelakt,sávonds was ie dat echter vergeten en op zijn werk kwam ie er pas weer achter!

Marleentje ik heb ook zo’n bal,wat voor oefening kan ik daarop doen dan voor het bekken?

Suzanne,wat een geweldige kaart,toen je het vertelde wat je ging doen was ik al zo benieuwd hoe het er uit ging zien,maar resultaat is echt geweldig hoor!

Hihih, iedereen aan de appeltaart!

Luiers,ank in het begin heb je in ieder geval new-born luiers nodig,ik heb zelf 4 pakken in huis gehaald vast

Nou ik ga even macaroni eten,man belde dat ie weer niet weg kwam van werk,dus is weer laat vanavond,zal is niet….

17. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Balen joh, dat je weer alleen moet eten.
    Hopelijk word het niet al te laat.

18. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    autozitje: we hebben de maxi cosi cabriofix

suusefruus: pijn in het schaambot voorkant kan ook echt van de BI komen want ik had het al bij 12 weken en dan verweken je bekken nog niet.

Luiers: ankje: je kunt gewoon new born luiers (dat is voor 2-5 kilo dat moet goed passen de eerste weken) kopen van kruidvat merk. Kruidvat luiers komen trouwens uit dezelfde fabriek als pampers! We kopen 2 pakken new born en dan 1 pak maat mini2 van kruidvat (dit omdat we waarschijnlijk een reusje krijgen)

Sjees: oefeningen voor de bal. Op de bal zitten en dan rondjes draaien met je bekken, van links naar rechts bewegen, voor naar achter bewegen dat vind ik erg verlichten zijn ook oefeningen die ik van bekken fysio heb dus speciaal voor de bekken. En ik zit er gewoon vaak tv op te kijken het verlicht de druk in je bekken.

19. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    essie: de appeltaart staat in de oven mmm het ruikt al lekker!

20. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal!!!

Er is weer genoeg gekletst, denk niet dat ik dat nog kan bijlezen allemaal. Heb vandaag een (verkorte) dagdienst gehad met eerst een gesprek, had het vanmiddag ineens gehad. Bent toch intensief aan het luisteren etc. Ben nu ook nog moe, dus even lekker gaan zitten. Zometeen komt er iemand op visite, lekker bijkletsen en bankhangen dus.
    Wie weet kom ik straks nog even lezen of gewoon meekleppen...
    Morgen ook weer werken, dus zal niet te laat naar bed gaan denk ik.

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Kijk nog even wat ik doe met de Babydump doos, want moet er volgens mij ook een eind voor rijden, moet eens goed kijken als ik meer fut/zin heb.

Het zwemmen was heerlijk gisteren, lekker dobberen en vooral weer veel gekletst, hahahaha.

@autostoeltje
    Wij hebben de Maxi-cosi city

Allemaal een fijne avond, doeiii

Deel Deze Pagina